Kirjoittaja Aihe: Twilight: Unelmat ovat ikuisia ♦ OFC/OMC, valmis ♦ K-11  (Luettu 76690 kertaa)

Nuutti|

• Tekopyhä sankari
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 19)
« Vastaus #100 : 18.05.2009 20:43:04 »
oivoivoi. )):
Vasta nyt huomasin että oli tullut jatkoa. ((:
Ja minkälaista jatkoa! Pätkä on ihan mahtava, tähän ei voi muuta sanoa...!
Jatkoa, nopeasti. ♥
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

``Milma

Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 19)
« Vastaus #101 : 26.05.2009 01:01:47 »
ömh, ensimmäine viesti ikinä finis.. noh, sen mukainen myös :D
 Alussa ärsytti niin sanoinkuvaamattomasti Sherryn asenne et meinasin lopettaa
lukemisen... Mutta onneks en. :-D anteeks.
  Tämä on ollu niin ihanasti poikkeus tuohon massatuotto twilight
ficceihin, että oikeesti rakentava hävis jonnekkin..
Mimla kiittää ja kuittaa.  jep, jatkoa.

//Eipä ollutkaan. joskus -07 laittanu. :-D
« Viimeksi muokattu: 26.05.2009 01:17:17 kirjoittanut ``Milma »

Parisade

• enkelten verta
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 20)
« Vastaus #102 : 03.06.2009 12:25:20 »
´´Milma: ihanaa, kun kommentoit. Sher on tosiaan alussa (ja itseasiassa vieläkin) aika ärsyttävä tapaus, mutta kiva kun jaksoit silti lukea. :D
Domyyi: Kiitos kommentista. Jatkon kanssa nyt kesti vähän, mutta mutta...
Suklaamurunen: Kiitos :D
ujoenkeli: kiitos. kyllä bellakin tulee vielä mukaan kuvioihin... sellaisen viidenkymmenviiden vuoden päästä...
Liebeh: Tiedätkö minäkin mietin tuota lentojuttua... mutta koska wikipedia ei antanutr tarpeeksi selvää tietoa ja Keithillä olisi todellakin varaa maksaa yksityiskone niin se on sitten näin :D
Lyn: Kiitos. Keith on tosiaan vähän... moraaliton tapaus
Nabi.: kiitos. Toivottavasti tajusit toisella lukukerralla jotain :)
Cullen12: nyt taisi se vauhti vähän hidastua...*nolo ilme* kirjoitukseni tuntuu aina olevan tälläistä pätkittäistä; ensin saan monta lukua viikossa ja sitten tulee parin viikon tauko...

A/N:Juu anteeksi, minulla on kestänyt ihan hävyttömän kauan. Muttakun... okei myönnetään olen pelaillut 24/7 nukkekotipeliä nimeltä the sims 2 (ja kolosen saan muutaman päivän päästä jahuu...) joten se on vähän vienyt aikaa... Mutta tämä seuraava luku onkin sitten toisiksi pisin koskaan kirjoittamani. Enjoy.

20. Veripisaroita tapetilla

Keithin antamat kuusi tuntia olivat kuluneet umpeen jo aikaa sitten, eikä hän tehnyt elettäkään lähteäkseen. Istui vain sohvalla tyhjä ilme kasvoillaan. Ei se minua haitannut; en ollut mitenkään erityisen innokas jatkamaan matkaa, mutta välillemme langennut hiljaisuus oli pelottava ja kiusallinen. Yritin estää itseäni katsomasta Keithiin, mutta onnistuin surkeasti. Olikohan hänkin tuntenut sen sähköisen virran, joka oli kulkenut välillämme, kun hän oli koskettanut minua? Oliko hän tällainen juuri sen takia?
  Lopulta Keith nousi seisomaan ja salpasi hengitykseni vinolla hymyllä aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hän nappasi autoni avaimet pöydältä ja lähti ovelle. ”Tule, Sher. Minä vien sinut kotiin.”
  Silmäni rävähtivät selälleen hämmästyksestä ja kiirehdin Keithin perään juosten. ”Kotiin?” Sanoin sanan melkein huutaen. Eikö hän aikonutkaan raahata minua Italiaan tappajavampyyrien pahoinpideltäväksi?
  Keith vilkaisi minua olkansa ylitse, niin kuin hänen sanoissaan ei olisi ollut mitään erikoista. ”Onko siinä joku ongelma?”
  ”Mitä? Ei! Mutta etkö sinä…”
  ”Suunnitelmiin tuli muutos”, Keith huokaisi irvistäen. ”Onneksi olkoon; näillä näkymillä et ole menossa Italiaan.”
  Kävelimme autolle ihan hiljaa. Minä välttelin Keithin katsetta ja yritin pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä. Ajatukset pyörivät päässäni niin nopeaan tahtiin, etten itsekään saanut niistä selvää. Oliko tämä jokin todella hyvä vitsi, vai oliko Keith tosissaan?
  Autossa minä nojauduin ikkunaa kohti, mahdollisimman kauas Keithistä. Tässä autossa oli ihan liian vähän happea ja hengitykseni oli vaarallisen tiheä. Ilmassa tuntui pyörivän jonkinlaista energiaa, se oli ahdistavaa, mutta… se tuntui silti hyvältä.
  Karvani nousivat pystyyn ja kuuma aalto löi lävitseni kun Keithin käsi hipaisi minua siirtyessään vaihdekepille. Suljin silmäni. Tämä oli väärin. Miten minä saatoin tehdä Marcokselle näin?”
  ”Joten”, Keithin ääni keskeytti mietteeni. ”Tämä autoko on sinun?”
  ”On”, minä myönsin vaimealla äänellä. ”Miten niin?”
  ”Minä pidän tästä. Uusi, nopea, kiiltävä. Täydellinen.”
  Mmm… minäkin tykkäsin uudesta autostani. Se oli taatusti sen rahamäärän väärti, jonka Carlisle ja Esme olivat siihen tuhlanneet. Ja nyt minulla oli koko perheen hienoin auto.
  Yhtäkkiä Keith vaihtoi puheenaihetta ja äänensävyään, joka muuttui tiukan asialliseksi. ”Kello on vasta melkein yksi päivällä, joten veikkaan että ehdit illaksi kotiin.”
  En voinut estää itseäni vilkaisemasta häntä. ”Kiitos”, minä sanoin hiljaisella äänellä. ”Kiitos ettet vie minua siihen paikkaan.”
  Keith ei osannut reagoida kiitokseen kovin tahdikkaasti vaan irvisti synkästi. ”Minä tosiaan olisin halunnut nähdä sinut meillä. Kyvystäsi olisi ollut iso apu. Ja nyt, kiitos sinun, minua syytetään.”
  Silmäni löivät kipinöitä, mutten sanonut mitään. Miten tyyppi kehtasi syyllistää minua? Hän oli ollut se, joka oli yrittänyt viedä minut pois kotoa. En tosiaankaan ollut vastuussa mistään. ”Sinä et kestäisi minua samassa paikassa kuin sinä edes vuotta”, sanoin purevasti.
  Keith naurahti vaisusti. ”En tiedä onko minulla vaihtoehtoja.”
  Rypistin otsaani. Nyt Keithin puheissa ei ollut mitään järkeä. Juurihan hän oli sanonut, ettei veisi minua Italiaan. ”Vaihtoehtoja on aina”, minä mutisin. Vaihtoehtoja oli. Minullakin. Esimerkiksi se, että pysyisin kaukana Keithistä enkä antaisi itseni rakastua häneen.
  Nojauduin taaksepäin. En uskonut koskaan tavanneeni ketään yhtä… kiinnostavaa kuin Keith. Hän vaikutti yhtä aikaa tunteettomalta ja lämpimältä. Hänen kasvoillaan oli tälläkin hetkellä neutraali ilme, mutta huomasin väkisinkin turhautuneen välkkeen hänen silmissään.
  Keith vilkaisi minua ja käänsimme molemmat saman tien katseemme pois. Minä en halunnut häntä. En vaikka hän olikin turvallinen ja ihana ja sai kuolleen sydämeni tuntemaan lämpöä. En vaikka hänellä olikin silmät, jotka saivat ajatukseni pois nykyhetkestä.
  Eikä hänkään halunnut minua.

