A/N:
Tuhisija, kiitos! Ja kiitoksia myös tuon virheen huomaamisesta, kävin korjailemassa sen.
Ginevré, kiitoksia! Peterin arvon kohottaminen onkin muodostunut minulle jotenkin kauhean olennaiseksi jutuksi kelmeistä kirjoittaessa
Hassua. Mutta se hahmo yksinkertaisesti on mielestäni vähän liian hyvä ja mielenkiintoinen tuhlattavaksi sivulauseisiin.
Vivilah, kiitos paljon, olen iloinen että jaksat kommentoida
En oikeastaan edes tiedä, mistä Siriuksen vatsalihakset eksyivät tarinaan, ei niiden alun perin edes pitänyt vierailla tässä!
precious, kiitoksia
Hei, kiva kuulla, että se olit sinä joka kirjoitti livejournaliini siitä realismista yms., anonyymit kommentit ovat aina vähän hassuja (vaikka kivoja kyllä toki myös, haluan sellaisia edelleen
), koska jään aina vähintään pienesti miettimään, kukakohan kommentin on kirjoittanut. Täytyy kyllä tunnustaa Hermione/Dracon suhteen, että alun kanssa kävi vähän köpelösti, tarina nimittäin kuulosti jo alussa "väärältä". Pitää toivoa, että onnistuisin jossain vaiheessa palaamaan sen pariin.
Kelmikiti, kiitos!
Larissa, kiitoksia!
the marauders, kiitos
*
4. lukuHyvää joulua, Lily!
Olkoon joulusi yhtä punainen kuin hiuksesi! Käyttäytykööt hopeanauhasi kiltisti! Muistukoot mieleesi kaikki asiat, joiden takia rakastat tämän kortin lähettäjää! Muistukoot mieleesi myös se, että joulurauhan takia et saa vastata tähän räyhääjällä!
Sinun, James
Hyvää joulua, Potter,
ja kiitos kortista. Äiti luki sen ja jutteli isän kanssa melkein tunnin siitä, onko minua turvallista päästää takaisin Tylypahkaan. Kerroin heille, että en ole sinusta ollenkaan kiinnostunut, ja sen jälkeen he lakkasivat pelkäämästä, että kesälomaan mennessä minun vatsani on kasvanut kaksinkertaiseksi ja he saavat lapsenlapsia alle viisikymppisinä. Nyt he pelkäävät, että sinä olet joku huligaani tai raiskaaja, joka vaanii minua pimeällä käytävällä, ja että he saavat joka tapauksessa lapsenlapsia alle viisikymppisinä. Että kiitos vaan.
Toivottavasti siellä on enemmän lunta kuin täällä. Yritä olla tukehtumatta hopeanauhaan. Tai jouluruokiin. Ja kerro Siriukselle, että Alicen mukaan hänen on tehtävä vähintään tuhat vatsalihasliikettä, että kaikki vanukkaat katoavat hänen vatsaltaan.
Lily Evans
Hei Lily,
älä järkyty, minä osaan ihan oikeasti kirjoittaa muitakin kuin lappusia. Ajattelin ensin kirjoittaa niitä, laittaa ne kirjekuoreen ja lähettää ne sinulle, mutta Sirius väitti, ettet sinä pystyisi päättelemään, missä järjestyksessä ne pitäisi lukea. Sitten minä ajattelin numeroida ne, mutta Siriuksen mukaan sinä et viitsisi vaivautua järjestämään niitä, ja äidin mukaan minun on parasta kirjoittaa kirje, ja koska minun äitini oli rakastunut minun isääni kolme vuotta ennen kuin lopulta sai hänet, äiti luultavasti tietää.
Remus tarkasti kieliopin, mutta se oli seitsemältä aamulla ja me olimme ensin juhlineet koko edellisen illan sitä, että seuraavaan jouluun oli enää kolmesataakuusikymmentä päivää ja että me olimme neljästään Godricin notkossa (minun vanhempani olivat lähteneet jonnekin kylään) joten älä syytä Remusta.
