Kiitokset neiti sekolle kommentista
Luku 8. Rääkyvässä Röttelössä.”Kuinka saamme tuon oven auki?” Marilyn kysyi rääkyvän röttelön edessä.
”Helposti. Pieni pommitusloitsu ja se on siinä!” Jessica selitti kuin pikkulapselle.
”Joo ja koko talo sortuisi!” Lily puuskahti.
”Äh, ei voi olla näin vaikeaa..” Christy sanoi, tiputti rinkkansa, marssi ovelle ja potkaisi sen auki.
”Noin helppoa se oli!” Christy sanoi ja nosti rinkkansa maasta ja astui muiden kanssa sisälle röttelöön.
”Hyyyyi! Täällä on ihan pölyistä ja likaista ja sotkuista!” Jessica valitti kirkuen.
”Jessi, rauhoitu.. Siivoamme tämän hetkessä taikasauvojen avulla..” Lily rauhoitteli ystäväänsä ja he alkoivat korjaamaan ja siivoamaan taloa loitsuin. Eikä siinä kestänyt kuin loppu päivä ja lopulta tytöt päätyivät ihastelemaan sisältäpäin kuin upouutta rääkyvää röttelöä. Lattia kiilsi, eikä missään näkynyt pölyhiukkastakaan. Pöydät ja tuolit ja kaapit olivat kuin vastaostettuja puhumattakaan muista tavaroista. Ovet ja ikkunat näyttivät vasta rakennetuilta ja kaikki oli niin siistiä ja puhdasta ja mukavaa. He olivat myös maalanneet loitsuilla seinät.
”Aaah, vihdoinkin..” Christy huokaisi ja kaatui selälleen sängylle. He olivat asettaneet jo meikit sun muut vessan kaappiin ja vaatteet olivat saatu mahtumaan kahteen vaatekaappiin. Sängyt olivat testattu ja lakanat vaihdettu. Enää puuttui ruoka.
”Ainakin vessa toimii”, Marilyn huikkasi kylpyhuoneesta.
”Se on hyvä se!” Lily huudahti takaisin samalla kun viikkasi vaateitaan laatikkoon.
”Mitäs sanotte, lähdetäänkö kylälle?” Jessica kysyi pian.
”OK.”
Tytöt pukeutuivat tyylikkäästi ja meikkasivat kauden tyylin mukaan. Hiukset kukin laittoi omalla tyylillään. Lopulta he olivat valmiita lähtemään.
”Hiihtolomalle”, Christy sanoi ja kohotti kermakaljapullonsa Kolmessa luudanvarressa.
”Juuri niin”, Jessica sanoi ja kaikki neljä paukauttivat pullot yhteen, ottivat huikan ja paukauttivat takaisin pöytään.
”Tyypit kello yhdessä”, Marilyn sanoi ja muut kääntyivät katsomaan. Kelmithän he siellä marssivat baaritiskille ja Peter vinkui jotain Jamesille. Pojat ottivat vapaat paikat tiskin edestä ja James tarkasteli ulkonäköään lasisen pullon pinnasta. Äkkiä hän näki jotain ja kääntyi katsomaan vauhkona.
”…Ja sitten Brittany oli ottanut golf-mailan ja ruvennut hakkaamaan heitä…” Lily selosti ja muut kuuntelivat.
”Hei Lily”, kuului yhtäkkiä heidän takaansa ja kaikki kääntyivät katsomaan kuin olisivat odottaneet näkevänsä jonkun luihuisista.
”Hei Potter”, Lily vastasi silmät viiruina.
”Mikäs sinulla nyt on? Eilenhän olimme vastarakastuneita ja nyt taas vihoittelet”, James kysyi ihmetellen.
”Muistatkos, sanoin etten voi olla uudenvuodenaattona kenellekään vihainen, mutta katsos, nyt ei ole enää uudenvuodenaatto”, Lily selitti.
”Naistenlogiikkaa”, Sirius tuhahti ja risti kätensä palleansa päälle.
”Oletko jo antanut anteeksi?” James kysyi koiranpentu–ilmeellä.
”Mietin vielä.”
”Hei Sirius”, Christy sanoi, suuteli Siriusta nopeasti, nousi ylös, Sirius istuutui tuolille ja Christy syliin.
”Hei itsellesi muru.”