Kun pääsimme meidän talomme eteen, Keith hyppäsi sanaakaan sanomatta ulos autosta ja katosi metsään. Minä tuijotin hänen jälkeensä hetken, ennen kuin älysin mennä sisään.
  ”Sherry!” Esme huudahti. ”Missä sinä olet ollut? Tajuatko yhtään, miten huolestuneita me olemme olleet?”
  Carlisle tuli yläkerrasta helpottuneen näköisenä. ”Eikö sinulle tullut mieleenkään ilmoittaa, mihin menet?”
  Näytin varmaan aika epäuskoiselta. Mistä lähtien minun oli noille pitänyt tehdä selkoa tekemisistäni?
  Esmen ilme muuttui pelästyneeksi vasta kun hän tuli lähemmäs ja haistoi Keithin tuoksun vaatteissani. ”Mitä tapahtui? Satuttiko hän sinua?”
  ”Keithkö?” minä kysyin liioitellun huolettomasti, mutta ääneni värähti hieman. ”Ei. Hän halusi vain jutella.”
  ”Jutella? Mistä?”
  En todellakaan kaivannut kuulustelua. Eikä minua kiinnostanut, vaikka Esme huolehtisikin itsensä hengiltä. Minulla oli omiakin ongelmia. ”Gerbiileistä”, minä naljaisin ja livahdin Carlislen ohi portaisiin.
  ”Sherry!” hän huusi perääni, mutta siitä ei ollut apua. Minä olin jo huoneessani ja väänsin oven tiukasti lukkoon.
  Istuin sängylleni hitaasti ja vedin polveni rintaa vasten. Tarvitsin aikaa ajatella, minun oli pakko selvittää pääni.
  Minulla ei ollut mitään, kerta kaikkiaan mitään syytä pitää Keithistä. Hän oli varmaan paskamaisin koskaan tapaamani vampyyri, hänen moraalinsa taso oli jopa omaani alempana ja hän ei selvästikään kaivannut seuraani. Joten mikä ongelma oikein oli? Miten mitään ongelmaa saattoi edes olla?
  Vedin taas kerran sen paksun valokuva-albumin esiin kirjahyllystä ja selasin Marcosin kuvan kasvojeni eteen. Hän oli siellä, hymyilevänä ja rentona ja näytti upealta.
  Mutta kuva ei herättänyt minussa mitään tunteita. Tietenkin minä tiesin rakastavani Marcosia, mutta tällä hetkellä ei juuri siltä tuntunut.
  Ravistin päätäni ja yritin saada sen tunteen palamaan. Sen tunteen, joka oli vainonnut minua siitä hetkestä lähtien, kun olin tavannut Marcosin ensimmäisen kerran. Mutta sitä ei tullut.
  Suljin silmäni nyt jo melkein paniikissa ja palautin Marcosin kuvan mieleeni pikkutarkkana ja kristallinkirkkaana. Hän nauroi pääni sisällä ja pystyin kuulemaan sen äänen yhtä selvästi, kuin jos hän olisi seisonut vieressäni.
  Ei mitään. Ei yhtään mitään. Ei vihaa, ei surua, rakkautta, lämpöä…
  Käänsin valokuva-albumin sivua sinne, missä minä ja Nora hymyilimme kameralle. Normaalisti pelkkä Noran ajattelukin sai terävän kivun viiltämään sydäntäni ja kyyneleet nousemaan silmiini. Mutta ei nyt. Pystyin katsomaan Noran kuvaa täysin ilmeettömänä, ilman ainuttakaan kyyneltä.
  Heitin valokuva-albumin lattialle ja vaivuin sängylle makaamaan katse katossa. Minulla oli omituinen, täysin tyhjä olo. Ensimmäistä kertaa elämäni aikana en pystynyt itkemään, vaikka minulla selvästikin oli syytä siihen. Siskoni oli kuollut. Olin eronnut elämäni rakkaudesta. Ja nyt olin lisäksi ehkä ihastunut johonkin murhaajaan.
  Paniikki hiipi jäseniini vähän kerrallaan. Minä en ollut koskaan tuntenut oloani näin tyhjäksi.
  Liikautin kättäni hetken mielijohteesta nopeasti yöpöydän ylitse niin, että kyynärpääni tiputti lasivaasin alas lattialle. Se särkyi sirpaleiksi kovan räsähdyksen saattelemana.
  Minä tiputtauduin hitaasti sängynlaidalta lattialle. Suljin silmäni hetkeksi ja kaaduin sitten väsyneenä kyljelleni, suoraa maljakon palasten päälle.
  Palat olivat teräviä ja puhkoivat pehmeän ihoni vaivatta. Onnistuin vain vaivoin tukahduttamaan parkaisun, joka pyrki kurkustani ulos ja ponnahdin takaisin istumaan.
  Ja vihdoinkin minä pystyin tuntemaan kivun. Tunsin myös veren, joka valui noroina käsivarttani pitkin ja ruumistani viilsi ajatus Norasta. Ja sydämeni täyttyi rakkaudella Marcosia kohtaan. Kukaan ei pystyisi korvaamaan häntä, ei kukaan.
  Poimin yhden lasinsirpaleista käteeni ja puristin sen nyrkkiini niin tiukasti, että sain haavan kämmeneeni ja painoin sen sitten käsivarttani vasten. Olin vihannut kipua koko elämäni ajan, mutta nyt se tuntui hyvältä. Oikealta.
  Ja sitten tulivat kyyneleet.
  ”Sherry?”
  Minä jähmetyin paikalleni. Ääni oveni takana kuului Carlislelle.
  ”Odota hetki!” huudahdin hysteerisen kimeällä äänellä. Revin villatakin käsivarsieni suojaksi niin nopeasti, että se oli vampyyrinkin silmissä pelkkä vilahdus. Sitten avasin lukon ja raotin ovea pikkuisen.
  ”Mitä sinä haluat?” kysyin oven takana seisovalta Carlislelta.
  ”Voinko tulla sisään?” Carlisle huokaisi.
  Vilkaisin taakseni, rikkoutuneen maljakon sirpaleita lattialla ja verilammikkoa matolla. ”Et.”
  Carlisle rypisti otsaansa. ”Miksi täällä haisee veri?”
  Minä menin paniikkiin. ”Häivy!” huudahdin epätavallisen kimeällä äänellä ja yritin paiskata oven kiinni.
  Carlisle esti aikeeni ja tönäisi oven auki. Hän jäi tuijottamaan lattialla lojuvia verisiä sirpaleita hetkeksi kauhun ilme kasvoillaan. ”Mitä sinä olet tehnyt?” hän sanoi tuskin kuuluvalla äänellä.
  Minä peräännyin vaistomaisesti pari askelta, kun hänen ilmeensä muuttui raivostuneeksi. Kahdella harppauksella hän oli luonani ja veti hihani nopeasti ylös niin, että käsivarressa olevat haavat paljastuivat. ”Sherry!” Carlisle karjahti ja ravisteli minua olkapäistä kuin pikkulasta. ”Sinä et voi olla näin typerä!”
  Minä aloin itkeä ja yritin rimpuilla irti. Käteeni sattui; terävät sirpaleet olivat jääneet haavaan ja tunkeutuivat nyt syvemmälle.
 En ollut varmaan koskaan nähnyt Carlislea näin vihaisena. ”Mitä sinä oikein ajattelit?” hän ärähti.
  Déjà vu. Tämä oli Déjà vu.