Peter on laittanut poikki Rosen kanssa. Hän teki sen heti joulun jälkeen. Meidän mielestämme se oli julmaa, mutta hän sanoi, ettei voinut laittaa poikki jouluna, koska se olisi ollut vielä julmempaa. Sitä ennen hän ei voinut laittaa poikki, koska oli luvannut viedä Rosen joulutanssiaisiin, ja sitä ennen hän ei halunnut laittaa poikki, mutta nyt hän ei enää kuulemma ole edes juuri kiinnostunut Rosesta. Minä ja Remus paheksumme häntä (huomaa, minä myös!) mutta Sirius on erittäin tyytyväinen. Hän nähnyt Emilyn (muistatko, se tyttö, johon hän oli ehkä oikeasti rakastunut?) ja Emily on nykyään kihloissa, joten Sirius kannattaa entistä lujemmin sitä, että yhteen tyttöön ei saa jäädä koukkuun. Ottaen huomioon, että tästä alkaa tulla minun elämäni pisin vapaaehtoisesti kirjoitettu kirje, se voi olla ihan fiksu ajatus.
Meillä oli ihan tavallinen joulu. Sirius söi aika paljon vanukasta. Sen jälkeen minä näytin sinun korttisi hänelle ja hän sai sätkyn ja teki niin paljon vatsalihaksia, ettei meinannut päästä seuraavana aamuna ylös sängystä. Hän muuten käski ilmoittaa sinulle, että sinun pitää olla varovainen, kun me tarkastamme iltaisin kahdestaan käytäviä, koska hän ei ole ihan varma, voisiko minussa sittenkin olla piilevää huligaanitaipumusta. Peter ja Remus yrittävät saada hänen nenäänsä lopettamaan verenvuodon, koska äiti on poissa kotoa. Minä en edes tiennyt olevani niin hyvä.
Miten tällainen kirje lopetetaan?
James
Potter,
sinun ei missään tapauksessa pidä lyödä SIRIUSTA sen takia, että hän sattuu sanomaan muutamia asioita, jotka epäilemättä ovat aivan TOTTA ainakin, jos puhutaan siitä, onko sinulla taipumuksia huligaaniksi vai ei. Toivottavasti Sirius ei vuoda kuiviin. Muuten puolet Tylypahkan tytöistä hankkii palkkamurhaajan minun kannoilleni ihan vain sen takia, että olen tuhonnut heidän mahdollisuutensa saada Sirius asettumaan aloilleen. Henkilökohtaisesti en kyllä voi tajuta, mikä ihme Siriuksessa oikein viehättää. Ja tämän saat OIKEIN MIELELLÄÄN kertoa hänelle. Hän ei ole tainnut vielä laskeutua maanpinnalle siitä vatsaäänestysjutusta.
Rose näytti jotenkin surulliselta jo joulutanssiaisissa. Peterin pitäisi viettää enemmän aikaa Remuksen tai sinun kuin Siriuksen kanssa. Ehkä se pelastaisi hänet Siriuksen huonolta vaikutukselta. Minä en voi tajuta, mikä into Siriuksella on kierrättää tyttöjä, ja Rosen suhteen minä olen ihan oikeasti pahoillani. Hän näytti oikeasti ihastuneelta Peteriin.
Onko sinulla muuten minun ranneketjuni? Minusta nimittäin tuntuu, että pudotin sen, kun me kävimme vähän ennen yhtätoista ulkona kävelyllä, ja minä luulen, että sinä nostit sen ylös, mutta nyt minä en enää löydä sitä mistään. Enkä minä oikein luota muistiini, ja siitä puheen ollen MINÄ EN OLE ANTANUT SINULLE ANTEEKSI, JAMES POTTER, ETTÄ TE LISÄSITTE TULIVISKIÄ BOOLIIN. Se oli harkitsematonta ja lapsellista ja epä-älykästä, ja McGarmiwalla oli täysi oikeus laittaa teidät neljä jälki-istuntoon kahdeksi viikoksi heti, kun kevätlukukausi alkaa. Itse asiassa minä kyllä odotinkin jotain tuollaista teiltä, mutta minun on vaikea käsittää, minkä takia Remus lähti siihen mukaan. Sinun olisi vain pitänyt ottaa omat juomat mukaan ja jättää muiden myrkyttäminen väliin. Merlin, James, siellä oli NELJÄSLUOKKALAISIA!
