Luku 4.
"Miten me tästä jatkamme?" Draco sanoi tultuaan töistä kotiin. Hermione odotteli istuskellen pöydällä. Mies heitti avaimet koukkuun ja istui alas. Seamus ei ollut iloinen hänen tullessaan töihin tunnin myöhässä, ja oli uhannut puolittaa hänen palkkansa. Draco oli vain nauranut, ei mies mitään kuitenkaan tekisi, hän oli varma siitä. Päivä oli kulunut metsästäen yhtä kuolonsyöjää, joka yritti nousta valtaan Lontoon alamaailmassa. Lopulta mies oli löytynyt, mutta vastoin heidän käsityksiään, mies ei ollutkaan niin vaarallinen, vain tavallinen kulkuri joka oli taikonut pari pimeänpiirtoa taivaalle ja uhitellut voimillaan. Juttua oli vähän paisuteltu siinä vaiheessa, kun se oli tullut heidän korviinsa.
"En tiedä. Minulla ei ole tietoa mistään, muistini on hämyinen kuin eilinen yö", nainen vastasi. Hän istuskeli taas tiskipöydän reunalla. Sitä Draco oli joskus ihmetellyt, naisen käsi meni pöydän läpi, mutta silti hän pystyi istumaan tiskipöydällä. No, haamut eivät oikeastaan olleet hänen erikoisalaansa.
Ovikello soi taas, hän oli kutsunut Blaisen kahville. Mies oli tänään vähän rauhoittunut ja ehkä hieman alkanut uskoa häntä. Vieläkin hän oli epäileväinen, mutta oli luvannut olla ajattelematta Dracoa hulluna, mitä hän ei todellakaan ollut. Draco kävi nopeasti avaamassa oven ja laittoi kahvipannun päälle. Blaise oli vain käynyt kotonaan vaihtamassa vaatteensa ja tullut heti paikalle.
Ensin he jutustelivat normaalisti työpäivästään, siitä tyhmästä kulkurista ja Seamuksen raivoamisesta. Jotenkin jutun aihe ryöstäytyi taas Hermioneen.
"Onko prinsessa täällä?" Blaise kysäisi katsellen hieman ympärilleen.
"Prinsessa?" Draco kysyi kummastellen. Blaisella oli yleensä aika hauskoja nimityksiä.
"Niin, sinun haamuprinsessasi."
Draco katseli hieman ympärilleen ja näki Hermionen istuskelevan sohvalla katsellen heitä kiinnostuneena tummine silmineen, pieni hymy koreillen huulillaan. Takan liekit loivat varjoja hänen kasvoilleen, välillä valaisten, välillä varjostaen.
"Joo, on hän. Tuolla sohvalla."
Blaise katseli tyhjää sohvaa pää kallellaan. Vaikka hän ei mitään nähnytkään, hän tiesi harvinaisen selvästi, että Draco oli täysijärkinen eikä nähnyt harhoja. Hänen paras ystävänsä ei ollut mikään hullu. Hän oli tuntenut miehen jo pienestä asti, eikä hän nyt vain äkkiä ole voinut seota.
"Hänen nimensä on muuten Hermione." Blaise hymähti. Draco oli siis saanut naisen nimen selvitettyä, mies ei epäillyt sitä hetkeäkään.
"Hermione, salaperäinen kummitusprinsessa."
Hermione naurahti hiljaa sohvalta. Blaise vaikutti erittäin mukavalta nuorelta mieheltä, erilaiselta nyt kuin heidän ensikohtaamisellaan. Ehkä miehen täytyi vain hieman sulattaa tietoa hänestä.
Draco katseli Hermionea ja Blaisea kuin ulkopuolinen. Miehen sisällä myllersi. Hän kuuli Blaisen sanovan jotain, naisen nauravan sille. Mies tunsi tunteen harvinaisen hyvin, mutta ei vain halunnut myöntää sitä. Mustasukkaisuus oli yksi tunne, jota Malfoyt eivät tunne.
"Kröhöm", mies äkkiä yskähti. Blaise säpsähti hieman. Mikä Dracoa nyt vaivasi? Ei hän yleensä ollut tuollainen. Blaise tutkiskeli miehen kasvoja hieman ja totuus iski häneen. Draco oli mustasukkainen!
"Älä huoli, kamu, en aio tehdä sitä", mies sanoi niin, että Hermione ei sitä pystynyt ymmärtämään, mutta Draco pystyi. Dracon posket punehtuivat hieman, miksi Blaisen täytyi aina tietää kaikki? Mies kirosi itsekseen. Blaise virnuili tietäväisenä.
"Ihan niin kuin olisin kuullut nimesi ennen... Kumma juttu! En yhtään muista missä..." Blaise mietiskeli. Kuka sen oli oikein sanonut? Hän oli ihan varma, että joku oli sen hänelle sanonut...
"No, ihan sama. Tuskinpa sillä on niin paljon väliä", mies jatkoi.
"Oho. Onpa kello jo paljon. Minun täytyy lähteä, on pari juttua tekemättä..." Blaise sanoi mutisten hieman itsekseen. Samaan aikaan mies punehtui hieman.
"No, kuka on tämä onnekas?"
"Mistä sinä sen tiesit? En minä sanonut mitään."
"Ystävä hyvä, se näkyy kasvoiltasi."
"Sanotaanko, että hän yksi pirteä punapää. Et sinä tiedä häntä. Mutta oikeasti, olen pian myöhässä. Nähdään taas! Onnea kummitusprinsessasi kanssa", mies sanoi hymyillen.
Ovi sulkeutui kolahtaen hieman, kun Blaise sulki sen laittaen samalla tummaa takkiaan päälleen.
