Kirjoittaja Aihe: Niin vain kävi | Severus/Regulus, raapale, angst&deathfic, S  (Luettu 3546 kertaa)

Sleepless

Nimi: Niin vain kävi
Kirjoittaja: Sleepless
Paritus: Severus/Regulus
Ikäraja: Sallittu
Genre: Raapale, angst, deathfic
Disclaimer: Rowlingin omaa.

A/N: Tämä on harvinaisen lyhyt jopa raapaleeksi, mutta mielestäni hyvä näin. Kumman hahmon näkökulmasta, se olkoon lukijan tulkinnan varassa. Kommenttia toivoisin.

Sormiesi välistä valuu minun sydämeni veri, mutta sinä vain naurat. Kuin se olisi rannan hiekkaa ja minä linna jonka hajotit. Vuodan kuiviin samalla hetkellä kun sinä juot aamukahviasi, kuolen kun sinä astut aamuyön tunteina ulos jostain likaisesta baarista kasvottoman miehen sylistä.
Olit se naru, joka hitaasti kiertyi kaulani ympärille, vaikka luulin olevani onnellinen. Olin sinun ja olen edelleen, olen silloinkin kun heität multaa arkkuni päälle ja silmissäsi välähtää katumus.  

En pyydä anteeksi sitä, että rakastin sinua. Eikä sinun tarvitse pyytää anteeksi kuolemaani.

Niin vain kävi.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 00:24:20 kirjoittanut Unrealistic »
"Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi."

Sometimes I need to die to feel alive.

Jassmi

• Vieras
Vs: Niin vain kävi
« Vastaus #1 : 11.09.2008 22:15:51 »
Mitähän tästä sanoisi? Raapaleita on joskus niin vaikea kommentoida, vaikka ne olisivatkin hyviä ja ansaitsisivat kunnon analysoivat rakentavat kommentit ::)
Ei tämä minusta luettaessa kauhean lyhyeltä tuntunut, tässä oli kuvattu se mikä oli tärkeää ja muu jätetty pois. Tosin laskeskelin että tässä olisi 86 sanaa, ja raapaleissa tosiaan kuuluisi olla se tasan sata. Olen raivostuttava pilunviilaaja kun tuollaisesta huomautan, mutta usein siitä että on tarkasti määrätty sanamäärä on vain hyötyä, koska ficistä tulee viimeistellympi kun jokainen sana täytyy miettiä. Kyllähän tuo nytkin tuntui viimeistellyltä, ei sillä, minua vain välillä ärsyttää tuollaiset pikkujutut ;D

Paritus oli jälleen uusi, mutta eipä sitä juurikaan mainittu ficin aikana. Itse ajattelin kyseessä olevan Severuksen PoV, canonin mukaan kun Regulus kuolee ensimmäisenä.

Tuo "niin vain kävi" ei tunnu aivan sopivan tuohon, nyt kun joka tapauksessa tässä on "väärä määrä" sanoja, niin sen olisi minusta voinut jättää pois. Se kuulostaa minun korvaani hieman liian humoristiselta ja kepeältä. Itse olisin myös mielelläni sanonut ennemmin "kasvottoman naisen" kuin "miehen". Mutta se nyt on makuasia :D

Koko ficci oli täynnä hienoa kuvailua ja ihania (onko se metafora vai vertaus vai miksi sitä nyt kutsutaankin) sanontoja. Ääh, pitäisi quoteta koko ficci tähän kun oli niin hieno. Älyttömän hyvin nimittäin käännety ja väännelty sanoja, niin että ne muostaa hienon kokonaisuuden.

Hitto, tässä sen nyt huomaa, että raapaletta on vaikea kommata. Koska tästä kommentista ei käy taaskaan ilmi kuinka todella kaunis tämä ficci minusta on.
Lainaus
Olin sinun ja olen edelleen, olen silloinkin kun heität multaa arkkuni päälle ja silmissäsi välähtää katumus.
Tässä esim. on niin ihanasti käytetty toistoa tehokeinona, ja tästä lauseesta välittyy niin hyvin koko ficin tunnelma. Kaunis lause, kaunis ajatus, ihanan angst ja hyvin pistetty paperille. Aivan ihana, koko ficci. Kiitos.

Sleepless

Vs: Niin vain kävi
« Vastaus #2 : 22.09.2008 13:59:25 »
Tuhannesti kiitoksia pitkästä kommentistasi, Jassmi , niitä on aina niin ihana saada. ^^

Joo, tajusin itsekin kyllä kun olin tän raapaleen kirjoittanut ja lähettänytkin jo, että tämä taitaa nyt olla liian lyhkäinen jopa raapaleeksi, mutta päätin mieluummin sitten pitää sen noin kuin alkaa väkisin sinne sanoja lisäilemään. Pitääkin muista seuraavissa raapaleissa etteivät ihan noin lyhyiksi jää..

Ja Regulus todellakin kuolee ensimmäisenä, mutta Reguluksen PoV tämä kuitenkin on. Liekö sitten itsemurhakirjeen tyyppinen vai mikä. En oikeastaan edes itse ymmärrä miten vääntelin noita asioita tässä tekstissä. :D

Ja tuo lopun "niin vain kävi", tuli siihen kuin itsestään, kai sen oli tarkoituskin kuulostaa hieman ironiselta. Harmi jos se kuulosti korvaasi jotenkin kepeältä tms, mutta olkoon. ^^ Toivottavasti ei pilannut liikaa tunnelmaa kuitenkaan.

Mutta kiitoksia paljon, on aina yhtä mukavaa saada vähän kritiikkiä ja kunnon palautetta. :)

"Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi."

Sometimes I need to die to feel alive.