// Alaotsikko: (J jr./OC, A/OC, L/OC R/S, muita)
Nimi: Musta ruusu
Kirjoittaja: Valkovuokko
Ikäraja: K11
//zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajojaTyylilaji: Romance (paljon ihmissuhdekuvioita ja parituksia, jotka pistävät päänne pyörälle), Drama, Adventure. (Olen huono listaamaan näitä. Toivottavasti tuli edes suurinpiirtein oikeat.)
Paritukset: James/OC, Albus/OC, Lily/OC, Hugo/OC, Rose/Scorpius ja paljon muita OC/OC parituksia.
Päähenkilö: Se kun ei tästä oikein käy selväksi
Päähenkilö on siis kuviteltu hahmo, Bellatrix Lestrangen ja Voldemortin tytär.
Summary: Bellatrixin ja Voldemortin tytär saapuu Tylypahkaan seitsemännelle luokalle. Hänen tarkoituksenaan on tehdä se missä hänen vanhempansa eivät onnistuneet, eli kukistaa Harry Potter, mutta kuinkas käykään?
Disclaimer: En omista Potter-maailmaa enkä sen hahmoja. Kaikki minkä tunnistatte kuuluvan Rowlingille on hänen, loput kuuluvat minulle. En myöskään saa tästä minkäänlaista palkkiota.
Varoitukset: Jonkin verran kiroilua ja sensellaista. Ei paljoa.
A/N: Kunhan sain idean. En ole matkinut ketää muuta ficcaria tässä näin, ellen sitten huomaamattani. Lukuja muuten betaa kaverini, kiitos hänelle!
PrologiSe näytti hyvin epätodelliselta. Bellatrix kaatui hitaasti maata kohti. Hänen silmänsä pullistuivat ulos kuopistaan, ja yhden kauhistuttavan hetken hän tiesi, mitä oli tapahtunut. Lopulta nainen kaatui selälleen maahan, kuolleena. Voldemort rääkäisi. Vähän matkan päässä auroria vastaan taisteleva mustahuppuinen henkilö tainnutti vastustajansa ja lysähti polvilleen. Huppu valahti alas paljastaen pitkät tummat hiukset ja tummat silmät, vaarallisen kauniin olemuksen. Hän ei voinut uskoa, että se oli tapahtunut. Nuoren naisen silmät tuijottivat lattiaa melkein yhtä tyhjinä kuin Bellatrixin silmät kattoa. Sitten niihin syttyi viha. Hän ponkaisi ylös ja oli jo lausumassa loitsua, kun se tapahtui. Voldemortin tappokirous kimposi suojakilvestä suoraan hänen rintaansa. Hän kuoli samalla tavalla kuin äitinsä äsken, täysin odottamatta ja valmistumatta siihen. Kirous pysähtyi hänen rintaansa, hän lysähti takaisin polvilleen ja siitä vatsalleen. Pimeän puolella oli silti vielä toivoa, vaikka Voldemort olikin juuri tappanut oman tyttärensä.
Luku 1.
SuunnitelmaEdna istui pöydän ääressä pimeässä huoneessa ja pyöritteli taikasauvaa kädessään. Hän oli tylsistynyt. Lucius oli tapansa mukaisesti myöhässä. Luultavasti taas järjestelemässä poikansa häitä, jotka oli määrä pitää viikon kuluttua. Edna näpräsi tummien hiustensa latvoja. Hiukset ylsivät taas lantioon saakka, vaikka hän oli vastikään leikannut ne. Ne tosiaan kasvoivat nopeasti.
Vihdoinkin ovi aukesi. Lucius astui sisään hermostuneen näköisenä pidellen taikasauvaa kädessään.
”Istu”, Edna sanoi kylmästi. Hän oli opetellut kylmää äänensävyä pienestä pitäen, jotta voisi pitää kuolonsyöjät kurissa. Edna katseli kun Lucius istui vastapäiselle tuolille. Mies varmaankin suunnitteli sopivaa tapaa päästä pinteestä, jonka oli taas aiheuttanut.
”Ja pistä tuo lelu pois. Emmehän me halua, että kenellekään käy pahasti, emmehän?” Edna kysyi pehmeästi. Siinä oli toinen asia, jota hän oli ahkerasti harjoitellut.
”E-emme tietenkään, neiti”, Lucius sanoi yhä hermostuneempana. Edna aisti sen ja nautti siitä. Oli huvittavaa katsoa kuinka kuolonsyöjät vapisivat nuoren tytön edessä.
