Title: Suolaa ja pippuria (ja vähän muutakin)
Author: Larjus
Chapters: Raapale
Fandom: Digimon Adventure
Characters: Kido Jou + muita
Genre: Joku pieni höpö canonkohtauksen jatke
Rating: S
Disclaimer: En omista Digimonia enkä ole saanut rahaa tämän kirjoittamisesta.
Summary: Suolaa ja pippuria sen olla pitää, ainakin jos Joulta kysytään.
A/N: Kirjoitin tämän alun perin raapalejuoksuun vuonna 2021. Olin jo ihan unohtanut tämän olemassaolon, mutta satuinpa tässä yksi päivä selailemaan läpi raapalejuoksun ensimmäistä töpöä, ja tämä tuli siellä vastaan. Ilmeisesti olen kirjoittanut tämän joskus nopeasti kännykällä, kun mulla ei ollut tätä koneellakaan tallessa (yleensä ficcaan vain tietokoneella). Musta tää oli kuitenkin edelleen ihan hauska raapale, niin päätinpä julkaista erikseenkin (ja samalla tallentaa myös omiin tiedostoihini). Tein tähän lisäksi pari mikroskooppista muutosta alkuperäiseen versioon verrattuna.
Kuten käy varsin selvästi ilmi, tää pohjautuu siihen Adventuren yhteen alkupään jaksoon, jossa lapset syövät paistettuja kananmunia
Suolaa ja pippuria (ja vähän muutakin)Joun oli vaikea uskoa, miten keskustelu paistettujen kananmunien kanssa syödyistä mausteista ja lisukkeista pystyikin järkyttämään häntä, mutta niin vain oli päässyt käymään.
Soijakastiketta? Ketsuppia? Majoneesia?
Miten muut saattoivatkin olla niin sivistymättömiä! Ainoa oikea vaihtoehto paistettujen kananmunien maustamiseen olivat suola ja pippuri. Kaikki muu oli häpeäksi koko japanilaiselle ruokakulttuurille.
Kertakaikkisen kamalaa. Pahempi oli vain Mimi-kun sokerinsa ja nattonsa kanssa.
”Onko sillä muka niin väliä, Jou-senpai?” Sora kysyi, kun Jou vaikertaen hautasi kasvonsa käsiinsä.
”On sillä”, tämä valitti surkeana. ”Pitäähän yhteiskunnassa joku roti olla!”
”Ei yhteiskunta ketsupin käyttöön kaadu”, Taichi arveli. ”Mutta natto… siinä on kyllä pahasti pielessä!”
Mimi näytti Taichille kieltä.