Tämän raapaleen nimi puhutteli mua suuresti, joten päätin tarttua tähän, kun selailin listaustasi! Enpä tiennyt, mihin suuntaan tämä lähtisi, ehkä mieleni laukkasi jo jonnekin fantasian puolelle ja taikaominaisuuksilla varustettuun taiteilijaan, joten oli siksikin kiehtovaa lukea tämä ja nähdä, millaiseen tekstiin itse sijoitit tämän otsikon.
Ja onpas mielenkiintoinen aihe! Olen itse törmännyt näihin tietokonetuotettuihin kasvokuviin esimerkiksi historiantutkimuksessa, jossa voidaan luoda pienestä kallonosasesta tai muusta luunosasta suurempi kokonaisuus ja vaikka samalla se on jännittävää ja kiehtovaa, miten tietokoneella voidaan mallintaa niin pienestä jotain niin ns. oikeannäköistä, niin samalla kuitenkin se aina säilyy jotenkin teennäisen näköisenä. Kuten tässäkin taiteilija mainitsee, ihmisessä on aina jotain eläväistä.
On jotenkin lohdullinen ajatus, että vielä kun henkilö on menettänyt elämänsä, on tämä taiteilija valmis antamaan sen takaisin, vaikka sitten pienillä teoilla, jotta ihmisestä vielä tulee inhimillinen, eikä vain nimi tilastoissa. Muutenkin tekstissä oli ihanan toiveikas, lohdullinen tunnelma, vaikka siinä käsitelläänkin brutaalia aihetta. On hienoa ajatella, että vaikka taiteilija on niinkin kamalassa maailmassa ja joutuu kohtaamaan koko ajan pahuutta, hän silti pitää kiinni periaatteistaan ja siitä, että jokainen ansaitsee tulla nähdyksi ja tunnistetuksi.
Kiitos kovasti tästä raapaleesta! ^^