Kirjoittaja Aihe: Twilight: Unelmat ovat ikuisia ♦ OFC/OMC, valmis ♦ K-11  (Luettu 76687 kertaa)

Lyn

• Poet of the Mist
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 29 - 13.9)
« Vastaus #160 : 14.09.2009 08:01:54 »
Ja taas uusi luku (joo, heräsin tänään aika aikaisin). Mutta siis joo. Olihan se aika lyhyt. Tykkäsin kuitenkin, erityisesti siitä kun Sherry ja Rosy makasivat sängyllä, miten kuvailit sen kohdan. Tuli itsellekin vähän ontto olo. Eli loistavasti kirjoitettu. Välillä miettii, että onko tuo Sherry hieman tyhmä tai jotakin, ainakin tuon käytöksen perusteella. Toivottavasti Keithin kautta ei tule mitään ongelmia, jos tuo nyt Italiaan lähtee.

Ja juu, repesin tuolle Sherryn kommentille tuossa lopussa:
Käännyin Rosalien puoleen. ”Lähdetkö sinä minun kanssani kaupungille?” minä kysyin. ”Tarvitsen oikeasti sen laukun.”

Jatkoa kehiin :D

-Lyn
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Michell

• You always have to wake up
« Vastaus #161 : 14.09.2009 17:08:11 »
Lyhyt mutta sitäkin parempi luku :D Tykkäsin (taas). Keithin lähtö kohta oli kuvailtu elävästi. Olet saanut henkilöt tosi aidontuntuisiksi. Kiitos uudesta luvusta. Käyn joka päivä tarkistamassa onko tähän tullut jatkoa. :) Jatkoa odotellen
"Minä lensin tai ainakin minusta tuntui siltä"  l  "...Tietää outoja se puu tuskin enää oudoksuu..."

Mutanttiorava

• Mutanttininjaorava
  • ;)
« Vastaus #162 : 18.09.2009 21:30:08 »
Nyt vasta pääsin lukeen tän..

tää on jotenki... Pysäyttävä?

Ainaki itelle tuli aivan erikoinen olo...

Jatkoo pian!
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

Parisade

• enkelten verta
  • Once upon a time in a fairytale
« Vastaus #163 : 22.09.2009 19:03:20 »
Mutanttiorava: Kiitos kommentista:D
Michell: Lyhythän se oli. Kiitos:D
Lyn: kiitos. Sherry saattaa hyvinkin olla toisinaan tyhmä:)

A/N: ok, tota öö... kehoittaisin lukemaan tätä jonkun musiikin kanssa. Muuten se saattaa tuntua aika tönköltä... tai en tiedä. Minusta se tuntuu.

30. Pimeästä valoon

Minä huomasin kestäväni aika huonosti, Keithin poissaoloa. Istuessani saatoin yhtäkkiä havaita, että käteni tärisivät ja juostessani jalkani tuntuivat heikoilta ja epävarmoilta. Shoppailu ei jaksanut kiinnostaa, uusi autoni ei jaksanu kiinnostaa, enkä halunnut edes katsoa televisiota. Istuin vain päivät pitkät huoneeni ikkunasyvennyksessä ja tuijotin tielle. Tietenkin oli aika tyhmää luulla, että Keith tulisi autolla – mistä hän sellaisen repisi? Mutta silti minä odotin joka minuutti auton kaartavan pihaan ja Keithin nousevan siitä nauraen ja hänen tulevan minun luokseni.
  Minä en muistanut kokeneeni tällaista tunnetta aikaisemmin. Tietenkin olin aina ikävöinyt Marcosta ja niin edespäin, mutta tämä oli erilaista. Tämä oli pelottavaa. Monta kertaa havahduin unestani vain huomatakseni, että mielessäni tanssivat kasvot eivät olleet todelliset. Jatkuvasti ryntäsin alakertaan kuullessani hänen äänensä, mutta minua vastassa oli aina vain tyhjä huone. Minä vaelsin päiväkausia metsässä ja huusin hänen nimeään, mutta ikinä hän ei tullut. Kuuntelin Carlislen vakuutteluja siitä miten hän tulisi takaisin ja teeskentelin uskovani niitä. Ja koko ajan minä tunsin, minä tiesin, että hän ei ollut täällä.
  Tunne tappoi minua. Yksinäisyys söi minua pala palalta ja hukuin omaan ahdistukseeni. Ja öisin oli liian kylmä ja päivisin liian kuuma ja minä näpläsin hermostuneena esineitä, koskettelin tavaroita, joihin tiesin koskeneeni ja laskin. Laskin kaikkea. Päiviä Keithin lähdöstä, rimpsuja verenpunaisissa verhoissani ja kiviä talomme pihamaalla. Laskin lehdet parista puusta, helmet Rosalien kaulakoruista, kivet joesta ja kirjaimet kirjojeni sivuilta.
  Minusta tuli hullu. Elävä aave, sellainen, joka pystyi liikkumaan, muttei sinne minne olisi halunnut. Sellainen, joka kykeni kyllä puhumaankin, muttei niitä sanoja, joita olisi halunnut. Ja joka päivä, joka yö, minä mietin vain sitä, miten paljosta olisin suostunut luopumaan saadakseni hänet tänne.
  Minä tuijotin ikkunasta pimeään yöhön. Huoneeni oli yhtä musta kuin ulkopuolella levittäytyvä maailma ja ajatukseni ehkä vieläkin synkemmät. Seinälläni roikkuva maisemakalenteri oli käännetty auki heinäkuun kohdalta. Ajatus sattui. Keithin pitäisi olla täällä jo. Kolme kuukautta; niin hän sanoi. Kolme kuukautta kului umpeen jo aikoja sitten.
  Vaihdoin asentoani vaivalloisesti mukavampaan. Liikkuminen oli raskasta, ehkä minun olisi pitänyt olla vain paikoillani. Sormeni tärisivät heikosti.
  Ovi aukeni. Minä liikautin päätäni hieman nähdäkseni tulijan. Edward.
  Edward ei sanonut mitään. Seisoi vain siinä, ovenkarmiin nojaten. Minä palautin katseeni ikkunaan. ”Hei”, minä huokaisin.
  Edward taisi nyökätä lyhyesti. En ollut ihan varma. Näkökenttäni tuntui suppealta.
  ”Mitä sinä haluat”, minä kysyin, mutta ääneni ei ollut edes vihainen, väsynyt vain ja äärettömän hauras.
  Edward pudisti päätään. Hänellä oli ilme, joka näytti minusta oudon ristiriitaiselta. Sääliä siinä oli, ja raivoa myös. En vain ollut varma, kumpi vei voiton.
  ”Koska sinä luulet, että Keith tulee takaisin”, minä kysyin tuskin kuuluvalla äänellä. Lisäsin loppuosan lauseeseen vain mielessäni. Jos tulee. Mitä jos Keith ei enää ikinä tulisi takaisin. Ehkä hän ei aikonut tulla takaisin. Jos hän jäisi sinne.
  ”Hän tulee takaisin”, Edward sanoi. ”Hän suunnitteli tulevansa takaisin, kun hän lähti, enkä usko, että hän on muuttanut mielensä.”
  Edward kuulosti varmalta. Mutta toisaalta Edward oli aina ihan varma kaikesta. Hän kuvitteli olevansa oikeassa silloinkin kuin oli väärässä.
  Edward piti minua säälittävänä. Pystyin näkemään hänen silmistään turhautumisen ja ärtymyksen. Taatusti hän oli sitä mieltä, että minun pitäisi ryhdistäytyä. Ja miksi ei olisi? Olin minä itsekin sitä mieltä. Rose ajatteli niin, Emmett myös. Carlisle ja Esme ehkä eivät, mutta se nyt johtui vain siitä, että he eivät ajatelleet asiaa siltä kantilta. He näkivät vain sen, että minä kaipasin Keithiä.
  Keithin kaipaaminen oli tyhmää, älytöntä. Mistä vetoa, että hänellä ei ollut tippaakaan ikävä minua. Ja silti minä ryvin täällä itsesäälissä kuin mikäkin ääliö.
  ”Ei se tee sinua tyhmäksi, että sinulla on ikävä jotakuta”, Edward sanoi. Hän kuulosti jotenkin turhaantuneelta.
  ”Mikä sitten tekee”, minä heitin. Edward piti minua tyhmänä, se ainakin oli varmaa. Hän oli aina pitänyt minua tyhmänä.
  Edward istui kirjoituspöydälleni minua tarkkaillen. ”Älä viitsi”, hän huokaisi. ”En minä pidä sinua tyhmänä.”
  Enkä minä edes alkanut väittämään vastaan ynähdin vain tukahtuneesti ja annoin otsani nojautua ikkunalasia vasten. Ja siihen minä nukahdin.

