Kirjoittaja Aihe: Patsaat (K-11, Harry/Draco, ficlet)  (Luettu 731 kertaa)

Vendela

• Teeholisti
  • Valvoja
Patsaat (K-11, Harry/Draco, ficlet)
« : 02.02.2025 22:05:15 »
Nimi: Patsaat
Paritus: Harry/Draco
Ikäraja: K-11
Kirjoittaja: Vendela
Tyylilaji: Drama, slice of life, fluff
Pituus: ficlet
Vastuuvapaus: Hahmot ja universumi ovat Rowlingin, minä lainaan.

Tiivistelmä: Harry ja Draco hetkeä ennen tärkeää hetkeä.

Vapaa sana: LW:n bonarikierros heitti aika haastavat lyriikat. En innostunut näistä yhtään ensikuuntelulla, mutta parin lukukerran jälkeen tuo kertosäe jäi takaraivoon kummittelemaan. Siitä sitten lähti muovautumaan tämmöinen teksti ja tulkinta lyriikoista. Tämän otsikoksi tuli Patsaat vaikka niillä ei olekaan mitään tekemistä itse tekstin kanssa ;D
Kyseessä on Lyytin biisi Olen matkalla kaatamaan patsaita, sanat löytyvät tekstin lopusta.

Teksti on oikolukematon, virheet ovat omiani.

Osallistuu Lyrics Wheel 21 -haasteen bonarikierrokselle, Ikäraja-haasteeseen (K-11) sekä FFF1000-haasteeseen sanalla 827. Konservatismi.

Patsaat

Velhomaailma oli yllättävän ahdasmielinen ja suvaitsematon. Sen Harry oli huomannut sen jälkeen, kun hän oli viimein ”löytänyt itsensä”, niin kuin Hermione asiaa kutsui. Harrylle se ei ollut mitään itsensä löytämistä tai kaapista ulos tulemista. Hänhän oli aina tiennyt, että tykkäsi enemmän pojista kuin tytöistä.

Tylypahkassa oli ollut hankalaa, kun koko makuusalillinen Rohkelikkopoikia oli puhunut vain tytöistä ja siitä kuka tykkää kenestä ja mitä kukakin haluaisi tehdä kenenkin kanssa. Niinpä Harrykin oli yrittänyt tykätä. Ensin Chosta ja sitten Ginnystä mutta syvällä sisimmässään hän tiesi, ettei se ollut aitoa.

Sodan jälkeen Harry ei ollut voinut kuvitellakaan, että seurustelisi kenenkään kanssa. Hänellä oli riittänyt selvitettävää itsessään ja traumoissaan useamman vuoden ajaksi. Hermione oli jopa väläytellyt termiä aseksuaali, kunnes Harry oli sanonut että kyllä hän tykkäsi seksistä. Hiljaa mielessään hän oli tosin lisännyt, että kunhan vain pääsisi joskus sitä harrastamaankin.

Sitten oli tullut se hetki kun Harry oli löytänyt itsenä kieriskelemässä hikisenä lakanoissa toisen miehen kanssa. Eikä kenen tahansa miehen, vaan Sohon suosituimmasta jästihomobaarista bongatun Draco Malfoyn kanssa.

Kiihkeän yön jälkeen oli seurannut raukea aamu, sitten uusi kiihkeä yö ja uusi raukea aamu. Kaava oli toistunut riittävän monta kertaa ja kohta Harry oli huomannut olevansa rakastunut.

Oli tapahtunut muutakin. Draco oli sanonut myös rakastavansa. He olivat muuttaneet pieneen vuokrayksiöön Kensingtonin ja Chelsean rajalle. Myöhemmin isompaan omistusasuntoon, jonka pienen pienessä puutarhassa oli vietetty eräänä kauniina kesälauantaina heidän kihlajaisiaan.

Siksi Harry seisoi nyt peilin edessä ja oikoi juhlakaapunsa kaulusta. Hermostuneena hän vilkuili kelloa, vielä olisi hetki aikaa.

Peilikuvaan Harryn taakse astui hahmo.

”Jännittääkö?” Draco kysyi ja kietoi kätensä Harryn ympärille painaen samalla leuan vasten Harryn olkaa.
”Tietenkin”, Harry suoristi ryhtiään. ”Eikö sinua sitten?”
”Äh, en tiedä. Olen ollut koko ikäni tekemissä sen saman konservatismiporukan kanssa.”
”Mutta oletko koskaan aikaisemmin seisonut heidän edessään lakialoitteen kanssa?” Harry kohotti toista kulmaansa vilkaisten samalla Dracoa peilin kautta.
”Totta”, Draco kohautti harteitaan ja pyörähti niin että juhlakaavun helma hulmahti.

Huultaan purren Harry silmäsi vielä kerran itseään. Tukka oli mitenkuten sotkussa kuten aina, mutta sai välttää.

”Tule, lähdetään takomaan nykyaikaa niiden kalkkeutuneiden tyyppien päähän”, Dracon ääni kuului eteisestä.
”Eivät ne sentään mitään patsaita ole”, Harry naurahti ja käänsi selkänsä peilikuvalleen.
”Voisivat kyllä olla”, Draco tuhahti. ”Olen varma, että sen yhden korvista kasvaa sammalta.”