flashback

”Mitä sinä oikein ajattelit, typerä tyttö”, isäni huusi täyttä kurkkua viinipullo kädessään ja löi minua kasvoihin niin, että kaaduin lattialle. ”Sinä et helvetti vieköön lähde minnekään, ellen minä anna lupaa, tuliko selväksi?”
  Minä pyyhin verta suupielestäni ja käänsin katseeni vihaisena isään. ”Lyödäänkö vetoa?”
  En ansainnut uhmakkaalla kommentillani mitään muuta kuin kipeän potkun kylkeeni. ”Opettele vähän kunnioitusta, tyttö!” Isän karjunta oli niin kovaa, että sattui korviin. ”Sinä teet täsmälleen mitä minä sanon, äläkä yritäkään väittää vastaan!”
  Minä en enää aikonut väittää vastaan. En tarvinnut lisää kipua.
  Kirkaisin kauhusta ja yritin suojata päätäni käsilläni, kun isäni käsi kohosi uuteen lyöntiin. Hänen silmissään välkkyi sadistinen nautinto.

end flashback

Vedin käsivarteni pääni suojaksi ja aloin kirkumaan kun Carlisle tarttui ranteisiini pelottava ilme silmissään.
  Kirkuminen tehosi. Carlisle irrotti otteensa olkapäistäni hämmästyneen näköisenä näköisenä.
  Siinä samassa kun olin vapaa, ryntäsin huoneeni ovelle ja samaa kyytiä ulko-ovesta ulos.
  Minä juoksin pitkälle ja juostessani rauhoituin hiukan. Jäin itkemään erästä puunrunkoa vasten silmät ummessa. Käsivarttani särki ja paitani alkoi tahriintua vereen.
  Minusta alkoi pikkuhiljaa tuntua, että olin käyttäytynyt vähän vainoharhaisesti. Ei Carlisle olisi minua lyönyt, ei sitten millään. Eihän?