Jossain kirjassa sanottiin joskus, että taivas ei ole sininen; se vain näyttää siltä. Kun minä avasin silmäni nähtyäni taas yhden unen Keithistä, taivas oli harmaa. Tumma ja pimeä, vaikka kaikesta saattoi huomata, että nyt oli keskipäivä.
  Kun uusi jyrinä vavahdutti taloa, minä tajusin, mihin olin herännyt. Tunsin jalkojeni valahtavan veteliksi ja minun oli pakko nousta pystyyn, vaikka en olisi jaksanut. Kesämyrskyt olivat Alaskassa pahoja, ne rikkoivat taloja ja tukkivat teitä. Peräännyin jäykkänä ovelle.
  Salama välähti ihan lähellä. Hädissäni yritin hypätä taaksepäin, mutta tuoli oli tiellä ja minä kaaduin lattialle. Äännähdin tukahtuneesti ja käperryin kerälle.
  Minä olin ääliö. Vaikka olin kokenut tämän sata kertaa, pelkäsin silti. Sähköiset välähdykset tunkeutuivat huoneeseeni saaden koko huoneeni harmahtavaksi helvetiksi.
  Olin niin fiksu, että häivyin alakertaan. En tykännyt oleskella siellä nykyään, joku oli aina paikalla. Nyt vampyyrejä oli huoneessa vielä tavallistakin enemmän, sillä Kate, Eleazar ja Carmen olivat taas kylässä. Mikä tässä oikein oli, kun joku Tanyan perheestä oli aina läsnä. Me ei saatu koskaan olla rauhassa.
  Kuitenkaan, minä en jaksanut välittää. Käperryin kerälle Carlislen syliin ja jäin sitten tuijottamaan takassa leimuavaa tulta. Tuli on kaunista, minäkin myönnän sen, vaikka inhoan tulta. Tuli on liian kuumaa, se satuttaa kun menee liian lähelle. Tuleen ei kannata koskea.
  Porukat keskustelivat hiljaisella äänellä ja vaikka olin ihan vieressä, minä en erottanut sanoja. Huone ja sen ihmiset olivat sumeita, äänet vaimeita ja ilma kylmää. Minä olin sumussa, tuskin tunsin Carlislen käsivarsia ympärilläni ja tuskin näin kasvoja ympärilläni.
  Tässä huoneessa oli paljon minulle tärkeitä ihmisiä. Tässä huoneessa oli koko perheeni ja minä rakastin heitä. Ja kuitenkaan täällä ei ollut tärkeintä. Täällä ei ollut Keithiä.
  Taas uusi salama ja minä värähdin hiukan. Miksi ilman piti olla tällainen? Pitikö kaikki kestää samalla kertaa?
  Yritin selvittää ajatukseni ja tarkensin katseeni huoneen vampyyreihin. Rose ja Emmett kuhertelivat sohvalla, Esme esitteli Carmenille lehdestä jotain uutta verhotyyliä.  Kate, Eleazar ja Edward puhuivat jostain hämärästä – ehkä politiikasta. Carlisle pisti joskus sanan väliin, mutta enimmäkseen hän vain kuunteli muita. Tämän kaiken minä huomasin ensisilmäyksellä.
  Kun katsoin vähän tarkemmin, huomasin kaikissa jotakin erilaista. Eleazar, Carmen ja Kate vilkuilivat minua uteliaana, Rose ja Emmett eivät uskaltaneet suudella ja Esme näytti huolestuneelta ja surulliselta. Edward ei vaikuttanut kauheasti välittävän minun läsnäolostani, mutta Carlislen katse tummeni aina hänen silmiensä osuessa minuun.
  Herranjumala, oliko minusta tullut yhtäkkiä jokin outo sirkuseläin? Liikahdin epämukavasti. Yksinolossa oli ehdottomasti ollut hyvät puolensa.
  Käänsin katseeni lattiaan. Taas välähti yksi salama ja vaikka se saikin kylmänväreet valumaan selkääni pitkin, niin minä en liikahtanut. Lihakseni tuntuivat kumimaisilta, heikoilta ja veltoilta. Tämä oli kaikki Keithin syytä. Keithin, joka oli häipynyt ja jättänyt minut lakastumaan yksinäni. Se ei voinut olla reilua.
  Taivaalla jyrähti ukkonen ties kuinka monennen kerran. Valot alkoivat välkkyä ja minä nostin säikähtäneenä katseeni. Ei sähkökatkosta, kiltti, ei sähkökatkosta. Sitä minä en enää kestäisi.
  Jotakin osui oveen. Pelästynyt henkäys purkautui huuliltani. Mikä se oli? Sitten ääni kuului uudestaan ja minä tajusin, että se oli koputus.
  Kukaan en ehtinyt avaamaan, kun ovi jo naristen aukeni.
  Minä ponkaisin seisomaan.
  Siinä hän vihdoinkin oli. Seisoi siinä märkänä ja ryvettyneen näköisenä ja virnuili rennosti. Hänen mustat hiuksensa olivat sotkussa ja niihin oli takertunut puunoksia. Keith oli kai tullut koko matkan juna-asemalta juosten. Hänen okranruskeat silmänsä näyttivät palavan himmeästi ja niistä heijastui takkatulen keltainen loiste. Hän näytti ihan taruolennolta. Enkeliltä, joka oli palannut luokseni.
  Minä syöksähdin hänen kaulaansa, ennen kuin kukaan ehti sanoa sanaakaan. Riipuin kiinni hänen vaatteissaan kuin pikkulapsi ja itkin. Tukahtuneet nyyhkytykseni kaikuivat huoneessa, mutta minä en välittänyt. Ihan sama, vaikka kaikki katselivat. Ihan sama, vaikka kaikki pitäisivätkin minua hulluna. Keith oli sittenkin tullut takaisin. Huomasin olevani hämmästynyt kyseisestä tosiasiasta. Hän ei ollutkaan jäänyt Italiaan. Miten outoa.
  Keith vaikutti omasta puolestaan hämmästyvän tunteenpurkaustani. ”Jeesus, Sherry”, hän naurahti. ”Kiva nähdä sinuakin.”
  Minä pyrskähdin itkuisesti. Eipä ollut Keith ainakaan paljoa muuttunut.
  Keith irrotti minut varovasti itsestään ja työnsi käsivarrenmitan päähän. Hänen tarkasteleva katseensa pyyhki kasvojani ja hänen otsansa rypistyi. ”Luoja, sinä näytät kaamealta. Kuka on kuollut?”
  Minä olin niin iloinen hänen paluustaan, että en edes viitsinyt lyödä häntä. Sitä paitsi oli hyvin todennäköistä, että minä oikeasti näytin kaamealta.
  Keith veti minut kiinni kylkeensä ja tervehti parilla sanalla muitakin. Ja ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen, minä tunsin olevani elossa.

Vähän myöhemmin samana iltana me vaelsimme Keithin kanssa kahdestaan talossa. Muut olivat menneet Tanyan talolle – halusivat kai antaa meidän jutella rauhassa. Ja rauhassa minä halusinkin olla. Keith ei paljoa kysellyt, mistä olin kiitollinen. Minä taas kyselin sitäkin enemmän. Halusin kuulla, mitä Italiassa oli tapahtunut.
  ”Mitä sinä sanoit niille? Eivätkö ne yrittäneet saada sinua jäämään?”
  Keith kohautti olkapäitään. ”Siellä yritetään aina monenlaista. Aro kuitenkin ymmärtää minun kantani, eikä siitä niin isoa juttua tullut. Tietenkin jotkut – kuten Jane ja Caius – olivat raivoissaan, mutta sillä ei loppujen lopuksi ole paljoakaan merkitystä.”
  Just näin. Keithille ei näköjään mikään tuottanut ongelmia. ”Jättävätkö he nyt sinut rauhaan?”
  Keith kohautti olkapäitään vältellen. Hänen ilmeessään oli jotain outoa. Keith jätti taatusti jotakin kertomatta.
  ”Sinun siskosi? Jättävätkö he sinun siskosi rauhaan?” minä tivasin. ”Keith!”
  ”Älä viitsi”, Keith murahti. ”Karmelilla minä nyt viimeiseksi alkaisin kauppaa hieroa.”
  Minä irvistin rumasti. Minun puolestani Keith saisi ihan vapaasti alkaa käydä kauppaa Karmelilla. Sitten en ainakaan joutuisi enää koskaan näkemään sitä akkaa. ”Millä sinä sitten käyt kauppaa?” minä painostin.
  Keith hymähti. ”Ei sillä ole väliä, Sherry, ei oikeastaan.” Hän kääntyi niin, että oli kasvokkain minun kanssani. ”Minä olen täällä nyt, eikö se ole tärkeintä.”
  Se oli tärkeintä maailmassa. Ainakin minulle. Mitään näin säälittävää en kuitenkaan sanonut Keithille, vaan hymyilin vain pienesti ja annoin hänen upottaa minut suudelmaan.
  Minä kiedoin käteni hänen niskaansa ja vedin hänen tuoksuaan sieraimiinsa. Voi hitto miten paljon minä olinkaan kaivannut häntä. Hänen kasvojaan, ääntään, tuoksuaan, hänen suudelmiaan, jotka saivat ihoni palamaan.
  Keith pyöräytti minut äkisti käytävän seinää vasten melkein liian voimakkaasti. Hänen kätensä vaelsi kylkeäni pitkin vaarallisen alas lantiolleni. Kosketus kihelmöi ihoani ja minä henkäisin väristysten kiiriessä koko ruumiini läpi. Huohotukseni kuulosti epäluonnollisen voimakkaalta ja havaitsin Keithinkin hengityksen tihentyneen.
  Me työnnyimme minun huoneeseeni irtautumatta hetkeksikään toisistamme. Keithin paita tippui nopeasti lattialle ja me kaaduimme yhdessä pehmeälle sängylle.
  Siinä vaiheessa Keith havahtui. Hän irrotti kätensä alaselästäni ja vetäytyi vastahakoisesti hieman kauemmas. Tummina palavat silmät porautuivat minuun.
  ”Keith”, minä mumisin. Halusin hänen suutelevan itseäni. Keith kuitenkin katsoi minua epäröivästi.
  ”Sherry, oletko sinä ihan varma, että haluat—”
  Pah, minä olin tehnyt näin miljoona kertaa, enkä ollut koskaan halunnut sitä enempää. Olisi tuokin nyt vain hiljaa. ”Minä kyllä sanon, jos haluan, että lopetat”, kivahdin hengästyneenä ja liikahdin huomionhakuisesti lähemmäs. ”Nyt; suutele minua, senkin pässi.”
  Keith ei kaivannut enempää vakuutteluja vaan kierähti nopeasti ylleni suutelemaan minua. Hänen kätensä veti paitaani pääni ylitse.
  ”Ei! Tuota et kyllä tee!
  En lopettanut suutelemista, vaikka kuulinkin Marcosin äänen.
  ”Sherry, jumalauta. Nyt lopetat, senkin pikku huora.
  Mutta minä en lopettanut. En halunnut lopettaa. ”Mene pois”, minä ajattelin. ”Tämä on minun hetkeni.
  Keithin käden näpläsivät vyöni solkea ja hänen huulensa vaeltelivat kaulallani. Minä painauduin tiukemmin häntä vasten ja värähdin hänen kättensä alla.
  Eikä Marcosin ääni enää koskaan kaikunut mielessäni.

