Kirjoittaja Aihe: Leijaileva lehti, S | Tuplaraapale  (Luettu 3288 kertaa)

Contagion

  • ***
  • Viestejä: 19
Leijaileva lehti, S | Tuplaraapale
« : 06.01.2009 20:10:11 »
Title: Leijaileva lehti
Author: Contagion
Beta: Winga
Genre: Pienen pieni angst
Pairing: Tausta-ajatuksellisesti on olemassa *hymy*
Rating: S
Summary: Sota on jätetty jo muutama vuosi sitten taakse, Voldemort kukistettu. Kaikkien kuuluisi iloita ja juhlia. Sota kuitenkin on jättänyt jälkensä sekä vienyt mukanaan useita ihmishenkiä.
Disclaimer: Vaikka ainuttakaan hahmoa tai paikkaa ei varsinaisesti mainita, niin ne kuuluvat silti J.K. Rowlingin omistukseen ja minä vain leikittelen niillä.
Warnings: Väsynyttä tekstiä?*wirn*
A/N: Tämä on ensimmäinen tuotokseni ficcien maailmassa, joten jälki on aivan varmasti sen mukaista. Wingan sanojen rohkaisemana uskaltauduin pistämään tämän tänne.Tosin, muokkailin tätä vielä sitten Wingan viimeisen oikoluennan, joten lopputulos on täysin minun vastuullani. Kenties tämä on ensimmäinen monista - tai sitten se ensimmäinen ja samalla viimeinen teksti, jonka muille näytän. Mutta, enjoy ja kommentit ovat tervetulleita :)



Aikaa ei saa takaisin.
Haluaisin sinun tarttuvan minua jälleen kädestä,
silittävän hiljaa poskeani.
Et tiedäkään, kuinka paljon sinua kaipaan.
Aivan liikaa.

Kukaan aikaa lahjomaan ei käydä voi milloinkaan,
ei edes ajankääntäjällä.
Voisihan sitä yrittää mutta ei se muuttaisi loppua.

Havahdun jälleen haaveistani,
takaisin tähän mustanpuhuvaan todellisuuteen.
Ei värejä,
ei mitään mikä elämästä muistuttaa.

Vain hiljainen kuiskaus,
"haluan sinun tuovan jälleen värini takaisin".

Jälleen lehti leijailee,
sekin täysin mustavalkoinen ja eloton.
Aivan kuten minäkin.

Kietoudun tiukemmin kaulahuivin uumeniin,
minua paleltaa.

Yksin istun ja varjot vain huoneessa kulkee,
täällä on hiljaista.
En kuitenkaan voi lähteä tästä huoneesta,
sehän kertoo tarinan sinusta.
Kaikki ne menneet päivät, vuodet ja kuukaudet
ovat tässä huoneessa.

Unen harso piirteet jälleen eteeni piirtää.
Aamu on kulman takana
ja minä olen katsomassa sinua.

Usva,
se piirtää sinut eteeni elävämpänä kuin koskaan.

Käännän katseeni hetkeksi,
sinä katoat jälleen.

Sanat tunnen, vaikka en niitä kuulekaan.
Hautakivesi on kylmä,
kylmempi kuin tämä pakkasen täyttämä aamu.

Nyökkään hyvästiksi,
minun on tullut jälleen aika lähteä.
Vaikka en näe,
tiedän kyyneltesi tippuvan maahan sateen mukana
ja siipesi,
ne luovat tämän kylmän tuulen.
Ehkäpä joskus
me kumpikin olemme siellä ylhäällä,
katsomme alas nauraen
muistellen menneitä.
Yhteisiä, onnellisia ja riitaisia, aikoja.

Hymyilen,
sillä sinä olet jälleen vierelläni.



A/N2: Kukin on voinut ajatella tähän tekstiin haluamansa kaksi hahmoa, mutta itse ajattelin tätä kirjoittaessani Harrya ja Dracoa. Kommentteja, jos saisin ^^ *niiaa ja juoksee paikalta pää kolmantena jalkana*

// Edit; korjailin tuolta yhden kohdan, jotta se vaikuttaisi ehkä hieman järkevämmältä. Tsih.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:35:10 kirjoittanut Unrealistic »
Draco dormiens nunquam titillandus.

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Leijaileva lehti, S
« Vastaus #1 : 06.01.2009 21:08:41 »
Etsiskelin itselleni jotakin lyhykäistä luettavaa ja tämä osui juuri sopivasti tielleni, joten päätin tulla lukemaan tämän sitten. :)

Tykkäsin tästä, nuo kursivoidut kohdat olivat hienoja. Tämä oli kaunis, surullisella tavalla, ja koskettava. Käyttämäsi kieli sopi minusta tilanteeseen erittäin hyvin.
Tuo hieman runoa muistuttava jaottelu oli myöskin osuvaa.

Minä itse en lukiessani ajatellut tähän mitään tiettyjä henkilöitä, mutta siis ilmeisesti tämä oli Harrysta ja Dracosta, kun lopussa mainitsit siitä. Minä en kyseisestä parituksesta pidä, joten onneksi se maininta oli vasta lopussa. :D Ajattelen tämän yhä mielessäni parituksettomana.

Oliko tämä tosiaan ensimmäinen ficcisi? No älä missään nimessä lopeta tähän vaan kirjoita toki lisää!
Minä pidin tästä, kiitokset!
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Contagion

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: Leijaileva lehti, S
« Vastaus #2 : 10.01.2009 22:47:35 »
Mukavaa, että pidit tästä, vaikka itse olin (ja olen yhä) varsin epäileväinen tämän suhteen.  :) Kritisoin itseäni oikein rankalla kädellä ja tekstiä piti muokata miljoonia kertoja, kunnes olin edes suhteellisen tyytyväinen tämän suhteen. Vieläkään en voi lukea tätä ilman pientä paheksuntaa itseäni kohtaan, mutta jokainen on varmaan itsensä pahin kriitikko. :3

Harry ja Draco ovat ehdottomasti suosikkini, vaikka muutkin paritukset menevät lukukokemuksena. Heh :D En minä nyt viitsinyt alussa mainita heitä, kun ei tässä kuitenkaan tule ilmi, keistä oikeasti on kyse - mitäpä sitä suotta lukijoita/lukijaa pois säikyttelemään turhalla paritusmaininnalla ;D

Kyllä, tämä tosiaan oli ensimmäinen ficcini. Kaikenlaista muuta sitä on tullut kirjoiteltua jo useampia vuosia, mutta ensi kertaa päätin yrittää tämmöisen kirjoittamista. Ilmeisesti se sitten onnistui *virn* Pitää katsella, jos vielä tulevaisuudessa tulen jotain ficcitöhertelyä kirjoittamaan itse. Ficcien lukijana pysyn kyllä aina :)
Draco dormiens nunquam titillandus.

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Leijaileva lehti, S
« Vastaus #3 : 19.04.2009 00:39:10 »
Voih, todella kaunis. Just sen pitunen et se oli kiva lukee, ja jokaseen lauseeseen oli laitettu paljon kaikkee. Mahtavaa!



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite