A/N: No niin tässä sitä ollaan! Kirjoitin tämän vikan luukun monta kertaa uusiksi, viimeksi editoin ankarasti keskiviikkona.
Tätä kalenteria oli ihan hirveän hauska kirjoittaa, kiitos kaikille jotka ovat lukeneet ja kommentoineet tätä ja hyvää joulua. <3
24. luukku
Päämaja oli hiljainen kuin yöllä satanut lumi hiljentäisi äänet monta jalkaa maan allakin. Koko ministeriö oli äänetön, vaikka vasta huomenna paikka tyhjenisi kunnolla. Harry oli lukevinaan jotain kirjaa, jonka oli ottanut mukaan viedäkseen pois tylsistymistä, mutta viimeisen tunnin aikana hän ei ollut saanut sivuakaan käännettyä. Aamupäivällä taikalainvartijoista muutama oli mennyt taltuttamaan tulta syösseen uunin, mutta aurorin läsnäoloa siihen ei tarvittu. Muutenkin Harry epäili, että keikkoja tulisi vasta huomenna, aattona korkeintaan illalla. Eli koko kahdentoista tunnin vuoro menisi istuessa aloillaan. Olisi Harrylla varmaan ollut muita töitä, käydä läpi todistajalausuntoja, tehdä aikajanoja tai suunnitella Hoytin jutun jatkotoimenpiteitä. Mutta ne eivät olleet nyt kiireellisiä, eikä Robards ollut velvoittanut Harrya jatkamaan tutkintaa, kun päivysti koko joulun. Yliaurori oli tainnut tulla vanhaksi, kun alkoi näin sääliä alaisiaan.
Kurniva vatsa ilmoitti olemassaolostaan pitkään puolenpäivän jälkeen ja Harry raahautui lähes tyhjään kanttiiniin. Edes Hermione ei ollut töissä, he taisivat Ronin kanssa viettää etukäteistä kuherruskuukautta kihlauksen jälkeen. Harry oli menossa illalla käymään heidän luonaan, mutta ei pääsisi joulupäivän illalliselle Kotikoloon, koska hänen vuoronsa loppuisi vasta keskiyöllä seuraavana päivänä. Tänään hän pääsisi jo kahdeksalta töistä. Harry epäili olisiko hauskaa seuraa Ronin ja Hermionen luona. Hän ei ollut ehtinyt kertoa heille, miten keskustelu Malfoyn kanssa oli sujunut ja häntä ei huvittanut joutua kertomaan juuri jouluaattona ikäviä uutisia.
Joulukuusi Canterburyssa olikin ollut täynnä ilkiöitä ja Ingletonissa nuoren velhon idea pistää vauhtia luistimiinsa oli lähettänyt hänet lentoreissulle, eikä nuorukainen päässyt omin voimin alas ja molempiin paikkoihin Harry lähetti vain taikalainvartijoita, koska he pärjäisivät ilman häntä. Hän raapusti mieli tyhjänä pergamentin reunaan salamoita ja jossain vaiheessa huomasi piirtävänsä sydämiä, jotka nuo salamat halkaisivat. Nopeasti Harry rutisti pergamentin nyrkkiinsä ja heitti roskakoriin pöytänsä vieressä. Hän keinahti taaksepäin tuolissa ja huokaisi syvään.
Harry ehti kuulla pikaiset lähestyvät juoksuaskeleet käytävältä päämajan ulkopuolella ja ennen kuin sai itsensä pystyyn tuolissa, nuo askeleet pysähtyivät ovelle ja hän kuuli puuskahduksen: “Harry Potter!”
Harry säikähti ja keikahti istumaan ja äkillinen liike sai hänet melkein tipahtamaan tuolista. Koska oven karmiin nojasi hengästynyt ja tuohtunut Draco Malfoy.
“Mitä nyt?” Harry kysyi, koska hänen ensimmäinen ajatuksensa oli, että jotain oli sattunut, että Malfoy olisi tullut työasioissa. Hän nousi seisomaan ja oli jo vetämässä sauvaansa kaavun taskusta, kunnes pisti merkille Malfoyn ulkomuodon. Tällä ei ollut tavallista mustaa kaapua päällään, kuten tällä oli yleensä töissä. Tällä oli päällään kireät, suorat mustat housut sekä valkoinen, siisti kauluspaita, jossa oli hopeiset kirjailut kauluksessa ja hihansuissa. Paidasta oli auki pari nappia ja miehen päällä ollut tummanharmaa, hopean sävyissä kiiltelevä viitta hädin tuskin pysyi tämän päällä, nauha lipsui solmustaan auki kuin se olisi kiedottu kiireessä. Mitä Malfoy näyttikin olevan.