A/N: Nyt sitä kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 22.09.2009 21:00:19 kirjoittanut Eara »
There are no rules in dreaming.

Mutanttiorava

• Mutanttininjaorava
  • ;)
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 30 - 22.9)
« Vastaus #164 : 22.09.2009 21:14:59 »
IHANA! Rakas piristit mua <3 tää on aivan ihana ficci aivan ihana <3

Oon nykyään niin samaistunut Sherryyn ettei mitään järkeä... Melkein itken tän ficin mukana <3 (en itke nykyään koskaan..)

aivan ihana <3 ihana ihana ihana <3

Angstia <3333

Lyn

• Poet of the Mist
    • My mind
« Vastaus #165 : 23.09.2009 08:16:00 »
Nams <3 Ihana luku, kuvailit jotenkin tosi hienosti Sherryn tunteita. Ne olivat todella aitoja. Ja Keith. Ah, ihanaa että se tuli takaisin jo nyt, toisaalta eipä tuota Sherryn angstausta olisi kamalan pitkään jaksanut lukea. Luvun loppu oli ihana, siitäs sait Marcos, ihan oikein sille. Go Sherry!!

Ei tämä minun mielestäni ollut kamalan tönkkö, ei itseasiassa ollenkaan, vaikken mitään kuunnellutkaan. Jatkoa kehiin, tämä tyttö odottaa innolla.

-Lyn
Art is part of my soul

NiNNNi

• Weasley
    • LJ
« Vastaus #166 : 25.09.2009 09:17:40 »
Erittäin hyvä! :)
Jatkoo kiitos <33 :D
Hyvin kuvattu kaikki tunteet ja tollain, oon ihan koukus ;PP
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Bawe

« Vastaus #167 : 27.09.2009 18:45:35 »
VAU! Olen paikan uusi käyttäjä ja luin ficcisi läpi parissa päivässä. Jäin ihan armottomasti koukkuun, joten jatkoa odottelen innoissani  :D Pystyn hyvin samaistumaan Sherryyn ja tosi mukava, että Keith tuli kuvioihin mukaan  :)

- Bawe

Parisade

• enkelten verta
« Vastaus #168 : 27.09.2009 20:56:50 »
Bawe: Kiitos:D ihana kuulla että jaksoit lukea tämän.
NiNNNi: kiitos:) Rakastan kommentteja
Lyn: niinpä, ja Sherryn angstausta saadaan muutenkin ihan riittämiin.
Mutanttiorava: kiitos. Kiva että pystyt samaistumaan Sherryyn.

A/N: Nonniin, nyt tosiaan on alkanut aikahyppely ihan kunnolla. Kehoitan tarkistelemaan noita vuosilukuja tuolta luvun alusta, sillä ne alkavat piakkoin menemään nopeasti eteenpäin. Minun on ihan pakko hyppiä, koska joissain kohdissa Sherryn elämässä ei tapahdu mitään kertomisen arvoista ja lisäksi minun suunnitelmani alkaa heittää pahasti ja pian tähän tulee ihan järkyttävän paljon enemmän lukuja kun oli alunperin tarkoitus :D

31. Pilvissä
1949, Alaska, USA

Minä en ollut koskaan ollut yhtä onnellinen, kuin olin sinä vuonna. Veikkasin myöskin, etten ikinä tulisi onnellisemmaksi, joten nautin joka hetkestä. En ollut koskaan pitänyt itseäni mitenkään maailman optimistisimpana ihmisenä, mutta nykyään jopa talven synkkien huurteiden aikana maailma näytti valoisalta. Tai ainakin välillä. Silloin kun kukaan ei rikkonut tavaroitani. Upo uudet nahkakenkäni jäivät auton alle, kun tyhmä Edward peruutti niiden päälle ja hävisin ihanimman takkini Roselle vedonlyönnissä. Rosy oli kamalan omahyväinen, kulki vain nokka pystyssä päivät pitkät. Ja minun kauniiseen autooni tuli kolhu kun ajoin sen vahingossa lyhtypylvästä päin ja sen moottori alkoi yskiä. Korjaus maksaisi maltaita. Epäreilua jutussa oli se, että Keith oli häirinnyt minua juuri kriittisimmällä hetkellä ja saanut käteni lipsahtamaan. Eikä se torvi tietenkään suostuisi maksamaan kustannuksia.
  Se – ja moni muukin asia – oli kuitenkin pakko antaa Keithille anteeksi. Hän sai kuolleen sydämeni lämpenemään joka kerta kun tuli lähelleni ja siitä tunteesta olisin kyllä ollut valmis maksamaan enemmänkin. Siitä tunteesta todennäköisesti joutuisinkin vielä maksamaan kovan hinnan. Mutta en nyt, en vielä. Tänään minä olin onnellinen.