"No, Hermione, lähdetäänkö kummitusjahtiin?" Draco sanoi virnistäen huonolle vitsilleen. Hermione naurahti kuivasti ja nyökkäsi.
"Pyhään Mungoon siis."
Draco keskittyi tarkkaan ja pian hän lähti poksahtaen Mungoon. Hermione katosi savuna ilmaan ja pian he kummatkin olivat Pyhässä Mungossa.
"Onko tuo Parvati?" Draco ihmetteli mutisten kysymyksen.
"Ei, tuo on hänen sisarensa Padma", Hermione vastasi.
"Mistä sinä voit tuon tietää?" mies kysyi kummastellen. Nainen tuntui sopivan tähän ympäristöön, valkeuden keskelle, parantamaan ihmisiä. Nainen katseli kaihoisasti ympärilleen.
"En tiedä. Se vain tuli mieleeni."
"Anteeksi, mutta..." Draco pysäytti yhden parantajista. Mies katsoi häntä hieman ärtyisänä.
"Niin?" hän sanoi jäyhästi.
"Satutteko tietämään Hermione Grangeria?"
"Hermionea? Voi, ettekö te tiedä, mitä hänelle on sattunut?"
"Tiedä mitä?"
"Kauhea tragedia... Oletteko hänelle jotain sukua?"
"Tuota... Olen hänen poikaystävänsä. Olin matkoilla vähän aikaa."
"Puolisen vuotta on aika pitkä aika..."
"Se oli työmatka ja venyi hieman. No niin, kertokaa minulle!"
"Tulkaa katsomaan itse."
"Minä en pidä hänestä", Hermione sanoi kun he kävelivät yhtä käytävää pitkin.
"En minäkään", Draco kuiskasi takaisin.
"Anteeksi? Sanoitteko jotain?" mies kysäisi kummastuneena.
"Ei, en sanonut."
Mies tuntui jotenkin liian ylimieliseltä ja lipevältä hänen makuunsa. Vielä pari ovea, ja hän avasi oven. Siinä hän oli, Hermione. Hermione kahtena kopiona. Toinen liikkumattomana, toinen hämmentyneenä. Toinen tajuttomana, toinen pahoinvoivana.
"Hän joutui kolariin puoli vuotta sitten. On maannut koomassa puoli vuotta sen jälkeen. Kamala menetys, hän olisi juuri saanut ylennyksen. Nyt minä jouduin vastaanottamaan sen, vastentahtoisesti tietenkin, sehän olisi kuulunut Hermionelle", mies sanoi lipevästi, mutta hänen äänensävystään kuulsi, että mies ei tarkoittanut sanojaan.
Sitten mies lähti sanaakaan sanomatta. Draco käveli sängyn vierelle ja katseli häntä pienen aikaan. Siinä oli Hermione, kalpeana ja heikkona, mutta elossa silti. Hänen haamunsa leijaili toisella puolella sänkyä ja hengitti nopeasti.
"Rauhoitu, rauhoitu, rauhoitu", nainen sanoi itsekseen paniikkikohtauksensa keskellä. Sitten hän katsoi mieheen avuttomana.
"Mitä nyt? Minä olen kahtena kappaleena!"
"Minä en tiedä... En sitten yhtään", Draco sanoi vieläkin hieman järkyttyneenä katsellessaan kahta Hermionea. Nainen näytti siinä sängyllä maatessaan rauhalliselta ja levolliselta.
Samassa ovi aukesi. Sisään astui kaksi suunnilleen samanikäistä miestä kuin Draco, joilla kummallakin oli pieni kukkakimppu mukanaan. He katsoivat häntä epäilevästi ja ehkä hieman suuttuneenakin.
"Kuka sinä olet?" murahti mustahiuksinen mies.
"Draco Malfoy."
"Mitä sinä teet täällä? Emme tunne sinua."
"Olen Hermionen poikaystävä", Draco sanoi verukkeeksi.
"Hermionen poikaystävä? Ei hänellä ole sellaista!" punahiuksinen mies vastusti.
"Harry, Ron? Kuuletteko te minua?" nainen sanoi epätoivoisesti. Kyyneleet valuivat hänen poskillaan. Miehet eivät huomanneet häntä.
"No, häivy jo! Mikä ihme ihmisiä vetää hänen luokseen? Eikö se eilinen kulkuri ollut jo tarpeeksi? Mene jo!" mustahiuksinen sanoi rauhattomasti.
Draco päätteli, että hänen olisi parasta lähteä ja katsoi vielä viimeisen kerran Hermionen liikkumattomaan kehoon. Tyhjässä käytävässä hän katseli ympärilleen. Mihin naisen haamu oli jäänyt? Kuin kutsusta nainen astui oven läpi.
"Draco, minä taidan jäädä tänne. Tänne minä kuulun, siellä missä muutkin osat minua ovat."
Ennen kuin mies ehti sanoa vastalauseensa, nainen oli jo kadonnut. Mies kirosi raskaasti ja käveli kulman taakse kunnes pysähtyi nojaten seinään. Huokaisten raskaasti hän valui alaspäin ja istahti lattialle. Pian taas ovi aukesi.
"Anteeksi, haluaisimme puhua Hermionen tilasta. Mitä suosittelisitte tässä tilanteessa? Hän on ollut koomassa jo puoli vuotta, onko mitään mahdollisuutta, että hän enää herää?" kuului mustahiuksisen miehen ääni. Draco pidätti hengitystään melkein tahtomattaan. Eihän asia hänelle enää kuulunut.
"No, puoli vuotta on aika pitkä aika. Hermionella ei varmaan ole enää paljon mahdollisuuksia, näin luulisin."
A/N: Jätin taas vähän jännään paikkaan
Kommenttia tulemaan, niin ficci jatkuu!
Muah, Kiristän