Nousin ylös ja jatkoin matkaani sille aukiolle, missä oli se iso puu, jossa olin usein istunut. Saavuttuani sinne sain kuitenkin huomata, että paikka oli jo varattu.
  ”Hei, Sherry”, Keith mutisi silmät ummessa, katsomatta minuun.
  ”Mitä sinä täällä teet?” sihahdin vihaisesti.
  Keith ei vieläkään katsonut minua. ”Yritän ajatella. Tai yritin; sinä pilasit tunnelman aika kivasti.”
  Niin tietysti; minun syytänihän tämä kaikki oli. Uuh, mitä positiivista Keithissä muka oikein oli? Hän oli töykeä ja kylmä ja kohteli minua kurjasti. ”Sitten voitkin siirtyä”, minä ehdotin. ”Tämä on minun paikkani.”
  Vihdoinkin Keith avasi silmänsä. ”Niinkö? Lukeeko täällä jossain sinun nimesi?” Hän ei varsinaisesti kuulostanut ärsyyntyneeltä, huvittuneelta ja pilkalliselta vain. Äänensävy oli pahassa ristiriidassa kasvoilta loistavan ärtymyksen kanssa.
  Minä kiipesin viereiseen puuhun mahdollisimman kauas Keithistä. Ilmassa väreili taas jotakin sähköistä ja minun teki mieli juosta pois, mutten tietenkään voinut. Keithin kuuluisi lähteä; tämä oli minun paikkani.
  Ilme Keithin kasvoilla muuttui äkkiä neutraaliksi. ”Mitä sinä täällä teet?” hän kysyi kiinnostuneena. ”Luulin, että halusit päästä kotiin.”
  Sinkautin häneen kylmän katseen. ”Ei taida kuulua sinulle.”
  ”Ei”, Keith myönsi. ”Mutta voisit silti kertoa.”
  Minä en katsonut häneen, en voinut. Enkä todellakaan aikonut vastata. Mutta jotenkin sanat vain purskahtivat ulos suustani. ”Minä riitelin Carlislen kanssa.”
  Keith ei näyttänyt yllättyneeltä. ”Aijaa. Sinun kätesi.”
  Minä tungin särkevän käteni syvemmälle hihojen sisään. Olisi ollut paljon mukavampaa, jos Keith ei olisi ollut niin tarkkasilmäinen. Hän tuntui huomaavan kaiken. Toisaalta veren haju kyllä leijui ilmassa pitkälle. ”Mitä sinä halusit ajatella?” minä vaihdoin puheenaihetta.
  Keith oli hetken hiljaa. ”Aroa. Eleazaria ja Tanyaa”, hän vastasi ja käänsi hehkuvat silmänsä minuun. ”Sinua.”
  Minä pidätin hengitystäni. Keith oli muuttanut mielensä. Hän aikoi sittenkin viedä minut Italiaan. Vilkaisin vauhkona taakseni. ”Jaaha”, minä sanoin värisevällä äänellä. ”Ja loistava pohdintasi päättyi siihen, että…?”
  Keith kallisti päätään vino hymy huulillaan. ”Minulla on vähän sellainen olo, että häivyn täältä. Tilanne alkaa mennä liian monimutkaiseksi.”
  Sanat sattuivat kuin tikarin pisto sydämeen. Keith lähtisi. Nyt?
  Puristin huuleni yhteen ja kieltäydyin myöntämästä, että minulle tulisi ikävä häntä. Itse asiassa tämähän oli loistavaa. Pääsisimme tuosta eroon ja kaikki palaisi ennalleen. ”Kiitos”, minä kuiskasin.
  Keith naurahti vähän synkästi. ”Kuule Sherry, minä en voi luvata, että sinä olisit turvassa. Aro tietää nyt sinusta ja… hän tosiaan haluaa sinut Volturiin.”
  Ei minua haitannut. He eivät ikinä saisi minua. ”Miksi sinä muutit mielesi?” minä kysyin. ”Johtuiko se myötätunnosta… vai säälistä… vai jostain muusta syystä, joka on minulle epäselvä.”
  Keith näytti mietteliäältä. ”Minulta juuri heru myötätuntoa – tai sääliä – kenellekään”, hän sanoi hitaasti. ”Vaikka Eleazar, Carmen ja Tanya kuluttivatkin kaiken aikansa siihen, että yrittivät takoa päähäni miten väärin minä teen, jos pakotan sinut mukaani.”
  Minä pärskähdin. ”Nekö? Valehtelet!” Ei ollut olemassa mitään keinoa, millä Eleazar, Carmen ja Tanya olisivat oikeasti tehneet, mitä Keith väitti. Heitä ei kiinnostanut, he halusivat että lähtisin Italiaan, he inhosivat minua.
  Keith tarkkaili ilmettäni. ”Hassua eikö vain. Tarkoitan että Eleazar? Hän on aina ollut ystäväni. Ja nyt hän kääntyy minua vastaan sinun takiasi.” Keith ei vaikuttanut kuitenkaan kovin pettyneeltä, sillä hän hymyili huvittuneena.
  Minä en tajunnut tätä. Olin kuullut ihan omin korvin Eleazarin kehottavan Carlislea ja Esmeä olemaan estelemättä Keithiä. ”Ei käy järkeen”, minä mutisin.
  Keith hymähti. ”Ei minustakaan.”
  ”Ei, sinä et tajua”, minä mutisin. ”Tanyan perhe vihaa minua. He haluavat, että minä häivyn. He luulivat, että minä nukun. Mutta en minä nukkunut. Kuulin kaiken.”
  Edes Keith ei ymmärtänyt sekavasta selityksestäni mitään. ”Mistä sinä puhut?”
  ”Eleazar sanoi Carlislelle ja Esmelle, ettei tiellesi kannata tulla.”
  ”Aa.” Nyt Keith tajusi. ”Hän on ihan oikeassa.”
  ”Mistä sinä puhut?” minä kysyin kiukkuisena.
  ”Jos joku olisi tullut silloin autotallissa puolustamaan sinua, minä olisin tappanut hänet”, Keith selitti. ”Eleazar tietää sen. Hän ei tainnut haluta, että perheesi kuolisi turhaan.”
  Minä huomasin täriseväni. Millainen hirviö Keith oikein oli. ”Sinä et ikinä pystyisi tappamaan heitä”, minä väitin heikosti.
  Keith katsoi minua tunteettomin silmin. ”Enkö?”
  ”Sinä olet paha”, minä mutisin ja kiedoin käsivarteni polvieni ympäri. ”Paha. Pitäisi lähteä.”
  Mutta en minä pystynyt lähtemään. Paha tai ei; Keith oli kiehtovin koskaan tapaamani henkilö.
  Keith kohautti olkapäitään. ”Voi olla, että olenkin. En ole koskaan pitänyt sitä kauhean merkityksellisenä. Oikea ja väärä ovat hyvin hataria käsitteitä, kun on vampyyri.”
  En minäkään pitänyt oikeaa ja väärää kovin suuressa arvossa. Mutta en minä sentään tappamaan ruvennut. ”Sinulla ei ole moraalia.”
  Keith pudisti päätään. ”Ei ainakaan kovin usein.” Hän vilkaisi minua virnistäen. ”Kaikki me olemme omalla tavallamme pahoja, Sherry. Minä olen ehkä tappanut satoja ihmisiä, mutta sinä tapoit oman siskosi.”
  Minä jähmetyin. Tunsin kuinka jää virtasi suoniini ja lävitseni leikkasi terävä kipu. ”Älä enää... ikinä... puhu... minulle... Norasta”, minä kuiskasin tuhkanharmain huulin.
  Seuraava mitä tajusin, oli, että Keith oli kietaissut kätensä ympärilleni ja nyyhkytin hysteerisenä hänen sylissään.
  ”Minullakin on sisko”, Keith kertoi pehmeällä äänellä. ”Karmel. Hän on itse asiassa ihan pirun ärsyttävä tapaus, mutta se on tavallaan itsestäänselvyys. Hän on aina ollut täällä ja hän muuttui vampyyriksi samaa aikaa kanssani.”
  Keith tuoksui ihmeelliseltä. Vahvalta ja turvalliselta. Ja minä lopetin itkemisen ja jäin kuuntelemaan hänen tarinaansa.
  ”Oli vuosi 1874. Me olimme viisitoistavuotiaita ja asuimme Pohjois-Walesissa. Perheemme oli köyhä, äitimme kuollut ja meillä oli aika tylsä elämä. Karmel ei ollut koskaan tyytyväinen mihinkään.” Keithin huulilla leikki vaisu hymy. ”Totta puhuen Karmel ei ole vieläkään koskaan tyytyväinen mihinkään. Mutta silloin hän oli suuren perheen ainoa tyttö ja joutui tekemään kaikki naisten työt ihan yksin. Karmel ei saanut käydä koulua, hän ei osannut lukea ja hän joutui raatamaan päivät pitkät pyykkiä pesten ja ruokaa laittaen. Karmel vannoi jo silloin, ettei hän jäisi sinne. Hänellä ei ollut koskaan mitään hinkua tulla mielikuvituksettomaksi kotiäidiksi.
  ”Meidän isämme kuoli vuotta myöhemmin. Veljemme olivat muuttaneet pois kotoa, joten kukaan ei kaivannut meitä ja Karmel sai tämän... idean, että lähtisimme Lontooseen rikastumaan. Se tuntui aika kaukaa haetulta silloin, mutta minä lähdin mukaan. Karmel oli kuitenkin kaksoissisareni ja hän tarvitsi minua.
  ”Me pääsimme Lontooseen ongelmitta, vaikka matka olikin pitkä. Rikastuminen siellä osoittautui vähän hankalammaksi; kukaan ei luottanut kahteen rääsypukuiseen kerjäläisnuoreen.
  ”Siinä vaiheessa Karmelin suunnitelma petti täysin ja minä jouduin ottamaan ohjat käsiini. Me näpistelimme ruokaa milloin mistäkin ja rahaa kauppiailta, jotka eivät osanneet pitää kukkaroistaan huolta.”
  Keithin irvisti väsyneesti. ”Minä en erityisemmin pitänyt siitä ajasta. Välillä toivoin vain, että olisimme voineet palata takaisin Walesiin ja olisin lähtenytkin, ellei Karmelia olisi ollut. Sitten eräänä syksynä – vuosi taisi olla 1877 – meille tarjoutui tilaisuus, jota ei voinut ohittaa.
  Kaupunkiin oli tullut ulkomaalaista aatelistoa. Italiasta he olivat, mutta se ei meitä silloin kauheasti kiinnostanut. Heillä kerrottiin olevan niin suuri omaisuus mukanaan, ettei se mahtunut kassakaappiin.
  ”Arvaat varmaan, ketä nämä aateliset olivat”, Keith sanoi. ”Äh, en voi vieläkään uskoa, että yritimme varastaa vampyyreitä.” Hän näytti niin kyllästyneeltä, että minä purskahdin nauruun.
  ”He purivat teitä?”
  ”Niin. Se tuli shokkina, kun saimme tietää, että he olivat tarkkailleet meitä jo vuosia. Vuosia. Ja he olivat Britanniassa meidän takiamme.”
  ”Karmel tekee töitä Voltureille myös?” minä kysyin.
  Yllätyksekseni Keith pudisti päätään. ”Ei. Karmel asuu nykyään Kanadassa Johnin kanssa.” Minä näytin kysyvältä joten hän selvensi: ”Karmelin kumppani. John on hyvä tyyppi.”
  Minä sävähdin huomatessani, että olin yhä painautuneena Keithin kylmää rintakehää vasten ja vetäydyin nopeasti kauemmas. Minä en voinut tehdä tätä. Marcos olisi tappanut minut jos olisi tietänyt. Jos olisi tietänyt, että minä halusin Keithin sinne. Lähelleni. Enkä halunnut hänen lähtevän pois.
  Ja sitten yhtäkkiä huulemme olivat vain kahden sentin päässä toisistaan. En tiennyt miten se tapahtui; nojauduinko minä häntä kohti, vai vetikö hän minut takaisin lähelleen.
  ”Sherry”, Keith mutisi. Hänen kätensä kohosi kasvoilleni ja veti hiukset pois silmieni edestä. Hänen silmänsä porautuivat niin syvälle sieluuni, etten minä yksinkertaisesti vain voinut kääntää kasvojani pois. Ja huomasin, etten edes halunnut pois.
  Kyyneleet alkoivat taas virrata alas poskiani. Keith oli näin lähellä... ja minä melkein unohdin Marcosin.
  Melkein vaan en aivan. Minä en voinut tehdä hänelle näin. Minulla ei ollut mitään oikeutta tehdä näin. Tämä oli väärin.
  Riuhtaisin itseni irti Keithin otteesta ja hyppäsin maahan. ”Minä... en... voi...”, kuiskasin hauraalla äänellä. Vastausta odottamatta käännyin kannoillani ja katosin metsään.