Ilta oli jäätävän kylmä, vaikka se ei ollutkaan kovin kummallista keskitalven aikaan. Minä ja Keith tarvoimme lumisen hangen halki kylki kyljessä. Olimme olleet koko päivän Tanyan luona. Heillä oli paljon paremmat videontoistolaitteet kuin meillä. Minun oma videonauhurininkin oli jo ikivanha. Antiikkinen. Tarvitsisin tosiaan uuden.
  Äh, lunta oli ainakin metri. Ihan kiva minusta, jos on valkoinen maanpeite, mutta ei sentään tarvitsisi liioitella. Kymmenen senttiä riittäisi paremmin kuin hyvin. Kuka tyhmä tällaisista asioistakin oikein päätti?
  Koitin potkaista lunta pois tieltäni, mutta onnistuin vain lyömään jalkani lumen alla piilossa olleeseen kiveen. ”Auts”, minä älähdin. Okei, en potkisi enää lunta. Se vaikutti vaaralliselta touhulta.
  Keith nauroi avoimesti minun epäonnelleni. ”Fiksua, Sher, fiksua. Mitä jos vain kävelisit eteenpäin?”
  Minä pakotin kylmästä sinertävät huuleni irvistykseen. ”Mitä jos sinä olisit vain hiljaa?” minä kysyin suloisesti. ”Jos se siis on ylipäätään mahdollista.”
  ”Hiljaa?” Keith kohotti kulmiaan. ”Miksi? Ääntäni kuuntelee niin mielellään.”
  Minä virnuilin itsekseni. Johan oli poika-paralla suuret luulot. Mutta ei hätää, minä kyllä kitkisin sen pois. Kaapaisin huomaamattomasti läheisen männyn oksalta kasan lunta ja nojauduin Keithiä kohden. ”No minä kuuntelen”, myönsin hiljaisella äänellä.
  Keithin itsetyytyväisyyden määrällä ei ollut rajoja. ”Minä tiedän, olen – HEI!”
  Minä olin länttäissyt lumikasan hänen päähänsä ja siirryin nyt nopeasti pari askelta kauemmas. ”Vau, lumi tosiaan sopii sinun hiuksiisi”, minä ivailin kikattaen.
  Keith ravisteli lunta pois hiuksistaan varmistaen tarkasti, että sai kaiken pois. Luoja, miten turhamainen mies voi oikein olla? Sitä paitsi Keithin hiukset olisivat näyttäneet hyviltä, vaikka niihin olisi kaadettu kasa raakoja kananmunia.
  ”Kai sinä tajuat, että ansaitset vähintään tulla upotetuksi lumeen?” Keith tiedusteli tasaisella äänellä.
  Minä vilkaisin häntä sivusilmällä. Mhm, Keith ei näyttänyt siltä, että aikoisi toteuttaa uhkauksen. Eikä hän sitä paitsi uskaltaisi. Minusta tulisi jääpatsas, jos kastuisin. ”Ai siksi kun pilasin hiuksesi?” minä kysyin. ”Karista tuo omahyväisyys yltäsi niin minun ei tarvitse tehdä niin. Auts!” Jalkani osui taas yhteen lumen alla piileksivään kiveen. ”Minä vihaan metsiä!”
  Keith huokaisi ja nosti minut sitten marttyyrin ilme kasvoillaan syliinsä. ”Että pääsemme joskus perillekin”, hän selitti lähtiessään juoksemaan metsän halki. Vauhti sai minut nauramaan ääneen. Keith oli nopea juoksemaan. Nopeampi kuin minä, mutta sitä en kyllä ikinä myöntäisi. En ainakaan Keithille.
  Kotia lähestyttäessä Keith sitten yhtäkkiä vain irrotti otteensa niin, että minä tipuin selälleni maahan. ”HEI!” minä kiljaisin. Kömmin pystyyn lumesta. ”Tyhmä, olisit vain kantanut minut sisälle asti. Vai olenko minä muka noin painava?”
  ”Sanoisin, että sinä olet olemattoman kevyt”, Keith korjasi. ”Tuletko?”
  Minä hyppelin hänen perässään talon ulko-ovelle ja tempaisin sen auki. ”Hei”, minä heläytin Carlislelle, Roselle ja Esmelle, jotka olivat olohuoneessa. Emmett ja Edward olivat kai metsästämässä. Ainakin he olivat aamulla kovasti suunnitelleet lähtevänsä tappamaan viattomia eläimiä. Söisivätköhän he jääkarhuja? Kuvittelin Edwardin hyökkäämään kellertävänvalkoisen jättiläisen kurkkuun ja virnistin. Sen minä haluaisin nähdä.
  Minä pompin sohvalle ja istahdin sille keimaillen kuvajaiselleni television kiiltävässä ruudussa. Hiukseni näyttävät ihan liian paksuilta tähän ruumiiseen verrattuna, mutta silmät olivat kieltämättä nätit nyt kun ne säteilivät tähtimäisesti.
  Keith tuli viereeni istumaan ja minä käperryin kissamaisen notkealle kerälle hänen kylkeensä. ”Mitä telkusta tulee?” minä utelin. Nappasin kaukosäätimen Carlislen nokan edestä. ”Minä otan tämän.”
  Pah... sieltä tuli pelkät uutiset. Kuka tällaisia jaksaisi katsoa. Jotain jostain Kiinan kansantasavallasta. Ei kauheasti vaikuttanut minun elämääni.
  ”Minä haluan kaupungille”, aloitin marinan. ”Rose, lähdetkö sinä minun kanssani kaupungille?”
  ”Sherry, nyt on melkein yö”, Rosalien huomautti kuivasti.
  Pah, mitä väliä tuollaisilla pikkuseikoilla oli. Tämä talo vain sattui muuttumaan kuolettavan tylsäksi öisin. ”Rosyy...” minä valitin. Sitten vaihdoin puheenaihetta lennossa. ”Carlisle minä ja Keith ajattelimme lähteä jonnekin kuuseen pariksi viikoksi. En jaksa enää tätä kylmyyttä.”
  Keith vilkaisi minua kulmat koholla. ”Oho, miksi minä kuulen tästä vasta nyt?”
  Keith ei sitten osannut pysyä suunnitelmassa mukana. Olin tosin melko varma, että Carlislella ja Esmellä ei olisi paljon vastaan sanomista. He olivat itse asiassa nykyään aika siedettäviä, melkein mukavia. He kai tykkäsivät katsella minua iloisena, eivätkä halunneet haastaa riitaa.
  Minä keikautin päätäni liioitellun ylimielisesti ja hymyilin maireasta. ”Koska sinulta ei kysytä, Keith. Niin, Carlisle, kai se on ok?”
  ”Minne te ajattelitte mennä?”
  Keksin lennosta jotakin. ”New Yorkiin. Siellä on tähän aikaan vuodesta pilvistä, paljon vaatekauppoja, hienoa muotia...”
  Keith irvisti. ”Ja tuohan vastaa täydellisesti minun mielikuvaani täydellisestä lomasta. Sherry, unohdetaan koko juttu, New Yorkiin on matkaa, eikä sielläkään ole talvisin ihan lämmin.”
  Pah. Miehet ja shoppailu. Miksi niitä oli niin vaikea sovittaa yhteen? Mutta Keith oli oikeassa, vaikka New Yorkissa ei taatusti olisi kasakaupalla lunta, niin ei sielläkään auringonottoilma ollut. ”Hyvä on, minä muutin mieltäni. Lähdetään vasta kesällä”, sanoin synkästi.
  ”Aurinko”, Keith huomautti. Minä irvistin salaa. Olin ainut tässä perheessä jonka ei tarvinnut pelätä aurinkoa ja toisinaan se tosiaan ärsytti.
  ”Voin mennä yksin”, minä ehdotin. Oikeastaan yksin meneminen viehätti minua ajatuksena aika paljon. Saisin vaellella vaatekaupoissa tuntikausia kenenkään valittamatta, lojua puistossa päivät pitkät ja nukkua yli-isossa hotellivuoteessa ihan yksinäni. Tietenkin Keithiä – ja muitakin kai – tulisi vähän ikävä, mutta mitäs tuosta. Eivät he täältä minnekään katoaisi.
  Carlislella oli tähän kuitenkin oma painava sanansa sanottavissa. ”Ei”, hän kielsi, eikä edes nostanut katsettaan lehdestä, jota oli lukemassa.
  Mutristin huuliani. ”Miksi ei, minä—”
  ”Sherry, usko nyt kerrasta, sinä et lähde yksin toiselle puolelle maata.”
  Äh, raivostuttavaa. Ihan kuin minä olisin ollut neljävuotias. No, joku päivä minä vielä pääsisin matkustelemaan. Jaksoin murjottaa vain muutaman sekunnin ennen kuin jotain tuli mieleeni. ”Hei, Rosy, minun autossani on taas jotain häikkää. Et viitsisi vilkaista?”
  Rosalie ynähti jotakin epäselvää.
  ”Ro-kiltti”, minä anelin. Tarvitsisin sen auton kuntoon. Tai tietty voisin lainailla tämän perheen muita autoja, mutten varsinaisesti uskonut kenenkään ilahtuvan, jos heidän autonsa häviäisivät tuosta vaan.
  ”Sinä rikot aina, ihan aina autosi”, Rosalie valitti pyöritellen kyllästyneenä kullanvaaleaa hiussuortuvaansa. ”Eikä siinä mitään, tee mitä haluat, mutta onko pakko tulla aina minulta kerjäämään sen korjaamista?”
  No tasan oli pakko. Ja Rosalie leikki marttyyriä ihan turhaa, kaikki tiesivät, että hän rakasti autojen korjausta. Eikä syy ollut edes tällä kertaa minun. ”Se oli Keithin vika”, minä lipsautin. ”Oikeastaan hänen pitäisi olla se, joka anelee sinua korjaamaan autoni.”
  Keith tuhahti hyväntuulisen oloisena. ”Ei taatusti ole minun vikani, ettet sinä osaa ajaa”, hän sanoi virnistäen. ”Mutta Rosalie, voitko olla kiltti ja korjata sen auton?”
  Rosalie vilkaisi Keithiä tylysti. Rakas siskoni oli selvästi huonolla tuulella. Hyvin huonolla, koska Rosy piti Keithistä. Itse asiassa koko perhe piti Keithistä, varsinkin Carlisle ja Esme. En tosin tiennyt mikä Keithissä oli heistä niin hienoa; oliko se se parantumaton sarkasmi, jota Keith jatkuvasti harjoitti vai yksinkertaisesti poikaystäväni ainutlaatuinen välinpitämättömyys koko maailmaa kohtaan. Edward oli kerran väittänyt, että Carlisle ja Esme pitivät Keithissä ainoastaan siitä, miten hän tekin minut onnelliseksi, mutta en oikein uskonut siihen. Carlislella ja Keithillä oli aina pitkiä keskusteluja jostain hemmetin filosofisista kysymyksistä, enkä minä kuulunut siihen mitenkään.
  Rosalie nyt kuitenkin pomppasi huokaisten pystyyn. ”Mennään sitten katsomaan sitä”, hän myöntyi.

Roselta meni suunnilleen kymmenen minuuttia vaihtaa autoon tusina osaa ja saada se toimimaan kunnolla. Tavallaan aika kunnioitusta herättävää. Minä en ikinä osaisi korjata mitään vehjettä, saati sitten noin nopeasti.
  ”Siinä on”, Rosalie sanoi ja paiskasi konepellin kiinni. ”Koita nyt pitää tämä edes kuukausi ehjänä.”
  Minä nyökyttelin iloisesti, vaikka en ollut yhtään varma pystyisinkö siihen.
  Rosy tuhahti ja häipyi autotallista ilmeisesti haluttomana kuuntelemaan minua yhtään pidempää. Minä käännyin Keithin puoleen ja kallistin päätäni. ”Nyt me voidaan mennä kaupungille”, minä sanoin.
  ”On yö”, Keith huomautti samaan tapaan kuin Rose varttia aiemmin. Hän kumartui suutelemaan huuliani. ”Mennäänkö sisälle? Sinulla on kylmä.”
  Minä en halunnut sisälle. Halusin istua vielä hetken tässä Keithin kanssa, vaikka olisi kuinka kylmä. ”Ei mennä sisälle”, minä huokaisin ja painauduin tiiviisti vasten Keithin kovaa rintaa.
  Keith kietaisi kätensä ympärilleen ja hänen kellertävänä lainehtivat silmänsä nauliutuivat omiini. ”Sinä olet ihan idiootti”, hän tokaisi. ”Ei minusta ole sinua lämmittämään.”
  Minä kimmastuin. Idiootti? Minäkö idiootti. ”Itse olet kuule—”
  Keith keskeytti minut painamalla sormen huulilleni. ”Sinä olet idiootti”, hän toisti hiljaisella äänellä. ”Mutta minä rakastan sinua. Jäädään sitten ulos.”
  Ja vaikka oli kuinka kylmä, vaikka auto johon nojasin, oli kuinka kova, se oli silti onnellisin hetki siihenastisessa elämässäni. Siinä seisominen Keithin kanssa, hänen viileät huulensa kasvoillani ja hänen pehmeät hiuksensa käsissäni. Silloin minä olin onnellinen.
  Ja idiootti kun olin, kuvittelin, että onneni kestäisi.