Ja minä olen myös järkyttynyt siitä, että Remus oli ihastunut ALICEEN. Tai tavallaan se tuntuu nyt ihan järkeenkäyvältä näin jälkeenpäin, mutta kun Alice kertoi minulle jossain vaiheessa iltaa, että sinä olit kysynyt häneltä, mitä hän vastaisi Remukselle, ja hän oli sanonut ei, minä olin aika järkyttynyt. Minä luulin, että Remus olisi ihastunut johonkin toiseen, mutta ei Aliceen, Alice on minun paras ystäväni! Ja sinä et kertonut minulle! Mutta minä olen pahoillani, että Remus sai pakit Alicelta, vaikka Alice itse tuskin on kovin pahoillaan. Hänen vanhempansa olivat kuulemma kutsuneet Longbottomit joulupäivänä kylään, ja kai sinä muistat Frank Longbottomin, sen meitä kahta vuotta vanhemman rohkelikon? Alice puhui hänestä aika paljon, mutta älä nyt kerro tästä kenellekään.
Sano Siriukselle, että minä nauran ERITTÄIN paljon siinä vaiheessa, kun hän tajuaa, että vanukkaat ovat tuhonneet hänen vatsansa ja Thomas Avery voittaa hänet äänestyksessä.
Lily
Lily,
miksi AVERY voittaisi Siriuksen vatsaäänestyksessä? Onko sinulla jotain henkilökohtaista Averyn vatsaa kohtaan? Etkö sinä sanonut minulle, ettei sinulla ole ketään muuta mielessä? Sinun pitää kertoa minulle, koska jos minä en saa sinua, minä en todellakaan anna sinun mennä Tylyahoon jonkun Averyn kanssa! Ja Sirius on myös alkanut käydä aamuisin lenkeillä, joten minä uskon, ettei sinun tarvitse olla huolissasi hänen vatsalihastensa puolesta. Sitä paitsi minä luulen joskus, että hänen vatsalihaksensa ovat älykkäämmät kuin hän itse. Tai Remus mietti sellaista eilen, mutta se kuulosti niin hienolta, että minä ajattelin laittaa sen tähän kirjeeseen.
Minä olen aika järkyttynyt, että sinä ylipäätään vastasit. Oliko se pelkästään kohteliaisuudesta? Vai inhoatko sinä minua vähemmän kuin ennen? Tulisitko sinä käymään meille uutena vuotena? Hah, nyt sinä et ainakaan voi kirota minua ehdottelun takia, koska olen sadan kilometrin päässä sinusta! Remuksen mielestä minun kannatti kysyä nyt eikä koulussa, koska sinun tähtäyksesi on joka tapauksessa parantunut vaarallisen paljon viime aikoina. Siriuksen ja Peterin mielestä minun kannattaisi iskeä joku enkeleistä, jotka esittivät joulukuvaelmaa torilla. Heidän pitäisi painua hiiteen. Siriuksen ja Peterin, ei enkeleiden. Enkelit olivat ihan nättejä.
Minä en aio kertoa Remukselle, että Alice on iskenyt silmänsä Longbottomiin. Remus vain kuvittelisi, että hän ei ole tarpeeksi hyvä, koska hänellä ei ole sellaista vatsaa, ja yksi vatsaansa palvova ystävä on ihan tarpeeksi.
Etkö sinä muka pitänyt tuliviskistä? Älä yritä, minä näin kyllä, miten sinä haistoit boolia ja nyrpistit nenääsi ihan vähän, ja joit sen silti. Sinä tajusit ihan varmasti, että siinä oli tuliviskiä, mutta et vaan halunnut järjestää siitä kohtausta ennen kuin jälkikäteen, että sait hyvän syyn juoda sitä. Sitä paitsi sinun, Lily Evans, pitäisi joskus päästää älykkäät aivosi lepäämään ja nauttia elämästäsi. Sinun ei tarvitse koko ajan olla ihan niin kireä, ei millään pahalla, sinä tiedät kyllä, että tykkään sinusta silti, mutta sinä olet kyllä aika kireä, usko pois. Rentoutuisit vähän. Se voisi auttaa. Eikä pieni määrä tuliviskiä tapa ketään. Minä kyllä kuulin, että Moira Abbot oli melkein päätynyt Siriuksen kanssa luutakomeroon uudestaan ja tajunnut vasta ovella, mitä oli tekemässä, mutta sinun ei tarvitsisi pelätä sellaista. Jos sinä olisit menossa Siriuksen kanssa luutakomeroon, minä kyllä estäisin sen ihan tarpeeksi ajoissa, vaikka sinä olisit umpihumalassa.
