Larjus, mukava kuulla, että lumisateinen tunnelma viehätti! Toivottavasti sinnekin vielä talven mittaan tulee lunta, jota pääset uudemman kerran ihastelemaan. Täällä on ollut aivan poikkeuksellinen sää ja ihanan luminen pakkasviikonloppu, mutta nyt on jälleen suojaa, ja jouluna on luultavasti maa jo paljas. Onneksi aina voi kuitenkin tunnelmoida näin lumesta ja talvesta kirjoittamalla.
Se on kyllä niin totta, että lasten leikeissä saattavat kaavatkin mennä uusiksi, heh. Mitä nyt olen puolisoni siskon lasten kanssa ollut tekemisissä, olen kokenut hankalaksi juuri sen, että leikit ovat tosi lennokkaita ja saavat mitä ihmeellisimpiä käänteitä, joihin tällainen kaavoihin kangistunut aikuismieli ei meinaa taipua. Joulusiivous tosiaan, puuh, se olisi täälläkin vielä edessä! Aiemmin olen sellaiselta välttynyt, kun on tullut vietettyä joulu joko omien tai puolison porukoiden luona, mutta nyt täytyy kyllä ottaa asiaksi, jotta voi sitten ottaa rennosti siistissä kodissa. Kiitoksia kovasti!
Meldis, oi, ihanaa jos tuli heti lumiukonkierittelyfiilis! Tuumin tänään samaa, kun olin lenkillä ja katselin suojalunta sillä silmällä, että sitä olisi paikoin vielä tarpeeksi lumirakenteluihin. Ei tullut rakennettua, mutta mieleen palasivat kyllä lapsuuden lumileikit.
Partiolaisten kalenteri on niin ihana, piti pyytää anoppia lähettämään meille sellainen tänä vuonna jotta päästiin perinteestä taas nauttimaan! Heh, olen samaa mieltä siitä että lokakuu meinaa olla turhan aikainen joululle tai ainakin kovin näkyvälle sellaiselle - sen sijaan silloinkin voi olla kyllä ihanaa jo virittäytyä tunnelmaan esimerkiksi jouluisten tai talvisten tarinoiden lukemisella. Kiitoksia kovasti!
∴∵∴
19.
90 sanaa
Juuson vanhemmilta joululahjaksi saatu kylpyläviikonloppu tuntuu Samulista luksushemmottelulta, varsinkin kun se koittaa heti joulu- ja uusivuosihälinän jälkeen. Tuntuu hyvältä vain olla, lillua lämpimissä porealtaissa, palautua juhlasesongista ja kerätä voimia arjen harmauteen.
Ehkä allasosastoakin rentouttavampi on heidän hotellihuoneensa, joka on rauhaisa ja esteettinen. Valtava parisänky puhtaanvalkeine lakanoineen on taivaallisen kutsuva. Vielä kutsuvamman siitä tekee Juuso, joka makoilee sillä allasvierailun jälkeen raukeana, kylpytakki yllään, hiukset vielä kosteina. Kylpytakki on noussut paljastamaan jäntevät jalat reisien puoliväliin asti, ja Samulin mielikuvitus täydentää loput.
Mielikuvaleikki johtaa tositoimiin, joiden päätteeksi tunnelma on entistäkin raukeampi ja rakastavampi.