AWWWW! Tämä vaatisi kyllä pyörivän pään. Eikö sitä saisi tänne?
Ezboardille eksyin vuonna nakki, kun ensin kirjauduin Vuotikseen, mutta sieltä säikyttivät minut nalkutuksellaan pois. Voi sitä Ezboardin keltaista väriä! Sitä on pakko aina välillä käydä ihan vain fiilistelemässä, koska se väri tuo oikeasti jotenkin tosi kotoisan fiiliksen. Varmaan siksi, että silloin Finissä tuli oikeasti hengattua ihan vain topikkeja lukien tai muuten vaan. Porukkaa ei ollut mitenkään älyttömän paljon, mutta kuitenkin ihan tarpeeksi. Muistan, että koko Kielletty tuli aika hyvin kahlattua parin päivän välein läpi, ja aloin itsekin todenteolla kirjottaa.
Julkaisin ensimmäisen ficcini (angstia ilman kunnon paritusta), johon taisin saada kokonaista neljä kommenttia. Keskusteluissa vähemmän viihdyin, seurasin kyllä ahkerasti jutustelua, mutta harvemmin sain itse kirjoitettua keskusteluihin mitään. Offtopikia tuli seurattua, ja pari kertaa sinne taisin kirjoittaakin. Enemmänkin luin ja kommentoin ficcejä, ja julkaisin omia kyhäelmiäni. Ja tietenkin seurasin silmä kovana H/D kiistaa ja taisin sielläkin käydä jotain räksyttämässä. Tietysti!
Henkilöitä jäi paljon mieleen, tietysti nyt zsanya ja BlueDelia, joiden kanssa ahkerasti mesettelin (ja yhteydessä ollaan vieläkin), sekä tietty Pahatar, Vendela, Suhina, Isi ja Liz noin muutaman mainitakseni.
Tunnettuja ficcareita niihin aikoihin olivat Suhina, Pahatar, Sun Lee, ronnieponnie, Vendela, Adrielle --
Arvaa vaan Isi tuliko vanha olo!
:D Jestas, "niihin aikoihin", ihan kuin se olisi ollut joskus 1800-luvulla. Perkele! (Huom! Sain Mäksältä luvan sanoa perkele. Hihhii
Nojoo...)
Sitten tuli kaboom ja muutettiin. Ei invisionin fini oikein aluksi lämmittänyt, mutta lopulta siihen tottui. Chatit, muffeilut yms. toivat lisää kavereita, vaikka pakko myöntää, että chateissa oli enemmänkin ne tietyt henkilöt, joiden kanssa tuli juteltua. Ficcailin vielä ahkerammin kuin aikaisemmin, ja tunsin oikeasti kehittyväni. Luin edelleen paljon, mutta aloin ehkä siirtyä enemmänkin lukemaan englanniksi.
Itse muistaakseni olin ulkomailla juuri kun Tiedät-Kyllä-Ketkä kävivät vähän häröilemässä nimeltämainitsemattomassa tiukkisfoorumissa, ja kun tulin takaisin Suomeen, olin aivan pallo hukassa. Kauhea kähinä päällä, ja jengi oli saanut banneja (kun taas jotkut eivät, vaikka olivat mukana kuulemma olleetkin). Haah, oli taas kiva olla kotona, fini ei petä draama-nälkäistä ikinä!:D
Invisiolla taisi olla lisää H/D räksytystä, sekä muistaakseni ikäkiista (pitääkö merkitä suomeksi K-18 suojellaksemme sivuille eksyviä viattomia lapsia [lol.]), ja saattaa olla, että taas suuni avasin. Nyt kun tarkemmin miettii, taisin ahkerimmin osallistua juuri noihin "kiivaisiin keskusteluihin" kuin muihin keskusteluihin
Miitteihin suunniteltiin tuloa, lähinnä sisäpiirinvitsinä muutamien hemmojen kanssa, mutta eipä sitten koskaan miitteihin ilmaannuttu.
Ja sitten kävi taas kaboom ja kaikki meni. Voin sanoa, että oli siinä hieman tunteet pinnassa muutaman henkilön kanssa jutellessa, kun oli juuri jotenkin kotiutunut invisiolle, ja sitten kaikki meni, ja muutamasta ficistä hävisivät tallentamattomat kommentit.
Ja kuten Fiorella sanoi, tuo Finin kaatuminen toi jotenkin tosi ihanasti esiin sen yhteishengen. Muistaakseni joissakin topikeissa aika kovasanaisesti hakkeria uhkailtiin <3
Nyt kun tarkemmin muistelen, taisin silloinkin olla ulkomailla (fak, miksi olen aina pois kun kunnon draamaa tapahtuu??
).
Väli-Finin tähtihetkiin kuului myös rakkaiden vanhojen Fini-kurppien (terveisiä Adille, zsalle ja Lizille) käymä kiihkeä H/D-taisto, Ezboardin aikojen hengessä.
Whaat, piti käydä katsomassa, että mitä sinne tulikaan älähdettyä! Ja kiitos vaan, terkkuja takas Isi <3
Oli sinne tullut älähdettyä tosiaan. Olisi kiva tietää, mikä ihmisten verenpaine on noissa keskusteluissa.
Muistelen, että taisinkin itse asiassa löytää väli-finiin vasta kun zsa linkkasi minut suoraan tuonne H/D kiistaan. Aww tätä nostalgiaa, oli sekin aika, kun H/D kiistassa jaksoin räksyttää. Nyt se vaan naurattaa, vaikka H/D on silti yksi ficcimaailmani suola.
Taidan olla oikeasti fossiili, kun en muista mitään hyviä keskusteluja tai kiistoja:D Nyt ei meinaan tule mitään noista vanhoista mestoista mieleen. Hmm.
Mutta niin. Sitten tultiin tänne. Onhan täällä tullut roikuttua, mutta kyllä täytyy myöntää, että kaiholla muistelen niitä aikoja, kun tosiaan meni vain selailemaan ficcejä ja oikeasti luki niitä. Täällä on niin paljon käyttäjiä (mikä ei sinänsä ole tietenkään paha), että keskusteluissa on vaikea pysyä mukana, eikä nimimerkitkään oikein jää mieleen. Silti täällä tulee aina välillä pyörähdettyä vaikka ei sisään kirjaudukaan, enkä usko, että nyt ihan heti täältä lähden. Olen finistä saanut niin paljon ystäviä, ettei täältä noin vaan raaski lähteä.
Ja enhän minä voi missata tätä kaikkea draamaa, hyvältä vaikuttava H/D kiista tuolla näköjään aluillaan...