Ei huvittanut mennä kotiin, mutta ei minulla ollut mitään muutakaan paikkaa minne mennä.  Olisin tietysti voinut poiketa Tanyan talossa, mutta en Keithin sanoista huolimatta ollut vielä täysin päässyt eroon käsityksestä, että he eivät halunneet minua sinne. Kun ulkona alkoi vielä satamaan ja vesipisarat sekoittuivat kasvoilleni valuneisiin kyyneleisiin, päätin raahautua kotiin.
  Talossa paloivat valot ja suurista ikkunoista oli suora näköala olohuoneeseen. Erotin ikkunan läpi Carlislen, joka oli painanut väsyneen näköisenä päänsä käsiinsä ja Esmen, jonka suu liikkui hänen sanoessaan jotakin.
  Vedin syvää henkeä ja astuin sisään.
  Esme oli välittömästi luonani ja kietoi käsivartensa ympärilleni, muttei sanonut mitään. Hän ohjasi minut sohvalle istumaan ja nosti syliinsä.
  Minä vilkuilin epävarmana Carlislea. Hän ei enää näyttänyt vihaiselta; väsyneeltä ja rasittuneelta vain.
  Ja tietenkin tämä oli hänen mielestään minun syytäni. Noiden mielestä kaikki oli aina minun syytäni.
  Carlisle liikahti hieman ja minä kavahdin vaistomaisesti taaksepäin. Hän hymyili surullisesti. ”Olen pahoillani. Minä en ehkä reagoinut ihan oikealla tavalla.”
  Ei, ei reagoinutkaan. Hän ylireagoi naurettavalla tavalla.
  ”Sherry, mikä on hätänä”, Esme kysyi lempeästi.
  Minä ajattelin Keithiä ja Marcosia. Kyyneleet tulvahtivat silmiini ja pudistin päätäni silmät ummessa. Miten minä saatoin pettää Marcosin tällä tavalla. Meidän oli pitänyt olla yhdessä aina, ikuisesti.
  ”Me emme voi auttaa sinua, jos emme tiedä mikä on ongelma.”
  Teki mieli sanoa, että he eivät voineet millään auttaa minua nyt. Minun pitäisi vain yrittää unohtaa koko vampyyripoika. ”Minä olen ehkä rakastumassa Keith Loreyhin”, pamautin kimeällä äänellä.
  Nyt sain sen reaktion, mitä odotinkin. Carlislen ja Esmen ilmeet olivat tyrmistyneitä. Lopulta Carlisle selvitti kurkkuaan. ”Ja se on ongelma?”
  Yritin luoda häneen kyllästyneen katseen, mutta se kai näytti lähinnä pelästyneeltä. ”Tietenkin se on ongelma! Hän on murhaaja! Ja entä Marcos? Hän tappaisi minut jos tietäisi!”
  Sanani päättyivät epämiellyttävään hiljaisuuteen, jonka rikkoi vain minun katkonainen hengitykseni.
  ”Kultapieni, Marcos on poissa”, Esme muistutti lempeästi. ”Ja jos Keith on tosirakkautesi –”
  Minä ravistin päätäni. ”Hemmetti, Esme; minä en usko mihinkään hiton tosirakkauksiin.”
  ”Sherry –”
  Painoin lapsellisesti kädet korvilleni. ”Ei! Minä en halua puhua tästä!”
  Carlisle huokaisi. ”Hyvä on. Katsotaan sitten sitä sinun kättäsi.”
  Minä pudistin päätäni ja yritin vetäytyä kauemmas. ”Älä. Siihen sattuu.”
  Carlisle ei välittänyt vastalauseistani, vaan kiersi hihan varovasti ylös. Esmen suusta pääsi kauhistunut henkäisy.
  Minäkin katsoin, miltä käsi näytti ja vinkaisin huomatessani, että haavat olivat jo ehtineet umpeutua. Ihon sisälle oli ilmeisesti jäänyt lasia, sillä iho oli omituisen epämuodostunut.
  Carlisle ei näyttänyt tyytyväiseltä. ”Älä enää ikinä tee näin”, hän murahti. ”Haavat täytyy avata, tai en saa lasia pois.”
  ”Mitä?” minä melkein huusin ja tempaisin käteni pois. ”Aiotko sinä repiä ihoni auki?”
  ”Pakko.” Carlisle ei näyttänyt yhtään myötätuntoiselta. ”Oma on vikasi.”
  Ehkä olikin, mutta tämä oli täysin kohtuutonta. Minä aloin taas itkeä. ”Senkin paskapää, sinä et voi alkaa leikkelemään kättäni parin lasinsirpaleen takia.”
  Carlisle kaivoi jo lääkärinlaukkuaan. ”Älä ole typerä, totta kai ne täytyy ottaa pois. Vai haluatko sinä, että ne jäävät ruumiiseesi loppuiäksesi?”
  Minä nyökkäsin. Paljon mielummin niin.
  Carlisle pudisti päätään epäuskoisena. ”Minä annan sinulle morfiinia. Et edes tunne tätä.”
  Se muutti asian. Kaksi minuuttia myöhemmin minä suljin silmäni ja leijuin pois. Pystyin vihdoinkin unohtamaan Keithin ja Marcoksen ja kaiken muun.

A/N: Kommenttia??? Kiltit??

There are no rules in dreaming.

Annabelle

« Vastaus #103 : 03.06.2009 13:08:17 »
Iiiiiii! Jatkoa! Oh gosh, että minä olen odottanut tätä! Ja kyllä hei oikeasti kannatti odottaa.

Aivan mahtava osa! Sinä olet aivan älyttömän hieno ja tarunmainen kertoja, että oikeasti. Ja Sherry on ihana hahmo, alan vihdoin lämmetä häntä kohtaan. Mutta älä kiitos laita Keithiä ja Sherryä yhteen, jos jotain saan pyytää :D

Jotain tolkkua tässä viestissä piti olla, mutta se katosi ilmeisesti. Ihan sama.

- Annabelle

Minsk

« Vastaus #104 : 03.06.2009 17:03:32 »
Ihuna. Olin niiin odottanut jo jatkoa, ja sit ku tulen koneelle tapeltuani vaihteeks isän kaa, niin täällä onkin yhteen mun lempparificeistäni tullut jatkoa! Eli kiukkuni lensi taivaan tuuliin, kiitos sinun!

Taas loistavasti kirjoitettu, rakastin tätä osa! Olen tuosta kirjoitustyylistäsi samaa mieltä Annabellen kanssa, samoin kuin siitä, että ei kiitos Keithiä ja Sherryä yhteen...

Kiitoskiitos vielä kerran!
"I think she's having hysterics, maybe you should slap her."

Liebeh

• Vieras
« Vastaus #105 : 03.06.2009 21:05:58 »
Heips. Oli taas tullut jatkoa <3

Minusta tämä oli hyvä osa, kiinnostava. Keithin ratkaisu oli justiinsa sellanen kiva yllätys, joita sun tekstistä aina löytyy.
Lisäksi rakastin kohtausta, jossa Sherry kierii lasinsirpaleiden päälle ja kaikki tunteet palaa. Jotenkin kaunista. (Mulla on näköjään vähän epätavallinen maku. )
Mutta kuitenkin. Miksei Keithiä ja Sherryä yhteen? Mulla ei oo mitään sitä vastaan... tai ei ehkä sittenkään... eiku joo. en mä tiiä. Ois ehkä kiva jos tää draama niiden välillä jatkuu vielä vähän. Että Sherry ei anna vielä periksi. Mutta no joo, se on sun päätös ja odotan innolla miten ratkaiset tilanteen. Jotenkin yllättävästi, jos sun tyyliä oon alkanu yhtään tuntemaan.  ;>
Mutta tää on ihan järkyttävän hyvä fic ja odottelen jatkoa.
Rakentavat kadonnu jonnekin..

-liebeh

Amanecer

« Vastaus #106 : 04.06.2009 11:31:50 »
Iloinen yllätys, että jatkoa oli taas tullut. En tiedä mitä sanoa. Lyhyesti; ihanan pitkä, kirjoitusvirheetön ja muutenkin loistavasti kirjoitettu. :)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:12:46 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Nuutti|

• Tekopyhä sankari
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
« Vastaus #107 : 04.06.2009 17:28:19 »
Viiihdoinkin jatkoa!
Et usko kuinka olen tätä odottanut. (:
Ja aivan loistava pätkä. Uusia suhdekiemuroita, Sherry&Keith.
Mutta jatka. Alkaa käydä mielenkiintoisemmaksi.
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Lyn

• Poet of the Mist
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
« Vastaus #108 : 05.06.2009 10:37:25 »
Oih, taas ihana luku. Kai tämä tarina jatkuu ikuisuuden? Mie alan itkemään kun tämä loppuu. Mutta joo. Tämä luku jotenkin syvensi kaikkia hahmoja, etenkin Keithiä ja Sherryä. Jotenkin en odottanut sitä, että Keith "luovuttaisi" noin helposti. Eli yllätit minut taas, pisteet siitä. Hiukan sinulla ehkä kesti, mutta odottaminen oli kyllä sen arvoista. Ja ajan pituus voi johtua myös siitä, että olen stalkannut jatkoa vähintään kolme kertaa päivässä. Joten kiitos, pelastit juuri päiväni. Kun täällä sataa. :)
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Cullen 12

• OCD = obsessive Cullen disorder
« Vastaus #109 : 17.06.2009 21:05:14 »
OOII!! Taasjälleen kerran aivan ihuna luku!! Carlisle oli aivan ihanan "tohtorimainen"tossa lopussa...rakastan niitä Sherryn lapsuusmuistoja, kun isä hakkaa (: Heh..ootan innolla jatkoa..(:
OCD = obsessive Cullen disorder = pakkomielteinen Cullen-häiriö.