Malfoy tasasi hengitystään vetämällä pari kertaa syvään henkeä ja irvistellen työnsi itsensä karmin luota ja asteli lähemmäs Harrya. Mies ei ollut enää ilmeetön, mutta yhtä lailla Harry ei tiennyt mitä mieltä olla tästä kiukkuisesta Malfoysta. Oliko Harryn nimen huutaminen tarkoittanut, että Malfoy oli kiukkuinen Harrylle?
“Sinä idiootti”, Malfoy parahti seisahduttuaan Harryn pöydän luokse muutaman jalan päähän hänestä. Malfoy pudisti päätään, sulki silmänsä, hengitti syvään ja sanoi vielä: “Tai siis, minä idiootti.”
Harry ei saanut sanaa suustaan, eniten koska hän ei ymmärtänyt Malfoyn tuohtumusta, mutta myös koska hän ei halunnut taas sanoa mitään järjetöntä ja pilata kaikkea. Vaikka tuskin tilannetta oli mahdollista pilata enempää. Malfoy ravisti päätään.
“Sinä et sanonut, että se ei ollut mikään veto”, hän älähti. Harry siristi silmiään.
“Sanoinhan, alusta asti sanoin, että treffeille pyytäminen oli osa vetoa -” Harry aloitti, mutta Malfoy keskeytti hänet.
“Ei se, vaan se toinen juttu. Mitä sanoit maanantaina. Tai siellä ottelussa”, Malfoy ärähti.
“Ai”, Harry tokaisi. “Miksi se olisi ollut veto?” hän kysyi hämillään. Malfoy nosti kätensä haromaan hiuksiaan ja vain toisella olalla riippuva viitta lipui irti hennosta solmustaan. Malfoy vetäisi solmun kokonaan auki ja kangas lepattaen hän viskasi sen Wilsonin työtuolin suuntaan. Malfoy tuli lähemmäs.
“Koska minä idiootti”, Malfoy aloitti silmät kaventuen, “erehdyin kuvittelemaan, että Harry Potter ei voisi laukoa muuten vain niin typeriä kuin sinä teit ennen ottelua. Minä ajattelin, että et olisi niin tyhmä, ellei kyse olisi jostain älyttömästä vedosta tai juonesta, jonka tarkoituksena olisi ärsyttää minua, hämätä minua ja naureskella sitten selän takana. Näin sinut lehdessä viikonloppuna, että olit ollut juhlimassa”, Malfoy kertoi, “se näytti siltä, että olit lähtenyt bilettämään, koska sait minut ansaan.” Malfoy irvisti kuin olisi satuttanut varpaansa ja sitä juili. Harry piti suunsa kiinni visusti ja kohta Malfoy jatkoi.
“Ottelusta lähtien aloin epäillä kaikkea, mitä teit. Etenkin kun tuntui, että pakenit minua keikalle siksi, että et halunnut olla missään tekemisissä kanssani ja kun yhytin sinut siellä, käyttäydyit niin oudosti. Aloin epäillä, että jos se veto ei ollutkaan se oikea veto vaan oikea veto tai temppu tai pila oli mitä teit ottelussa ja keikalla. Ja maanantaina pyrit johonkin huipentumaan. Että se oli kaikki minun härnäämisekseni. Koska en uskaltanut kuvitella, että…” Malfoy nieleskeli, “että sinä olisit tarkoittanut sitä.”
Harryn päässä alkoi raksuttaa lopultakin. Hänen rinnassaan kipinöi, vielä aavistuksen varautuneesti.
“Siis sinä luulit, että se oli joku...tuplaveto?” Harry kokosi.
