Larjus: Kohtuus kaikessa ja pullo päivässä, vai miten se oli. 😂 Ai että kylpyamme olisi kyllä niin kiva... Parasta olisi, jos kylppäristä löytyisi sekä suihku että amme erikseen. ❤️
21. MORAALISIKOLÄTTI
Adam rojahti baarijakkaralle ja nojasi kyynärpäätään tiskiin. “Laita jotain, mikä auttaa vitutukseen.”
“Rankemmanpuoleinen ilta?” Husk hymähti kulmiaan kohottaen.
“Saattoi sitä jotain tapahtua.” Adam kosketti aristavaa ja takuulla jo violetiksi käynyttä silmäkulmaansa. “Hah, mutta se toinen tyyppi kellahti tillin tallin kanveesiin! Ja turha kusipäämuijansa jäi viereen märisemään... Siitäs vittu saivat.”
“Vaikuttavaa”, Husk murahti kuulostamatta erityisen vaikuttuneelta.
“Tiedätkö, on se vitun kumma, kun varatut tapaukset eivät A: viitsi kertoa olevansa varattuja ja B: osaa vittu olla uskollisia sille toiselle osapuolelle!” Adam ärisi kulautettuaan tomerasti lasistaan.
“Päädyitkö johonkin kolmiodraamaan?”
“No näköjään! Olin pari kertaa nähnyt tätä yhtä itseään vapaaksi kutsunutta ämmää, mutta tänään baariin paukkasi sitten joku poikaystävästatuksella varustettu raivotautinen luuseri, josta minulle ei tietenkään ollut kerrottu kysyttäessäkään! Ei ollut sekään pelle tietoinen, että muijansa ajatteli vähän laajentaa tonttiaan selän takana!”
“Paska säkä”, Husk totesi. “Eipä tuollainen joustava moraali ole täällä päin mitenkään ennenkuulumatonta, minkä jo tiesitkin.”
“Vaikea olla tietämättä!” Adam äyskähti. “Minä vain... en vittu käsitä. Jos ollaan varattuja eikä homma skulaa, ensin erotaan ja sitten lähdetään etsimään sitä vihreämpää nurmikkoa! Terve järki hoi, älä jätä!”
“Tuollainen ajattelutapa lienee turhan helmi tähän sikolättiin”, Husk virkkoi ja kaatoi itselleen snapsin. “Sille.”
“Sikolätille”, Adam murahti lasiinsa.