”Mitä minä olen sanonut tuosta neiti-sanan käytöstä, Lucius?” Edna kysyi entistä pehmeämmin. Se tarkoitti aina vaaraa, ja Lucius tiesi sen.
”E-että sitä ei saa k-käyttää, E-edeline”, Lucius sanoi ääni vapisten entistä pahemmin.
”Taas väärin, Lucius”, Edna sanoi. Häntä hymyilytti. Luciusta oli kiva kiusata.
”Ku-kuinka niin?” Lucius kysyi.
”Se on Edna, senkin idiootti!” tyttö kivahti. ”Ja käpälät irti siitä taikasauvasta!” hän huudahti perään, kun huomasi Luciuksen sormien kietoutuneen taikasauvan ympärille pöydän alla. Mies pudotti sen hädissään lattialle. Edna veti syvään henkeä. Oli syytä rauhoittua. Lucius kuitenkin avasi suunsa ennen kuin Edna ehti sanoa mitään.
”Narcissa sanoo, että sinua kuuluisi kutsua oikealla nimelläsi, Edeline. Sehän tarkoittaa..”
”Tiedän kyllä mitä se tarkoittaa. En tarvitse sinua kertomaan sitä. Ja vähät siitä mitä Narcissa sanoo”, Edna sanoi. ”Ylväs, jalosukuinen”, hän mutisi perään. Hänen nimensä merkitys. Edeline. Edna piti kuitenkin enemmän Ednasta, mikä tarkoitti hienostunutta sekä kipua kosketulla alueella. Hän ajatteli sen yleensä pelkkänä kipuna. Sanan muut merkitykset eivät oikein sopineet hänelle.
”Anteeksi, mitä sanoitte, mestari?” Lucius kysyi.
”En mitään sinulle kuuluvaa”, Edna tiuskaisi. Tiuskiminen ei sopinut hänen arvolleen, mutta joskus Luciusta oli niin vaikea sietää.
”No?” Edna kysyi.
”Mitä no, mestarini?” Lucius kysyi matelevaan tapaansa.
”Mitä uutisia, pönttö!” Edna kivahti. Hän tiesi, ettei olisi saanut suuttua näin, mutta Lucius tuntui ärsyttävän häntä tahallaan.
”Ahh”, Lucius totesi. Hän valahti astetta kalpeammaksi ja puristeli käsiään kummallisen näköisesti.
”Onko virheesi jo paikattu?” Edna kysyi kärsimättömänä.
”Ahh. Se virhe”, Lucius sanoi tyhmänä.
”Vastaa minulle!” Edna huusi.
”Mmm. En tiedä, sinun pitäisi kysyä Waldenilta tai Macnairilta-”
Kuului kova pamaus ja Lucius lensi tuolistaan viiden metrin päässä olevaan seinään. Hän lyyhistyi lattialle. Edna katseli tyytyväisenä.
”Aina vaan pitemmälle, nyt sain jo seinän asti”, hän ajatteli hymyillen. Sitten hän veti kasvonsa vakaviksi ja herpaannutti Luciuksen.
”Voi minun päätäni...” Lucius mutisi.
”Älä valita”, Edna sanoi kylmästi. ”Minä tiedän, ettet ole paikannut virhettäsi. Vaikka annoin Waldenin ja Macnairin käyttöösi. Ja sinä tiedät sen myös, Lucius”, Edna sanoi. Lucius ei vaivautunut vastaamaan. Hän tiesi Ednan olevan oikeassa.
”Sinä korjaat virheesi heti paikalla”, Edna sanoi tylysti. ”Sinun poikasi häillä ei ole mitään merkitystä, jos minun suunnitelmani eivät käy toteen. Oikeastaan sinun poikasi häitä ei tule. Se voisi olla noloa sinulle, kun pikku Scorpiuskin on jo iso poika”, Edna sanoi. Jos mahdollista, Luciuksen kasvot muuttuivat entistä kalpeammiksi.
”Kuinka sinä uskallat uhata minua tuollaisella...?” Lucius sanoi halveksivasti.
”Riittää jo”, Edna sanoi kirkkaalla äänellä. ”Minä olen kyllästynyt sinuun ja sinun poikaasi. Sinä varsinkin olet pelkkä saamaton vätys joka ei hoida tehtäviään!” Edna huusi. Hän veti jälleen syvään henkeä.
”Lähde”, hän komensi. ”Nyt!” Lucius nousi horjuen pystyyn ja hoippui ulos ovesta.
