Nimi: Kaatosateessa
Kirjoittaja: Modestpar
Genre: Romance, (draama)
Paritukset: Ginny/Katie Bell
Ikäraja: S
Summary: Ginny ja Katie harjoittelevat mielellään yhdessä huispausta, ja muut saavat siitä aihetta juoruiluun.
A/N: Katien seitsemäs vuosi ja Ginnyn viides
(Järkky nimi, tiedän
)
Ginnyllä ja Katiella klikkasi heti. He rakastivat huispausta suunnattomasti ja olivat lievästi poikamaisia. Katiella oli vain kaksi veljeä kun taas Ginnyllä oli niitä kuusi, mutta he molemmat tiesivät miltä tuntui asua talossa joka oli niin miesvaltainen.
Ginnyllä oli leiskuvan punaiset hiukset, pähkinänruskeat silmät ja pisamia. Katiella oli tummat hiukset, syvänsiniset silmät ja vino hymy.
Kaksi vuotta ikäeroa ei haitannut heitä, he tulivat kuitenkin niin loistavasti juttuun ettei sitä edes huomannut.
He juttelivat huispauksesta, ahdistelevista pojista ja Lavenderin ja Parvatin kaltaisista turhamaisista ja rasittavista tytöistä.
Oli kylmä marraskuinen lauantai ja suurin osa oli Tylyahossa. Ginnyä ja Katieta ei kiinnostanut lähteä mihinkään, joten he jäivät oleskeluhuoneeseen juoruilemaan. He miettivät sillä hetkellä oliko Cedric Diggory ollut paremman näköinen kuin Oliver Wood.
“Tämä on kyllä mielenkiintoinen puheenaihe, mutta olisiko jo aika mennä kentälle?” Ginny ehdotti huvittuneena.
Katie sanoi sen sopivan hyvin ja he lähtivät kentälle harjoittelemaan syöttöjä ja kuljetusta vanteille. Ginny välillä uhrautui menemään pitäjäksikin.
Illalla Katie meni kirjastoon tekemään läksyjä ystävänsä Leannen kanssa ja Ginny asettui oleskeluhuoneeseen takan ääreen lukemaan jotain hömppää jästien kirjaa jonka Hermione oli hänelle lainannut.
Hermione tuli sisään oleskeluhuoneeseen ja etsi katseellaan Ginnyä. Hän käveli tämän luokse ripein askelin näyttäen hivenen vakavalta.
“Ginny voidaanko jutella? Minun makuusalissani?” Hermione kysyi kireänä. Ginny näytti hämmentyneeltä ja lähti seuraamaan Hermionea.
Hermione paukautti oven kiinni ja kääntyi Ginnyyn. “Onko se totta että seurustelet Katien kanssa?” Hermione kysyi nopeasti.
“Mitä?!” Ginny huudahti.
“Kuulin joidenkin juoruavan tyttöjen vessassa.” Hermione mutisi.
“Ja oletit sitten että olen lesbo.” Ginny sanoi äkäisenä.
“Kuulin vain heidän ensin sanovan että se Weasleyn tyttö viettää kauheasti aikaa sen rohkelikkojen huippaajan Bellin kanssa. Toinen niistä sitten kommentoi siihen, että hän on kuullut että te seurustelette ja, että eikö se ole muutenkin aika selvää.” Hermione selitti.
“Keitä ne oli?” Ginny ärähti.
“Jotain Chon kavereita kai. Korpinkynnestä ne ainakin oli.”
“Teen tämän nyt kerralla selväksi. Minä en ole lesbo, enkä seurustele Katien kanssa.” Ginny sanoi vihaisesti ja pyyhälsi ulos huoneesta. Parvati ja Lavender tulivat sisään ja näyttivät uteliailta.
“Mikä häntä vaivaa?” he kysyivät.
Hermione kohautti harteitaan ja istahti sängyllensä.
Ginny marssi omaan huoneeseensa. Luulivatko ihmiset todella, että hän Ginny Weasley, oli lesbo? Näyttikö hän siltä? Katie oli mukava, ja hänen kanssaan oli aina hauskaa. Mutta se että he seurustelisivat oli liian absurdia. Hän ei voisi enää liikkua Katien seurassa, se tuntui pahalta, mutta hänen oli pakko. Hän ei halunnut että ihmiset juoruilisivat hänestä yhtään enempää.
Seuraavan viikon ajan Ginny yritti vältellä Katieta kaikin mahdollisin tavoin.