A/N: Kommenttia kinuan=)

Bawe

Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 31 - 27.9)
« Vastaus #169 : 28.09.2009 15:29:09 »
Voi eeii, mitä sille Sherrylle nyt tapahtuu?  :-\ Just kun kaikki menis hyvin.. Joten jatkoa innolla odotellen
- Bawe

Tessuu

« Vastaus #170 : 28.09.2009 17:02:29 »
oi miten söpöä :D
mietityttää mitä sherrylle tulee vielä tapahtumaa.. ::)
jatkoa,kiitos!

Mutanttiorava

• Mutanttininjaorava
  • ;)
« Vastaus #171 : 29.09.2009 09:28:28 »
Ihana <3 Nyt mä kirjotan sulle jumalattoman pitkän kommentin kun ei koulussa ole mitään tekemistä XD

Tää on niin paras <3 Sherryn angsti on aivan mielettömän ihanaa, ja Sherryn onn aika angstista onnea >'D En käsitä miten voin kirjottaa noin hyvin, tähän voi eläytyä ja muutenki Sherry on niin paras 8D

Ei tästä sit jumalattoman pitkää tullut x'D

<3<3<3 ihana <3

Parisade

• enkelten verta
« Vastaus #172 : 05.10.2009 14:00:41 »
Mutanttiorava: Kiitos:D Sher taitaa tosiaan olla vähän angstahtava persoona jopa ollessaan onnellinen.
Tessuu: Kiitos:D
Bawe: Niinpä niin, kaikki ei taida koskaan mennä hyvin...

A/N: Tästä se lähtee sitten. Radikaali muutos tähän fikkiin. Tosin ei ihan vielä. Nauttikaa. Voi olla viimeinen luku, jossa kaikki on suht ok Sherry elämässä.

32. Tasapaino horjuu

1950, Alaska, USA
Silloin oli elokuu. Olisi ehkä väärin kuvata sitä kuumaksi ja paahtavaksi kesäksi, mutta lämmin se ehdottomasti oli, paljon lämpimämpi kuin mihin Alaskassa oli normaalisti totuttu. Elokuva oli nimeltään Love me today ja talo oli melkein tyhjä. Emmett ja Rose olivat jossain nauttimassa toistensa palvottavasta seurasta, Carlisle töissä ja Esme ja Edward Tanyalla. Vain minä ja Keith. Se tuntui täydelliseltä.
  Elokuva oli tosi surullinen. Päähenkilö, Phoebe, oli kuolettavan rakastunut Geraldiin, joka työskenteli hänen isänsä omistamassa tehtaassa. Isä piti miestä liian huonona Phoebelle ja sanoi, että jos hän saisi tietää heidän tapailevan, niin mies saisi potkut. Phoebe ei halunnut tuottaa miehelle potkuja, joten he pysyttelivät erossa. Sitten Phoeben isä yritti pakkonaittaa Phoeben eräälle Rickille, joka oli puolet vanhempi. Gerald ja Phoebe karkasivat junalla maaseudulle, mutta pian tuli ongelmia, kun Rick lähti heidän peräänsä. Selvisi, että tyyppi oli jollaintavalla mielisairas ja halusi naida Phoeben saadakseen hänen isänsä rahat. Leffa loppui siihen, että Rick yritti ampua Phoeben ja Gerald hyppäsi luodin tielle pelastaakseen rakastettunsa. Gerald kuoli ja Phoebe meni Rickin kanssa naimisiin lepyttääkseen isänsä, mutta hän ei koskaan unohtanut Geraldia.
  Leffa oli tavallaan aika hämmentävä. Yleensä näissä oli ihana loppu. Mutta tässä lopussa... siinä ei ollut mitään ihanaa. Ei onnellista loppuelämää. Ei helliä suudelmia ilta-auringossa eikä ihmisten hyväksyntää. Vain loputon ikävä, joka jäi aivoihin kytemään ikuisiksi ajoiksi.
  Keith pyöritteli hajamielisenä hiuksiani sormissaan. Hänestä leffa oli tylsä. Keith ei koskaan tykännyt katsoa elokuvia kanssani. En tajunnut miksi.
  Minä pyyhin kosteita poskiani hihaani. ”No, mitä tykkäsit?” minä kysyin ihan vain koska halusin kuulla, mistä Keith elokuvaa tällä kerralla syytti.
  ”Epärealistinen”, Keith murahti. ”Ja ärsyttävän imelä.”
  Minä puuskahdin. ”Ei leffa voi olla ärsyttävän imelä, jos siinä on tällainen loppu.”
  ”Näköjään voi.” Keith osoitti television ruutua, jossa lopputekstit rullasivat. ”Henkilöt olivat ihan naurettavia. Ei kukaan ole yhtä epäitsekäs ja kiltti kuin tuo Gerald.”
  Minä virnistin ivallisesti. ”Sinä et ole. Joku muu voi vaikka ollakin. Eikä Gerald nyt niin kauhean epäitsekäs ollut.”
  Keith pärskähti. ”Hän tappoi itsensä pelastaakseen tuon typerän tytön. Se on outoa jos mikä.”
  Vähän kiusaantunut hiljaisuus levisi välillemme kun minä tulkitsin Keithin sanoja. Silmiäni kirveli. Minä olisin kuollut vaikka tuhat kertaa pelastaakseni Keithin. Hän ei ilmeisesti olisi valmis samaan. ”Sinä et tekisi niin?” minä kysyin hiljaa. ”Et, vaikka se olisin minä.”
  Keith jähmettyi. Hän ei selvästikään ollut ajatellut asiaa siltä kantilta. Pystyin melkein kuulemaan Keithin aivojen toiminnan ja melkein näkemään kuvan jonka hän muodosti mielessään. Minut kuolleena. Keithin koko olemus kivettyi. Hänen silmänsä mustenivat ja hänen kätensä puristuivat nyrkkiin. Minä katselin otsa rypyssä vierestä. En ollut ihan varma oliko vastaus kyllä vai ei.
  ”Hm... Keith?” minä kokeilin. Hän ei vastannut, mutta käänsi katseensa minuun. Silmät olivat tyhjät ja tunteettomat, ihan niin kuin silloin alussa. Silloin kun hän ei ollut vielä edes tuntenut minua.
  ”Ei se haittaa”, minä sanoin kiireesti. ”Kuule, en minä oletakaan, että sinä—”
  Keith nosti kätensä. ”Anna olla.”
  ”Mutta minä—”
  ”Ihan oikeasti, minä tarkoitan sitä, anna olla!” Keith ärähti. Minä napautin pelästyneenä suuni kiinni. Keith ei suuttunut, hän ei ikinä suuttunut kenellekään. Ärsyyntyi ehkä joskus, mutta ei ikinä tosissaan ollut vihainen. Keithiltä oli aina tuntunut puuttuvan taito tulla vihaiseksi. Hän ei hermostunut ikinä, vaikka häntä kuinka ärsytettäisiin. Keithillä oli aukoton itsekontrolli, minä tiesin sen. Edwardkin oli joskus sanonut, ettei ikinä ollut tavannut ketään, joka pystyisi yhtä hyvin päättämään omat ajatuksensa ja tunteensa. Mutta entä nyt? Missä Keithin itsehillintä nyt oli?
  Minä katsoin vaiti, kun Keith nousi sohvalta ja harppoi portaat ylös yläkertaan.