”Miten menee Jessica?” Remus kysyi ja veti tuolin viereisestä pöydästä Jessican ja Lilyn väliin.
”Ihan hyvin, entäs itselläsi?” Jessica vastasi.
”Hyvinhän minulla.”
”Lily mitä haluat minun tekevän, että annat anteeksi?” James kysyi Lilyltä.
”Uh, tuohon niin monta vastausta etten tiedä edes mistä aloittaa.. Mutta luettelen nyt mitä mieleen tulee: Lakkaat tekemästä käytännön piloja jos niistä seuraa vakavaa vahinkoa, lakkaat olemasta tossuni alla, et katsele siinä mielessä muita tyttöjä ja maksat nyt koko seurueen juomat, ymmärsitkö?” Lily luetteli ja nosteli sormiaan sitä mukaan pystyyn ja lopuksi kohotti kulmiaan Jamesille.
”Jaa en saisi katsella muita tyttöjä? Olet niin hulluna minuun”, James sanoi kiusoitteleva irvistys naamallaan.
”Ja minä haluan tietää välitätkö minusta sata prosenttisesti ja olisitko uskollinen ynnä muuta sellaista…” Lily vastasi ja veti Jamesia nenästä kirjaimellisesti ja sai Jamesin inahtamaan.
”Lily, minä olen aina välittänyt ja tulen aina välittämään sinusta sata prosenttisesti ja nyt käyn maksamassa juomat”, James sanoi ja lähti maksamaan.
”Hei sinä, kuka lie oletkaan, näetkö tuon pitkän ja mustahiuksisen pojan tuolla tiskillä?” Lily kysyi viereisen pöydän pojalta kääntyen tuolillaan. Poika nyökkäsi.
”Hyvä, nyt haluan sinun menevän ohi ja kaatavan ”vahingossa” juomat hänen päälleen, okei?” Lily kysyi.
”Okei, mutta anna juoma, omaanihan en kippaa”, poika sanoi ja Lily näki Luihuisen merkin hänen viittansa etumuksessa.. Hän antoi oman puoliksi juodun kermakaljansa pojalle joka nousi ylös ja alkoi kävellä Jamesia vastaan, joka oli juuri päässyt maksamasta. Lily katsoi pojan menoa ja juuri kohdalla poika kaatoi vahingossa kaljat Jamesin päälle.
”Katso eteesi idiootti!”James paukautti kaivaen taikasauvaansa taskustaan.
”Hommaa itse paremmat rillit aivovamma”, luihuinen heitti takaisin ja paineli ohitse. Lilyn mielessä vaani pelko, että James kiroaisi pojan, mutta kummankin onneksi James tyytyi vain laukomaan jonkin kommentin pojalle ja kuuraannutti juomat pois paidaltaan ja palasi pöytään.
”Idiootti..” James mutisi hiukan vihaisena painaessaan puuta.
”James, saat anteeksi”, Lily sanoi ja tarttui poikaa kädestä saadakseen hänen huomion.
”Ihanko totta? Vau tämä on onnen päiväni. Lily antoi anteeksi, voimme julistautua pariksi ja pitää vielä kädestä, olenko juonut Felix Felicisiä vai mistä tämä johtuu? Nääh, en minä mitään ole juonut, olen vain niin komea ja hurmaava ettei Lilykään voinut vastustaa minua..” James pälpätti yhteen menoon ja röyhisti rintaansa viimeisen lauseen kohdalla ja sai läheisen pöydän tytöt kuolaamaan.
”Ja olet niin itserakas”, Lily lisäsi ja vilkaisi vieressään istuvaa Jamesia.
”Joo joo, tiedetään.. Mukamas…” Tämä vastasi.
”Hei muuten! Näitähän voisi sanoa treffeiksi! Ja nämä ovat onnistuneet treffit! Ja minä en joudu pesemään Ruikulin kalsareita! Lily, alas nuoleskella”, Sirius huudahti riemuissaan keräten lähipöydistä katseita.
”Mitäh? Mi-.. Eivät nämä ole treffit!” Lily puuskahti ja muut kohottelivat kulmiaan.
”No voihan nyt vattuhillo..” Hän sanoi ja otti Remukselta tämän rannekellon.
”Okei Musta, sinä voitit, James, aika lähtee.. Nyt!” Hän puuskahti ja suuteli Jamesia katsoen samalla kellosta aikaa muiden hurratessa. James nautti suudelmasta täysin siemauksin, eikä Lilykään voinut olla vastustamatta Jamesin hyvältä maistuvaa suuta.