“Minä erehdyin luulemaan, että sinä et voisi mitenkään olla niin hölmö, että se kaikki sekoilu oli vain...sinä omana itsenäsi”, Malfoy selvensi ja hänen tuohtumuksensa alkoi väistyä ja tilalle tuli toiveikas katse silmiin. Harry loksautti suunsa auki ja tuijotti vähän aikaa Malfoyta. Hän epäili, että häntä oli juuri pilkattu, mutta hän ei oikeastaan halunnut keskittyä siihen.
“Ai”, hän töksäytti. “Kyllä minä tavallaan pakenin sinua. Mutta pakenin siksi, että minua hävetti, miten tyhmiä olin puhunut ottelussa”, Harry selitti naama punoittaen. “En ollut lauantaina juhlimassa. Minä menin Ronin kanssa ryyppäämään, koska olin sählännyt kaiken kanssasi. Tai siis, niin ainakin luulin”, hän lisäsi epäröiden, mutta Malfoy ei ainakaan korjannut häntä.
“Minä oikeasti yritin pyytää sinua ulos maanantaina”, Harry selvensi. Hän ei halunnut vielä toivoa tietävänsä, miksi Malfoy oli tullut kertomaan hänelle tämän kaiken.
“Uskon sinua. Nyt”, Malfoy huokaisi. Harry odotti jatkoa, mutta sitä ei tullut. Malfoy näytti kuin pidättävän hengitystä.
“Mikä muutti mielesi?” Harry kysyi.
“Edwards, se pöytäkaverisi”, Malfoy viittoi tuoliin, jota hänen oma viittansa juuri silloin peitti, “tuli eilen paljastamaan koko homman vedosta. Ja sitten sain tänään, äsken”, Malfoy elehti kelloon seinällä, “kirjeen, missä hän lisäksi sanoi jonkun työkaverinsa kertoneen, että sinä olet ihan oikeasti...vihastunut minuun”, hän päätti lauseensa kuin happi loppuen.
“Ai”, Harry sanoi. “Miten he sen keksivät?” hän kysyi tarkoittaen työkavereitaan Wilsonia ja Gertiä, jotka halusi manata helvettiin tai vaihtoehtoisesti hukuttaa kiitoksiin, Harry ei ollut varma kumpi houkutteli enemmän. Malfoy oli tainnut liikkua lähemmäs häntä. Ehkä sitä jälkimmäistä, Harry pohti.
“He ovat auroreita”, Malfoy huomautti ja tuli niin lähelle, että ylettyi tarttumaan Harryn löysänä riippuvaan käteen.
“Ai niin”, Harry lausahti. Malfoyn sormet olivat hikiset, vai olivatko ne Harryn sormet.
“Joten tulin tänne, juuri kun olin valmistautumassa äidin joulujuhliin”, Malfoy sanoi ja Harry vilkaisi alas tämän vaatteisiin.
“Ai”, Harry sanoi taas, hänen koko päänsä oli totaalisen tukossa, oli ollut jo jonkin aikaa, mutta varsinkin nyt, kun Malfoyn käsi oli hänen kädessään. “Eikö sinua kaivata siellä?” hän kysyi.
“Ei kukaan tärkeä. Ja äiti ymmärtää”, Malfoy vastasi. Tämän peukalo liikkui Harryn kämmenselällä ja hän hengitti syvään pari kertaa, kunnes leuka jännittyneenä puhui taas.
“Koska minäkin olen...ihan hemmetin vihastunut sinuun”, Malfoy henkäisi väristen. Harryn sydän jätti lyönnin väliin. “Varmaan jo jonkin aikaa”, Malfoy jatkoi naurahtaen. “Olisi ehkä pitänyt päätellä jotain siitä, miten iloiseksi tulin, kun juttelimme toisena päivänä. Tai oikeastaan jo siitä, että tosiaan olin valehdellut meidän olevan ystäviä.” Malfoy oli ihan kamalan lähellä, Harry tunsi tämän hengityksen kasvoillaan ja lämmön tämän vartalosta. Harry nuolaisi huuliaan huomaamattaan. Malfoy kumartui vähän lähemmäs ja hänen katseensa lipsahti Harryn huuliin. Harryn sydän ei enää todellakaan jättänyt lyöntejä väliin.
“Jonkin aikaa?” hän toisti. Malfoyn kasvot punehtuivat. “Siis pidempään kuin joulukuun ajan?” Harry kysyi ja Malfoy muuttui, jos mahdollista, vieläkin punaisemmaksi. “Sehän…” Harry aloitti, mutta ei sitten tiennytkään, mitä se oli. Hän sai tärisevät sormensa liikkumaan ja siveli niillä Malfoyn kättä.
