Kirjoittaja Aihe: Kaikenkarvaiset ystäväni: Myyjäisvalmisteluja, rva Hall ja James (S)  (Luettu 1443 kertaa)

Thelina

• Ilomarja
Ficin nimi: Myyjäisvalmisteluja
Fandom: Kaikenkarvaiset ystäväni
Kirjoittaja: Thelina
Hahmot: Audrey Hall ja James Herriot
Ikäraja: S
Genre: Slice of life
Yhteenveto: Rouva Hall leipoo herkkuja joulumyyjäisiin, kun James tulee kotiin mukanaan pieni yllätys.
Vastuuvapautus: Kunnia kaikesta alkuperäisiin kirjoihin liittyvästä kuuluu ilman muuta kirjoittajalleen James Herriotille eli Alf Wightille, tv-sarjoista puolestaan niiden tekijöille.

A/N: Osallistuu Virkehaaste XXI. Leivontaan sopivat sanat ja routa ohjasivat tällaiseen jouluiseen tarinaan, toivottavasti pidätte<3

Myyjäisvalmisteluja

Vihdoin viimeinenkin taatelikakku oli kypsä ja Audrey kumartui ottamaan sen uunista. Joulukuu oli alkamassa, adventtimyyjäiset lähestyivät ja joulumieli oli vallannut paitsi heidän talonsa, myös koko kylän. Useampikin rakennus päätien varrella oli saanut ylleen joulukoristeita ja routa oli huurtanut nurmikoita jo monena aamuna heidän herätessään päivän töihin.

Audrey oli leiponut koko päivän myyjäisiä varten: kakkuja, muffinsseja, pullia ja piparkakkutaloja, jotka olivat koristeineen ja lumisen näköisine kuorrutuksineen kuin suoraan sadusta. Sopivasti jäähdyttyään taateli- ja hedelmäkakut saisivat päälleen vielä tomusokerisateen. Audrey tarkisti ajan kellosta juuri, kun se alkoi lyödä iltapäivä neljää. Olisi suorastaan synti olla maistamatta tuoreita leivonnaisia teen kanssa, hän tuumi ja täytti pannun laittaakseen veden kiehumaan.

Ulko-ovi kolahti ja pian James ilmestyi keittiön ovenrakoon viittoen Audreyta tulemaan lähemmäksi.

”Hei, rouva Hall”, hän sanoi ja onki talvitakkinsa taskusta pikkuisen karvapallon, joka paljastui eläväksi, mutta sangen surkean näköiseksi kissanpennuksi. ”Olisiko sinulla tälle otukselle sopivaa juoma-astiaa, vaikkapa sellainen matala lasinen kulho, joita käytimme jälkiruoka-astioina toissa päivänä?”

”Hyvänen aika, mikä pikkuista vaivaa?” Audrey kysyi ja lähes juoksi astiakaapille etsiäkseen sopivan pienen asetin. Perällä kermakannujen ja kukkamaljakoiden varjossa oli vanha lautanen, jossa oli hieman tavallista korkeammat reunat – juuri sopiva pikkukissan maitoa varten.

”En vielä tiedä ja tarkempi tutkimus saa valitettavasti odottaa, sillä minun on vielä mentävä auttamaan herra ja rouva Brownin lehmää poikimisessa”, James huokaisi. ”Ehtisitkö viedä pennun klinikalle ja laittaa sille hiukan lämmintä maitoa sekä sanomalehtiä lattian suojaksi?”

”Totta kai”, Audrey sanoi ja poimi puuhellan vieressä olevasta sytykekorista kaksi sanomalehteä, jotka hän työnsi kainaloonsa Jamesin ojentaessa kissan hänelle.

”Kiitos tuhannesti!” James sanoi ja otti pelliltä lämpimän muffinssin.

”Senkin salakavala nuorimies, taisit vain haluta minut pois tieltä pihistääksesi muutaman myyjäisleivonnaisen!” Audrey torui lempeästi.

”Mitään en myönnä”, James virnisti ja pureskeli verkkaisesti herkkuaan.

Audrey pudisti hymyillen päätään, jätti nuoren eläinlääkärin nauttimaan lyhyestä tauostaan ja kiiruhti kissa sylissään talon toiseen päähän, kohti Skeldale Housen eläinklinikkaa.

Spoiler: Sanalista • näytä
1. kypsä
2. mieli
3. routa
4. satu
5. sade
6. kello
7. synti
8. viittoa
9. elävä
10. lasinen
11. juosta
12. varjo
13. odottaa
14. sanomalehti
15. kaksi
16. muffinssi
17. salakavala
18. verkkainen
(jokeri)
« Viimeksi muokattu: 30.11.2024 23:24:53 kirjoittanut Thelina »
Kurkista listaukseeni

Larjus

• ألف ليلة وليلة
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
Lähdemateriaali ei ole mulle entuudestaan tuttu, mutta päätin joka tapauksessa tulla lukemaan tämän, ihan vain jo siksi että tämä on Joulukadulla ja alkaa joulumieli hiipiä lukemismieltymyksiinkin ;D Myyjäisjututkin on kivoja, ja ai että miten tätä lukiessa alkoikin tehdä mieli osallistua joulumyyjäisiin! Ostaa kaikkia ihania herkkuja ja muita ♥ (Tätä lukiessa tuli myös nälkä kun lueteltiin kaikkia eri leivonnaisia :D)

Jamesilla oli mukanaan kyllä ihana yllätys! Vaikka reppana pieni kissanpentu 🥺 Onneksi se on nyt hyvissä käsissä ja saa hoivaa ♥ Tarinaa lukiessa tuli mukavan kotoisa ja lämmin olo, olit saanut luotua tähän onnistuneesti niin ihanan tunnelman. Virkehaasteen sanatkin sujahtivat tarinaan todella luontevasti, että mä ihan unohdin lukiessa, että tässä ylipäätään oli ennakkoon määritelty sanalistakin! Olit todella taidokkaasti kirjoittanut tarinan niiden ympärille.

