A/N:Kiitos taas pitkästä kommentista
Kassandra Itse asiassa mun oli alussa tarkotus laittaa toi noitten suhde etenemään tosi hitaasti, mutta oon kai vaan niin kärsimätöntä tyyppiä, että en jaksa odottaa
Ja kyllä vaan, tuolla Lizzien tunaroinnilla on joku osuus juoneen, ja tässä osassa näetkin mikä se on
Kiitos kommentista
Kamsu, kiva kuulla että tykkäsit tuosta
Ja
Sinikeijulle myös paljon kiitoksia kommentista!
Cappi: tässä sitä tulee
Olisin tosi onnellinen, jos viitsisitte kommata!
9. Iloinen yllätysLily ja Kaitlin astuivat suureen saliin aamiaiselle jälleen kerran rättiväsyneinä, edellisiltaisten huispausharjoitusten takia. Erica vain kiristi harjoitusten tahtia ja Kaitlin epäilivät, että ennen kuin heidän ensimmäinen pelinsä luihuisia vastaan koittaisi, Erica tuskin jättäisi heille aikaa edes syödä saati nukkua.
Heidän oloaan ei myöskään piristänyt se, että päivän ensimmäinen oppitunti olisi kaksoistunti taikajuomia. Lilyn yhteistyö Jessican kanssa ei ollut lähtenyt sujumaan yhtään sen paremmin, kun hän oli odottanutkaan.
Ja niin tänäänkin, Sweeneyn annettua ohjeet, Jessica vain istui pulpetissaan, hämmensi välillä laiskasti noidankattilaa ja odotti Lilyn tekevän kaikki työt.
”Lily, pilko nuo juuret”, Jessica töksäytti epäystävällisesti ja työnsi juuresveitsen Lilyn käteen.
”Miksi sinä et voi vaihteeksi tehdä jotain?” Lily nurisi, mutta alkoi kuitenkin pilkkoa juuria. Hän oli jo tottunut siihen, että jos aikoi selvitä liemien tunneista kunnialla läpi, oli parasta olla soittamatta suutaan. Lily ei ollut erityisemmin pitänyt taikajuomatunneista koskaan, mutta nyt, uuden parijaon ansiosta, hän inhosi niitä todella. Sen lisäksi, että hänen piti aina tehdä kaikki työt, hänen piti vielä kestää Jessican piikittelyä ja arvostelua.
”Neiti Potter?” professori Sweeney kysyi tullessaan heidän noidankattilansa äärelle. ”Kerropas miksi sinun liemesi näyttää sairaan kellertävältä, vaikka sen pitäisi näyttää purppuraiselta?”
Lily vilkaisi lientään ja huomasi nyt vasta ensimmäisen kerran, että se ei todellakaan näyttänyt siltä, kun sen olisi pitänyt. Hän oli ilmeisesti taas syventynyt omiin ajatuksiinsa, sen sijaan, että olisi keskittynyt tuntiin. Lily oli huomannut, että viime aikoina hänen oli ollut tavallista vaikeampi keskittyä opetukseen ja hänen ajatuksensa eksyivät aina jonnekin sivuraiteille.
”En tiedä, miksi et kysyisi häneltä”, Lily sanoi nenäkkäästi nyökäten kohti Jessicaa.
”Viisi pistettä pois rohkelikolta”, Sweeney sanoi muitta mutkitta. ”Kannattaa pitää varasi, jos et halua uudestaan jälki-istuntoon”, Sweeney varoitti kohottaen kulmiaan, ennen kuin pyyhälsi pois paikalta.
”Ääliö”, Lily mutisi itsekseen Sweeneyn selälle. Jessica virnisti Lilylle vahingoniloisesti. Lily tuhahti ja kääntyi takaisin heidän liemeensä, yrittäen pelastaa sen, mikä oli pelastettavissa.
”Minä en kestä Sweeneyä”, Lily marisi Kaitlinille, heidän suunnatessa vihdoinkin ulos tyrmistä. ”Inhottava luihuisten suosija.”
”Tiedän”, Kaitlin vastasi. ”Koita vain olla välittämättä hänestä.”