”Muistakin suorittaa tehtäväsi!” Edna huusi vielä, ennen kuin taikoi oven kiinni. Kuului kova pamaus. Edna huoahti ja istui alas tuoliinsa. Tehtävä ei tulisi olemaan helppo.
Alakerrassa häävalmistelut olivat täydessä vauhdissa. Puheensorina hiljentyi heti kun Edna astui saliin. Päät kääntyilivät häntä kohti, mutta hän ei välittänyt siitä. He kaikki saisivat kuulla kunniansa myöhemmin.
Edna löysi etsimänsä ärsyttävän kirkkaasta keittiöstä. Hän sai kirkkaista väreistä päänsräkyä, mistä syystä hänen huoneessaan oli aina mustaa ja pimeää. Keittiössä leivottiin jo kakkua, vaikka häihin oli viikko aikaa. Narcissa näytti toimivan koristelun ohjaajana. Kakun leipominen keskeytyi, kun Edna astui sisään ja ilmoitti tulostaan köhäisemällä.
”Draco. Tulisitko hetkeksi mukaani”, Edna sanoi. Narcissan silmissä välähti huoli. Eikö nainen vieläkään ymmärtänyt, että hänen poikansa oli jo aikuinen? Draco heitti rauhoittelevan silmäyksen äitiinsä ja seurasi Ednaa olohuoneen läpi työhuoneeseen.
”Vedä verhot ikkunan eteen, minulle tulee päänsärkyä”, Edna sanoi. Draco totteli heti. Edna istui sillä välin alas huoneen ainoaan tuoliin.
”Istu”, Edna sanoi Dracolle. Draco katseli hieman hämääntyneenä ympärilleen ja kaivoi sitten sauvan taskustaan. Hän katsoi Ednaa kuin lupaa kysyen. Tyttö nyökkäsi hieman. Draco taikoi tyhjästä tuolin ja istui sille.
”Isäsi on taas mokannut”, Edna sanoi, kuin olisi todennut että ulkona satoi taas. Draco vain nyökkäsi.
”Sinun kuuluu korjata virhe”, Edna sanoi. Toinen nyökkäys.
”Puhu jotain.”
”Kyllä, Edna”, Draco vastasi lyhyesti. Edna hymyili. Draco oppi nopeasti. Uusi sukupolvi oli aina parempi.
”Sinä tiedät tehtävän?” Edna kysyi.
”Kyllä, Edna.”
”Tee se sitten”, Edna sanoi. ”Voit lähteä. Tee se heti.” Draco nyökkäsi vastaukseksi ja nousi ylös. Hän oli jo astumassa ulos ovesta, kun Edna puhui.
”Draco”, hän sanoi. Draco kääntyi ympäri.
”Menit sitten valitsemaan hänet. Olisit voinut ottaa sen toisenkin”, Edna sanoi. Dracon silmät laajenivat hiukan, mutta mikään muu ei paljastanut hänen järkytystään. Hän kääntyi ympäri ja lähti huoneesta sanomatta sanaakaan.
*
Tylypahkan käytävät kaikuivat tyhjyyttään. Kaikki oppilaat olivat ulkona tai omissa tuvissaan. Ednaa jännitti. Suunnitelman onnistuminen riippui siitä, onnistuisiko hän vakuuttamaan rehtorin vilpittömyydestään. Hänen ”vanhempansa” olivat mukana menossa rehtorin kansliaan. Oikeastaan ”vanhemmat” olivat komennutetut velho ja noita Arnold ja Isabella McCashland. Ednasta tulisi Edna McCashland. Draco oli onnistunut saamaan McCashlandit komennutettua, kun he olivat olleet nukkumassa kotonaan. Sillä hetkellä he olivat tajuissaan ja tietoisia ympäristöstään.
"Jos autatte minua esiintymällä vanhempinani", Edna oli sanonut, "Lupaan jättää teidät ja teidän perheenne rauhaan. Tyhjennän vain muistinne tämän jälkeen, ja elätte onnellisina niin kuin tähänkin asti."
Edna ei ollut puhunut mitään suunnitelmistaan tai siitä miksi hän tarvitsi leikkivanhemmat.
"Muistatteko suunnitelman?" Edna kysyi heidän saapuessaan kivihirviön eteen. Arnold ja Isabella nyökkäsivät.
"Hyvä. Piparminttupastilli!" Edna sanoi salasanan. Kivihirviö hyppäsi sivuun, ja kaikki kolme astuivat liukuville portaille. Ne veivät heidät ylös saakka ja pysähtyivät rehtorin kanslian eteen. Edna koputti. Hetken päästä ovi aukesi ja he astuivat sisään.
