Voi Lydia
Itse en häntä koskaan pahemmin käyttänyt seuraajana
(suosin kuolemattomia hahmoja sen suhteen, ja itken verta kun Teldryn Sero ei sellainen ole 😭 Muuten hän olisi täydellinen), mutta onhan Lydia kuitenkin spesiaali monessa mielessä ♥ Ja kyllähän jokainen seuraaja handlaa tuon jumittamisen ja oviaukkojen tukkimisen!
Ja vaikken Lydiaa seuraajana juurikaan käytä niin Whiterunin talossani vieraillessa hän kyllä onnistuu tukkimaan oviaukot. Aina. Se on selvästi hänen erityistaitonsa.
Suomennetut nimet oli hauskoja, vaikka mulla kesti ihan liian kauan tajuta, että Yksinäisyyden kaupunki on Solitude, ja Valkojuoksu Whiterunin sijaan kuulostaa hyvin kummalta XD Tuttua kyllä toi, että TES-peleistä on vaikea ficata suomeksi juurikin sen takia, ettei virallista suomennosta ole. Itsekin olen pari ficiä rustannut ja se oli oikeesti tosi vaikeeta! Muistan miten junnasin pitkään siinä, miten käännän termin House (Hlaalu, Redoran jne.)... 😅 Huomaan jo pelistä puhuessakin että englanninkieliset termit vilisee suomen tapaan taivutettuina kaiken muun puheen seassa.
"Minä olen sinun miekkasi ja kilpesi", Lydia vain sanoi kun lohikäärmesyntyinen juoksi tätä päin.
Mä niin kuulen mielessäni Lydian sanovan ton! ♥ Enkuksi tosin, ihan niin kuin pelissäkin.
Ja ahaha toi lopun käänne XD Olisihan se pitänyt arvata, että noin siinä lopulta käy. Skyrimissa onneksi sentään pystyy kävelemään, vaikka olisikin kantokyky ylittynyt! (Ja mä olen joskus pelissä kävellyt keskeltä ei mitään lähimpään kaupunkiin kun tila on täynnä, potionit ei riitä, ja mistään en luovu XD) Esim. Morrowindissa ja Oblivionissa sitä ei nimittäin liiku
mihinkään, jos taskut on täynnä. Mutta kyllä joutui Lohikäärmesyntyinen pahaan tilanteeseen, ehkä ei olisi pitänyt olla niin hätäinen Lydian kanssa... Voi voi, mitähän hän nyt seuraavaksi keksii! Sellainen tilanne kyllä, että tohon tai vastaavaan on moni pelaaja törmännyt ainakin kerran! Sen ainakin tietää, että niistä luista ei luovuta XD Vaikka niitä olisi jo jossain kodin varastossa ainakin tuhat kiloa.
Mainio ficci, ihanaa, kiitos tästä! Vaikka TES-peleistä onkin haastavaa ficata suomeksi niin kyllä näitä pitäis olla enemmän.