Olen kaikki ruokainen niinkai sen voisi sanoa, luen ficcejä nykyisin ihan kohtalaisen paljon ja olen yrittänyt kommentoidakkin mahdollisimman monia. Kommentoiminen kyllä valitettavasti jää siihen 1/3 siitä mitä luen. Kuitenkin luen siis lähes tulkoon kaikkea ja olen sitä kautta oppinut innostumaan uusista sarjoista ja parituksista. Tykkään kokeilla erilaisia ficcejä jokaiselta genretyypiltään.
Yksinkertaisemmin sanottuna luen siis ficcejä joiden fandomia en tiedä ennestään, valitettavaa tosin on, että jos hahmoja ei ole kuvailtu kovinkaan tarkkaan niin ei pääse oikein juttuun mukaan...sitä kautta kuitenkin on löytänyt sarjoja, joita tykkää lukea jatkossakin ficceinä tai jopa kiinnostua alkuperäisestä sarjasta.
mm.
Sherloc Holmes ficit tulivat uutena positiivisena yllätyksenä, vaikka en ole kummemmin koskaan lukenut kirjoja tms (yhden kirjan joskus aikoinaan). Todella jännää slahshia, Holmes! S. Holmes ficcejen lisäksi myös
RPF-ficit ovat alkaneet kiinnostaa enemmän, joten luen nyt lähes aina
jääkiekkoficit, kun vain silmään sattuu. Senkin tein ihan vain huvikseni lukiessani jonkun pätkän jääkiekkoficciä.
Vanhoina tuttuina kuitenkin ficcimaailman aatelia ovat ehdottomasti no Potterit nyt näin mainintana, mutta sen lisäksi todella hyviä ficcejä on tehty mm.
Lord of the ringsistä ja
Perillinen-trilogiasta. Näiden lisäksi on paljon mangoja/animeja, joista tehtyjä ficcejä tulee luettua paljonkin, joista ensimmäiseksi nousee ehdottomasti
Full metal alchemist persoonallisten hahmojen ja alkuperäisen tarinan synkkyyden vuoksi. Kaiken lisäksi sarjasta saa väännettyä loistavia parituksia, angstia, H/C:ta...ihan kaikkea! Tuossa sarjassa tosin on se ongelma, ettei het-parituksia ole minun mieleeni kovinkaan runsaasti. No ei se ole haitannut.
Muutenkin, kun enemmnän femme/slash immeisiä olen. Kuitenkin, kuitenkin sitten vain näin mainintana Kingdom Hearts I ja II-ficit sekä tietysti
Final Fantasyt X, X-2, XII, VII, VII : Advend Children.
Ja noh genreinä menee ihan kaikki, vaikka pakko myöntää, että H/C ja BDSM ovat luultavasti suosikki genrejäni, en ymmärrä miten kaksi loppuunsa niin erilaista genreä voi olla mieleen, mutta niin ne vain ovat.
<3 Parituksia en mene sanomaan, että onko slash parempaa kuin het, tai het parempaa kuin femme, koska en pysty jaottelemaan näitä kategorioita, kaikki kolme genreä ovat hyviä, mutta eniten se riippuu parituksesta.
Tälläistä tällä kertaa, kirjoittelen lisää jos asiaa tulee.