Larya

« Vastaus #110 : 20.06.2009 13:03:49 »
Mitä järkevää sitä osaisi sanoa? Ihanan mielenkiintoista ja helppolukuista tekstiä. Kiehtova ja samalla niin ärsyttävä päähenkilö. Eiköhän siinä ole hyvän tarinan ainekset.

keikari

• Yeah, I should be so lucky.
« Vastaus #111 : 21.06.2009 19:04:10 »
Ihan mahtava tarina! Nyt vasta löysin tän ja luin heti kokonaan läpi. Sherry on kyllä tosi mielenkiintonen hahmo. Jatka vaan tätä, minä ainakin aion kyllä lukea :)
Listen to Mustn’ts, child, listen to the Don’ts. Listen to the Shouldn’ts, the Impossibles, the Won’ts. Listen to the Never Haves, then listen close to me. Anything can happen, child, Anything can be.

Allu-Pallu

• Pupumainen pupunen
  • Tekno pupu
« Vastaus #112 : 23.06.2009 20:55:42 »
Oi ku tää on ihanaa))toivottovasti Keith jää Sherryn luokse ja sitten joku voltureista tulisi kostamaan keithille tämän petosta ja tappaisi sen)))tai ei ehkä kuitenkaan,olen tänään turhan ilkeällä päällä..jatkoa<3jookos?
I'm the best of the best of the best.

lukiooon!!eiku,RYNNÄKKÖÖN!!!

Nabi.

« Vastaus #113 : 24.06.2009 07:56:23 »
Okei. Tämä oli todella outo, mutta sitten ihmettelen nyt Sherry omituista käytöstä... Tai sitten välillä en ihmettele. En osaa selittää. Minusta saisi tulla jatkoa pian!
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Tessuu

« Vastaus #114 : 24.06.2009 16:01:25 »
 pyydän tuhannesti anteeksi kun en oo kommentoinu tätä ficciä :-[
tä on aivan sairaan mahtava:D helppolukuista tekstiä..Sherry on todella kiinnostava henkilö:)
oijoi Sherry rakastumassa Keithiin ;D
jatkoa odotellessa;) kiitos!

Clair De Lune

Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 20) TAUOLLA
« Vastaus #115 : 08.07.2009 23:01:42 »
voi ei! :( voimia sulle! ♥ on muuten hyvä ficci ja innolla ootan jatkoo mut voimia! ♥

Parisade

• enkelten verta
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 20) TAUOLLA
« Vastaus #116 : 22.07.2009 21:43:40 »
Clair De Lune: Kiitos. Kyllä tää tästä.
Tessuu: Kiitos :D
Nabi: Sherry saattaa hyvinkin käyttäytyä vähän oudosti.
Allu-Pallu: Kiitos. Katsotaan nyt miten Keithin käy (tai ei käy)
keikari: kiitos
Larya: kiitos
Cullen 12: kiitos
Lyn: Lupaan, että tämä tarina jatkuu pienen ikuisuuden :D
Suklaamurunen: kiitos
Amanecer:kiitos
Liebeh: Voi hyvin olla, että yllätytte... vaan ei ihan vielä...
Minsk: kiitos:D Katsotaan nyt miten noiden kahden käy
Annabelle: Kiitos. Ja saahan sitä pyytää... todellisuudessa taas... no katsotaan :D

A/N: Okei, kaikki on jo varmaan unohtaneet tämän kun meni niin kauan. Sain tämän luvun nyt tänään sitten aikaiseksi kirjoittaa ja lopputulos on mielestäni ihan järkyttävn huono. Rosalie ei vaikuta joissain kohdissa ollenkaan Rosalielta ja Edwardinki IC:ys on vähän niin ja näin, mutta koska en keksinyt mitään keinoa parantaa sitä niin....:

21. Pikakisa vuoritiellä

”Turpa kiinni, Ro!” minä älähdin jo varmaan sadannen kerran sinä aamuna.  Leikin kyllästyneenä Susannen kaulakorulla ja koetin sulkea korvani Rosalien ääneltä. Sisko oli yrittänyt jo tunteja saada minut lähtemään kanssaan kaupungille, eikä inttämisestä tullut loppua. Ei siinä mitään, kauppojen kiertely oli ihan kivaa, mutta en ollut juuri nyt sillä tuulella.
  ”Siellä on alennusmyynnit”, Rosy jankutti. ”Minä ihan oikeasti haluan sen paidan, mikä oli mainoksessa.”
  Rosalie osaisi kyllä mennä yksinkin. Mutta ei; hänen oli ihan pakko saada minut mukaan. ”Napoleonkin halusi tehdä koko maailmasta Roomaa”, minä sanoin.
  ”Napoleon oli ranskalainen”, Rosalie piikitteli. ”Ihan totta Sher, etkö sinä tiedä mitään?”
  ”Turpa kiinni”, minä mutisin taas. Rosaliella oli ongelma. Ei hän yleensä tällainen ollut. Itse asiassa Rosalie oli varmaan ainoa tämän talon vampyyreitä, joka ei harrastanut minkäänasteista painostusta.
  ”Tämä ei ollut sinun ideasi, eihän?” minä kysyin myrtyneenä. Varmaan Esme taas. Eikö se tajunnut, että minä halusin olla rauhassa.
  Rosalie rypisti otsaansa. ”Mitä? ”
  Minä raivostuin vain enemmän. ”Ne kertoivat sinulle”, minä sähähdin. ”Ne kertoivat sinulle kaiken. Äh, että minä vihaan heitä!”
  ”Ketä?”
  Minä aloin melkein huutaa. ”No Carlislea ja Esmeä tietty!  Mikä oikeus heillä muka on levitellä minun asioitani puolelle maailmaa?”
  Rosalie katsoi minua kuin hullua. ”Sherry, mistä hitosta sinä oikein puhut?”
  Minä vaikenin äkisti ja rypistin otsaani. ”Eivätkö he sitten kertoneet sinulle? Mitään?”
  ”Eivät”, Rosalie sanoi hitaasti. ”Mitä olisi pitänyt kertoa?”
  ”Ei mitään”, minä vastasin. Rosalie alkoi penkoa laatikoitani kyllästyneen oloisena joten jatkoin kiukkuisesti. ”Ei kerta kaikkiaan mitään. Hei, tämä on täydellistä. Hekö ihan totta olivat hiljaa? Vau. Kerrankin. Minusta—” keskeytin lauseen ja siristin silmiäni. ”Hetkinen. Miksi sinä sitten intät minua mukaasi kaupungille?”
  Rosalie suki sormillaan pitkiä vaaleita hiuksiaan ja kaivoi harjan esille. ”Sinä olet vainoharhainen”, hän sanoi poissaolevasti ja käveli peilin luo. ”Minä vain haluan seuraa. Onko minun hiuksissani roskia?”
  ”Ei. Mikset mene yksin?”
  ”Äh, älä viitsi Sher.”
  ”Sinulla on tylsää.” Ääneni oli täynnä omahyväisyyttä ja voitonriemua. Kerrankin näin päin. Yleensä minä sain kinuta Rosya kaupungille.
  Rosalie tuhahti ensin, mutta virnisti sitten ovelasti. ”Lähdetkö ajamaan kilpaa autoilla?”
  Nyt minä innostuin. En ollut ennen kauheasti tykännyt ajaa kilpaa, mutta nyt minulla oli koko perheen hienoin auto. Voittaisin taatusti.
  Kätkin intoni happaman naamion taakse. ”Hyvä on sitten. Mutta olet minulle yhden velkaa.”
  Rosalie irvisti. ”Tule jo.”