Sinun rannekorusi on minulla. Anteeksi. Ei minun pitänyt varastaa sitä, mutta kun kysyit, kävin katsomassa juhlakaapuni taskut ja se oli siellä. Nyt se on minun yöpöydälläni. Minä varmaan aioin antaa sen sinulle, kun nostin sen maasta, mutta sinä muistaaksesi horjahdit ja kaaduit lumihankeen ja minä kaaduin perässä ja tungin sen kai vahingossa taskuuni ja suoraan sanottuna minä en kyllä osannut ajatella mitään rannekoruja juuri silloin.
Miksi sinä olet pahoillasi Rosen puolesta, mutta et minun puolestani? Minä olen sentään pitänyt sinusta viisi vuotta ja saanut pakit ehkä KYMMENENTUHATTA kertaa! Rose on pitänyt Peteristä viisi kuukautta ja saanut vasta YHDET pakit!
James
Potter,
pitäisikö minun muka sääliä sinua? Sen jälkeen, kun olet ahdistellut minua viisi vuotta, vaikka minä olen varsin selvästi ilmoittanut, etten ole kiinnostunut sinusta? Vai onko se muka minun vikani? Kuvitteletko sinä, että minä voin yhtäkkiä kiinnostua kenestä haluan? Enkä minä todellakaan tarkoita, että haluaisin kiinnostua sinusta, mutta vaikka haluaisinkin, ei se onnistuisi ihan niin helpolla. Okei, minä voin olla pahoillani sinun puolestasi hyvin epähenkilökohtaisella ja etäisellä tasolla, mutta oikeasti minä olen sitä mieltä, että sinun olisi vain pitänyt luovuttaa. Minkä ihmeen takia sinä edes olet jatkanut? Pitääkö sinun todistaa jollekulle, ettet sinä annan periksi? Vai etkö sinä vain kestä saada pakkeja?
Ja totta kai minä vastasin, jonkun meistä täytyy olla aikuinen, joka myös käyttäytyy kypsästi eli vastaa saamiinsa kirjeisiin. Sitä paitsi kun Remus kerran oli tehnyt niin suuren työn, että oli tarkastanut kieliopin, enhän minä voinut pettää hänen luottamustaan jättämällä vastaamatta. Joskus minä oikeasti ihmettelen, mitä Remus tekee teidän seurassanne. Paitsi en sen tuliviskijutun jälkeen. Ja joka tapauksessa, ei, en minä INHOA sinua, Potter, minä vain EN PIDÄ sinusta. Tosin sinä olet ihan siedettävä sadan kilometrin päässä tai silloin kun et käyttäydy äärettömän tyhmästi. Minä inhoan sinua ainoastaan silloin, kun minun pitää kirota sinut lähentely-yrityksen takia. Ja silloin, kun minä jouduin sinun takiasi jälki-istuntoon.
Minä en myöskään ole kiinnostunut Averysta, mutta olen kuullut huhuja, että hänellä on ihan hyvä vatsa. Henkilökohtaisesti en juuri kiinnitä huomiota ihmisten vatsoihin. Ja sinä olet ennakkoluuloinen häntä kohtaan ihan vain sen takia, että hän on luihuinen, joten yritä käyttäytyä. Lisäksi minä EN todellakaan ole kireä enkä minä varsinkaan ole kykenemätön pitämään hauskaa tai rentoutumaan, niin kuin sinä väitit, eikä minulla ole mitään alkoholia vastaan, mutta se EI KUULU KOULUN JUHLIIN. Minä voin oikein hyvin juoda lasillisen tuliviskiä Alicen kanssa lauantai-iltana, mutta minä en missään tapauksessa halua olla kännissä joulutanssiaissa varsinkaan silloin, kun minä itse asiassa olen vastuussa koko tapahtumasta sellaisen pojan kanssa, joka sattuu itsekin olemaan kännissä ja jonka ajatustoiminta on muutenkin melko hämärää. Että seuraavan kerran kun sekoittelet niitä juomia, ole hyvä ja ajattele vähän toisiakin.
Minä en muista kaatuneeni lumihankeen enkä varsinkaan sinun kaatuneen myös. Merlin, tätä minä inhoan tuliviskissä! Minä haluan MUISTAA asiat, onko se nyt niin väärin? Tai ainakin tuollaiset asiat. Totta kai minun pitää muistaa, täytyykö minun jälkikäteen hävetä silmät päästäni vai voinko minä vain käyttäytyä ihan normaalisti. Se on tärkeää.
Minä en ole tulossa teille uutena vuotena. Valitan. Äiti on kutsunut meille serkkuja, jotka eivät ole nähneet minua viiteen vuoteen.