Selvisin hämmennyksestäni kokonaan vasta seuraavana aamuna, jolloin Keith oli rauhoittunut kokonaan. Hän vaikutti ihan normaalilta ja minä huokaisin helpotuksesta mielessäni. Tietenkin oli vähän masentavaa ja säälittävää tietää, että minä selvästi rakastin Keithiä enemmän kuin hän minua, mutta minä kestäisin sen. Sitä paitsi tosipaikan tullen olisin taatusti onnellinen siitä, että Keith ei uhraisi itseään minun vuokseni. En silti ihan onnistunut saamaan itseäni vakuuttuneeksi tilanteen täydellisyydestä.
  Katseeni kiersi olohuonetta ja sen vampyyrejä. Carlisle kuolisi Esmen puolesta vaikka tuhat kertaa ja minä tiesin, että Esme olisi tehnyt saman hänelle. Emmett ja Rose elivät taas ’jos sinä hyppäät niin minäkin hyppään’- periaatteella. Heidän elämänsä olivat sidoksissa toisiinsa, toista ei ollut ilman toista. Edward taas ei tiettykään kuolisi kenenkään puolesta, mutta se ei nyt kuulunut tähän.
  Ravistin päätäni ärtyneenä. Ihan hiton sama. Minulla oli Keith ja se riitti minulle. ”Ulkona on jäätävää kun ajattelee, että nyt on keskikesä”, minä marisin, vaikka lämpömittari näytti melkein kahtakymmentä astetta. Pakkohan minun oli jotakin sanoa. ”Ja minä haluan jonnekin kunnolliseen paikkaan shoppailemaan. Miksi me asumme täällä korvessa.”
  Rosalie tuhahti. ”Sherry, jos sinä et olisi polttanut taloamme, niin voisimme vieläkin asua Shenningtonissa. Syytä itseäsi.”
  Keith käänsi katseensa uteliaana Rosalieen. ”Polttiko hän talon? Tätä tarinaa minä en ole vielä kuullutkaan.”
  Ja hyvä niin! Keithin ei tosiaankaan tarvinnut kuulla ihan kaikkea. ”Pää kiinni, Ro-Ro”, minä sanoin Rosalielle, joka oli juuri avaamassa suunsa mahdottoman omahyväisen näköisenä.
  Rosy ei ollut hiljaa. ”Älä nyt”, hän sanoi hunajaisen suloisella äänellä. ”Keith haluaa taatusti kuulla tämän.” Hän kääntyi Keithin puoleen. ”Se on jännä tarina. Minulla ei ole vieläkään hajuakaan siitä, miksi hän oikein päätti polttaa sen, mutta—”
  ”Rose...” Carlislen ääni oli hillitsevä. ”Älä kiusaa Sherryä.”
  ”En minä mitään kiusaa. Minä vain kerron”, Rosy vastasi. ”Sherry jäi yksin kotiin”, hän selitti Keithille. ”Sitten hän sai jostain päähänsä sellaisen idean, että olisi kiva kaataa kynttilä lattialle ja katsoa, mitä tapahtuu. No, niin siinä tapahtui, että talo syttyi tuleen, eikä Sher päässyt enää pois sieltä. Emmettin ja Edwardin oli pakko hakea hänet pois.”
  Keith nauroi avoimesti, mutta minä mutristin huuliani. ”Rosy vääristelee. Se oli ihan puhdas vahinko.”
  ”Niin tietenkin”, Keith sanoi raivostuttavan tekoymmärtäväisellä äänellä.
  Ei siinä mitään, kyllä minä tiesin, että hän oikeasti tiesi, että se oli ollut vahinko. Pointti oli siinä että Keith ärsytti minua. Tahallaan ja harkitusti hän venytti pinnaani äärimmilleen ja kehtasi vielä nauttia siitä.
  ”Haista kuule—” minä sihisin myrkyllisesti. Miksi kaikista oli niin kiva ärsyttää minua? Minä en ollut tehnyt mitään pahaa. Minä nielin kiukkuisen loppulauseeni vaivalloisesti ja nousin ylös sohvalta, jossa olin maannut. ”Minä häivyn. Heippa!” Niine hyvineni marssin ulko-ovesta lämpimään kesäilmaan ja pamautin oven kiinni perässäni niin, että koko talo raikui.
  Juoksin kauas metsään. Sinne missä joki kaartui sen ison puun vieressä, jossa tykkäsin istua. Kiipesin ketterästi puuhun ja jäin tuijottamaan edessäni lepäävää jokea. Sen kristallinkirkas En ollut ihan varma, miksi minä olin tullut tänne. Tämä paikka kuului minulle ja Keithille, enkä ollut täällä melkein koskaan yksin.
  Enkä ollut ilmeisesti nytkään. Keith ilmestyi metsänreunaan. ”Et murjottaisi, Sherry”, hän huokaisi.
  Ääliö. Miksi sen oli pakko seurata minua. ”Mitä sinä täällä teet?”
  Keith tuli lähemmäs. ”Tulin katsomaan miksi ryntäsit ulos kuin päätön kana.”
  Kohotin käteni lyödäkseni häntä, mutta muutin mieleni viime hetkellä. Ehkä minä en alkaisi nyt riitelemään. Keith kuitenkin oli Keith ja vain tuolla tavalla outo. Keith kiipesi viereeni ja kietoi käden vyötäisilleni. Istuimme siinä kauan ihan hiljaa, kunnes minä kyllästyin ja avasin suuni. ”Minä haluan tehdä jotain”, sanoin äkkiä. ”Ihan totta, ihan mitä tahansa. Minun elämäni on tylsää.” Enhän minä ikinä tehnyt mitään. Keithin tulon jälkeen oli vähän aikaa ollut kausi, jolloin minulle oli riittänyt pelkästään se, että hän oli lähelläni, mutta nykyään kaipasin oikeasti jotakin muutakin. Jotain tekemistä. Pitäisi oikeasti matkustaa jonnekin. Esimerkiksi Floridaan. Sitä paitsi nyt oli jo kesä. Täydellinen aika matkustukseen.
  ”Hmn...” Keith mutisi poissaolevasti. Minä vilkaisin häntä. Keith tuijotti jonnekin kauas, eikä ollenkaan näyttänyt reagoivan sanoihini.
  ”Hmn? Noinko sinusta kuuluu vastata?” minä tivasin. ”Keith kuunteletko sinä minua?”
  ”Tietenkin”, Keith vastasi äänellä, joka oli kaikkea muuta kuin vakuuttava.
  ”Mitä minä sitten sanoin?”
  Nyt Keith jo katsoi minua. ”Ai koska?”
  Ärh. Eihän tuolle edes kannattanut koettaa puhua. ”Anna olla”, minä ärähdin.
  Keith katsoi minua kummissaan, mutta hyppäsi sitten alas puusta. ”Minä käyn metsästämässä. Tuletko mukaan?”
  Minä laskeuduin huokaisten alas, mutta pudistin päätäni. Kukaan, ei edes Keith, saisi minua lähtemään metsästämään ennen kuin olisi pakko. ”Minä menen kotiin.”
  Keith nyökkäsi ja oli jo lähdössä, kun hän yhtäkkiä muuttikin mielensä ja veti minut syleilyynsä. ”Kuule, minä rakasta sinua”, hän sanoi yhtäkkiä matalalla, jotenkin epätoivoisella äänellä. ”Kai sinä sen tiedät.”
  Minä ehdin juuri ja juuri nyökätä, kun hän jo suuteli minua uudestaan. ”Nähdään, kun tulen takaisin”, Keith hymähti ja katosi metsään.
  Minä jäin typertyneenä katsomaan hänen jälkeensä. Ok, mitä helvettiä. Tuo ei ollut normaalia käytöstä edes Keithiltä. Ja minulla oli outo olo, että kaikki ei todellakaan ollut kunnossa.

Onnistuin karistamaan tunteen pois, vasta kun saavuin kotiin. Emmett ja Rose makasivat vihreällä pihanurmella vierekkäin ja osoittelivat vuorotellen taivaalla leijuvia pilviä. Minä irvistin. Mitä ihmettä nuo oikein mahtoivat tehdä?
  Ei silti, minua ei kiinnostanut. Rosaliella ja Emmettillä oli aina meneillään jotain hämärää.
  Hyppelin heidän ohitseen takaovelle ja livahdin sisään. ”Missä Edward on?” minä kysyin Esmeltä, joka pyyhki parhaillaan pölyjä takanreunukselta. Edward ehkä osaisi sanoa, mikä Keithiä vaivasi. Vaikka olin kyllä melko varma, että Keith ei ihan helposti paljastaisi ajatuksiaan Edwardille. Keith oli kiero kuin mikä.
  Esme hymyili minulle. ”Hei, kultapieni. Edward meni Tanyalle. Missä Keith on?”
  ”Metsästämässä”, minä irvistin.
  Esme vilkaisi minua mietteliäästi ennen kuin käänsi katseensa takaisin takanreunukseen. ”Sinä olisit voinut mennä mukaan”, hän totesi.
  Hah! Niin varmaan olisinkin. Esme ei vain tainnut tajuta, että minä en halunnut mennä mukaan. En tänään, en vielä. Sivuutin kysymyksen taitavalla olankohautuksella. ”Missä Carlisle on?”
  ”Yläkerrassa”, Esme kertoi. Hän aikoi sanoa vielä jotain muutakin, mutta minä katosin vikkelästi portaisiin.
  Pamahdin koputtamatta sisään Carlislen työhuoneeseen. ”Minulla on tylsää”, minä täräytin. ”Kamalan tylsää.”
  Carlisle käänsi katseensa pois kirjastaan. ”Tylsää?” hän kysyi aivan kuin sana olisi ollut hänelle tuntematon.
  ”Tylsää. Minä haluan tehdä jotain kivaa. Kuten lähteä Floridaan.”
  ”Missä Keith on?”
  Taas tuo kysymys. ”Metsästämässä. Eikä Keith nyt kuulu tähän. Hän on muutenkin outo.”
  Carlisle rypisti otsaansa. ”Miten niin outo?”
  ”Outo”, minä toistin kärsivällisesti. ”Erikoinen, kummallinen, ärsyttävä. Ne ovat synonyymejä.”
  ”Outo on synonyymi ärsyttävälle?” Carlisle naurahti, mutta vakavoitui nopeasti. ”Et lähde minnekään yksin”, hän sanoi.
  ”Saanko lähteä Keithin kanssa?” minä tivasin. Alaskasta poispääseminen vielä tänä kesänä oli pakollista.
  Carlisle huokaisi, mutta nyökkäsi kuitenkin. ”Hyvä on.”
  Minä kirkaisin riemusta. ”JES. Täältä tullaan Florida.” Halasin Carlislea nopeasti. Keith ilahtuisi taatusti. Tai no, ei, ei hän ilahtuisi. Mutta lähtisi kuitenkin. Ihan varmasti.

