SPOILAA JOKAISTA KIRJASARJAN OSAA !!Luin tässä koko topicin putkeen mutta empä rupea vanhoja juttuja enää puimaan...
Voin sanoa että olen rakastunut kirjasarjaan, ja aika usein mietinkin että miksi ? Bella on ärsyttävä, tyhmä tyttö, joka tekee aina vääriä valintoja, ja hänen 'suloinen' kömpelyytensä kirjassa on mielestäni kaikkea muuta kuin suloista. Hei c'moon, kuka oikeasti voi lyödä itseään tennismailalla päähän ? Ja sitä mietin pääni puhki että miksi helvetissä kaikki pojat lankeavat tuon kömpelyyden perikuvan jalkoihin minne hän vain ikinä kompastuukin.
Ja ah, niin i h a n a Edward. No ei. Henkilönä Ed ärsyttää minua suunnattomasti. Jos minun poikaystäväni taluttaisi minua ympäri tienoota antamatta minun tehdä mitään antaisin pakit (okei, vähän epäselvästi selitetty
) Ja sitä kuinka mukama täydellinen tämä kyseinen henkilö on. Minun mielessäni tässä ei ole mitään muuta ihanaa tai hyvää kuin (kuulemma) täydellinen ulkonäkö ja muutama hassu romanttinen lausahdus. Olihan se Eetu ihana siinä houkutuksessa mutta sitten se mokoma meni hylkäämään Bellan (jota en siis siinä vaiheessa inhonnut). Ja sitten olihan se vielä siinä Uusikuun lopussakin ihana, mutta Epäilyksen ylihuolehtivaisuudessa meni jo yli.
Ja sitten löysin elämäni valon J A C O B <3 Siinä syy miksi jaksan kahlata kirjat yhä uudestaan ja uudestaan läpi (okei, nyt menee lievän ihkutuksen puolelle
) Niin ihana ja sympaattinen hahmo että oksat pois. AIVAN liian hyvä Bellalle, mutta silti poikarukkaa kohdeltiin niin julmasti koko kirjasarjan ajan että toivon syvästi vampyyreiden menettäneen sielunsa muuttuessaan. (Muahahahahaaa
)
Volturit olivat mukama niin vaarallisia, eikä koko saagassa Voltureiden kanssa tapahtunut oikeasti mitään veret seisauttavaa.
Sudet... VIHDOINKIN jotain toimintaa !! Kaikki sudet olivat jollain tavalla ihania, vaikka Samiin menikin BD:ssä hermot.
Cullenit olivat jotain NIIN ärsyttävää !! Myönnettäköön että Emmett on ihana, ja Carlislekin mukava, enkä minä Esmeäkään vihaa, mutta ne muut... -.-' Alice on ihmisenä,-tai vampyyrina miten vain- RAIVOSTUTTAVA henkilö niin ylipirteä ja- yh. Jasper on semmoinen lammas ettei mitään rajaa. Rosalieen taas meni BD:ssä hermot, muuten ihan ok hahmo.
Charlie on ärsyttävä ja saamaton renttu ! Laittaa Bellan tekemään kaiken puolestaan, ei varmaan osaaa edes jääkaappia avata... Tai hetkinen, osaahan, miten hän muuten ne oluet sieltä saisi ?
En nyt rupea kaikkia henkilöitä läpikäymään mutta sanonpa vielä, että Victoria oli mukava lisäys, joku saikin hieman sekoittaa tuota Bellan & Edwardin täydellisen elämän idylliä... Joten kiitokset siitä Victorialle, Jamesille ja Laurentille.
Spoilaa Breaking DawniaOlenko ainoa josta tuntuu että Meyer hukkasi esim. Bellan aivan totaalisesti ensimmäisessä osasssa ? Minusta Bella oli niin epä-Bellamainen että huhhuh. Kirjan kohokohta oli ylivoimaisesti Jacobin osuus, mutta Jacobin leimautuminen Renesmeehen oli niin typerä veto että mieleni teki oksentaa. Siis jotta Bella ja Edward saisivat onnellisen lopun niin täytyy Jakellekkin kääriä joku random-rakkaus ? K A R S E A A . En vihaa Renesmeetä hahmona, hän on yksi siedettävimmistä tuttavuuksista, mutta en olisi kyllä Jakea häneen sotkenut. Ja lopun taistelu... MITÄ VITTUA SE NYT OLI ?!? Vihdoinkin kunnon tilanne oikealle rähinälle, ja mitä tapahtuu ? Aro jänistää ja kipittää häntä koipien välissä Italiaan ja kaikki ovat onnellisia. Sori Meyer, tässä tuli floppi.Spoilaus loppuuJa leffasta sen verran että olen onnellinen että katsoin sen, muuten en olisin tähän ihanaan hahmoon (Jacobiin) ikinä tutustunutkaan. En väitä että Jacob olisi kirjasarjan ainoa hyvä asia, mutta melkein ainoa asia se on joka ei minua ärsytä. Mutta takaisin leffaan... Robert Pattinson hoiti osansa joissain kohtaa hyvin, mutta olihan hänelläkin omat pimeät hetkensä. Kristen Stewart oli ulkonäkönsä kohdalta ihan ok rooliin, mutta näyttelijänsuoritus jäi laimeaksi (lievästi sanottuna). Molemmat olivat liian vakavia koko elokuvan ajan, kirjassa oli paljon enemmän hymyä pelissä. Ja mitä ne olivat Taylorin päähän tunkeneet ?!
Se peruukki oli H I R V E Ä !! Charlie ja muut hahmot olivat mielestäni ihan onnistuneet, mutta ennakkokäsitystähän minulla ei heistä ollut kun tutustuin kirjoihin vasta leffan kautta. Elokuva oli mielestäni liian nopeatempoinen. Bella ja Eddie olivat tunteneet toisensa n. kaksi minuuttia ja sitten jo vannoivat ikuista rakkautta toisilleen. Nitty kohdan puuttuminen kismitti minua valtavasti, se on yksi ihanimmista kohdista koko kirjassa ! Mutta kyllä leffassakin oli hyvät hetkensä. Oh, meneepä nyt negatiiviseksi... Oli kirjoissa hyviäkin kohtia, mutta nyt olen hieman valitustuulella niin siksi tällaista jäkätystä
Tulipa pitkä kommentti... Ennätykseni
Mutta jäänpä sitä vieläkin miettimään että miten Meyer on saanut loihdittua näin koukuttavan kirjasarjan..? Houkutuksen olen lukenut n. 10 kertaa, Uusikuun lähemmäs seitsemää, Epäilyksenkin jotain kuusi kertaa ja Aamunkoin kerran, enkä tiedä aionko lukea toista. Mutta näin tässä tämän päiväinen angstimielipiteeni Twilightistä