Title: Severuksen tunteet
Author: Servetti
Paring: Severus/Lily
Rating: K-11
Genre: Romance
Disclaimer: Valitettavasti en omista hahmoja, paikkoja yms. millään tavalla vaan ne kuuluvat J.K Rowlingille.
Summary: Severus on rakastunut Lilyyn, haluaa olla kuolonsyöjä. Kumman hän sitten valitsee?
Tarina sijoittuu Severuksen, Lilyn ja Jamesin (jne.) viidennelle kouluvuodelle.
A/N: Ensimmäinen ficci, jonka laitan nettiin kaikkien luettavaksi. Halusin kirjoittaa Sevistä jotain, missä olisi myös Lily ja sain tämmöisen idean.
Severuksen tunteetLuku 1. - Tyhjyys & pusuKatselin hermostuneena ympärilleni. Huokaisin helpotuksesta, sillä mustahiuksista poikaa ei näkynyt missään ja uskalsin rauhassa kävellä järven rannalle ja olin juuri istahtamassa maahan kunnes… "RUIKULIII!" kuului huuto takaani. Tunsin kuinka helpotus lähti juosten karkuun ja näin kun se pinkoi järven pohjaan.
Käännyin, vedin sauvani kaapuni taskusta ja osoitin sillä Potteria, James Potteria, sitä velhomaailman kammottavinta ihmistä (jos sitä ihmiseksi voi sanoa). Potter oli kuitenkin minua nopeampi taikomaan ja ennen kuin tajusinkaan, roikuin pää alaspäin ilmassa. Vihan ja kiukun sekoitus kiehahti sisälläni. Kuinka hän saattoi(!) käyttää tuota kirousta minuun!
James Potterin vieressä seisoi maailman toiseksi inhottavin ihminen, se Mustan perheen rohkelikko-poika. Viha kuohui nyt entistä enemmän sisälläni, kun näin miten Sirius Musta virnuili.
"Mitäs tehdään, Sirius?" James kysyi kaveriltaan.
"Miten olisi pieni uimareissu?" kysyi Mustan poika ja poskilleni helähti kiukun ja nöyryytyksen puna.
"Yksi", aloitti James Potter ja heilautti minua järven suuntaan, "kaksi… kolme!"
Lensin ilman halki ja mäiskähdin järveen. Tunsin kuinka vesi imeytyi vaatteisiini ja yritti kiskoa minua pohjaan. Pinnistin kaikki voimani että pääsin järven rantaan – en ollut erityisen hyvä uimari – ja syljin vettä suustani. Olin kuin uitettu koira ja kuulin kuinka Potter ja Musta nauroivat katketakseen.
"Unohditko käyttää shampoota, Snivellus?" kysyi silmälasipäinen, mustahiuksinen poika ja nauroi. Nostin katseeni ja huomasin samassa, että Lily Evans lähestyi heitä. Lilyn silmistä paistoi inho, kun hän katsoi Potteria. Se sai kiukkuni vähän laantumaan, mutta nöyryytyksen tuoma puna levisi kasvoillani.
"Potter!" Lily huusi raivoissaan, "olet sinä yksi paskiainen!"
"Lily", James aloitti virnistellen, "mitä sinä näet Ruikulissa, kun niin puolustat häntä?"
"Näen hänessä sitä mitä sinussa ei ole." Lily sanoi jäätävästi, "Häivy, ennen kuin kutsun professori McGarmiwan paikalle."
"Uuuuu!" James ja Sirius sanoivat yhteen ääneen ja nauroivat. Lilyn katse kuitenkin hiljensi heidät ja he lähtivät kävelemään poispäin.
Lilyn silmät kohtasivat omani. Juuri nyt en pystynyt keskittymään niiden silmien kauneuteen, sillä häpesin itseäni niin.
"Oletko kunnossa?" Lily kysyi minulta silmät huolta täynnä.
"Olen." vastasin ja yritin saada kasvoilleni rennon hymyn. "Kaikki on hyvin." Lily taisi kuulla pienen ivan häivähdyksen äänessäni, sillä hänen silmien lämpö himmeni hiukan.
"Turhaan sinä minulle kiukuttelet", Lily sanoi vähän tavallista viileämmin.
