Kirjoitajan sananen: Mun piti kirjoittaa tää jo paljon aikaisemmin, mutta motivaation ja ideoiden puute iski, joten tälle tulee jatkoa vastaa nyt
Larjus: Pian saat tietää mistä paroni puhui
Hyvä kun kerroit kirjoitusvirjeestä, olen sen nyt korjannut. Kiitos kommentista!
hiddenben: Kiitos sinullekkin ihanasta kommentista! Yritän saada tämän sopimaan canoniin mahdollisimman hyvin, tosin tajusin jo tässä vaihessa ainakin yhden yksityiskohdan joa ei siihen sovi XD
Thelina Kiitos sinullekkin kun kommentoit!
Luku 3
Oli kulunut kome kuukautta siitä, kun Dobby oli ensimmisen kerran tullut Tylypahkaan ja oli Dobbyn kolmas vapaapäivä. Dobby päätti käyttää vapaapäivän hyödyksi ja mennä ostamaan sukan Tylyahosta, sen jälkeen Dobby meni etsimään Harry Potterin.
Harry oli Hermionen ja Ronin kanssa rohkelikkojen oleskeluhuoneessa sillä hetkellä kun Dobby löysi hänet. Dobby tervehti mahtavaa Harry Potteria syvään kumartaen.
”Hei Dobby” Harry vastasi.
”Tarvitseeko Harry Potter apua?”
”En, mutta minun pitää tehdä läksyt”
”Pyydä minua, kun tarvitset apua”
”Joo” Harry vastasi ja alkoi kävellä kohti oleskeluhuoneen ovea kohti. Dobby lähti Harryn perään ja kysyi: ”Minne Harry oli menossa?”
”Etsin Ronin ja Hermionen”. ”Ja teen sen mieluiten yksin”
Dobby ei kysellyt enempää, vaan kaikkoontui Winkyn luokse.
Winky kokkasi sille päivälle ateriaa ja paheksui Dobbyn vapaapäivää, mutta Dobby ei kuunnellut. ”Unohdin näyttää Harrylle uuden sukan!” Dobby huudahti ja lähti kiituhtaen ulos taulusta.
Dobby kiiruhti käytävään ja yhden vale taulun läpi, taulun takana oli oikotie rohkelikon oleskeluhuoneeseen ja Dobby ajatteli toiveekkaana että Harry olisi siellä kulkemassa etsimään Ronia ja Hermionea. Käytävässä Doby kuuli kuitenkin jotain ihan muuta kuin Harryn askeleet, nimittäin verinen paroni ja korpinkynnen kummitus Helena riitelivät taas siitä samasta asiasta.
”Se ei edellenkään kuulu sinulle!” Helena huusi.
”Kuinka iso salaisuus yksi huone on” Paroni vastasi.
”Se on äitini luoma ja lupasin hänelle etten kerro siitä muille kuin kotitontuille” Helena vastasi nyt itkien ja lipui pois.