A/N: Kommenttia?

Lyn

• Poet of the Mist
    • My mind
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 32 - 5.10)
« Vastaus #173 : 05.10.2009 15:40:46 »
Awws <3. Ihana tuo Sher. Tai siis sillain ihanan ärsyttävä. Tai siis. No joo... Tajusitko? Mä en. Nämä kaksi viimeistä lukua ovat olleet mielenkiintoisia, tuleekohan kohta se lupaamasi ylläri jonka jälkeen "kukaan ei enää lue tätä". Njaa. Kauhian lyhyitä nämä. Jatka kirjoittamista, tämä yksi täällä odottaa.

-Lyn
Art is part of my soul

Michell

« Vastaus #174 : 05.10.2009 19:45:41 »
Jee uus luku :) Tykkäsin tstä luvusta tosi paljon. Nyt vaan jäi mietityttää se Keithin käytös... hmm.. Jatkoaa... Äkkiä! :D Sherry ja Keith ei saa erota, joohan? Kiitos taas päivän piristyksestä :)
"Minä lensin tai ainakin minusta tuntui siltä"  l  "...Tietää outoja se puu tuskin enää oudoksuu..."

mmary

« Vastaus #175 : 06.10.2009 17:05:25 »
laitan nyt sitä kommenttia, kun en oo pitkään aikaa laittanut ;D   sori

Too-osi mielenkiintoisen hyvä luku, ja pidin paljon, kun tässä luvussa alkaa tapahtuu muutoksii :) (ukkospilvet lähestyy, sherryn elämään)

Lainaus
Sherry ja Keith ei saa erota
samaa mieltä`` ei saa erota´´, jooko?
Ja piti kysyy, et koska Alice ja Jasper tulee mukaan kuvioihin?

ja lopuksi, toivottavasti sitä jatkoa tulee piakoin

saltsu

« Vastaus #176 : 06.10.2009 18:42:51 »
Ilmoitan itseni lukiaksi! Ihanan angstista ;D Ihanan pitkiä lukuja sulla.
Kännis ja läpäl, jeah man, se on käypä syy

Parisade

• enkelten verta
« Vastaus #177 : 25.10.2009 19:43:55 »
Saltsu:kiitos:D
mmary:kiitos :) Jasper ja Alice? Se on yllätyyyys:D:D
Michell: Erota? Huh, se ois kamalaa....
Lyn: se ylläri kyllä tulee, muttei vielä tässä luvussa. Anteeksi lyhyydestä :D

A/N: Höm, höm... nyt joku saattaa syyttää minua siitä, että tämä toistaa kirjoja, mutta, muttaa... paha mennä tätä muuttamaankaan kun tämä on niin iso osa fikin juonta. Luku ei ole lemppareitani, mutta siinä tapahtuu:D

33. Ongelmia
Edward:
  ”Joten Edward”, Tanya naureskeli voitonriemuinen virne kasvoillaan. ”Miten suu nyt pannaan?”
  Minä keikuin tuolilla hetken, ennen kuin tajusin, että en pystyisi enää kääntämään tilannetta voitokseni. Keikautin tuolin kaikki neljä jalkaa ärtyneenä alas ja nostin käteni ilmaan luovuttamisen merkiksi. ”Hyvä on. Sinä voitit.”
  Tiedän, Tanya ajatteli omahyväisen sävyn kaikuessa hänen mielessään. Hän alkoi keräillä shakkinappuloita takaisin niiden koteloon. Et olekaan voittamaton. Aika isku, vai mitä.
  Minä nauroin. Ehkä Tanyalle kannatti antaa tämä ilo; hän oli pyrkinyt voittamaan minut jo vaikka kuinka kauan. Silti otsani rypistyi kun aloin miettiä, mitä olisin voinut tehdä toisin. Jos olisin kaatanut Tanyan kuningattaren ennen kuin se pääsi tappamaan tornini, niin olisin voinut voittaa. Siinä minulla olisi tietenkin mennyt kuningatar, mutta—
  ”Edward?” Tanyan huhuili ja heilautti kättään silmieni edessä. Hän hymyili ilkikurisesti. ”Haluatko ottaa uusiksi?”
  Minä mietin hetken, mutta pudistin sitten päätäni. Tanya oli jo oppinut hallitsemaan ajatuksiaan; minulla ei ollut enää sitä etua puolellani. Ja niin kuin äsken jo oli todistettu, Tanya oli minua parempi taktikko. ”Kiitos, mutta taidan vain niellä tappioni”, hymähdin noustessani ylös.
  Tanya näytti pettyneeltä. Harmi, Edward olisi hyvin voinut jäädä. Olisin päässyt voittamaan hänet toisenkin kerran.
  ”Ensikerralla sitten”, minä ehdotin. Tanya oli kieltämättä hyvä vastus. Parempi kuin kukaan meidän perheestämme. Häntä vastaan oli hauska pelata.
  ”Ilman muuta”, Tanya myöntyi.
  Yhtäkkiä kuulin jonkun nopeasti lähestyviä ajatuksia ja rypistin otsaani. ”Keith on tulossa.”
  Tanya näytti uteliaalta ja kurkisti verhonraosta ulos. Keith? Mitäköhän hän haluaa? Minä luulen, että—
  Tanyan ajatus keskeytyi oven nopeaan riuhtaisuun auki ja nopeisiin askeliin, jotka pysähtyivät keskelle huonetta. Minä kurtistin kulmiani. Keithin kasvot olivat täysin ilmeettömät ja hänen ajatuksensa olivat tarkasti kasassa, varoen, ettei yksikään niistä pääsisi karkaamaan minun kuultavakseni. ”Missä kaikki ovat?” Keith kysyi töksähtävällä äänellä.
  Keithistä oli joskus kamalan vaikea saada selvää. Hän kontrolloi aina hyvin tarkasti sitä mitä ajatteli, enkä minä tajunnut hänen mielenliikkeitään.
  ”Täällä ei ole muita kuin me”, Tanya ilmoitti varovaisesti ja hätkähti kun Keith alkoi kiroilla hiljaa. ”Miksi sinä heitä haet?”
  Minä astuin epäilevänä lähemmäs. Tässä oli nyt jotain outoa. Keithin mielessä ei liikkunut yhtään mitään, paitsi pieniä välähdyksiä hahmoista ja sinistä mustalla pohjalla ja joku elokuva. Sitten sain yhden kuvan napattuna. Siinä oli Sherry. Kuolleena.
  ”Mitä?” minä huudahdin järkyttyneenä.
  Keith heitti päätään taaksepäin kyllästyneenä. ”Ei, ei, älä tee omia johtopäätöksiäsi. Sher on kunnossa.” Jostain syystä hän irvisti lausuessaan Sherryn nimen.
  Tanyakin huomasi saman. ”Riitelittekö te?” hän kysyi.
  Luoja, nyt ulos täältä... Se oli ainoa ajatus, jonka sain irti Keithin ajatuksista. Hän tyytyi vilkaisemaan Tanyaa hieman ylenkatseellinen ilme kasvoillaan. ”Minä lähden”, hän tokaisi kuin ohimennen.
  ”Mitä?” minä ja Tanya henkäisimme yhteen ääneen.
  Keith nyökkäsi lyhyesti. ”Sanottehan muille terveisiä.” Kuinkakohan kauan minulta kestää päästä Italiaan. Tulomatka kesti melkein kolme viikkoa, mutta silloin olikin merellä kauhea myrsky ja—
  Minun kasvoni synkkenivät. ”Et aio tulla takaisi?” Se ei oikeastaan ollut kysymys, ennemminkin olettamus. Raivo kasvoi sisälläni. ”Entä Sherry”, minä ärähdin. ”Et sinä voi vain häipyä.”
  Keith kohautti olkapäitään. ”Miksen voisi?” hän kysäisi. Äh, Edwardista on riesaa... ei olisi pitänyt tulla tänne...
  Tanya rykäisi kuuluvasti. ”Keith? Miksi sinä nyt päätät lähteä? Onko jotakin tapahtunut?”
  ”Ei”, Keith murahti. Nyt on tosiaankin jo aika häipyä. Ei olisi edes pitänyt tulla tänne. Minusta on tosiaan tullut harkitsematon... Hänen ajatuksensa jatkuivat sekavana itseään sättivänä ryöppynä, josta oli vaikea saada selvää.
  ”Entä Sherry?” minä kysyin uudestaan.
  ”Sherry?” Keith kysyi ilmeettömänä. ”Mitä hänestä?” Sherry, Sherry... Ei hitto, hänestä tosiaan on tullut liian tärkeä. En voi uskoa tätä, minulle oikeasti tulee häntä ikävä? Minusta on tullut heikko, päästin itseni jossain välissä rakastumaan häneen. Se typerä elokuva... En voi olla niin kuin Gerald...
  ”Sherry ei pärjää yksin”, minä ärisin hampaitteni välistä. ”Hän tarvitsee sinua, sinä et voi jättää häntä yksin.”
  Keith hymähti. ”Ei Sher ole yksin. Hänellä on teidät.” Ja niine hyvineen hän perääntyi ovelle. ”Näkemiin, Tanya, näkemiin, Edward. Ehkä me vielä joskus tapaamme.”
  Ja sitten hän oli poissa. Minä liikahdin nopeasti hänen jälkeensä, mutta tajusin kyllä, etten voisi estää häntä. Keith ei jäisi tänne kenenkään takia, ei edes Sherryn. Tai ehkä hän oli lähtenyt juuri Sherryn takia. Minä en tiennyt. Minä en todellakaan tiennyt miksi hän lähti. Jotenkin se liittyi johonkin elokuvaan.
  Minua kylmäsi kun mietin Sherryn reaktiota. Muistin kyllä vielä oikein hyvin, millainen hän oli ollut niiden muutaman kuukauden aikana pari vuotta sitten, jolloin Keith oli ollut poissa. ”Voi ei”, minä henkäisin. En voinut olla toivomatta, että Keith muuttaisi mielensä ja tulisi takaisin. Tiesin kuitenkin, että niin ei kävisi. Keith oli vahva ja hän pysyi päätöstensä takana ikuisesti. Ja hänen mielestään oli selvästi näkynyt, että hän aikoi pysyä poissa. ”Voi ei”, minä toistin ja lähdin harppomaan ovelle. ”Nähdään, Tanya”, huikkasin vielä olkani taakse, ennen kuin katosin pimeyteen.