”Vau, James on hyvä!” Lily ajatteli ja vetäytyi äkkiä pois.
”Hah! Aika loppui!” Hän huudahti aivan pokkana, mutta katui mielessään ettei ollut jatkanut suudelmaa pidempään.
”Voi helkkari, mitä väliä vaikka puoli baaria näkisi? James on kysynyt minua treffeille koko koulun edessä suurin piirtein enkä minä voi edes suudella häntä vilpittömästi, luoja Lil, olen itsekäs”, Lilyn itsetunto sanoi hänen päässään. Kyllä Lilyllä hormonit jylläävät.
”Pitäisikö meidän lähteä?” Marilyn kysyi huolettomasti.
”Joo aivan ehdottomasti..” Muut nyökkäilivät.
”Nähdään Remus”, Jessica sanoi ja antoi pienen suukon Remuksen poskelle.
”Olemme niin myytyjä tytöt”, Jessica huomautti heidän kävellessään metsässä polkua pitkin kohti Rääkyvää röttelöä.
”Miten niin?” Lily kysyi.
”Älä yritä Lil, sinä ja James, Marilyn ja Tony, Chris ja Sirius ja Remus on niin lutunen,” Jessica huokaisi.
”Tietääkseni minä ja Potter ei olla yhdessä”, Lily huomautti.
”Niin, mutta voisitte olla.”
”Kuulitteko te tuon?” Marilyn keskeytti kun Lily meinasi sanoa jotain.
”Ai minkä?” Christy kysyi ja heti kuului rapinaa heidän takaansa.
”Tuon!” Kaikki neljä sytyttivät taikasauvojensa kärkiin valot ja tähyilivät ympärilleen. Ei näkynyt mitään. Pian kuitenkin alkoi kuulua enemmän rapinaa ja lähempää.
”Okei tytöt, meidän täytyy nyt palata takaisin Rääkyvään röttelöön,” Lily kuiskasi ja rapina alkoi taas.
”JUOSKAA!” Jessica kirkaisi ja tytöt ottivat jalat alleen. Se mikä tyttöjä seurasi lähti myös juoksuun, mutta tytöt eivät katsoneet taakseen. Heistä tuntui kyllä, että olentoja oli useampi kuin yksi.
Yhtäkkiä Marilyn, joka oli juossut viimeisenä kompastui ja kaatui, mutta muut eivät huomanneet vaan jatkoivat juoksua.
Äkkiä Lily huomasi, ettei heidän perässään enää kuulunut seuraavia ääniä.
”Ovatko kaikki-”, hän meinasi kysyä, mutta huomasi Marilynin puuttuvan.
”Missä Mary on?!” hän huudahti hiljaa.
”Luulin, että hän juoksi sinun jäljessäsi”, Jessica sanoi hädissään.
”Niin juoksikin! Meidän täytyy palata takaisin, kaveria ei jätetä”, Lily sanoi järkevästi ja he lähtivät takaisin.
”Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi”, Christy saneli nopeasti. Hän oli se kylmähermoisin heistä ja nyt hän pelkäsi, joten päätelkää kuinka kovasti muut pelkäsivät. Äkkiä kuului tukahtunut kiljaisu jostain suunnasta, samalla kun rapina alkoi. Christy ja Lily huomasivat olevansa kahden. Jessicakin oli kadonnut.
”No niin Lil, tässä sitä ollaan”, Christy sanoi hiljaa ja vilkaisi tämän olan yli nopeaa ja halasi Lilyä.
Äkkiä kummatkin potkaisivat eteenpäin toistensa ohi ja irrottautuivat. Christy potkaisi mustaviittaista ja Scary Movie maskiin pukeutunutta hyökkääjää kylkeen ja sujautti taskustaan nyrkkiraudan sormiinsa ja hakkasi häntä kuin ammattinyrkkeilijä.
”Sinä perhanan hinttari!” Christy karjui päin tämän idiootin naamaa niin, että sylki roiskui ja vähän päälle.