“Olen pahoillani kaikesta sekoilusta”, hän ähkäisi, “en tarkoittanut satuttaa sinua. Joten siksi minä vielä tarkistan, koska olen tehnyt tämän väärin monta kertaa.” Harryn sydän hakkasi jo vaarallisen lujaa. “Kun sanot vihastunut, sinä tarkoitat, että olet ihastunut minuun? Koska joo, Wilson puhui totta, minä olen ihastunut sinuun, enkä tahdo -” Harry ehti sopottaa, kunnes Malfoy tarrasi häntä niskasta ja veti suudelmaan.
Sydän leimahti liekkeihin ja sen hehku levisi Harryn koko kehoon. Päämaja sumeni hänen mielestään ja hän tunsi kuin leijailevansa. Malfoy suuteli häntä lujaa käsi pidellen Harrya kuitenkin hellästi ja sitten tämä oli jo irrottautumassa, mutta Harry ei suostunut siihen, vaan kiersi molemmat kätensä toisen miehen ympärille ja veti tätä vieläkin tiukemmin itseään vasten. Malfoy huokaisi värisevästi hänen huulilleen, kiersi toisenkin kätensä Harryn niskaan ja kallisti päätään suudelman syventyessä. Harry sysäsi syrjään kaiken varovaisuutensa, jossa oli pysytellyt joulukuun toisesta päivästä lähtien. Hän raotti huuliaan ja kosketti Malfoyn alahuulta kielellään. Malfoyn käsi työntyi hänen hiuksiinsa ja takertui niihin. Hän avasi suutaan ja Harryn koko vartalo värisi tuntiessaan Malfoyn kielen omallaan. Malfoyn kosketus oli laavaa ja Harry halusi palaa korpuksi.
He erkanivat, kun happi alkoi loppua ja Harry ehti nähdä vain sumuisesti huurtuneiden lasiensa läpi Malfoyn sanattoman katseen, kun ovelta kuului kaino koputus. Harry käänsi päänsä äänen suuntaan ja repi kätensä irti Malfoysta tämän irtautuessa yhtä vikkelästi.
“Anteeksi, että häiritsen”, sanoi Samson, yksi taikalainvartijoista, ja virnuili leveästi, “koputin kyllä pari kertaa, mutta, höm, en saanut huomiotanne”, tämä hymyili ja Harry tajusi olleen kai aika turhaa esittää mitään Samsonin seisottua ovella mitä ilmeisimmin jo hetkisen verran. Harryn koko kasvot paloivat.
“Sitä vain, että saimme uuden ilmoituksen lentävistä luistimista. Herra Silverillä taisi olla ystäviä”, Samson kertoi yhä se sama virne kasvoillaan. Harry vilkaisi Malfoyhin, joka asetteli hiuksiaan. Tämän huulet olivat houkuttelevan punaiset ja tämä oli ihan yhtä punastunut kuin Harry.
“Ahaa, oletteko jo menossa sinne?” Harry ryki yrittäen kuulostaa asialliselta.
“Joo, ajattelin vain ilmoittaa, että olet hetken yksin ottamassa viestejä vastaan. Lindakin joutuu lähtemään, kun muut ovat kiinni edellisen tapauksen kanssa. Viestien pitäisi tulla nyt suoraan tänne”, Samson selitti.
“Okei, kiitos tiedosta”, Harry nyökkäsi ja Samson, kehdaten vielä vinkata silmää, katosi oven suusta.
Harry kääntyi Malfoyhin, joka katseli ovelle päin haluten varmistaa, että he olisivat kaksin. Sitten hän käänsi päätään Harryyn ja Harry ei halunnut muuta kuin vangita nuo huulet uudelleen omillaan. Mutta Samson oli muistuttanut jostain.
“Minä olen yhä töissä”, Harry sanoi harmissaan. Malfoy nyökkäsi.
“Niin”, hän sanoi. “Milloin pääset?” hän kysyi toiveikkaasti.
“Kahdeksalta. Mutta lupasin mennä käymään Ronin ja Hermionen luona, kun en pääse huomenna päivystyksen takia jouluillalliselle”, Harry selitti ja hänen teki mieli hirveästi polkea jalkaa. Malfoy nyökkäsi hartiat laskeutuen vähän.