”Onhan sinulla kaikki paperit?” Harry varmisti.
”Kyllä, ja olen varma että Granger tuo omansa”, Draco sanoi heilauttaen attaseasalkkuaan.
”Hermione”, Harry korjasi automaattisesti.
”Anteeksi, vanha tapa”, Draco virnisti ja kumartui painamaan pikaisen suukon Harryn suulle.
”Eikä siitä ole – mitä, kuin viisi vuotta, kun te kävitte sen keskustelun.”

Draco pyöräytti silmiään Harrylle, mutta tämän huulilla kareili hymy. Ja Harry kyllä tiesi, ettei Draco tarkoittanut oikeasti loukata Harryn ystäviä, jotka olivat nykyisin Draconkin ystäviä. Ehkä tuleva jännitti tätäkin vaikkei Draco sitä halunnutkaan myöntää.

”Tasa-arvoinen avioliittolaki”, Draco mumisi itsekseen ja Harry katsoi kihlattuaan, toivottavasti jonain päivänä aviomiestään, hellästi.

”Rakastan sinua”, Harry sanoi ja veti Dracon lähelleen.
”Minäkin sinua”, Draco hymyili ennen kuin suuteli Harrya.

Poksahduksen saattelemana he kaikkoontuivat kohden velhoneuvoston kokousta ja tulevaisuuttaan.

Lyyti – Olen matkalla kaatamaan patsaita

Olen norkoillut kulmilla kauan
Odottanut taipeet nihkeinä jotain tapahtuvaksi
Lasikaton läpi näkyy halogeenitähdet
Ja kalliin näköinen karaattikuu

Olen kurkotellut sitä varpaillani
Mutta nyt aion yrittää toista reittiä
Kimpussani ovat kaikki kuvajaisten vitsaukset
Mega-ajan hunajasuiset hyönteiset

Olen mennyt halpaan
Ja ostellut kaikenlaista rihkamakamaa tullakseni täyteen
Palatsin rappusilla viluttaa ja vituttaa
Enkä jonottamalla ole päässyt sisälle

Olen matkalla kaatamaan patsaita
Aloittamaan uutta aikaa
Pue hulmuhelmat yllesi
Liity kulkueeseeni

Tule kanssani kaatamaan patsaita
Käytä kaikki rahasi tänään
Kun patsaat on kaadettu
Et tee niillä mitään

Täytyy pyristellä irti lillukanvarsista
Ja lähteä kiipeämään niitä portaita
Joiden askelmat on tehty pidempien jalkojen astuttaviksi
Yläpilvissä silmän yltämättömissä
Korokkeille nostetut kivipäät pitävät
Valtaa hyppysissään

Aloittamaan uutta aikaa
Pue hulmuhelmat yllesi
Liity kulkueeseeni

Kun patsaat on kaadettu
Et tee niillä mitään

Kaadettavien patsaiden lista
Istuvat patsaat
Seisovat patsaat
Ratsastavat patsaat
Sammalta kasvavat isoisän kuvat
Joiden ympärillä kansalaiset kumartuvat

Niiden patsaat, jotka sanoi
Ettei vaimon sovi säveltää sinfoniaa
Jotka pystyttivät itselleen patsaita
Muistoksi omista sodistaan
Kähmijöiden patsaat
Haalijoiden patsaat
Pimittäjien patsaat

Aloittamaan uutta aikaa
Pue hulmuhelmat yllesi
Liity kulkueeseeni

Kun patsaat on kaadettu
Et tee niillä mitään

Pue hulmuhelmat yllesi
Liity kulkueeseeni

Kun patsaat on kaadettu
Et tee niillä mitään

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Meldis

• puuskupurilainen
Vs: Patsaat (K-11, Harry/Draco, ficlet)
« Vastaus #1 : 06.02.2025 16:18:41 »
Tämäpä oli tosi kiva. Minusta on aina tuntunut, että taikamaailma on jästimaailmaakin takaperoisempi joidenkin juttujen suhteen. Pidetään korkeassa arvossa puhdasverisyyttä, jotta jälkikasvukin on puhdasveristä, joten ei ole vaikea kuvitella, että samaa sukupuolta olevien liittoja ei katsota hyvällä, kun eihän siitä tule puhdasverisiä jälkeläisiä. -.-' Kurjaa, että Harryn pitää koko muun elämän heittelyjen lisäksi ensin tulla sinuiksi itsensä kanssa ja sitten vielä sietää tuollaista ympäristöä. Se on vaan niin väärin, että sateenkaarevana pitää hyvin usein ryhtyä aktivistiksi, vaikka ei olisi halua tai energiaa.

Lainaus
Hiljaa mielessään hän oli tosin lisännyt, että kunhan vain pääsisi joskus sitä harrastamaankin.

Hih ja tämä kuulosti juuri sellaiselta nuoren homomiehen ajattelulta, että kun mahdollisuuksia vain ei ole samalla tavalla. :''') Onneksi kuiva kausi ei kestänyt kauaa. Niin rohkeaa Harrylta lähteä homobaariin, jästibaariin meno on varmaan ollut vähän helpompaa kuin taikabaariin. Ihanalta, kuten aina, kuulosti Harryn ja Dracon suhteen kehittyminen ja niin ihanaa, että he tukevat toisiaan myös muun maailman painaessa päälle. Ei ole mitään sammaloituneilla kalkkiksilla Harryn ja Dracon edessä. Ennen muutosta on aina nihkeää vastarintaa, joka murtuu lopulta, niin se vain menee. ^^
Kiitos tästä tosi paljon!
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