Lily
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA LILY EVANS! LÄHETÄN SINULLE MÖHEMMIN KIJREEN! ANTURAJALKA AIKOO SYÖDÄ KOKONAISEN KANAN! MINÄ RAKASTAN SINUA EVANS!!!
IKUISESTI SINUN JAMES POTTER
Lily,
jos sinulle ei ole vielä tullut kirjettä, joka on ruskeassa kirjekuoressa, ole kiltti ja polta kuori avaamatta, kun se tulee. Vastaan kirjeeseesi vähän myöhemmin. Nyt on pakko käydä oksentamassa.
James
Potter,
minä sain sekä ruskean kirjekuoren että jälkimmäisen viestin, jolla sinä epätoivoisesti yritit saada minua uskomaan siihen kuvitelmaan, että sinun korviesi välissä on jotain muutakin kuin ilmaa. Älä suotta murehdi, en minä uskonut siihen ennenkään. Hauskaa, että teillä oli mukava uusi vuosi. Toivottavasti Sirius on vielä hengissä. Kana ei ilmeisesti ole.
Lily
Lily,
kana kuoli jo ennen joulua. Äiti osti sen torilta varmuuden vuoksi, jos sukulaisia tulisi enemmän kylään kuin oli tarkoitus, mutta ei heitä tullut. Meillä oli tosiaan ihan hauska uusi vuosi, kiitos toivotuksesta. Äiti ja isä lähtivät mummolaan seitsemän aikaan ja me vakuutimme heille, että saisimme pidettyä talon pystyssä. Me olimme taas täällä neljästään, koska Sirius nyt olisi ollut täällä joka tapauksessa ja Peter ja Remus halusivat tulla. Emilyn poikaystävä kävi ostamassa meille jästien juomia, ja koska kukaan meistä ei oikein tiennyt, kuinka vahvoja ne olivat, me varmaan joimme vähän liikaa. Paitsi Remus, joka yritti olla varovainen eikä sitten juonut ollenkaan. Yhdentoista aikaan Siriukselle tuli nälkä ja hän söi sen kanan. Se näytti aika uskomattomalta. Olen iloinen, ettet ollut näkemässä sitä. Sinulla on varmaan heikko vatsa, koska oksensit viidennellä kun Andrew Abbotin nenä murtui PVS:n tainnutusharjoituksissa ja hän melkein tukehtui vereen. Minä olen aika varma, että Sirius syömässä sitä kanaa ei olisi tehnyt hyvää ihmiselle, jolla on heikko vatsa.
Loppuyöstä ei varmaan kannata paljon kertoa. Emily oli riidellyt sulhasensa kanssa ja tuli jostain syystä meidän luoksemme vähän puolenyön jälkeen, ja Sirius oli kanan jälkeen entistä huonommalla tuulella, joten se ei luvannut yhtään hyvää. Minä en oikein tiedä, mitä he tekivät kellarissa. Olen aika varma, ettei Sirius enää voi olla rakastunut Emilyyn. Remuksen mukaan hän yrittää kostaa itselleen sen, että ylipäänsä rakastui silloin kauan sitten. Minä en kyllä tajua sitä. Hänhän tykkäsi Emilystä vain pari kuukautta, ja minä olen sentään pitänyt sinusta viisi vuotta. Eikö minun tuolla logiikalla pitäisi olla leikkaamassa päätäni irti tai jotain?
Sen jälkeen, kun Sirius ja Emily olivat kadonneet, meilläkään ei ollut kauhean hauskaa. Peterillä oli ikävä Rosea (kyllä, kuulit oikein, hän on saanut päähänsä, että pitääkin Rosesta oikeasti, mutta Rose ei enää halua olla tekemisissä hänen kanssaan) ja minulla oli ikävä sinua ja laskuhumalassa ikävöiminen on älyttömän ärsyttävää eikä Remus voinut piristää meitä, koska häntä alkoi nukuttaa jo puolenyön aikaan. Että loppujen lopuksi koko uusi vuosi oli aika hölmö. Ja olen pahoillani siitä ruskeasta kirjekuoresta. En tiedä yhtään, mitä kirjoitin siihen, mutta Remus nauroi minulle, kun tänä aamuna tajusin lähettäneeni sen. Tästä eteenpäin minä aion teeskennellä, ettei sitä koko lappua ole olemassakaan. Hemmetti, minun pääni tuntuu siltä, kuin se olisi jäänyt ryhmyn alle.
