Periaatteessa voisin sanoa, että komppaan
Sescua ja
Silinteriä, mutta päätän nyt taas vaihteen vuoksi kirjoittaa ihka oman viestin.
Ja muuten, käytin silmille pomppimista peräti kaksi kertaa.
Joka on muuten myös silmille pomppimista, että arvostelee toisen kirjoitustapaa. En minäkään arvostellut kirjoitusvirheitä + pilkkuvirheitä, etc. mitä sinun viesteissäsi luki, enkä ole arvostelemassa vieläkään.
Koska sain viestistä selvää, joten minulla ei ole mitään hinkua sitä arvostella.
Silinteria komppaan erityisesti tuossa vampyyri-asiassa. Minä en ole erityinen vampyyrifani, vaikka kiehtovia otuksia toki ovat, mutta minusta on erityisen hienoa että Meyer on rakentanut "omat" fantasiahahmonsa vampyyrien taustalle. Ja sehän se idea onkin, että Meyerin vampyyrit ovat
täydellisiä. Kirjan lukeneet kyllä huomaavat sen idean.
Onhan Meyerin ihmissudetkin kaukaa "oikeista ihmissusista" eikä niistä valiteta yhtään, niinkuin vampyyreista.
Ja kritiikot nyt eivät keksi koskaan mistään muusta hyvää sanottavaa kun itsestään. Minusta Potter-leffat ovat kaikki älyttömän hyviä, mutta kriitikot antavan arvosanaa tyylillä yksi ja puoli (no eivät ihan, vähän liioiteltuna mutta silti, got the point).
Varsinkin täysin asiattomista ja ala-arvoisista kommenteista. Mutta pakko sanoa se, että mikäli ei Twilightista (tai mistään muustakaan vastaavasta) pidä, onko tämän mielipiteen julkituominen täysin pakollista? Siinä kun käy kuitenkin niin, että fanit hyökkäävät kimppuun.
Samaa mieltä. Mielipiteen saa ja pitääkin tuoda julki, kuten raitakarkki asiallisesti sen toi, mutta mielipiteen sanominen "minä en pidä" on täysin eri asia, kuin että "twilight on paska".
Voi, olisipa tromedlov perustelemassa tämän asian, perusteli aikoineen yleistopicissa sen niin loistavasti. Sillä
on väliä, kuinka sen mielipiteen tuo julki.
Itse taas fanitan heroesia eikä se hermoon kolahda jos joku sanoo että se on shaibaa koska itse pidän siitä joten mitä väliä? Jokainen saa olla sitä mieltä mitä on ja itse olen ainakin tottunut puhumaan suoraan ja ottamaan myös samankaltaista palautetta vastaan. Ei tarvitse olla niin herkkänahkainen
Niin no, samahan käy periaatteessa myös siinä, että jos sinua loukataan: haukutaan rumaksi tai tyhmäksi tai mitä tahansa, etkä loukkaannu, niin thats it. Jotkut eivät ota sitä loukkauksena, jotkut taas ottavat, se on aika yksilöllistä. Minä loukkaannun äärimmäisen vahvasti, jos joku arvostelee ulkonäköä, taitoa (esimerkiksi piirroksiin sanoo "onpa paskaa", kun taas "minä en pidä tästä" on ihan kelpo kommentti perusteluineen) ja tässä tapauksessa makua, eli lempisarjaa. Sinähän nyt loukkaat ja pilkkaat meidän makuamme: koska Twilight on paska, meidän makumme on paska. Kun taas jos sanoisit kuten raitakarkki, ettei hän pidä Twilightista, koska..... osoitat kommentin elokuvalle, että
sinä et pidä siitä, et loukkaa fanien makua, vaan kerrot ettet yksinkertaisesti omasta maustasi, ettet pidä.
Tiedän, selitykseni kuulostaa äärimmäisen monimutkaiselta
Ja kyllä, nyt minä toistan sanaa maku, sillä en keksi mitään synonyymia sille, pilkkaa viestiäni rauhassa, jos se yhtään helpottaa. : D
Minäkään en mene Irc-gallerian hip hop -musiikin yhteisöön sanomaan, että tämä musiikki on täyttä shittiä, en pidä yhtään. Miksi se heitä kiinnostaisi? Miksi menisin siihen yhteisöön kommentoimaan, kun voin yhtä hyvin pitää sen asian omana tietonani ja olla loukkaamatta faneja (ja vältyn samalla mustalta silmältä)?
Ja musiikista vielä puheenollen – eikö musiikki ole todella yleinen "todellisuutta pakenemis"-tapa? Ihan tasolla "musiikki pelasti elämäni"? Miksei musiikkia sitten mollata yhtä rankasti kun Twilightia näköjään, jos se kuulemma on angstisten teinien pakenemistapa?
Mutta jos jonkun elämään tulee kolhu siitä että joku arvostelee heidän suosikkikirjaansa tai elokuvaansa netissä niin ehkei siellä kannattaisi käydä ollenkaan..
Voi, kun tämä toimisi kaikessa. Siis että voisi pysyä poissa netissä ja esimerkiksi koulusta, välttyäkseen loukkauksilta. Ja arvostelemisessa ei ole pahaa, jos sanoo mielipiteensä, mutta kuten jo tässä muutamaan otteeseen toistin, mielipiteen sanominen ja paskaksi haukkuminen on täysin eri asia.
Olen itsekin lukenut Twilightit englanniksi, ne eivät todellakaan ole hankalaa ja tekstin ymmärtää, vaikkei joitain yksittäisiä sanoja tietäisikään.
Minulla on niin surkea englanti, etten ymmärrä paljon mistään mitään kun yritän niitä englanniksi lukea. Olen niin kateellinen niille, jotka pystyvät kirjoja yleensäkin lukea englanniksi ja vielä ymmärtäävät kaiken.
Piti sanoa vielä jotain mutta unohtu. Onneksi on rakas edit-nappula, mitä voi tarvittaessa klikata