Harry kipristeli sormiaan yrittäen keksiä jotain sanottavaa, mutta sitten Malfoy kohotti päänsä ja hymähti.
“Odota vähän”, hän sanoi ja nosti sormensa pystyyn innostuneen näköisenä. Malfoy kääntyi kannoillaan ja vilahti ulos päämajasta ja Harry kuuli räksähdyksen heti oven ulkopuolella. Hän odotti vähän ja vähän enemmänkin, eikä Malfoyta kuulunut, joten hän istui alas odottamaan koko vartalo jännittyneenä. Odotettuaan melkein kymmenen minuuttia jähmeänä, käytävältä kuului uusi räksähdys ja Harry nousi ylös äkkinäisesti. Malfoy asteli sisään mukanaan kori, josta pilkotti tummanpunainen pullo ja kaksi kultareunaista ja -kahvaista lasia.
“Jos nyt yritettäisiin viettää ne treffit”, Malfoy sanoi laskettuaan korin Harryn työpöydälle. Hän lateli pöydälle lasien ja pullon lisäksi kaksi koristeellista lautasta, juustoa, suklaata, pieniä piirakoita ja marmeladimakeisia.
“En voi juoda työaikana”, Harry sanoi hymyillen kuitenkin hirveän leveästi.
“Alkoholitonta glögiä”, Malfoy täsmensi ja avasi pullon kaataen molemmille lasillisen. Hän taputti molempia sauvallaan ja äkkiä ne höyrysivät kuumana. Hän veti Wilsonin tuolin Harryn luokse tämän pöydän sivulle ja istui alas kohottaen lasiaan. Harry istui sanattomana alas ja otti itsekin lasin käteensä.
“Typerille vedoille”, Malfoy sanoi ja Harry naurahti hiljaa.
“Ja kahdelle idiootille”, hän sanoi, kilautti lasinsa Malfoyn omaan ja kumosi lämmintä juomaa kurkkuunsa.
“Äläkä turhaan pyydä anteeksi. Minä tein hätiköityjä johtopäätöksiä ihan itsekseni”, Malfoy jatkoi. Harry muisteli sitä tummatukkaista naista syntymäpäiväjuhlissa.
“Niin minäkin”, hän sanoi ja kertoi kiusaantuneena, miten mustasukkaiseksi oli tullut tuosta tuntemattomasta naisesta. Malfoy näytti vähän siltä, että aikoisi alkaa nauraa, mutta huokaisi sitten syvään.
“Granger oli ihan oikeassa, se oli vain kaveri, Tilly, yksi niistä harvoista siellä juhlissa”, Malfoy kertoi. Harry nyökkäsi ja edelleen häpeissään joi glögistään peittääkseen kasvonsa.
“Niin ja Harry”, Malfoy äkkiä sanoi painottaen etunimen käyttöä. Harry oli vetää glögiä väärään kurkkuun. “Kai sinä ymmärsit, että oikeasti voitit vedon?” Harry rypisti otsaansa. “Edwards sanoi, että kyse oli siitä saisitko kysyttyä minua treffeille. Ja sinä kysyit. Maanantaina.”
Harryn suu loksahti auki.
“Eli istun täällä ihan turhaan”, hän vaikersi ja mulkoili glögiään. “Saisiko tästä vielä alkoholillista?”
“Edwards lupasi hyvittää sen sinulle”, Malfoy sanoi.
“Paras olisi”, Harry mutisi.
“Sinä itse sanoit hänelle, että hävisit vedon, tollo”, Malfoy huomautti ja Harry siirtyi mulkoilemaan tätä lasinsa sijaan. Hän laski lasin pöydälle, koppasi Malfoyn lasin tämän kädestä, tarttui Wilsonin työtuoliin ja veti sitä lähemmäs. Vedettyään tuolin aivan itseensä kiinni niin, että heidän jalkansa limittyivät keskenään, Harry kumartui lähemmäs. Malfoy seurasi esimerkkiä.
“No, Draco”, Harry kuiskasi, “olen itse sitä mieltä, että voitin”, hän sanoi ennen kuin heidän huulensa kohtasivat taas.
~Fin