Okei, kyllä minä tajuan, ettet sinä aio sääliä minua. Remus ja Peter olivat ihan samaa mieltä kanssasi, heidän mielestään sinua pitäisi sääliä, koska minä olen jahdannut sinua vuosikausilla etkä sinä ole pitänyt siitä. Mutta sano nyt, etkö ole edes joskus ollut ihan tyytyväinen? En kai minä voi olla niin hirveä? Minä olen aika varma, että jos minä en olisi niin jumissa sinussa, joku tyttö kyllä pitäisi minusta.
Eikä minulla ole aavistustakaan, minkä takia takia minä olen jatkanut, mutta voin vakuuttaa, että minä EN yritä todistella YHTÄÄN MITÄÄN KENELLEKÄÄN. Eikä minulla ole edes aavistustakaan, minkä takia minä alun perin rakastuin sinuun, Evans. Ehkä se oli sinun tukkasi, tai näsäviisas äänesi, tai sitten sinussa vaan oli sisua. Joka tapauksessa minä en vaan saa sinua pois päästäni. Ei se ole minun vikani. Ja mitä minun olisi sitten pitänyt tehdä kaikki nämä vuodet? Istua hiljaa makuusalissa miettimässä, uskaltaisinko joskus puhua sinulle? Merlin, en minä ole sellainen! Minä haluan laittaa asioita tapahtumaan enkä odottaa, jos ne vaikka joskus tapahtuisivat itsestään!!
Helvetti, minun vatsassani kiertää taas. Minä luultavasti kadun tämänkin kirjeen lähettämistä kohta. Jos vain löydän pöllön. Se luultavasti säikähti sitä, että Sirius söi sen kanan.
James
Potter,
minä en aio kertoa sinulle, mitä siinä lähettämässäsi lapussa luki, mutta voin vakuuttaa, ettei siinä ollut mitään järkyttävää. Se itse asiassa muistutti aika paljon yhtä, jonka sinä lähetit minulle kolmannella luokalla ilmeisesti vedettyäsi elämäsi ensimmäiset kännit. Ympäri mennään, yhteen tullaan.
Minä en aio kommentoida teidän uutta vuottanne. Sirius oli ERITTÄIN VASTUUTON pelehtiessään VARATUN naisen kanssa varsinkin, kun molemmat olivat kännissä, ja te loput olette erittäin vastuuttomia, koska annoitte sen tapahtua. Toivottavasti Peter antaa Rosen olla rauhassa, että hän voi löytää sellaisen poikaystävän, joka ei ole saanut vaikutteita Sirius Mustalta. Minä en yksinkertaisesti tajua, miten kenenkään teistä kanssa voisi seurustella. Te olette pilanneet toisenne.
MINÄ vietin uutta vuotta hyvin vastuullisesti. Meillä oli serkkuja, jotka eivät tajunneet mitään mistään, mistä minä puhuin, ja joita ei myöskään kiinnostanut, joten loppujen lopuksi sanoin meneväni nukkumaan, lukkiuduin huoneeseeni, avasin ikkunan, istuin ikkunalaudalla ja katselin tähtiä. Se oli omalla tavallaan ihan kivaa. Ja seuraavana aamuna heräsin ennen yhdeksää eikä minulla edes ollut huono olo.
Huomenna alkaa koulu, joten en aio kirjoittaa tämän pitemmästi. Pidä hauskaa kahden viikon “tuliviskiä boolissa” -jälki-istunnossasi.
Etkä sinä ole ollut hirveä. Varsinkaan enää. Joskus sinä kyllä olit. Etkö sinä ikinä ajatellut, että minusta ei ehkä ollut kauhean kivaa olla niin suureen huomion keskipisteenä? Sinä teit minusta aina niin suuren numeron, ja Sirius ja Remus ja Peter tuijottivat, ja minä olin jopa joskus kolmannella vähän ihastunut Remukseen, eikä se ollut OLLENKAAN kivaa. Ja sitten minä totuin sinun yrityksiisi, ja koska niitä jatkui niin kauan, se alkoi olla lähinnä ärsyttävää. Mutta et sinä ollut hirveä, tai et sen takia, ainoastaan välillä kun kiusasit jotain heikompaa tai pienempää tai Kalkarosta ihan omaksi huviksesi. Sitä minä paheksun EDELLEEN, James Potter. Mutta okei, minä myönnän, että sinä et ollut kauhea vain sen takia, että olit ihastunut minuun ja kerroit sen minulle.
Lily