Ja Katie sai kuulla mitä kummallisimpia verukkeita häneltä. Katie kyllä älysi, että Ginny vältteli häntä, mutta halusi kuulla syyn Ginnyltä suoraan, vaikka hänellä olikin jo jonkinlainen aavistus.
Oleskeluhuoneessa oli meluisaa ja Katie yritti löytää Ginnyn. Heillä oli huippausharjoitukset, eikä Ginnyä näkynyt missään.
Ginny ei ollut oleskeluhuoneessa joten Katie käveli ylös katsomaan makuusaleista. Ginny istui sängyllään tuijottaen tyhjyyteen.
“Unohditko että meillä on harjoitukset tänään? Harry on huonolla päällä, kannattaa tulla nopeasti.” Katie sanoi, yrittäen kuulostaa normaalilta ja olla piittaamatta siitä, ettei Ginny edes viitsinyt katsoa häntä silmiin. Katie oli loukkaantunut, mutta ei halunnut näyttää sitä.
“Sanotko Harrylle, että minulla on vähän huono olo?” Ginny mutisi.
Katie kääntyi lähteäkseen, mutta ennen kuin hän avasi oven hän sanoi: “On typerää jättää väliin harjoitukset väliin sen takia että yrität vältellä minua. Voin kyllä olla puhumatta sinulle jos se on siitä kiinni.”
Ginny ei ehtinyt vastata hänelle kun tämä jo sulki oven perässään. Ginny hukutti kasvot käsiinsä ja huokaisi turhautuneesti.
“Miksi Katie tuli itkien täältä?” Hermione kysyi ovelta. Ginny kohautti harteitaan vastaukseksi ja näytti siltä, ettei kaivannut seuraa. Hermione poistui huoneesta vähin äänin.
Ginny ei pitänyt siitä ajatuksesta, että Katie itki. Hän tykkäsi nähdä tämän iloisena ja nauravaisena. Hän tykkäsi olla tämän kanssa ja viettää aikaa. Ja silloin Ginny oivalsi jotain. Hän nousi ylös kuin salaman iskun saaneena ja hän kiiruhti ulos.
Miten olen voinut olla niin tyhmä, Ginny ajatteli ja juoksi ulos pihamaalle ja sieltä kentälle sateen ropistessa hänen niskaansa ja punaisiin hiuksiinsa.
Ginny näki vain yhden hahmon, Katien joka seisoi keskellä kenttää kaatosateessa.
“Missä muut ovat?” Ginny huohotti juoksemisen jälkeen.
“Harjoitukset peruttiin. Sää oli niin kehno ja kukaan ei oikein ollut vireessä.” Katie sanoi hiljaisena.
“Katie..” Katie kääntyi Ginnyyn päin hitaasti ja näytti surullisemmalta kuin koskaan.
“Olen tosi pahoillani että olen vältellyt sinua.” Ginny pisti oikean kätensä Katien märälle olkapäälle.
Punainen huispauskaapu oli läpimärkä.
“Keneltä kuulit?” Katie kysyi katse maassa.
“Ai minkä?” Ginny kuulosti hämmentyneeltä.
“Sen, että olen ihastunut sinuun. Siksihän sinä minua välttelit.. eikö niin?” Katie sanoi, mutta kun näki Ginnyn rypistetyt kulmat ja auki olevan suun, hän meni noloksi.
“Voi ei! Sinä et tiennyt..” Katie oli nyt yhtä punainen kuin kaapunsa.
“Ei, en tiennytkään.” Ginny ei tiennyt mitä muuta sanoa, kun sai tietää, että hänen läheinen ystävänsä, naispuolinen sellainen, oli kiinnostunut hänestä enemmän kuin ystävänä.
Nyt oli Katien vuoro olla hämillään.
“Miksi sitten välttelit minua Ginny? Olitko vihainen jostain?”
“Ihmiset juoruavat. He luulevat että me seurustellaan. Kuulin siitä ja säikähdin hieman.” Ginny aloitti varovaisena, empien.
“Mutta ymmärsin tänään, että pitäisin siitä. Että haluan sitä.” Ginny sanoi hiljaa, ja hymyili Katielle.
Katie näytti ällistyneeltä.
“Olen ollut tosi sokea. Olen kauhean pahoillani.” Ginny sanoi ja siveli kädellään nyt Katien poskea.
Jos joku olisi sillä hetkellä katsonut ikkunasta kentälle, hän olisi nähnyt tummatukkaisen tytön kietoutuneena punatukkaiseen tyttöön, ja tajunnut heidän suutelevan intohimoisesti kaatosateessa läpimärkinä.