Sillä välin Lily oli alkanut kaksintaistella taikasauvoilla toisen hahmon kanssa. Hän tähtäsi hahmoon onnistuneen kamppiherjan ja tämä kaatui maahan. Lily hyökkäsi hahmon päälle ja riuhtaisi maskin pois
”James!?” Hän kirkaisi ja Christy kääntyi katsomaan äkkiä Jamesia hidastettuna kuin olisi luullut tämän kuolevan. Äkkiä hän veti maskin pois myös maassa kyhjöttävältä hahmolta, joka oli Sirius.
”Sirius? Hani?” Christy kysyi ääni väristen heittäytyen hänen viereen polvilleen ja nosti Siriuksen pään syliinsä. Hän ihan todella pelkäsi, että oli murtanut poikaystävänsä nenän.
”James oletko kunnossa?” Lily kysyi huolissaan pidellen Jamesin päätä.
”Krooh..”
”James?” Lily kysyi uudestaan ja läpsäisi hänen poskeaan kevyesti.
”Särkee vain selkää, ei pahemmin käynyt”, James vakuutti ja Lily halasi häntä pitkään.
”Anteeksi, säikäytitte meidät! Missä Jessica ja Marilyn ovat?” Lily kysyi ja nousi ylös.
”Remuksen ja Peterin luona”, James sanoi jo reippaammin.
”Sirius, puhu minulle!” Christy sanoi ja läpsytteli Siriusta poskille ja yritti tyrehdyttää nenäverenvuotoa. Sirius räväytti silmänsä auki.
”Auts, pitää muistaa etten tee tuota toisten”, hän hymähti.
”Oletko kunnossa?” Christy kysyi huolestuneena.
”Joten kuten.”
”Remus! Peter!” James huusi metsään ja pian Jessica, Marilyn, Remus ja Peter ilmestyivät metsiköstä heidän luokseen. He toki säikähtivät Siriuksen olotilaa.
”Mitä Merlinin nimeen te olette menneet tekemään?” Remus kysyi hitaasti.
”No tuota mitäköhän?” Christy kysyi kuin asia olisi ollut päivän selvä.
”Joo no tuota noin, me tästä viemmekin heidät takaisin, älkää te huolehtiko meistä, kyllä me selviämme..” Peter kimitti tippa linssissä ja katsoi hermostuneesti Siriuksen veristä naamaa ja sen jälkeen tyttöjä.
”Me saatamme teidät linnan porteille, kauemmas Jessica ei uskaltaudu”, Lily ilmoitti selittelyjen jälkeen ja naurahti kuivasti samalla kun tarttui Jamesia käsivarresta. Christy, Jessica ja Marilyn kantoivat Siriusta ja Peter näytti taikasauvallaan valoa etummaisena.
”Olen niin, niin pahoillani,” Christy nyyhkäisi Siriukselle ja halasi häntä linnan porteilla.
”Ei tuo mitään. Itsepähän säikäytimme teidät”, Sirius sanoi lohduttavasti ja suuteli Christyä pikaisesti ennen kuin lähtivät.
”Ääh, pelataan jotain, täällä on tylsää,” Jessica valitti astuessaan heidän makuuhuoneeseen ja sytytti valon.
”Pelataan vaikka paskahousua”, Marilyn ehdotti.
”Anteeksi mitä?” Muut kysyivät ymmällään.
”Tiedättehän sen korttipelin? Jaetaan jokaiselle viisi korttia ja laitetaan aina suurempaa korttia niin kauan, että kortit loppuvat. Jokaisella pitää siis koko ajan olla viisi korttia”, Marilyn selitti ja muut hyväksyivät idean. Lily otti korttinsa laukustaan ja he aloittivat pelaamisen. Pelin aikana kerittiin julistaa Christy kerran paskahousuksi, Jessica kaksi kertaa, Lily myös kaksi kertaa ja Marilyn kerran.
”Pelataanko jotain muuta?” Jessica murahti kun tilanne näytti ikävästi siltä, että hänestä tulisi kolmannen kerran paskahousu.
”Pullonpyöritystä vaikka?” Hän ehdotti.
”Ok, minä haen pullon”, Christy sanoi, lähti keittiöön ja Lily kasasi kortit.
”Okei, minä pyöritän eka”, Marilyn sanoi ja pyöräytti. Pullo osoitti Jessicaa.
”Totuus vai tehtävä?”
”Tehtävä”, Jessica vastasi.
”Käy ullakolla ja huuda me pysymme aina näin”, Marilyn keksi.
Jessicaa pelotti mennä ullakolle yksin, mutta meni silti.