”Vähän vaikeaa, kun hän on koko ajan puuskuttamassa niskaan ja ottamassa tupapisteitä pois ilman mitään syytä”, Lily sanoi.
”Niinpä. Mutta sellainen hän on aina ollut.”
Lilyn ja Kaitlinin tullessa eteishalliin Erica juoksi heitä vastaan. ”Huispausharjoitukset”, Erica puuskutti stressaantuneen näköisenä. ”Tänään. Päivällisen jälkeen.”
”Erica hei, meidän pitäisi joskus tehdä läksyjäkin”, Lily huomautti.
”Meidän ensimmäinen huispausottelu on jo alle viikon kuluttua”, Erica huudahti. ”Haluatko sinä hävitä luihuisille?”
”En halua”, Lily sanoi, muistaen hänen ja Scorpiuksen keskustelun, vasta vähän aikaa sitten. ”En tosiaankaan halua.”
”Hyvä”, Erica sanoi. ”Kertokaa Albukselle, jos näette häntä jossain”, Erica kehotti vielä, ennen kuin pyyhälsi pois paikalta.
Iltapäivän viimeisillä tunneilla taivas alkoi uhkaavasti tummua, ja päivällisen jälkeen, kun heidän olisi pitänyt lähteä huispauskentälle, ulkona satoi ja tuuli ja ilma oli hyytävän kylmä.
”Ei yhtään huvittaisi mennä tuonne”, Kaitlin sanoi osoittaen peukalollaan ulos ikkunasta.
”Ei niin”, Lily sanoi kaivaen huispauskaapuaan matka-arkustaan.
”Piiloudutaanko ja sanotaan, että me unohdettiin?” Kaitlin ehdotti.
”Äh, ei”, Lily pudisti päätään. ”Erica tappaisi meidät. Ja määräisi sitten kymmeniin ylimääräisiin harjoituksiin.”
Kaitlin huokaisi syvään. ”Niin luultavasti”, hän myönsi.
”Tule nyt vaan, sitä nopeammin me päästään pois, mitä nopeammin me ilmestymme paikalle”, Lily sanoi, tarttuen Kaitlinin käsivarteen ja vetäen tämän ulos huoneesta.
Huispausharjoitukset sujuivat tavallista huonommin, kaikki olivat väsyneitä ja huono sää masensi. Erica ei kuitenkaan suostunut antamaan periksi, vaan piti heitä harjoituksissa jopa tavallista kauemmin. Kaikki olivat litimärkiä, uupuneita ja huonotuulisia, heidän vihdoin lopetettuaan.
Päästyään makusaliinsa Lily ja Kaitlin kömpivät rättiväsyneinä sänkyihinsä, edes harkitsematta läksyjen tekoa.
Niinpä heidän piti seuraavana aamuna herätä aikaisemmin, kuin tavallisesti ehtiäkseen tehdä edes osan läksyistä ennen aamupalaa. Kun he vihdoin pääsivät aamupalapöydän ääreen, saatuaan pakolliset läksyt tehtyä, kumpikin oli liian väsynyt, syödäkseen mitään.
Lily piristyi hiukan, nähdessään Ethanin ja Rosen kävelevän Suureen saliin käsi kädessä. ”Oi!”, Lily hihkaisi. ”He ovat niin söpö pari.”
Kaitlin katsoi Lilyä oudosti ja vasta silloin Lily muisti, että hän oli itse asiassa valehdellut Kaitlinille vasta vähän aikaa sitten, että hän ei ollut vielä edes päässyt kokonaan yli Ethanista.
Lily hymyili Kaitlinille viattomasti ja kohautti olkiaan.
Ennen kuin Kaitlin ehti udella mitään, saapui kuitenkin Lilyn onneksi päivän posti. Lilyn vanhempien pöllö, August, laskeutui sulavasti Lilyn puurokulhoon.
”Ei se mitään, en minä niitä olisi halunnutkaan syödä”, Lily vakuutti pöllölle, irrottaessaan kirjettä.
Lily avasi kirjeen ja silmäili sen nopeasti läpi.