Me ajoimme pitkän matkan sinne vuoristotielle, jossa olimme ennenkin järjestäneet autokilpailuja. Voitonvarmuuteni väheni sitä myöten kun ajoimme ylemmäs ja lumiläikkiä alkoi ilmestyä sinne tänne. Rosyn auton moottori kehräsi voimakkaasti ja hänen autonsa näytti kiihtyvän tavalla, jota en ollut uskonut mahdolliseksi.
  Tietenkin minulla oli parempi auto, tiesin sen. Mutta Rosalie oli viritellyt omaa moottoriaan niin, että siitä löytyi tällä hetkellä paljon enemmän hevosvoimia kuin omastani. Rumaa peliä.
  ”Joten”, minä sanoin, kun nousin autosta lähtöpaikalla, lumirajan tuntumassa. ”Missä on maali?”
  Rosy hymyili. ”Kahden kilometrin päässä täältä on silta. Se voittaa, joka pääsee ensin joen yli.”
  ”Selvä.” Minä tassuttelin varovasti tien reunalle. Siellä vuorenrinne putosi pelottavan jyrkkänä alaspäin. Mutkitteleva tie kaartui niin, että se kulki suoraa alapuolellani ja jossain kaukana välkkyi vesi. Kaiken kaikkiaan Alaskan lumiset vuoret olivat kunnioitettava näky.
  Ravistin päätäni ja astuin pari askelta taaksepäin. Huomasin, että Rosekin oli kumartunut katsomaan alaspäin. ”Haloo, Ro!” minä huudahdin ja kiipesin autooni. ”Kisataanko me vai ei?”
  Rosalie ei vastannut, mutta hyppäsi rattiin ja vilautti minulle haastavan hymyn.
  Minä en jäänyt odottamaan, että joku antaisi luvan startata, vaan painoin kaasun pohjaan. Tämä oli pakko voittaa.
  Rose sai minut kiinni jo ensimmäisessä mutkassa. Näin hänen ilmeensä sivupeilistä, kun hän pyyhkäisi ohi. Omahyväinen. Hyvin omahyväinen.
  Minä kiristelin hampaitani ja käänsin rattia tiukasti oikealle. Tökkäisin Rosalie auton vaikka tieltä alas, jos olisi pakko.

Tilaisuutta ei koskaan tullut. Rosalie kuroi itselleen aina vain lisää etumatkaa, ja minun oli mahdotonta saada hänet kiinni. Suuttumus leimahti äkisti kasvoilleni. Miksi hitossa minä en voinut ikinä voittaa mitään? Kaikki, ihan kaikki olivat aina vahvempia tai nopeampia tai hillitympiä kuin minä.
  Totuus oli, että minä olin kyllästynyt olemaan viimeinen meidän perheen arvojärjestyksessä. Kuka tahansa saattoi pompotella minua aivan mielensä mukaan. Eikä se ehkä olisi häirinnyt niin paljon jos olisin vain tiennyt sen. Mutta minä sain kokea sen joka ikinen päivä ja näköjään maailman loppuun asti.
  Lisäksi riesana oli nyt vielä Keith omahyväisine hymyineen ja itsetietoisine asenteineen. Minä en jaksanut.
  Ja jos tässä maailmassa jotain pakollista oli, niin se oli nyt tämän tyhmän kisan voittaminen.
  Minä painoin kaasua hampaat irveessä, mutta auto ei vain suostunut liikkumaan nopeammin. Rose meni jo seuraavassa mutkassa ja minä olin jäänyt kauas jälkeen.
  Minä vilkaisin sivulle. Vuoren rinne oli tässä kohtaa tosi paljon loivempi kuin ylempänä. Jos tämä tie olisi rakennettu suoraa alaspäin, eikä se menisi siksakkia, niin oikaisisi paljon. Jos Rose kiertäisi ja minä oikaisisin, niin pääsisin reilusti hänen edelleen
  Hullu idea ehkä, mutta sillä hetkellä se tuntui ehdottomasti toteuttamisen arvoiselta. En jäänyt ajattelemaan asiaa sen enempää, vaan käänsin rattia terävästi. Ajoin suoraan vuorenrinnettä alas.
  Suunnitelma olisi ehkä ollut ihan hyvä, jos käytössäni olisi ollut armeijan maasturi. Kevyt autoni kääntyi kuitenkin ensin sivuttain rinteeseen nähden ja pyörähti sitten katolleen. Minä paiskauduin pois kuljettajan paikalta ja omituinen älähdys pääsi kurkustani ilman purkautuessa pois keuhkoistani. Kova kipu välähti ruumiini läpi terävänä ja vaativana. Yritin suojata itseäni kietomalla käsivarret pääni suojaksi, mutta se ei onnistunut. Kauhu oli saanut minut täysin rennoksi. Kuin räsynukke heittelehdin auton sisällä sen kieriessä rinnettä alas.
  Minä aloin kirkua.

Auton vauhti loppui kuin seinään sen törmätessä suureen kiveen. Minä koitin hengittämistä; se ei tuntunut pahalta. Sitten kokeilin heiluttaa käsiäni ja jalkojani; kipua, mutta en uskonut luiden murtuneen. Nousin varovasti istumaan ja kömmin ulos siitä romuläjästä, mikä autostani oli jäljellä.
  ”Sherry!” Rosalie tuli juosten paikalle. Ihmettelin hänen pelästynyttä ilmettään; minähän olin kunnossa, hän näki sen.
  Rosyn järkytys vaihtui kuitenkin suhteellisen nopeasti hyiseksi kiukuksi. ”Senkin ääliö! Rikoit juuri autosi! Miten sinulle tuli mieleenkään ajaa tuota rinnettä alas? Oletko hullu?”
  ”Minä halusin voittaa sinut”, minä tiuskahdin tarkastellessani auton vaurioita. Miten tuo saattoikin olla niin ärsyttävä. ”Älä riehu Rose, auto oli minun ei sinun. Hoida omat asiasi!”
  Rose veti syvään henkeä aivan kun aikoisi heittää jonkin pistävänmyrkyllisen kommentin, mutta päätti ilmeisesti viimehetkessä jättää sen väliin ja rauhoittua. ”No tuota ei ainakaan enää saa kuntoon”, Rosalie sanoi viitaten autooni. ”Mennään kotiin, sinä näytät kamalalta.”
  Vilkaisin pelästyneenä alaruumistani. Naarmuja ja mustelmia, mutta ei mitään sen kummempaa. Kasvojani tosin aristi aika paljon ja oikea poskeni tuntui paisuneen aika tavalla. Kohautin olkapäitäni. Minulle olisi voinut käydä paljon pahemminkin.
  Rosalie vilkaisi minua epäystävällisesti ja lähti harppomaan autolle. Seurasin häntä hitaasti, vitkastellen.