”Perkuleen Mary..” Jessica manasi hermostuksissaan kiivetessään tikkaita ullakolle. Hän avasi varovaisesti kattoluukun ja hiirenluita tippui maahan.
”HYYYYIIIIK!” Kuului kiljunta makuuhuoneeseen, muttei juoksemista. Ilmeisesti Jessica päätti tehdä tehtävän.
”Miss Auringonpaiste taisi kokea juuri karvaan yllätyksen”, Lily tokaisi ja he naurahtivat iloisesti.
Jessica yritti sytyttää lamppuun valoa loitsulla, turhaan. Lamppu oli rikki ja pysyi. Hän sytytti taikasauvaansa valon ja katsoi ympärilleen. Pölyistä ja lattia narisi.
”ME PYSYMME AINA NÄIN!” Hän karjaisi ja syöksyi luukusta yläkertaan ja mätkähti lattialle, koska ei kerinnyt käyttää tikkaita. Hän pinkaisi juoksuun ja kiljuikin samalla.
”Tehtävä suoritettu”, hän henkäisi syöksyessään makuuhuoneeseen ja istuutui lattialle ja pyöräytti pulloa. Se osoitti Lilyä.
”Ei perhana, otan tehtävän”, hän tokaisi jo ennen kuin Jessica ehti kysyäkään mitään.
”Okei.. Sinun pitää lähettää kelmeille kutsu tänne nyt heti”, Jessica määräsi ja Lily aukoi päätään, muttei saanut sanaakaan suustaan.
”Enkä!” Hän viimein tokaisi.
”Sitten yksi vaatekappale pois”, Jessica vastasi maireasti ja Lily heitti sukkansa sängylleen ennen kuin pyöräytti pulloa, mikä osui Christyyn.
”Totuus vai tehtävä?”
”Totuus”, Christy vastasi peläten, että saisi samanlaisen tehtävän kuin Jessica sai.
”Jos Sirius Musta kosisi sinua, mitä vastaisit?” Lily keksi ja Christy mietti.
”Vastaisin kyllä”, hän viimein totesi ja muut taputtivat. Christy pyöräytti pulloa, mikä osoitti Marilyniä.
”Totuus vai tehtävä?”
”Totuus.”
”Voisitko koskaan edes harkita seurustelua Piskuilanin kanssa?”
”En! Niin vastenmielistä tyyppiä kuin Piskuilan en ole tavannutkaan. En voisi olla edes ihastunut häneen”, Marilyn kertoi todenmukaisesti.
He pelasivat vielä vaikka kuinka kauan, kelmit lähettivät juuri hyvään aikaan sipsejä, karkkeja, limsaa ja kermakaljaakin sinne ja olivat nyt aivan sokerihumalassa. Sen vuoksi, etteivät olleet suostuneet kertomaan totuutta tai tekemään tehtävää (kaikilla oli vielä alusvaatteet ainakin päällä!), Marilynillä oli päällään toppi ja yöhousut, Jessicalla toppi, Christyllä samoin ja Lilyllä yöasu. Hän viisaana kun oli päättänyt vaihtaa yövaatteet kun olisi pitänyt luopua jo aluspaidastakin.
”.. ja ollaan perseet oolalla..” Marilyn hoilasi ja rämähti lattialle juopuneena.He valvoivat noin kello kolmeen asti ja nukahtivat, anteeksi korjaan, sammuivat viimein.
”Knok knok,” kuului terävä koputus ikkunaan. Marilyn raotti silmiään.
”Mitä helvettiä?” Hän kysyi itseltään ja tähysti ympärilleen, eikä huomannut mitään.
”Knok knok”, kuului uudestaan.
”Apuva apuva! Tulkaa joku auttamaan!” Hän huusi unenpöperössä, otti huomaamattaan maljakon pöydältä ja paiskasi sen automaattisesti seinään. Vasta silloin kun maljakko meni pirstaleiksi, Marilyn tajusi koko jutun.
”Ai pöllö se vain..”
”Mitä Merlinin nimeen sinä täällä riehut?!” Lily huudahti sängystään unenpöperössä.
”En tuota mitään..” Mary hihkaisi ja avasi ikkunan, että pöllö pääsisi sisään. Hän otti kirjeen siltä samalla kun Lily herätti Christyn ja Jessican.
