Ähh, tuntuu tyhmältä, että kesti näin kauan päästä tämän ääreen. Luin muutamat ensimmäiset luvut kuun alussa, mutta tuntui, että en muista tarpeeksi YOIsta, että pääsisin makuun ja sitten oli kauheasti kalentereita ja muuta elämää. Mutta nyt on loma alkanut ja otin itseäni niskasta kiinni ja luin tämän ja kyllä vieläkin enemmän harmittaa, että meni näin pitkään, kun tämä on niin uskomattoman erilainen ja hauska kalenteri. Eihän minun ihan hirveästi tarvinnut animesta muistaakaan, että ymmärsi missä mennään. Vähän hämmennyin, kun kymmenennessä luukussa puhuttiin ihmeellisestä kymmenennestä jaksota, koska en mitenkään muista, missä jaksossa mitkäkin tapahtumat tulivat. Mutta lisämaustettahan tuo YOIn seuraaminen lähinnä oli. ^^
Hieman kesti asennoitua asetelmaan, että Tylypahkassa on kännyköitä, seurataan animea ja luetaan ficcejä. Mutta minusta olit ihanasti ottanut kaiken irti fan fictionin parhaimmista puolista, että oikeasti kaikki on mahdollista. On ihan super hauskaa näin metana käyttää ficcejä ficin sisällä, Draco betaa ficcejä ja vielä piirtää niistä! Oikeastaan se mikä kirjoista on vähän puuttunut on enemmän sellaisia teini-ikäisten harrastuksia ja niistä innostumisia, jos ei lasketa huispausta ja sekin on kuitenkin ollut mielestäni vain perus urheiluharrastus. Harryn ja kumppanien intoilua animesta ja ficeistä oli tosi samaistuttavaa lukea ja muistan itse seuranneeni Yuri on Icea yhtä innolla (vaikka on jokseenkin unohtunut osa tapahtumista, katsoin sen kerran vuosia sitten

). Ja tietty muidenkin kiinnostuksen kohteiden kohdalla tuntui tutulta fanitukselta. ^^ Voi että Harryn tuskaa, kun ficci on kesken, en kestä, fiilaan sinua, Harry.

Kännykät ja netti ynnä muut tulivat tosi luontevasti osaksi Tylypahkaa, minusta se on aina ollut vääjäämätöntä, että jossain vaiheessa 2000-lukua Tylypahkaan tulee teknologia, mutta minusta se on ollut vaikea toteuttaa osuvasti. Minusta tässä se toimi hyvin muun juonen mukana, varsinkin, kun sillä oli tekemistä itse juonen ja Harryn ja kumppanien vapaa-ajan kanssa. Niin fiksu juttu tuo Dracon piirrustuksen korjaustaika, joka jää haamuilemaan! Tykkäsin tuosta tosi paljon.

Samoin luistin-taika, tuli ihan Frozen mieleen. ^^ Luisteleminen kuulosti myös hirveän hauskalta, ihme, ettei sitä itse asiassa ole keksitty aiemmin ja itse asiassa alkoi tehdä mieli mennä itsekin luistelemaan. :'') Olisi ehkä ollut hauskaa lukea tarkemmin esim, miten jästisyntyiset opettavat puhdasverisiä käyttämään kännyköitä tai miten Ron on tumpelo netin kanssa, mutta toisaalta teknologiset saavutukset taisi olla olleet jo pidempään osa elämää.
Tahdon itsekin huispaus-animen. YOIn jälkeen muutenkin on tullut olo, että tahdon kanssa tuommoisen animen, joka kuvaa jotenkin omaa harrastusta tosi autenttisesti ja tarkasti ja oli hauskaa, miten tylypahkalaiset ajattelivat ihan samoin. Japanilainen vaihto-oppilas oli muutenkin tosi kiva lisä. Jännä ettei niitä oikeastaan ollut kirjoissa (jos ei turnajaisia nyt lasketa), koska varmasti vaihtoja tehdään, mutta ehkä Harry oli liian hajamielinen kiinnittäkseen huomiota mahdollisiin vaihtareihin. Minusta on sopivaa myös, että Draco olisi hyvä luistelemisessa.
Ahh, Harryn ja Dracon arka ihastuminen on niin söpöä, se on aina ja ikuisesti parasta. Tässä tykkäsin tosi paljon tuosta Dracon piirtämisen tuomista käänteistä. Miten hän ihan huomaamattaan piirtää Harryn piirteitä. Awwittelin hirveästi tuolle kättely-kuvalle, oi Draco-parkaa, onneksi hän löysi taas innon piirtämiseen tauon jälkeen. :'') Tahdon nähdä tuon Merlin-pilapiirroksen! Itse asiassa tuo oli kohta, joka myi minut lopullisesti rakastamaan tätä kalenteria. <3 Tosi kaunista, että Draco halusi antaa kättely-kuvan Harrylle. Vaikka hän sanoikin Pansylle, että hänestä ja Harrysta ei koskaan tulisi mitään, tuo lahja sai ajattelemaan, että ehkä Draco vielä vähän toivoo, voisiko se olla mahdollista. ^^
Nytkö olenkin yhtäkkiä Draco? Draco ihmetteli mutta ei sanonut mitään. Harryn antama kehu lepatti hänen vatsassaan mukavasti. Kehu sai hänet sen verran häkellyksiin, ettei hän osannut muuta kuin kallistaa päätään typeränä ja virnistää.
Äää, suloista! <3
”No voi mörön paska”, Draco sanoi.
Olipas se hyvin artikuloitu.

Viimeisin luukku oli tosi suloinen, ihana oli lopetus, missä Harry ja Draco juttelivat ja Harry tajusi, että sotakin on vasta hetki sitten päättynyt. Hyvä oivallus, että samalla kun tässä vaan ihkutetaan Viktoria ja luetaan smuttia ynnä muuta, on ihan oikea elämä ja sen tapahtumat vaikuttavat Harryyn ja Dracoon koko ajan. Toivottavasti Harry voisi auttaa Dracoa nauttimaan kuusijuhlasta.

Kiitos ihanaisesta kalenterista, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Toisaalta oli kivaa lukea kaikki ilmestyneet luukut perätysten, mutta olisi ollut kyllä kiva myös ihkua tarinaa läpi joulukuun. Pahoittelut, että kesti päästä mukaan, mutta nyt olen täällä ja en malta odottaa jatkoa, erityisesti tuota kuusijuhlaa. ^^