Kirjoittaja Aihe: Curse of Strahd - Strahd and Rahadin - K11  (Luettu 873 kertaa)

carrowfan

• vitsi syntyessään
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Curse of Strahd - Strahd and Rahadin - K11
« : 09.01.2025 09:21:47 »
Otsikko: Strahd and Rahadin
Kirjoittaja: Carrowfan
Ikäraja: K11 (kirjoittaja nosti itse koska itsemurhaa käsiteltiin aika avoimesti, lähinnä tekotapa mainitaan)
Fandom: Dnd – Curse of Strahd
Genre: Slice of life
Hahmot: Strahd von Zarovich ja Rahadin
Vastuuvapaus: osa, jossa toteat, ettet omista fandomin luojan maailmaa, hahmoja tai tapahtumia etkä saa teksteistäsi rahaa.
Varoitukset: viittauksia itsemurhaan
Yhteenveto: Dialogihaasteen satoa, jossa Strahd pyytää obsessionsa kohdetta luistelemaan. Homma ei mene vampyyrilordilta ihan putkeen.

Osallistun tällä Tiedostonimestä otsikoksi II
sekä Dialogihaaste #7
että JOULUINEN TROPES-haaste
 ja vielä Otsikoinnin iloja II

”Herrani, oletko nyt aivan varma tästä?”
”Tietenkin kamariherrani, miksi en olisi?”
”Neiti Kolyana ei ole vieläkään lämmennyt ideoillenne. Hänen sanojensa mukaan te olette kuvottava, limainen setämies”
”En muista kuulleeni tuollaista kuvausta itsestäni”
”Valikoiva kuulo, kenties?”
”Tehän ette koskaan valehtelisi minulle, vai? Varsinkaan naisista, joihin te ette omaa henkilökohtaista kiinnostusta”
”En tietenkään!”
”Luonnollisesti”
”Olette siis tosissanne toteuttamassa tämän ideanne, jota kutsutte… luisteluksi?”
”Tietenkin olen, arvon kamariherrani”
”Mutta herrani, veljeni. Tämä idea on täysin päätön, hän tulee torjumaan teidät, kuten viime kerrallakin”
”Tatyana ei tekisi sitä minulle, hän on valittuni, rakkaani!”
”Neiti Kolyana ei ole Tatyana!”
”Onpas!”
”Hän on reinkarnaatio, jonka synkeät voimat valitsivat teille, koska tapoitte pikkuveljenne Sergein heidän häissään”
”Hiljaa Rahadin, me emme puhu niistä häistä! Sitä paitsi se oli vain välttämätön paha matkallani rakkaimpani suosiota kohden.”
”Niin tietenkin, totta kai herrani”
”Jos sallitte, minä lähden tapaamaan Tatya… Neiti Kolyanaa. Lupasin viedä hänet luistelemaan Zarovich-järven jäälle”
”Oletat siis yhä, että hän ilmestyy seuraksenne? Teidän asemassanne en herättelisi toivoa, tämä on sattunut niin usein aikaisemminkin. Strahd- herra rikotte vain itsenne odotuksellanne.”
”Tietenkin, minun Tatyanani ei jättäisi sovittua tapaamista välistä. Poimin hänelle mitä kauneimman kimpun puutarhasta, sekä vien hänelle hehkuviiniä lahjaksi. Tatyana rakasti moisia ilon lähteitä, siksi kysyinkin häntä mukaan moiseen talviseen seikkailuun”
”Noh, pitäkää hauskaa. Vie terveisiä minunkin puolestani”

”Miten meni? Herrani, näin vanhempana veljenäsi ja mentorinasi, näytätte suorastaan sairaalloiselta! Mitä siellä jäällä oikein tapahtui?”
”Hän ei tullut!”
”Mitä?”
”Minun Tatyanani ei tullut koskaan järvelle!”
”Hän siis jätti teidät yksin?”
”Käske Escher tänne luuttunsa kanssa, haluan että hän esittää minulle surullisimman balladinsa, jonka se kirottu bardi osaa!”
”Kyllä herrani, käskystä herrani! Surunvalitteluni sydänsurujenne puolesta, tosin minä kyllä varoitin teitä. Pelkäsin, että neiti Kolyana reagoisi kiivasluontoisuuteenne näin”

”Sinä siis tiesit! Kuinka julkeaa, että oma kamariherranikin juonii minua vastaan!”

”Strahd von Zarovich, minä en juoni sinua vastaan! Yritin varoittaa teitä reinkarnaatiosta, mutta te ette suostuneet kuuntelemaan! Ette vaikka huomautin teille, ettei hän ole Tatyana! Se nainen on kuollut! Hän kuoli pikkuveljenne Sergei von Zarovichin häissä hyppäämällä alas!”