”Herrat Potter, Musta, Lupin ja Piskuilan haluaisivat kutsua neidit Evanssin, Stormin, Burrowsin ja Collinsin illallistamaan kanssaan ravintola Kukkivaan Mursuun kello 19:00 alkaen”, Marilyn luki ääneen kun kaikki olivat hereillä.
”Pitäisikö lähettää vastaus?” Jessica kysyi hieman varuillaan.
”Totta kai,” Lily vastasi ja otti sulkakynän ja mustepullon pöydältä. Hän käänsi kutsun toisinpäin ja kirjoitti vastauksen:
Neidit suostuvat.________________________________________
James kuorsasi äänekkäästi ja herätti siis Siriuksen. Hän ei kestänyt tuota mörinää, vaan nousi ylös, käveli pari metriä Jamesin sängyn viereen, otti patjasta kiinni ja työnsi pojan alas.
”Auh!” Hän huudahti lattialta.
”Sen siitä saa kun kuorsaa”, Sirius vastasi ja laittoi kätensä lantiolleen kuin jokin kotirouva.
”Ei silti olisi tarvinnut”, James puolusteli noustessaan ylös ja nappasi rillinsä yöpöydältään.
”Eipä ei, mutta tänään on täysikuu, pitäisikö tehdä jotain kun tytöt ovat Rääkyvässä Röttelössä?” Sirius sanoi ja avasi ikkunaverhot. Ulkona paistoi aurinko.
”Ai niin joo sekin vielä..” James murahti ja kiskoi farkut jalkaansa.
”Lähetetään kutsu ravintolaan, illallistetaan, tainnutetaan, varataan heille huone majataloon, laitetaan heidät sinne, syytetään liiallista viinin nauttimista?” Sirius ehdotti valmista suunnitelmaansa.
”Sopii. Kirjoitankin sen saman tien”, James hyväksyi sen ja alkoi etsiä vaaleanpunaista kirjepaperia ynnä muita tarvikkeita.
”Huomenta unikeot!” Kuului railakas kailotus pian makuusalin ovelta lehmänkellon kilkutuksen säestämänä. Peter ja Remus heräsivät silmänräpäyksessä pöllämystyneen näköisinä ja Peter etenkin pälyili vilkkaasti ympärilleen ja huudahti:
”Missä palaa?”
James oli säikähtänyt pahanpäiväisesti ja läikyttänyt mustetta. Hän vilkaisi ovelle ja syöksyi äkkiä vessaan, koska se nyt sattui olemaan siinä lähellä. Sirius puolestaan karjaisi säikähdyksestä ja syöksyi takaisin peiton alle. Poika-ressukalla ei ollut muuta päällä kuin boxerit, kun Pöhkö-Ellen saapui huoneeseen päällään hikipanta ja –rannekkeet sekä vaaleansininen tuuliasu. Heidän mielestä Ellen nyt sattui olemaan vähän pöhkö. Tai ei nyt niinkään vähää..
”Mitäs te vesselit täällä vielä nukutte? Kellohan on jo puoli yhdeksän ja aurinko paistaa! Nyt lähdemme kipin kapin lenkille! Aamupala saa jäädä välistä. Olisin käynyt pyytämässä tyttelit mukaan myös, mutta he ovat kaiketi päättäneet lähteä reissuun! No niin, mitä te vielä odotatte? Ryysyt niskaan ja menoksi! Mikäs tämä on?” Ellen pälpätti yhteen menoon ja huomasi vaaleanpunaisen paperin mustalla läikällä Jamesin yöpöydällä.
”Eipä juuri mikään..” Sirius sanoi huolettomasti samalla kun nappasi farkkunsa ja t-paitansa tuolilta sänkynsä vierestä ja veti vaatteet kiireellä päälleen peiton alla. Peter yritti hivuttautua keltaisessa nallepyjamassaan, päivävaatteet kainalossaan vessaan.
”James avaa nyt ovi!” Peter aneli oven takaa ja lopulta James päästi hänet sisään ja livahti itse ulos.
”Jaa, että tyttöjä täällä treffeille pyydellään! Kannattaisi muuten laittaa tapaamispaikka ja aika tänne,” Ellen neuvoi katsottuaan paperia.
”Ja vielä vaaleanpunaisella paperilla! Kyllä tytöt nyt ihastuvat!” hän lässytti lisää ja pojat pukivat mahdollisimman huomaamattomasti ja nopeaa. Peterkin tuli äkkiä naama punaisena vessasta ilmiselvä paniikki kasvoillaan loistaen. Hän kipitti Remuksen luo ja sihisi tärisevällä äänellä:
”Vetskari ei mene kiinni!”
