Mieluummin sitä on rehellisesti airhead kuin esittää olevansa jotenkin tosi viisas ja varmistaa että muutkin tajuavat sen, ja juuri sellaisesta hahmosta paistaa aitous ja suloisuus.
Mieluummin joo, mutta tuossa on tämän kirjasarjan kohdalla vain se ongelma, että Bellan väitetään olevan fiksu. BD:n Volturikohtauksessa mä yhä naureskelen sitä, että Culleneilla on niin hyvät suhteet ympäri vampyyrimaailmaa, että he kokoavat kuukaudessa tarpeeksi pelottavat joukot ympärilleen, että kykenevät pelottamaan Volturit. Paitsi eihän se siitä johtunut, vaikka osansa siinä on Renesmeen ihanuudellakin (josta mä olen sitä mieltä, että se on kiiltäviin esineisiin kiintynyt kauhea demonilapsi, joka lumoaa kaikki ja tulevaisuudessa tappaa vanhempansa tai pikemminkin panee nämä tekemään itsemurhan ja kaappaa vallan maailmassa.
Kyllä olen katsonut liiaksi kauhujuttuja, mutta se tuli vahvasti Renesmeestä mieleen.) Henkilökohtaisesti olisin halunnut, että Renesmee olisi ollut sellainen hallitsematon kuolematon lapsi, ja Bella olisi joutunut kerrankin todella kohtaamaan ajattelemattomuutensa seuraukset, siis sen seuraukset, että hän väen vängällä halusi seksiä ihmisenä vampyyrin kanssa.
En kyennyt käsittämään miksi se oli ensisijaisen tärkeää, mutta ehkä se oli kohtalo tai jotain.
Kuitenkin se, että Cullenit kokoavat armeijan vampyyreitä, joista vielä monet ovat valmiita jopa taistelemaan heidän puolestaan, on kyllä hauska juttu. Jos joukkojen kokoaminen noin lyhyessä ajassa oli Culleneille noin helppoa, olisivatko Volturit muka pystyneet pitämään valtaa 3000 vuotta? Epäilen, tosin kaikkihan kulminoitui lopulta Bellan loisteliaaseen kykyyn. Kömpelö Bella koki muodonmuutoksen super Bellaksi, joka oli kuin syntynyt vampyyriksi.
Kokonaisuudessaan jutut ratkesivat omaan makuuni todella aivan liian helposti ja vaivattomasti, mutta mähän nyt muutenkin jään kaipaamaan kasaa menetettyjä ja kuolleita.
Oli jotenkin huvittavaa, että Irinan piti maksaa hengellään. Kaikki Culleneita vastaan todistaneet pitää tappaa. Pahempaa olisi ehkä ollut vain se, että Cullenit olisivat tapelleet Voltureita vastaan ja voittaneet. Siinähän se olisikin ollut hassunhauskaa, että kuukaudessa kyhätty armeija kykenisi yhtenäiseen taisteluun satoja vuosia yhdessä ollutta Volturien armeijan ydinjoukkoa vastaan. Menisi lopullinenkin uskottavuus. Ja Volturit... jos Volturit todella olivat valtaapitävät vampyyrimaailmassa, luulisi heidän harrastaneen vähän parempaa tiedustelua ympäri maailman.
Ei, liikaa aukkoja juonessa.