Rehtorin pöydän edessä oli kolme tuolia odottamassa. Hän viittasi heidät istumaan.
”Olen Isabella McCashland, hyvää päivää”, Isabella sanoi. Hän kätteli rehtoria.
”Arnold McCashland, päivää”, Arnold sanoi ja kätteli hänkin.
”Tässä on meidän tyttäremme Edna McCashland”, Isabella sanoi. Edna ojensi kätensä rehtorille.
”Mehän olimme sopineet tapaamisesta”, rehtori sanoi. Isabella ja Arnold nyökkäsivät hieman hämmentyineinä.
”No olen päättänyt jo. Edna on hyväksytty koulun oppilaaksi. Nyt hänet pitää vain lajitella tupaan. Mitä jos hoitaisimme sen nyt heti paikalla?” rehtori kysyi. Ednan oli vaikea pidättää riemuaan. Hän oli myös hämmästynyt asian nopeudesta. Lajittelu hoituisi helposti. Hän vain olisi ajattelematta mitään ja lajitteluhattu laittaisi hänet Luihuiseen. Rehtori nousi ylös ja otti kuluneen hatun hyllyltä. Hän ojensi sen Ednalle, joka pisti hatun päähänsä. Se valahti hänen silmilleen, niin kuin ekaluokkalaisillakin.
”Hmm... Vaikea tapaus”, Edna kuuli äänen päänsä sisällä. ”Olet näköjään päättänyt olla ajattelematta mitään, joten minä saan hoitaa tämän ihan yksin. No ei se mitään haittaa. Sinulle ilmeisesti käy mikä tahansa tupa. Hmm...” hattu sanoi. Seurasi pitkä hiljaisuus. Lopulta hattu oli tehnyt päätöksensä.
”Sinä olet ilmiselvä ROHKELIKKO!” Edna henkäisi hämmästyksestä. Hänen silmänsä laajentuivat. Kuinka se saattoi olla mahdollista? Hän, puhdasverinen ja Voldemortin tytär, Rohkelikko? Ehkä hänen olisi sittenkin kannattanut pyytää päästä Luihuiseen.
Edna otti hatun hitaasti pois päästään. Hän katsoi ”vanhempiaan” kysyvästi.
”Mm, mukavaa että sinustakin tuli Rohkelikko kun kaikki muutkin suvussa ovat olleet”, Isabella sanoi hymyillen.
”Joo, niin minustakin”, Edna sanoi tekopirteästi ja hymyili. Hän käänsi katseensa rehtoriin.
”Voimmeko nyt lähteä?” Edna kysyi. Rehtori nyökkäsi ja sulki silmänsä. Kun hän avasi ne, Edna vanhempineen oli poissa.
Edna astui sisään Malfoyn kartanoon. Aulassa olijat hiljenivät heti ja loivat katseensa lattiaan, mutta tyttö oli tottunut siihen. Hän mulkaisi heitä vihaisesti ja käveli rivakasti läpi aulan.
Olohuoneessa olivat Draco Malfoy, Asteria Greengrass ja Lucius ja Narcissa Malfoy. He kaikki keskeyttivät myös puheensa kun Edna astui sisään. Kaikki yrittivät katsoa jonnekin muualle kuin Ednaan tai toisiinsa.
”Olen Rohkelikossa”, Edna sanoi. ”Mutta se kuuluu suunnitelmaan.”
Lucius ja Narcissa katsoivat häntä silmät pyöreinä. Ednasta se näytti huvittavalta. Draco henkäisi pienesti. Asteria ei näennäisesti reagoinut mitenkään, mutta Edna tiesi Asterian osaavan hyvin peittää tunteensa. Kukaan ei voinut uskoa, että Edna, Voldemortin ja Bellatrixin tytär, olisi Rohkelikossa.
”Jotain kommentoitavaa siihen?” Edna sanoi. Hänen silmissään leimahti punainen. Kaikki hätkähtivät, paitsi Asteria. Nainen oli todellakin todellinen Luihuinen. Hän näytti puhtoiselta kuin pulmunen, mutta sisältä... Ednaa melkein nauratti. Asteria oli niin ovela.
”Menen huoneeseeni nukkumaan”, Edna sanoi. Siniset silmät katsoivat jokaista vuorotellen. Hän käveli huoneesta pois tuntien jo juoman vaikutuksen.