Valitettavasti Peter sihisi niin kovaa, että kaikki kuulivat. James ja Sirius huokaisivat raskaasti ja läiskäisivät käsillään otsiinsa. Ellen kääntyi hymy korvissa asti Peteriin päin.
”Annas nyt kun anoppi auttaa!” Hän sanoi tomerasti ja marssi Peterin eteen ja alkoi vääntää vetoketjua kiinni naama punaisena. Peter näytti siltä että pyörtyisi kohta. Remus ei pitänyt siitä, että Ellen kutsui itseään Peterin anopiksi.
”Noin!” Ellen lopulta huudahti voitonriemuisena.
”Lähdetään lenkille!” Hän lisäsi ja katsoi joukkoa odottavaisen näköisenä.
”Tuota minun ja Jamesin pitää tehdä eräs pariesitelmä”, Sirius sanoi hieman liiankin nopeaa. Ellen kääntyi Remukseen ja Peteriin päin.
”Minun täytyy alkaa jo lukemaan S.U.P.E.R-kokeita varten..” Remus sanoi hiljaa ja jäljellä oli enää Matohäntä.
”Tuota.. öh… minä” Hän yritti muttei keksinyt selitystä.
”Tulet tietenkin lenkille! Mennäänpäs nyt”, Ellen sanoi topakasti ja tarttui häntä käsipuolesta. Peter muodosti huulillaan ääneti sanat: ”Auttakaa minua!”
Kului varttitunti ja Peter käveli ryhdikkäästi itkua pidätellen vedet silmissä Ellenin perässä kävellen, joka vain paasasi Jessicasta ja kuinka suurenmoinen tyttö hän onkaan.
”Huoh, onko aamiaista?” Jessica kysyi saapuessaan keittiöön alusvaatteisillaan.
”Munakasta, pekonia, paahtoleipää, appelsiini tuoremehua ja viinirypäleitä”, Lily vastasi suu täynnä ja osoitti pöytää, jonka äärestä puuttui enää vain Jessica, joka veti tuolin itselleen.
”Kukakohan täällä on ennen asunut?” Christy kysyi ja silmäili ympärilleen paahtoleipä kädessään.
”Jaa-a.. Vaikea sanoa, mutta kuka hyvänsä olikaan, hänellä ei ollut sisustamistyyliä. Mitäköhän äiti-muori puuhaa tällä hetkellä?” Jessica vastasi ja esitti kysymyksen.
”Luultavasti jakaa etsintäkuulutuksia ja kadonnut-lehtisiä meistä Tylypahkassa ja siirtyy sen jälkeen Tylyahoon levittämään niitä”, Christy vastasi ja Marilyn oli tukehtua mehuunsa naurua pidätellessään.
”Todennäköisesti minun äitini tuntien”, Jessica tuumasi ankeasti ja kohotti kulmiaan samalla kun haukkasi leivästään.
”S-se oli ka-kamalaa!” Peter änkytti ja purskahti itkuun saapuessaan poikien makuusaliin, missä muut kelmit pelasivat räjähtävää näppäystä. He nousivat siinä samassa myötätuntoisina ja ohjasivat Peterin istumaan.
”Ja k-kun venyttelimme *niisk* lu-luihuisia saapui paikalle ja.. ja.. ja he nauroivat meille!” Peter lopetti kertomuksensa ja purskahti uudelleen itkuun. Muut kelmit vilkaisivat toisiinsa.
”Älä nyt, me emme enää jätä kahden hänen kanssaan”, Remus lohdutti ja tarjosi nenäliinapakettia, mikä oli Peterin yöpöydällä.
”Okei, Merlinin kiitos en mennyt mukaan”, Sirius tuumasi, kohotti kulmiaan ja siirtyi puuhailemaan jotain yöpöytänsä laatikon sisällön pariin.
”Mitä sinulla on siellä?” James kysyi yllättäen Siriuksen takaa ja nappasi osan valokuvista käteensä.
”Christy, Christy, Christy, Christy ja muut, luihuiset kirottuina, kelmit, sinä ja – kappas vain Christy, kamu, mistä lähtien olet ollut noin pihkassa Christyyn?” James luetteli ja antoi kuvat takaisin Siriukselle.