"Minä en
kiukuttele!" vastasin äkäisesti. "Se Potter…!"
"Unohda hänet Severus!" Lily sanoi huokaisten. "He eivät vain osaa kasvaa aikuisiksi." Värähdin kun Lily sanoi nimeni. Hän sanoi sen niin… hellästi. Olin aina vihannut Lilyn tarkkasilmäisyyttä. Nytkin hän ilmeisesti huomasi värähdykseni, koska aurinkoinen hymy pilkisti taas hänen suupielestään.
"Mitä?" kysyin mukamas vihaisesti, "mille hymyilet?"
"Sinulle." Lily sanoi voimatta peittää hymyään. Punastuin taas – ihan pikkuisen vain – mutta tällä kertaa se ei johtunut vihasta, vaan rakkaudesta.
"Lily", kuiskasin hänen nimensä ääneen.
"Severus", Lily kuiskasi nimeni, "meidän kannattaa mennä sisälle, että ehditään liemitunnille." Katsoin Lilyä hetken tajuamatta mitä hän sanoi.
"O- okei." sanoin sitten kun vihdoin tajusin sen. Lily ei ajatellut minusta sillä tavalla. Hän piti minusta vain ystävänä.
Vain ystävänä… Miksi sydämeni sitten hakkaa näin lujaa hänen lähellään? Enkö ole Lilylle muuta kuin… ystävä? Eikö hänen sydämensä muka yritä tulla ulos rinnasta? Ilmeisesti ei. Minun pitäisi nyt kertoa hänelle. Kysyä häneltä mitä tunteita hänellä on minua kohtaan. "Lily", aloitin uudestaan, "minä… minä tykkään sinusta Lily." Hetken Lily katsoi minua jotenkin oudosti.
"Sev.." hän sanoi, "minäkin tykkään sinusta. Olet minun paras ystäväni."
"N… niin sinäkin minun." sanoin, mutta omissa korvissanikin kuulin miten vieraalta ja soinnittomalta ääneni kuulosti. Lähdin kävelemään kohti koulua. Lily oli torjunut minut. Lily, joka merkitsi minulle enemmän kuin mikään.
Lily käveli vieressäni ja yhdessä suuntasimme kulkumme kohti Kuhnusarvion luokkaa, liemitunnille.
Tunnit kuluivat kuin siivillä, mutta en tajunnut mitään.
Lily torjui minut. Hän ei pidä minusta sillä tavalla… Lily pitää minusta ystävänä… Vain ystävänä. Lily torjui minut… Hän pitää minusta vain ystävänä. Lily ei pidä minusta sillä tavalla…Aivoni ja ajatukseni toistelivat vain noita tyhjiä ja karuja lauseita, jotka olivat kietoutuneena tylyyn totuuteen. Professori Kuhnusarviokin ilmeisesti huomasi, ettei minulla ole kaikki kunnossa.
"Severus Kalkaros, onko kaikki kunnossa?" Kuhnusarvio kysyi. Kohdistin elottoman katseeni Kuhnusarvioon.
"On." vastasin. "Kaikki on vallan mainiosti." Professori taisi kuitenkin huomata, ettei tuo sanavalinta oikein istunut minuun, sillä hän lähetti minut sairaalasiipeen, jossa jouduinkin maata sängyllä koko lopputunnin.
Kun tunti oli loppunut, Lily juoksi sairaalasiipeen ja näin häneen huolestuneet kasvonsa.
"Onko kaikki kunnossa?" Lily toisti Kuhnusarvion kysymyksen.
"Vallan mainosti." vastasin ilmeettömästi, ei minua yleensä näin paljon sattunut. Olin aina tiennyt ettei Lilyllä ollut semmoisia ajatuksia minua kohtaan, mutta olin silti elätellyt toivetta, että hän pitäisi minusta enemmän kuin ystävänä.
Lily kumartui kasvojeni ylle ja antoi pusun otsalleni. Kun hän nosti katseensa hän huomasi, että olin yhtä jännittynyt kuin seiväs.
"Sev?" Lily huolestui, mutta pian hän näki hymyn kareilevan kasvoillani.
"Kiitos…" kuiskasin ja hipaisin Lilyn kättä.
No niin ja sitten kommenttia, Kiitos!