”Rahadin, häivy silmistäni ja etsi minulle seuraava ateriani! Pidä huoli, että ennen kuin palaat, kukaan ei häiritse minua. Minä menen soittamaan ruokasaliin urkuja ja tapan jokaisen sinne tungettelevan!”

”Kyllä herrani, käskystä herrani!”
« Viimeksi muokattu: 09.01.2025 09:51:51 kirjoittanut carrowfan »
"Papereissa 25, henkisesti aika penikka"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kunha nostat mut eka ylös täältä"

Eveliina L

Vs: Curse of Strahd - Strahd and Rahadin - K11
« Vastaus #1 : 20.01.2025 16:09:10 »
Enpä olisi uskonut sen pelin jälkeen, että tuntisin myötätuntoa ja sääliä Strahdia kohtaan, mutta pakkohan se on, kun se on niin rassukka, että luulee kaikkia tietynnäköisiä punatukkaisia naisia Tatjanaksi ja olettaa, että ne haluaa hänen kanssaan treffeille, vaikka eivät halua. Strahd parka. Osaako Strahd muuten luistella? Jostain syystä mun mielikuvituksissani se onneton vieläpä ei oikein pysy pystyssä jäällä, mutta varmaan se oikeasti olisi voinut vuosisatojen aikana harjoitella niin paljon että osaisi.  ;D Siinä on kamariherralla kestämistä.  ;D

carrowfan

• vitsi syntyessään
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Curse of Strahd - Strahd and Rahadin - K11
« Vastaus #2 : 20.01.2025 16:14:40 »
Enpä olisi uskonut sen pelin jälkeen, että tuntisin myötätuntoa ja sääliä Strahdia kohtaan, mutta pakkohan se on, kun se on niin rassukka, että luulee kaikkia tietynnäköisiä punatukkaisia naisia Tatjanaksi ja olettaa, että ne haluaa hänen kanssaan treffeille, vaikka eivät halua. Strahd parka. Osaako Strahd muuten luistella? Jostain syystä mun mielikuvituksissani se onneton vieläpä ei oikein pysy pystyssä jäällä, mutta varmaan se oikeasti olisi voinut vuosisatojen aikana harjoitella niin paljon että osaisi.  ;D Siinä on kamariherralla kestämistä.  ;D

No siis Rahadin on ainoo joka voisi yrittää sanoo Strahdille et "Ei" mutta kun Strahd jotain päättää, se usein tekee sen, ihan sama mitä mieltä Rahadin on.
"Strahd on vain tyhmä lapsi tyhmine oikkuineen" -Rahadin, jonka mielestä ainakin omassa kampanjassani Kasimir on harvoja joita hän pitää oikeustoimikelpoisina jolloin Kasimir on tyhmä aikuinen tyhmine ideoineen (jos Kasimir mainitsee sanallakin tuovansa siskonsa takaisin henkiin, Rahadin leikkaa siltä varmaa seuraavaks pään, koska korvien poisto ei kasvattanut älykkyyttä tarpeeksi)

Omassa tulkinnassani Rahadin on syypää sille et koko valtakunta on pystyssä, koska Strahd käyttää aikansa kaikkeen muuhun kuin hallitsemiseen ja syy sille miks kaikki on vähän rempallaan johtuu siitä et Rahadin pyörittää valtakuntaa yksin pyytämättä kysymättä. Kyllä, about koko Ravenloft (paitsi Ludmilla) on pystyssä vain sen vuoksi et Rahadin jaksaa välittää, työnarkomaanina sen on pakko.

Tulkitsen myös itse et Strahd saisi nyky-yhteiskunnassa masennusdiagnoosin, hän olisi työkyvytön ja Rahadin hänen omaishoitajansa päivätyön lisäksi. Kyse ei olisi musta siitä et Strahdilta puuttuisi älyä tai halua pärjätä omillaan (mikä on tosi tyypillistä ihmisillä, jos ne sais valita ne ei olis siinä tilanteessa, ne haluis muuttua mut niillä ei ole voimavaroi siihen) , sillä ei vain ole niitä elämänhallinnan taitoja joita nyky-yhteiskunta vaatisi häneltä. Sen lisäksi arvon vampyyrilordi olisi tietysti vainoharhainen syyttäen Sergeitä milloin mistäkin, ehkä nähden pikkuveljeään erinäisissä paikoissa.

Muun mussa omassa kampanjassani Strahd on soittanut viikon urkuja putkeen syömättä, nukkumatta, puhumatta kenellekään, ja mun mielestä se tekisi ihan samaa ihmisenäkin mikä on tosi huolestuttavaa et henkilö hylkää kaikki perustarpeensa kun joku oikku iskee.

Kiitti kommentista, Strahd on hauska hahmo kirjoittaa.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2025 16:36:10 kirjoittanut carrowfan »
"Papereissa 25, henkisesti aika penikka"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kunha nostat mut eka ylös täältä"