Lainaus
”Ehtisikö viedä pennun klinikalle ja laittaa sille hiukan lämmintä maitoa sekä sanomalehtiä lattian suojaksi?”
Tossa muute tais olla typo, tai ainakin oletan, että ekan sanan pitäisi olla "ehtisitkö".

Kiitos tästä pienestä lukupalasta, tykkäsin kovin :) Mulla heräsi lukiessa samalla kiinnostus sarjaa kohtaan, täytyykin ottaa selvää, mistä sitä pääsisi katsomaan...

随分・・・待たせちまったな・・・」

Meldis

• puuskupurilainen
En ole koskaan katsonut sarjaa, vaikka olen tietoinen sen olemassaolosta, mutta eipä fandomien tuntemattomuus haitannut lukemista. Tässä oli herttaista joulumieltä ja oli niin kivaa lukea tämä ensimmäisenä adventtina ja ensimmäisenä joulukuuta. Oikein sopiva aloitus joulun odotukselle. ^^ Tästä huokui lämpö ja melkein jopa kaikkien leivonnaisten tuoksut. <3 Pikkuisen kylän joulumyyjäiset kuulostavat ehdottoman ihanalta ajanvietteeltä ja niin haluaisin päästä tuollaiseen itsekin. Kylän kuvailu sai paikan tuntumaan satumaiselta, kuurainen nurmi ja talo täynnä leivonnaisten tuoksua. Tosin taatelikakku ei ole suosikkini, liian tahmeaa omaan makuuni. :D Hauskaa, että Audrey oli sitä mieltä, että myyjäisiin tarkoitettuja leivonnaisia piti tietenkin maistaa kaiken varalta ensin, thih!

Lainaus
”Hei, rouva Hall”, hän sanoi ja onki talvitakkinsa taskusta pikkuisen karvapallon, joka paljastui eläväksi, mutta sangen surkean näköiseksi kissanpennuksi.

Taskusta, en kestä, miten söpöä! James vaikuttaa hellyyttävältä hahmolta, pitää pelastaa kissanpentuja, vaikka onkin toinen työhomma menossa ja jos ei muuten, niin laitetaan kissa taskuun lämpimään. Semmoinen vähän höveli-profssori-fiilis tuli tuosta. :D Ja silti ehtii vähän pihistää muffinsseja. :3 Onneksi kissalla on paremmat olot nyt ja toivottavasti löytää vielä kodinkin. ^^ Kaiken kaikkiaan tekstistä tuli hirmuisen höttöinen olo. Tykkäsin niin paljon tällaisesta jouluisesta arjesta, jossa edelleen kulkee muu elämä eläinlääkärihommien muodossa, mutta samalla on joulumyyjäisiä ja piparkakkutaloja. ^^ Kiitos tästä joulukuun aloituksesta tosi paljon!
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

marieophelia

• Pajunkissa
  • 🇺🇦
Menin aluksi ihan hämmennyksiin tuosta Audrey-nimestä ja luulin, että Audrey on joku kyläläinen. :D Minä olen lukenut kirjat katsonut vanhaa televisiosarjaa, joissa rouva Hall -paralla ei ole mitään isoa roolia. Luulen, ettei hänen etunimeäänkään koskaan mainita. Mutta kiva, että hän saa touhuta tässä ficissä ihan etunimellä!

Oih, kissa! Ja vielä kissa taskussa!<3 Tämä on mukavan lämminhenkinen tarina. Virkehaasteen sanat sopivat tähän myös hyvin! :)

Kiitokset ja mukavaa joulun odotusta!

Thelina

• Ilomarja
Larjus, eipä tässä jouluisessa tekstissä haittaa, vaikkei olisi fandomtuntemusta! Mutta tämä on kyllä aivan ihana hyvänmielen sarja<3 en ole itsekään ehtinyt vielä minnekään herkkumyyjäisiin, joten ehkä tämä tuli kirjoitettua jossain joulumyyjäisten kaipuussa :D se on hyvä merkki, että virkehaasteen sanat solahtivat huomaamattomasti mukaan, aika haastavia sanoja oli mukana tälläkin kertaa! Kiitos typon bongaamisesta ja kommentista!

Meldis, ihanaa kuulla, että tunnelma välittyi tuoksua myöten! James onkin aivan ihana hahmo varsinkin tuossa sarjan uudemmassa versiossa, jonka itse olen katsonut ja voisin hyvin kuvitella hänet pikku kissaa pelastamaan. Sarjassa on paljon juuri tuota tunnelmaa mitä kuvasit, arjen elämää eläinlääkärihommien lomassa tai toisin päin :D kiitos kommentista!

marieophelia, minä taas en ole vielä kirjoja ehtinyt lukea, enkä katsoa vanhempaa sarjaa, mutta uudessa sarjassa rva Hall on tosiaan saanut nimen ja muutenkin ilmeisesti hieman isomman roolin kuin aiemmin ja käsittääkseni hän on myös nuorempi kuin kirjoissa ja vanhassa sarjassa kuvataan :) toimii kivasti mielestäni! Kiva että pidit tästä ja pitääkin käydä sinun virkehaasteen tuotokset myös lukemassa. Kiitos kommentista!
Kurkista listaukseeni