Hei Lily,
Mitä sinulle kuuluu? Toivottavasti koulu ja kaikki muukin on sujunut hyvin. Meillä on kaikki hyvin, paitsi että isälläsi on ollut aika kiire töiden kanssa. Oletko jo muuten kuullut teidän uudesta pimeyden voimilta suojautumisen opettajasta? Tulet varmasti pitämään hänestä enemmän kuin edellisestä!
Anteeksi, että tästä kirjeestä tulee nyt näin lyhyt, mutta minun pitää lähteä töihin.
Sano terveisiä Albukselle ja serkuillesi. Minulla on jo nyt ikävä teitä kaikkia.
Äiti (isäsi ehti jo lähteä töihin)”Mitä äiti tietää meidän pimeyden voimilta suojautumisen opettajasta?” Lily rypisti otsaansa näyttäen kirjettä Kaitlinille.
”En tiedä”, Kaitlin vastasi kohauttaen olkiaan. ”Se varmaan selviää kohta. Meillä on pimeyden voimilta suojautumista nyt.”
”Niinpä onkin”, Lily sanoi ja pomppasi pystyyn, taitellen kirjeen taskuunsa. ”Mennäänkö?”
”Mennään vaan”, Kaitlin sanoi. ”En minä kuitenkaan saa mitään syötyä.”
Ginnyn kirjeen merkitys selvisikin heille tuota pikaa. Heidän odottaessaan pimeyden voimilta suojautumisen luokan edessä muiden oppilaiden kanssa, heidän luokseen ei tullutkaan Lizzie, eikä edes McGarmiwa, kertomaan, että heidän tuntinsa oli peruttu.
Heidän luokseen marssi Teddy Lupin, tällä kertaa tummanlila tukka pörrössä ja leveä virne naamallaan. Teddyllä oli päällään tavalliset jästivaatteet: farkut ja valkoinen t-paita ja Lily kuuli muiden luokkansa tyttöjen ihailevat huokaisut takaansa.
”Teddy!” Lily, Kaitlin ja Hugo huudahtivat täsmälleen samaan aikaan.
”Mitä sinä täällä teet?” Hugo kysyi hämmästyneenä, saman kysymyksen, jota Lily oli juuri ollut kysymässä.
”Minä olen teidän uusi pimeyden voimilta suojautumisen opettajanne”, Teddy virnisti.
”Mitä”, Lily purskahti nauruun. ”Sinä?”
”Kyllä”, Teddy sanoi nauraen. ”Älä nyt näytä niin hämmästyneeltä, minä olen aivan pätevä teidän opettajaksenne.”
Lily kohotti kulmiaan.
”No okei, en tarkalleen ottaen ihan pätevä vielä, mutta kuitenkin”, Teddy kohautti olkiaan, avaten luokkahuoneen oven ja päästäen uudet oppilaansa sisälle.
”No ainakin pätevämpi kuin meidän edellinen opettaja”, Kaitlin myönsi pyöritellen silmiään, astuessaan sisälle luokkaan.
”Oletko sinä siis hänen sijaisensa, vai onko hän kokonaan lopettanut?” Lily kysyi.
”Lizzie päätti, ettei opettaminen ehkä sittenkään ole ihan hänen juttunsa”, Teddy sanoi virnistäen.
Lily ja Kaitlin virnistivät toisilleen voitonriemuisesti ja läppäsivät kätensä yhteen, ennen kuin menivät istumaan paikoilleen luokan oikealle laidalle.
”Terve kaikille”, Teddy aloitti, kaikkien asetuttua vihdoinkin istumaan. ”Minä olen Teddy Lupin, teidän uusi pimeyden voimilta suojautumisen opettaja.” Teddy virnisti pörröttäen samalla hiuksiaan, mikä sai luokan perällä istuvan, tyttöporukan kikattamaan äänekkäästi.
Lily muljautti silmiään ja käänsi katseensa takaisin Teddyyn.
Teddy piti nimenhuudon, jonka jälkeen hän otti työpöydältään pinkan pergamentteja.
”Anteeksi, että tästä ensimmäisestä tunnista taitaa tulla aika tylsä”, Teddy aloitti. ”Mutta minun pitää saada selville mitä te osaatte, noin suurin pirtein, niinpä teidän pitäisi ensimmäiseksi täyttää tämä kysely. Toivon, että kaikki vastaavat rehellisesti, mutta teidän ei tarvitse laittaa nimiä pergamentteihin.”