Kotimatkalla tunnelma oli melko kireä.
  ”Me voitaisiin sittenkin mennä kaupungille”, minä ehdotin toiveikkaasti. En ollut erityisen innostunut kuulemaan Carlislen ja Esmen mielipiteitä siitä, miten vastuutonta on ajaa jyrkänteeltä alas.
  ”Ai näillä vaatteilla?” Rosalie näytti siltä, että ajatuskin oli mieletön. ”Älä unta näe.”
  ”Kai sinä tiedät, että tämä kaadetaan sinun niskoillesi”, minä huomautin ovelasti. ”Sinä painostit minut lähtemään.”
  Rosalien oli näköjään vaikea pidätellä kiukkuaan. ”Niinkö”, hän tuhahti halveksivasti. ”Minä en kuitenkaan ollut loppujen lopuksi se, joka murskasi itsensä auton sisään.”
  Rypistin otsaani. ”Pikkujuttu. Kuule nyt kun minä olen ihan kunnossa, niin eikö olisi vähän turhaa kertoa muille. Tai siis, eihän siitä ole mitään hyötyä.”
  ”Niin ja sinun autosi sitten kai vain hävisi jonnekin? Ja näytät rekka-auton alle jääneeltä koska kompastuit?” Rosalie nauroi pilkallisesti. ”Sinä olet niin tyhmä, että se pistää oikein ihmettelemään maailman tasapainoa.”
  Olipa kilttiä. Enkä minä yrittänyt muuta, kuin pelastaa hänet vaikeuksilta. Ja itseni siinä sivussa tietysti.

Kun vihdoin pääsimme kotiin ja astuimme ovesta sisään, reaktio oli juuri sellainen, kuin olin olettanutkin.
  ”Sherry!”
  ”Missä te oikein olitte?”
  ”Mitä sinun kasvoillesi on tapahtunut.”
  ”Hei Sherry, mielenkiintoinen kampaus.”
  Viimeinen kommentti tuli Eleazarilta, joka istui sohvallamme kaikessa rauhassa. Häntä vastapäätä, täysin ilmeettömänä, istui Keith. Vatsanpohjassani muljahti oudosti. Ihan kuin olisin ollut iloinen hänen näkemisestään. Mitä en siis tietenkään ollut. Minä vihasin häntä.
  ”Sinä!” minä kivahdin. Olin ihan tarpeeksi huonolla tuulella ilman, että tuokin tulisi sekoittamaan päätäni. Keithillä ei ollut tänne mitään asiaa. ”Mitä sinä täällä teet! Tämä on minun taloni, painu ulos!”
  ”Sherry, lopeta”, Esme sanoi oudolla äänellä. ”Kultapieni, mitä tapahtui? Sinun kasvosi...”
  Jep, näytin taatusti kamalalta. Ennen kuin ehdin avata suutani Rosalie vastasi.
  ”Hän ajoi jyrkänteeltä alas.”
  Carlisle nousi seisomaan hitaasti. ”Jyrkänteeltä alas?” hän kysyi epäuskoisena.
  ”Se oli vahinko”, minä selitin kiireesti. ”Minä menetin auton hallinnan ja—”
  ”Sherry, älä puhu paskaa”, Rosalie kivahti. ”Kukaan ei kuitenkaan usko. Sinä teit sen täydellisen tahallasi.”
  Jouduin pinnistelemään pitääkseni asiallisen ilmeen kasvoillani. Silmäkulmastani näin Keithin huvittuneen katseen, joka oli kohdistunut kasvoihini. ”Joo, Rose”, minä sanoin. ”Koska sinähän tiedätkin ihan täydellisen hyvin mitä minä teen tahallani ja mitä en.”
  ”Hän on aika hyvä valehtelija”, Keith mutisi Eleazarille hiljaa.
  Keith. Teeskenteli tietävänsä elämästäni. Yritti viedä Marcoksen paikan sydämestäni ja yritti saada minut hallintaansa, niin kuin Marcos sai. Yritti todistaa epätoivoisesti, miten paljon minun yläpuolellani hän oli. Yritti todistaa, että kaikki olivat minun yläpuolellani. Käteni puristuivat nyrkkiin ja kiepsahdin katsomaan häntä palavin silmin. ”ULOS!” minä kiljuin niin kovaa kuin keuhkoistani lähti. ”HETI! SINULLA EI OLE MITÄÄN ASIAA TÄHÄN TALOON. PAINU SINNE MISTÄ TULIT, KEITH LEROY!” Käänsin selkäni ärsyttävälle vampyyri pojalle ja yritin rauhoittua. Se oli harvinaisen vaikeaa kun kyyneleet pyrkivät silmiini. Miksi tuo oli täällä pilaamassa elämääni?
  Eleazar näytti hämmentyvän purkaustani. ”Hmm, Sherry? Oletko varma, että—”
  Minä en jäänyt kuuntelemaan lauseen loppua vaan pakenin nopeasti huoneeseeni, pois uteliaiden katseiden ulottuvilta.
  Paiskattuani oven kiinni, vajosin sängylle. Miksi aina minulle kävi näin?

Taisi olla jo ilta, kun Edward saapui huoneeseeni. Olin sinällään yllättynyt, koska yleensä Carlisle tuli aina edes tarkistamaan, että olin kunnossa. Ketään ei kai enää kiinnostanut.
  Edward koputti ovea kerran ja tuli pehmein askelin sängylleni istumaan. ”Minä kuulin”, hän kertoi. Muuta hän ei sanonut. Odotti kai, että minä avaisin keskustelun. Ja sitähän minä en tekisi. En todellakaan.
  ”Se ei ollut vahinko”, minä kuiskasin. En voinut olla sanomatta sitä. Edward tiesi sen joka tapauksessa. ”Minä en halua olla huonoin.” Minun ei tarvinnut selittää, miten ne kaksi asiaa liittyivät toisiinsa. Edward luki sen mielestäni.
  Sanaakaan sanomatta hän kiersi kätensä hartioilleni. ”Et sinä ole huono”, hän sanoi.
  Enpä. Olin noin kaksisataa kertaa heikompi kuin kaikki muut.
  ”Sherry—”
  ”Turpa kiinni!” En kaivannut Edwardia tänne säälimään minua.
  Edwardin äänestä hävisi yhtäkkiä kaikki pehmeys. ”Tiesitkö sinä, että Carlisle ja Esme ovat sairaita huolesta?” hän tivasi.
  Rypistin otsaani. ”Ihan turhaan, sain vain pari mustelmaa.”
  Edward pudisti kärsimättömänä päätään. ”Sherry, sinä käytät huumeita, melkein poltat itsesi talon mukana, viillät ranteesi auki ja ajat alas jyrkänteeltä. Tajuatko yhtään, miltä se heistä näyttää?”
  Suuni loksahti auki. ”Mutta... enhän minä... eivät he vakavissaan voi kuvitella... tai siis sinä tiedät, etten...”
  ”Tiedänkö? Ethän sinä itsekään tiedä haluatko elää vai kuolla.” Edward kuulosti vihaiselta.
  Minua suututti myös. Olisi luullut, että edes joku jaksaisi olla myötätuntoinen. Mutta ei. ”Kuule minulla vaikeaa juuri nyt. Haluan ajatella.  Painu pois täältä. Nyt!”
  Edward tuhahti ja nousi seisomaan. ”Minun pitikin lähteä metsästämään. Toivottavasti saat sillä aikaa ajatella oikein kunnolla.
  Ja hän lähti.

Ja kuin kuulin Edwardin auton starttaavan pihalla, päässäni oli vain yksi ajatus: minä haluan kuolla

A/N Kommenttia? :)
There are no rules in dreaming.

Nabi.

Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 21)
« Vastaus #117 : 23.07.2009 00:10:06 »
Hmm... Sherryn ajatus maailma kehittyy tässä koko ajan tämän ficin myötä ja olen todella utelias ja haluaisin tietää, mitä oikein tulee tapahtumaan.

Kun Edward puhui noista viiltelyistä, huumeiden käyttämisesta ja autolla ojaan ajamisesta niin minä jotenkin aloin ymmärtää Sherryä.

Jatkoa pian, kiitos!
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Allu-Pallu

• Pupumainen pupunen
  • Tekno pupu
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 21)
« Vastaus #118 : 23.07.2009 07:01:05 »
oooh :-\
hän haluaa kuolla :'(