”En minä ole pihkassa häneen..” Sirius mutisi.
”Ai?” James sanoi ja nappasi yhden Christy-kuvan käteensä.
”Okei, mitä sitten, sinä olet lätkässä Lilyyn!” Sirius puolustautui ja nappasi kuvan takaisin.
”Ei mitään, sinä vain et yleensä jää roikkumaan yhteen tyttöön”, James tuumasi ja lähti oleskeluhuoneeseen.
”Hemmetti..” Sirius kirosi tajuttuaan Jamesin olevan oikeassa ja lähti myös oleskeluhuoneeseen. Remuskin uskaltautui poistua makuusalista jättäen Peterin yksin nukkumaan.
Peter juoksi maratonia, hyppäsi pituutta, heitti keihästä.. Ellen huusi iloisella äänellään hänen takanaan ja kehotti häntä tekemään enemmän töitä saavuttaakseen haluamansa. Pikku-Peteriltä loppui pian kunto ja hän kaatui itkien maahan.
”Ylös siitä kelvoton laiskuri!” Ellen huusi ja heilautti ruoskaansa.
”Kyllä rouva, anna minun ensin nuolla kenkäsi!” Peter vikisi maassa lyllertäen. Hän katsoi kauhulla mutaisia kenkiä parin metrin päässä ja lähti konttaamaan niitä kohti hitaasti ja epävarmasti. Pian hän saapui kenkien luokse ja haistoi ilmaa. Haju oli erittäin kuvottava. Peter päätti jättää asian sikseen ja nousi nopeasti ylös ja aikoi lähteä karkuun, mutta kompastui omiin jalkoihinsa ja kuuli Ellenin naurun taustalla samalla kun heitti kuperkeikkaa alamäkeä pitkin..”Mitä Helsinkiä?” Remus karjaisi kun Peter vieri poikien makuusaliin vieviä portaita alas. Sirius ja James kaatoivat vahingossa velhoshakkilaudan, koska säikähtivät ja olivat juuri olleet pelaamassa. Peter nousi nyyhkyttäen.
”Älkää enää jättäkö minua yksin!” Hän vingahti ja takertui Remuksen jalkoihin vaikka kaikki oleskeluhuoneessa tuijottivat.
”Matohäntä nousehan ylös.. Viedään hänet matami Pomfreyn luokse..” Remus sanoi ystävilleen ja tarttui Peteriä käsivarresta nostaen hänet ylös.
”Mitä pitäisi laittaa päälle?” Lily kysyi tutkien vaatteitaan.
”Höm höm.. Laita vaikka tuo punainen,” Christy sanoi vilkaistuaan Lilyn vaatteita.
”Se korostaa kauniisti hiustesi väriä”, hän lisäsi ja otti itse harmaasävyisen mekon. Marilynille he valitsivat turkoosin mekon. Jessica oli vaikeampi tapaus.
”Nääh, vihreä ei sovi yhteen hiuksieni kanssa.. Tuo on liian pitkä.. Keltainen ei myöskään sovi yhteen hiuksieni kanssa..” Hän luennoi kun Lily ja Marilyn yrittivät valita hänelle vaatteita.
”Ota tuo sininen”, Christy viimein tokaisi ja heitti vaaleansinisen erilaisilla nyöreillä koristellun mekon Jessicalle, joka nyökäytti päätään rivakasti alkaessaan vaihtaa vaatteita. Hän kun kuunteli tarkasti vain Christyn mielipiteet.
Viimein he olivat valmiita ja lähtivät tarpomaan eteenpäin hienoisessa lumisohjossa.
”Yyh minun kengät kastuvat!” Jessica valitti paljon puhuva ilme kasvoillaan.
”Lopeta valitus, olemme pian kuivemmalla”, Lily ärjäisi etummaisena ja pian metsässä olikin kuivempaa.
”Toivottavasti he eivät oleta meidän maksavan”, Christy sanoi.
”No oli miten oli, minä en maksa mitään”, Marilyn vastasi.
Kymmenen minuutin kuluttua he saapuivat ravintola Kukkivaan Mursuun ja antoivat viittansa virkailijalle. He huomasivat kelmit eräässä pöydässä ja lähtivät heitä kohti.
Jatkuu seuraavassa osassa tietenkin
Kommentit olis kivoja