Teddy jakoi kaikille pergamentin ja kohta luokassa kuului vain sulkakynän rahinaa pergamenttia vasten.
Tunnin loputtua Lily ja Kaitlin jäivät hetkeksi juttelemaan Teddyn kanssa muiden lähdettyä. ”Oletko sinä nyt sitten ihan meidän vakituinen opettaja?” Lily kysyi Teddyltä.
”Me sovimme rehtori Verson kanssa, että minä opetan nyt ainakin tämän lukuvuoden loppuun”, Teddy kertoi. ”Katsotaan sitten, mitä tehdään sen jälkeen.”
”No hyvä”, Kaitlin virnisti. ”Ei kukaan olisi kestänytkään sitä Lizzietä kovin paljon kauempaa.”
”Niinpä”, Lily nyökkäsi. ”Mutta nyt meidän pitää mennä taikaeläinten hoitoon. Nähdään myöhemmin.”
”Nähdään”, Teddy huikkasi heidän peräänsä, Lilyn ja Kaitlinin pyyhältäessä ulos luokasta.
Kaitlin ja Lily kävelivät puolijuoksua pitkin Tylypahkan käytäviä huomattuaan, että he olivat jälleen kerran myöhässä. Kaitlin kääntyi ennen Lilyä yhdestä kulmasta ja juuri kun Lily oli menossa hänen peräänsä, joku tarttui häntä kiinni ranteesta ja veti hänet nurkan toiselle puolelle.
Lily kääntyi ympäri ja huomasi, että Scorpius piti tiukasti kiinni hänen ranteestaan.
”Mitä ihmettä sinä luulet tekeväsi?” Lily tiuskaisi ja yritti riuhtaista kätensä irti pojan otteesta, mutta huomasi kuitenkin, että Scorpius oli paljon voimakkaampi kuin hän.
”Meidän pitää puhua”, Scorpius sanoi.
”Ja sinusta nyt on sopiva aika?” Lily kysyi sarkastisesti, vilkuillen hädissään ympärilleen, ettei kukaan vain nähnyt heitä. ”Jos et sattunut huomaamaan, minä ainakin olen jo myöhässä tunnilta.”
”Tule tänään illalla, päivällisen jälkeen tarvehuoneen eteen”, Scorpius pyysi.
”Minulla on huispausharjoitukset”, Lily ilmoitti.
”Ole kiltti, Lily”, Scorpius sanoi ja hänen sinisten silmiensä katse oli anova. ”Kai sinä nyt voit yhdet harjoitukset jättää välistä.”
”Minä yritän”, Lily sanoi kohauttaen olkiaan. Sitten hän loi merkitsevän katseen käteensä, jota Scorpius edelleen puristi.
”Ai, anteeksi”, Scorpius sanoi, päästäen irti Lilyn kädestä.
”Mutta älä odota liikoja”, Lily huikkasi vielä olkansa yli, lähtiessään juoksemaan, saadakseen Kaitlinin kiinni. Kuitenkin hän oli tehnyt päätöksensä oikeastaan jo sillä hetkellä, kun Scorpius oli kysynyt. Totta kai Lily ilmestyisi paikalle, hän oli aivan liian utelias kuulemaan, mitä Scorpiuksella olisi sanottavaa. Ja hänen olisi myönnettävä, että hän halusi myös tavata Scorpiuksen uudestaan. Hän oli alkanut nauttia Scorpiuksen seurasta aivan liikaa.
”Minne sinä hävisit? Kaitlin kysyi, Lilyn saatua hänet kiinni.
”En minnekään”, Lily sanoi hengästyneenä. ”Minä olin tässä sinun takana koko ajan.”
Kaitlin pyöritteli silmiään. ”Edes minä en ole noin tyhmä”, hän mutisi, mutta Lily esitti, ettei ollut kuullut mitään.