Kotona minä kävelin suoraa olohuoneen halki portaisiin. Säpsähdin kun joku hyppeli minua vastaan ja ripustautui kaulaani. ”Minä lähden Floridaan, lähden Floridaan”, Sherry lallatti ja nauroi iloisesti. ”Keith tulee mukaan ja siellä tulee olemaan siis niin kivaa ja siellä on lämmin ja—”
  Minä en voinut itselleni mitään, törkkäsin hänet tylysti syrjään ja juoksin Carlislen huoneeseen. Hän kohotti hämmästyneenä katseensa kirjastaan, kun astuin sisään. ”Meillä on ongelma”, minä sanoin niin matalalla äänellä, että Sherryn olisi mahdoton kuulla sitä alakertaan.
  Carlisle näki ilmeeni ja rypisti otsaansa. Mitä on tapahtunut, Edward?
  ”Keith häipyi.”
   Häipyi?
  ”Niin.” Vilkaisin tahtomattanikin taakseni. ”En tiedä miksi, mutta joka tapauksessa hän on poissa, eikä aio tulla takaisin.”
  Carlislen ilme muuttui järkyttyneeksi kun hän tajusi, mitä uutiseni tulisi tarkoittamaan. Hän vilkaisi ovelle. Alakerrasta kuului vieläkin, miten Sherry innostuneena vaahtosi Esmelle jotakin Floridasta. ”—ja palmuja ja ihana meri ja—”
  Missä sinä näit Keithin viimeksi? Carlisle kysyi hiljaa mielessään.
  Minä ravistin päätäni. ”Keith ei tule takaisin”, minä ärähdin. En tiennyt itsekään, miksi raivosin Carlislelle; eihän tämä loppujen lopuksi hänen vikansa ollut. ”Hän lähti! Ja usko minua; hän on suunnitellut tätä jo kauan.”
  Sekavat ajatukset liikehtivät Carlislen päässä. Mutta miksi?
  ”Minä. En. Tiedä”, sanoin yhteen puristettujen hampaitteni välistä. Mieleeni pälkähti yhtäkkiä idea, että ehkä Keith oli lähtenyt vain, koska oli halunnut. Mutta miten hän saattoi tehdä Sherrylle niin?
  ”Mitä sinä aiot sanoa Sherrylle?” minä kysyin synkkänä.
  Carlisle pudisti päätään. ”Edward älä kerro Sherrylle. Hänelle ei voi kertoa, ennen kuin tämä on varmaa.”
  Oven kolahdus keskeytti meidät molemmat. ”Mikä on varmaa?” Sherry kysyi iloisesti. ”Mitä ei kerrota minulle?” Paska, aina nuo yrittävät pimittää minulta tietoja... no ihan sama. Ei minua kiinnostakaan. Tai ehkä vähän. Ihan vähän.
  Carlisle tuijotti Sherryä outo ilme kasvoillaan. Sherryn ilme muuttui hitaasti iloisesta epäileväksi. ”Hei, mitä nyt?” hän kysyi. ”Carlisle, miksi sinä näytät tuollaiselta? Kuka on kuollut?”
  Äh, eikö Carlisle aikonut sanoa sitä? Täytyikö minut tehdä se? ”Sherry, Keith on—” minä aloitin matalalla äänellä.
  ”Mitä!” pikkusiskoni kirahti. ”Mikä Keithillä on?”
  ”Hän lähti”, minä täräytin melkein tylysti.
  Sherry jähmettyi paikalleen. Hän ei näyttänyt ollenkaan sisäistävän sanojani, tuijotti vain typertynyt ilme kasvoillaan. ”Miten niin lähti?” Lähti, lähti, häh... mitä Edward oikein selittää...
  ”Italiaan”, minä murahdin. Carlisle vilkaisi minua moittivasti. Hieman hienotunteisuutta, Edward, hän ajatteli.
  Italiaan! ”Italiaan? Miksi?” Keithille tuli varmaan jotain kiireellistä. Äh, miten hän kehtaa. Meidän Floridan reissu lykkääntyy tämän takia. Hiton Keith, pilaa minun lomani.
  ”Sherry, hän meni sinne jäädäkseen”, Carlisle sanoi varovasti.
  Tasan viisi sekuntia. Tasan viisi sekuntia Sherryltä kesti kun hän tajusi asian. Siitä meni sekunti raivostumiseen. ”Ei”, hän sopersi. ”Ei! Te valehtelette! Minä en usko teitä, te valehtelette minulle!”
  Minä käänsin katseeni sivuun. Epätoivo loisti Sherryn silmistä niin kauas ja hänen aivojensa hakkaava kirkuna kuului niin kovana, että tunsin yhtäkkiä tarvetta vain juosta pois.
  ”EI! TE VALEHTELETTE! KEITH EI TEKISI NIIN! HÄN EI IKINÄ TEKISI NIIN!” Samaan aikaan kun nämä sanat kaikuivat ilmassa, Sherryn ajatukset huusivat vastakkaista totuutta. Se elokuva! Se elokuva! Ei, ei, ei, minä tiesin, minä tiesin, hän ei jaksanut, minä tiesin, ei ei ei. Minä tiesin.
  Carlisle kosketti Sherryn käsivartta. ”Sherry, minä olen pahoillani—”
  ”ÄLÄ KOSKE MINUUN! VALEHTELIJA!” Hän hoippui vapisten taaemmas. Minä kavahdin vaistomaisesti katsetta hänen silmissään. Sherryn silmistä oli aina ollut helppo nähdä tunnetiloja, mutta nyt niiden kostea, raivokas ilme, näytti villin pintakiillon alla oudolta. Jotenkin tyhjältä.
  Esme saapui alakerrasta ripein askelin. ”Mitä täällä huudetaan? Sherry?”
  Yhtään epäröimättä Sherry tarttui piironkiin ja repäisi sen ovensuun poikki niin valtavalla voimalla, etten ollut tiennyt sellaista hänestä löytyvänkään. Esme ei ehtinyt liikahtaakaan kun raskas huonekalu paiskasi hänet suoraa vastapäistä seinää vasten. Sherry juoksi ovesta ulos ja sitten kuului hänen huoneensa oven äänekäs naksahdus.
  Carlisle auttoi Esmen nopeasti pystyyn. Esme näytti sekä pelästyneeltä, että hämmentyneeltä. ”Mitä ihmettä?” hän kysyi.
  Minä astelin hiljaa ulos huoneesta jättäen Carlislen selittämään Esmelle Keithin edesottamuksia. Tämä tulisi muuttamaan muidenkin kuin Sherry elämää, tiesin sen.
  Toivoin vain, että asiat eivät muuttuisi liikaa.

A/N: kommenttia?

zalluzki

• Kananmunan murskaaja
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 33 - 25.10)
« Vastaus #178 : 25.10.2009 20:28:58 »
Keith kyllä nyt...nyt.. voi että! >:( Sais tulla takas, ja Sherry saa taas vaikka mitä päähäsä ja... Edward just niin sen tapasta käyttäytyä noin. Pidin kyllä silti tosi paljon tästä luvusta, nopeesti vaan jatkoo ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Michell

Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 33 - 25.10)
« Vastaus #179 : 26.10.2009 16:25:54 »
Ihana luku :) Keith ei ois saanu lähtee... Sen pitää tulla takas... Voi Sherry :/ ääää Nyt JATKOA :) Ois kiva jos ois pitempii lukuja mut koha vaa tulee jatkoa se on tärkeintä sillä oon nii koukussa tähän <3