Junaillaan kommenttihaasteita -ketjussa on tehtävänä lukea vieraasta fandomista, ja niinpä päädyin selailemaan Rinnakkaistodellisuutta ja klikkaamaan tämän tekstin auki! Kaikki pelaamiseen ja urheiluun liittyvä kiinnostaa minua aina, vaikken fandomia tuntisikaan. Itse asiassa olen varmaan joskus lukenut jotain tästä fandomista, koska koripallo ja hahmojen nimet vaikuttavat tutuilta yksityiskohdilta, mutta eiköhän tämän silti voi laskea vieraaksi fandomiksi, kun tietoni ovat niin olemattomat!
Mikrotarinat ovat parhaimmillaan valloittavia, sillä ne antavat tilaa hengittää ja tulkita. Nämä sinun mikrosi todella antavat, ja näitä tekee mieli jäädä oikein makustelemaan! Nämä ovat melkein kuin runoja, ilmavia ja keveitä mutta kuitenkin asialtaan ja sisällöltään painavia. Omat mikroni usein venyvät liki raapalemittaan, joten nostan hattua sinulle siitä, miten onnistut kertomaan tarinaa näin vähin sanoin! Esimerkiksi tämä toinen pätkä:
Kurokon kyky oli olla aineeton varjo, mutta vain pelatessaan hän tunsi täydellisesti oman kehonsa.
Siis yksi ainoa virke, joka välittää niin paljon ja saa pohtimaan! Aineeton varjo, joka kuitenkin pelatessaan tuntee kehonsa. Tulee sellainen tuntuma, että Kuroko on täydellisen kotonaan pelikentällä, aivan omassa elementissään.
Näistä mikroista välittyy ihanaa urheilutunnelmaa, joka aina vetoaa minuun. Fyysistä rasitusta, henkistä latautumista, kaikkensa antamista, voitontahtoa... Nautin!
Kiitoksia tästä yöpalasta, pidin kovin!
-Walle