Koko loppupäivän Lily hermoili Scorpiuksen tapaamista. Hän mietti päänsä puhki, mitä asiaa Scorpiuksella oli. Häntä pelotti, että Scorpius suutelisi häntä taas, mutta samalla hänestä tuntui, ettei hän halunnut mitään muuta enemmän.
Päivällisen Lily kulutti miettimällä, miten hän livistäisi huispausharjoituksista.
”Mikä sinulla on?” Kaitlin kysyi heidän kävellessään vihdoinkin päivällisen jälkeen kohti rohkelikkotornia. ”Sinä olet jotenkin tavallista hiljaisempi.”
”Minulla on vähän huono olo”, Lily sanoi hiljaisella äänellä. ”Minusta tuntuu, että minun pitäisi jättää tämäniltaiset huispausharjoitukset välin.”
Kaitlin nyökkäsi, väittämättä vastaan, josta Lily päätteli, että hän tosiaankin taisi näyttää aika huonovointiselta. ”Minä kerroin Ericalle.”
”Kiitos”, Lily sanoi, ja heittäytyi sängylleen makaamaan, kun Kaitlin kaivoi luutansa sänkynsä alta.
”Ehkä sinun pitäisi mennä käymään sairaalasiivessä”, Kaitlin sanoi, silmäillen Lilyä huolestuneena.
”Äh, en minä usko, että tämä on mitään”, Lily sanoi pudistellen päätään. ”Menen sitten myöhemmin, jos tarvitsee.”
”Okei”, Kaitlin sanoi. ”Koita pärjätä.”
”Joo, pidä hauskaa”, Lily sanoi hymyillen.
”Joo, tosi hauskaa. Siellä taitaa sataa taas”, Kaitlin huokaisi, ennen kuin lähti.
Lily odotti hetken, ennen kuin oli varma, että Kaitlin oli häipynyt ja nousi sitten ylös sängyltään ja lähti kohti tarvehuonetta.
Saapuessaan seitsemänteen kerrokseen, käytävään, missä sijaitsi ovi Tarvehuoneeseen, Lily tunsi olevansa enemmän kuin vähän hermostunut. Ehkä hänen olisi sittenkin pitänyt jättää Scorpiuksen pyyntö huomioimatta ja mennä vain huispausharjoituksiin. Tietenkään hän ei olisi tehnyt sitä.
Lily huomasi, että Scorpius odotti jo häntä. Jostain syystä Scorpius näytti itsekin hiukan hermostuneelta ja Lily ei voinut olla ihmettelemättä miksi. Yleensä Scorpius oli aina niin itsevarman oloinen. Scorpius kohotti katseensa kengänkärjistä, Lilyn astellessa lähemmäs. Sitten Scorpiuksen kasvoille levisi hitaasti ilahtunut hymy. ”Sinä tulit.”
Lily kohautti olkiaan, ja vaikka hän yritti kaikin voimin vastustaa Scorpiuksen hymyä, hän huomasi kohta hymyilevänsä Scorpiukselle takaisin.
Scorpius alkoi kävellä edes takaisin Tarvehuoneen seinän ohi ja Lily mietti uteliaana, minkälainen huone olisi, kun he astuisivat sisään.
Vihdoin Scorpius pysähtyi ja seinään ilmestyi ovi. Scorpius aukaisi sen ja Lily astui sisälle hänen perässään. Huone oli melko pieni, mutta ei kuitenkaan ahtaan oloinen. Kolme seinää oli täynnä lattiasta kattoon ulottuvia kirjahyllyjä ja neljännessä oli takka, jossa rätisi iloinen tuli. Takan ääressä oli kaksi valtavaa nojatuolia.
Lily nyökkäsi hyväksyvästi. Huone oli itse asiassa aika viihtyisä, mutta jostain syystä Lily tunsi olonsa kuitenkin vähän vaivautuneeksi. Ehkä se johtui Scorpiuksesta, siitä että he olivat kahdestaan tässä huoneessa ja ovi oli tiukasti kiinni. Tämä oli jollain tasolla paljon intiimimpää, kun heidän edelliset tapaamisensa. Ja samalla Lilystä tuntui, että oli jotenkin väärin olla täällä, että hänen ei olisi pitänyt olla Scorpiuksen kanssa. Lily työnsi nämä ajatukset syrjään, ärtyneenä itseensä. Hän päätti kerrankin olla ajattelematta kaikkien muiden mielipidettä samalla kuin omaansa. Ja ajatella Scorpiusta kerrankin vain Scorpiuksena, eikä luihusena.
