Ficin nimi: Ki(r)peää
Kirjoittaja: Meldis
Fandom: Cobra Kai
Genre: slice-of-life, kevyt drama
Ikäraja: S
Päähenkilöt: Robby, Miguel
Tiivistelmä: Robby ja Miguel viettävät viimeistä yötä Barcelonassa.
Vastuunvapaus: En omista hahmoja tai paikkoja, hieman lainaan omaksi ilokseni.
A/N: Tämä on kirjoitettu Spurttiraapalekierroksen 10.-16.2.2025 viidennestä sanasta kirpeä. Jos lukaiset, jätäthän kommenttia!
Ki(r)peää
”Uff”, Robby irvisti. ”Nämä maistuvat paljon kirpeämmiltä kuin kotona.”
”Ja vähemmän sokerisilta”, Miguel myönsi naama kippurassa.
”Tämä määrä sitruunahappoa on varmaan kielletty Amerikoissa”, Robby sanoi ja heitti silti uuden karkin suuhun.
Hotellin käytävän perukoilla oli hiljaista, vaikka kello oli vasta yksitoista ja isoista lattiaan asti ulottuvista ikkunoista näki, että kaupunki alhaalla ei ollut menossa nukkumaan lähiaikoina.
”Pitäisi varmaan mennä nukkumaan ennen kuin senseit löytävät meidät”, Miguel ehdotti, vaikka kahmaisikin pussista lisää kirpeitä karkkeja ja työnsi niitä yksitellen suuhunsa.
”En pysty nukahtamaan. En vielä”, Robby pudisti päätään. ”Saamme korkeintaan huudot, eivät he riskeeraa höykyttämistäni tunteja ennen viimeistä ottelua”, hän sanoi.
”Sinuako ei haittaa, jos minua höykytetään?” Miguel virnisti. Robby naurahti väkinäisesti.
”Kyllä minua haittaa”, hän mumisi.
”Tiedätkö, mitä olen tajunnut?” Robby sanoi, kun he olivat polttaneet reikiä kieliinsä karkeilla jonkin aikaa hiljaisuudessa. Miguel kohotti katseensa, mutta Robby tiirasi ulos. ”Minulla on ensi kertaa elämässäni ystäviä”, hän sanoi. ”Oikeita ystäviä. Sellaisia, joiden kanssa ei vain huijata vanhuksia ja pistetä päätä sekaisin.” Robby kääntyi katsomaan karkkipussin syvyyksiin. ”Ehkä jopa paras ystävä”, hän sanoi ja täytti suunsa karkilla.
”Sinäkin olet minun paras ystäväni”, Miguel sanoi välittömästi. Robby nieleskeli ja hampaat liimassa karkista hän kohotti katseensa. Hän hymyili ja ojensi pussin Miguelille, joka hymyili takaisin.