Ficin nimi: Lady Icarus ja joku Splinters
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: My Hero Academia
Ikäraja: S
Mukana: KiriBaku, KamiJirou, EraserMic ja vähän muita
Genre: Slice of life ja ripaus jotain somaa
Summary: Suosittu metalliyhtye Lady Icarus on saapumassa kaupunkiin, ja yksi jos toinenkin livemusiikinjanoinen sielu on suuntaamassa sitä katsomaan.
A/N: Onpa jotenkin skögö summary. 😂 Eipä tätä muutenkaan oikein voi kuvata, idea itsessään kun on vallan yksinkertainen. On jo pitkään ollut tarkoituksena kirjoittaa keikkaficci tästä sarjasta itsenäisenäkin projektina (koska kaivelinpa aivonystyröitäni ja totesin, että onhan meillä kesällä 2020 Röhkön kanssa tehty luonnosversio yhdelle MHA-keikkatekstille... Hyvin on hautunut ja tilapäisesti unohtunutkin, gulp? 😄), ja koska Macadamia on vaihteeksi inspiroinut pitkin syksyä, tuntui tämän vuoden kalenterin kirjoittaminen siitä hyvältä idealta. Pisin kalenterini tämä varmaan onkin tähänastisista: jokaiseen luukkuun olisi tarkoitus tupsauttaa 300 sanaa. Jos pitää erikseen jokin kiva osuus mainita, bändien ja biisien nimien miettiminen on ollut ihan älyttömän mukavaa. 🖤 Luukkujen "otsikoihin" olen laittanut hahmon nimen siinä muodossa, missä sitä yleisimmin kuulee ja itse leipätekstissä olen käyttänyt näkökulmahahmosta tämän etunimeä. Vähän sekavaa, mutta yrittäkää kestää. 😅❤️ Romajisoinnin kanssa olen myös mennyt japanilinjalla. Oikein mukavaa joulun odotusta tämän projektin myötä! ✨
JOULUKALENTERI 2023
1. Kirishima
2. Jirou
3. Bakugou
4. Aizawa
5. Kaminari
6. Jirou
7. Present Mic
8. Bakugou
9. Kaminari
10. Aizawa
11. Kirishima
12. Bakugou
13. Present Mic
14. Kaminari
15. Aizawa
16. Kirishima
17. Present Mic
18. Jirou
19. Kaminari
20. Bakugou
21. Aizawa
22. Jirou
23. Present Mic
24. Kirishima
1. KIRISHIMA
"Aaaa, piru, piru, piru!" Eijirou Kirishima manaili syöksähtäessään asuntolan portaat huoneeseensa ja nykäisi läppärinsä eteensä. "Piru."
"Ehkä sä hötkyt turhia!" perässä ravannut Kaminari yritti rohkaista, kun hän näppäili hikipisara ohimollaan oikean sivun selaimeen.
"Anna mun hötkyillä!" Eijirou ärähti ja löysi viimein tiensä keikkalippuja välittävälle sivustolle. Lipunmyyntipalvelun logo suorastaan kiilui hänen silmissään. "Tuotko mun laukun?"
"Missä se on?"
Eijirou osoitti sormellaan kohti ovea, mutta kauhukseen huomasi, ettei laukku ollutkaan siinä, mihin hän oli sen jättänyt.
"Helkkari, mihin mä sen –"
"Okei, hoida sä vain se lippujen kalastelu! Mä lainaan sulle rahat tässä kohtaa!" Kaminari julisti peukkuaan näyttäen ja kumartui lompakkonsa kourassaan hänen olkansa ylitse. "Sujuuko?"
"Totta kai sujuu...!" Eijirou murisi ja klikkaili päättäväisesti hiirellään haluamansa artistin tulevat keikat. Ehkä hänellä oli vielä toivoa. Lippujen pyydystäminen oli missä tahansa tapahtumassa nopeuslaji, ja hän oli pahasti jäljessä aikataulusta inhimillisen mutta raivostuttavan erehdyksen ansiosta.
Eikä edes viittä minuuttia, vaan kokonaiset puoli tuntia!
"Huhtikuun kahdeskymmenes... kaksi lippua..." Eijirou valitsi kolmesta keikka-ajankohdasta ainoan sopivan. Paniikinomainen ailahdus syöksähti hänen rintaansa, kun hän huomasi yhden keikoista olevan jo loppuunmyyty.
"Olitko sä Bakugoulle kertonut tästä sun hankkeesta?" Kaminari kysäisi.
"En! Eikä varmaan kohta ole mitään kerrottavaakaan..."
Kaiken kaikkiaan Eijirou piti itseään nirsona livemusiikin suhteen, mutta eräiden artistien keikoille hän oli aina valmis lähtemään, jos teineillekin sallittuja tapahtumia vain oli tarjolla. Lady Icarus oli juuri sellainen bändi, minkä lisäksi huhtikuinen keikka-ajankohta oli loistava Bakugoun syntymäpäivän kannalta. Bakugou oli poiminut häneltä kyseisen bändin kappaleita soittolistalleen, mistä saattoi päätellä, ettei tämä keikalle menemistäkään panisi pahakseen.
Jos vain kaikki menisi niin kuin –
"Eääärh, älä jaksa!" Eijirou hyvä ettei rääkäisi, kun hän päivitti sivun siirtyäkseen maksuvaihtoehtoihin ja kohtasi sivulle ponnahtaneen ikkunan, joka kertoi lippujen juuri loppuneen.
Kaminari hengähti surkutellen ja laski kätensä hänen päälaelleen. "No, sä teit parhaasi, kamu. Näin ne joskus menee."
"Enhän mä edes tehnyt parastani", Eijirou puuskahti ja laski surkeana läppärinsä kannen.