”Mistä sinä halusit puhua?” Lily kysyi, toivoen, ettei kuulostanut liian töykeältä.
Scorpius kääntyi ympäri, tarttui kiinni Lilyn molempiin kämmeniin ja katsoi häntä suoraan silmiin. Lily tunsi sydämensä jättävän muutaman lyönnin väliin, tuntiessaan Scorpiuksen hiukan viileät kädet käsissään.
”Lily, minä – ”, Scorpius aloitti, mutta ei sitten näyttänytkään tietävän, miten jatkaa.
”Niin?” Lily kysyi.
”Minä en oikein tiedä, miten sanoisin tämän sinulle”, Scorpius sanoi mietteliäänä, aivan kuin olisi puhunut puoliksi itselleen.
”Minkä?”
”Ehkä minun on paras puhua ihan rehellisesti”, Scorpius päätti sitten.
Lily nyökkäsi. Rehellisyys kuulosti hyvältä idealta.
”Lily, minä pidän sinusta”, Scorpius sanoi suoraan. Yhtäkkiä Lily huomasi, että hänen oli vaikea hengittää. Scorpius piti hänestä. Tarkoittiko Scorpius, että hän piti Lilystä
sillä tavalla? Vai tarkoittiko hän, että piti Lilystä, mutta
ei sillä tavalla? Lily karisti häiritsevät ajatukset pois päästään ja keskittyi Scorpiuksen sanoihin.
”Minä pidän sinusta todella paljon, enkä vain ystävänä”, Scorpius sanoi. ”Mutta en silti ole varma, tulisiko tästä mitään.”
Scorpius jäi odottamaan, että Lily sanoisi jotain, mutta Lily ei saanut muodostettua yhtään järkevää lausetta. ”Lily?” Scorpius kysyi varovasti.
”Minä – en tiedä mitä sanoa”, Lily vastasi sitten totuudenmukaisesti.
”Ehkä tämä on huono idea”, Scorpius sanoi ja lause kuulosti ainakin Lilyn korvissa vähän niin kuin kysymykseltä, ”Ehkä siitä ei tulisi kuitenkaan mitään. Kun sinä olet rohkelikko ja minä luihuinen ja kun meidän vanhemmat… ehkä me eletään liian erilaisissa maailmoissa.” Scorpius päästi irti Lilyn käsistä ja kerrankin tämä näytti siltä, ettei tiennyt yhtään sen enempää, mitä tehdä, kuin Lilykään.
Lilystä tuntui, että Scorpius oli etääntymästä hänestä. Eikä Lily tiennyt miksi ajatus siitä tuntui niin kivuliaalta. ”Ei”, Lily sanoi, ”älä.”
Scorpius nosti taas katseensa kohti Lilyn kasvoja.
”Nyt ei ole kyse rohkelikoista eikä luihuisista, eikä meidän vanhemmista. Tässä on kyse meistä kahdesta, eikö niin?” Lily kysyi.
Scorpius nyökkäsi.
”Ehkä se voisi toimia”, Lily sanoi mietteliäänä.
”Voisiko?” Scorpius kysyi.
”Ehkä.”
”Mutta oletko sinä valmis yrittämään?” Scorpius kysyi sitten hiljaisella äänellä, melkein, kuin kuiskaten.
Lily katsoi Scorpiuksen kasvoja, joiden totinen ilme oli kuin kopioi hänen omastaan. Heidän vartalonsa olivat aivan lähellä toisiaan ja Lily olisi halunnut suudella Scorpiusta uudestaan ja kietoa sormensa tämän vaaleaan tukkaan. Lily olisi halunnut tuntea, miltä Scorpiuksen kädet tuntuisivat hänen ympärillään. Lilyn tiesi, että hänen olisi pakko sanoa kyllä. Hänellä ei ollut muuta vaihtoehtoa.
Hän ei kuitenkaan sanonut sanaakaan, hän vain painoi huulensa Scorpiuksen huulille ja punoi sormensa Scorpiuksen hiussuortuvien lomaan. Hän ei todellakaan ollut suunnitellut sitä, hän oli vain toiminut puhtaasti hetken mielijohteesta ja ehkä sen takia se tuntuikin niin luonnolliselta.
Scorpius kietoi kätensä Lilyn vyötärön ympärille ja veti tytön tiukasti lähelle itseään. Hän painoi suunsa vieläkin tiukemmin Lilyn suulle, se tuntui sopivan siihen täydellisesti.
Tällä kertaa suudelma oli pidempi kuin edellisellä kerralla. Se tuntui Lilyn varpaissa ja vatsanpohjassa saakka. Lopulta Scorpius vetäytyi vähän kauemmas Lilystä ja irrotti kätensä tytön vyötäisiltä. Lilyn huulia aristi, hän huohotti hiukan ja hänen sydämensä pamppaili niin kovaa, että hän oli varma, että Scorpiuskin pystyi kuulemaan sen.
”Tuo oli varmaan myöntävä vastaus?” Scorpius kysyi kulmat kohollaan.
Hymy karehti Lilyn suupielissä. ”Mutta minusta meidän ei pitäisi edetä turhan nopeasti.” Lily oli vieläkin peloissaan ja hämmentynyt, vaikka hän tunsikin olonsa jo hiukan varmemmaksi. Hänestä tuntui silti vieläkin, että hän oli aivan vieraalla maaperällä.
Scorpius nyökkäsi, hymyillen pienesti, ja Lily pystyi aistimaan ääneen lausumattoman huomautuksen. Ihan niin kuin se ei olisi ollut Lily, joka äsken suuteli häntä, eikä toisin päin.
Scorpius tarttui taas kiinni Lilyn vyötäisiltä, mutta tällä kertaa kevyemmin. Yhtäkkiä hänen ilmeensä oli taas vakava. ”Lily, minä en tiedä, tuleeko tästä mitään. Minä en voi luvata, että tämä päättyy hyvin.”
”Minä olen valmis ottamaan riskin”, Lily sanoi, vaikka tunsikin perhosten lepattavan mahanpohjassaan. Hänkään ei tiennyt, päättyisikö tämä hyvin, hän ei voinut olla yhtään varma siitä. Mutta se oli totta, hän oli valmis ottamaan riskin.
”Minun pitäisi varmaan mennä”, Lily sanoi. Hän oli taas saanut paljon ajattelemisen aihetta ja hänen olisi hyvä saada olla yksin, vaikka hän ei oikeastaan olisikaan halunnut lähteä Scorpiuksen luota.
Scorpiuskaan ei näyttänyt olevan aivan vielä valmis päästämään häntä menemään. ”Miksi pitäisi?”
”Huispausharjoitukset loppuvat varmaan kohta. Kaitlin voi vähän ihmetellä, miksi minä en ole makuusalissa”, Lily selitti.
”Niin kai sitten”, Scorpius myöntyi vastahakoisesti.
Lily hymyili ja irrottautui Scorpiuksesta, mennäkseen ovelle.
”Tavataanko uudestaan huomenna?” Scorpius kysyi Lilyltä.
”Huomenna minun pitäisi varmaan mennä huispausharjoituksiin”, Lily sanoi. ”Ja läksyjäkin pitäisi tehdä jossain vaiheessa.”
Scorpius nyökkäsi, mutta Lily vaistoisi, että tämä oli pettynyt.
”Sopisiko perjantaina?” Lily kysyi.
”Sama aika, sama paikka?” Scorpius kysyi virnistäen hiukan vinoa virnistystään, josta Lily erityisesti piti.
Lily nyökkäsi ja kääntyi aukaistakseen tarvehuoneen oven.
Scorpius kuitenkin nappasi kiinni hänen käsivarrestaan ja käänsi hänet vielä itseään kohti.
”Hyvää yötä, Lily”, Scorpius sanoi ja suuteli Lily vielä nopeasti, ennen kuin päästi irti.
”Hyvää yötä, Scorpius”, Lily vastasi, ennen kuin lähti.