Ikäraja: S
Pituus: fiklet
Paritus: Harry/Draco + Teddy
Tyylilaji: öhh, jonkinlainen huumori/perhefluff/ihan oikea fluff
Kirjoittajan sanaset: Noniin hahahah, en tiedä mitä mä voin tästä sanoa lol! Tämä on jonkinlainen omituinen AU, jossa Harry ottaa Teddyn hoiviinsa heti, vaikka on itse vasta 18v beibi. Ja koulutkin pitäis saada loppuun 😅 Vauvan leijuva kori on inspiroitunut baby yodan leijuvista rattaista 😙
// jatko-osa tälle julkaistu:
Auringossa kimmeltävä Luutanen, S
Vauva Tylypahkassa
S
”Kuka siellä?”
”Minä taas”, Harry sanoi avattuaan oven itse. ”Anteeksi myöhäinen ajankohta.”
Draco risti polvensa ja levitti kätensä avoimen kuuntelun merkiksi. Harry ei kuitenkaan sanonut mitään, vaan nosti takanaan leijuvasta korista nukkuvan vauvan syliinsä.
”Voisitko katsoa tätä… mielestäni tämä punoitus ei ole…”
”Potter. Kello on puoli kaksitoista. Antaisit Teddyn nukkua. Katson ihottumaa aamulla. Jos sinulla on todellinen huoli, vie hänet Pomfreylle.”
”Pomfrey ei suostunut edes katsomaan.”
Harry oli uupunut sekasotku. Hänen silmiensä alla oli tummaa varjoa. Hän yritti suorittaa Tylypahkan raunioissa opintojaan päätökseen ja hoitaa samalla hieman alle vuoden ikäistä vauvaa. Draco huokaisi.
”Laita hänet takaisin vuoteeseensa ja jätä minulle. Yrittäisit nukkua vähän.”
”En minä.. Anteeksi, että häiritsin. Se vain kun olet niin hyvä hänen kanssaan ja suoritat parantajan alkeistutkintoakin ja—”
”Tiedän kyllä, mitä opiskelen. Ja sen varjolla voin käyttää auktoriteettiani ja sanoa, että tarvitset kipeästi unta. Mene jo.”
Teddy oli koko koulun suosikkiasia. Suurisilmäinen ja ilahduttavan hyväntuulinen vauva kulki Harryn mukana kaikkialle. Draco oli ymmärtänyt, että pojan huoltajuuden oli alunperin ollut tarkoitus päätyä Andromedalle, mutta tämä oli sairastunut pian sodan jälkeen. Harry oli hakenut vauvan kesällä luokseen, eikä helpolla vieläkään jättänyt lasta edes luentojensa ajaksi toisten vastuulle.
”Oletko varma? Tulen heti aamulla, ennen kuin Teddy herää… 5:45?”
”Älä naurata, Potter. Nukut niin pitkään kuin pystyt. Me pärjäämme kyllä.”
”No.. Kiitos.”
Teddy nukkui muutamaa inahdusta lukuun ottamatta leijuvassa korissaan aamun sarastukseen saakka, mutta Draco itse ei pystynyt kuin torkkumaan nojatuolissa korin vieressä. Hän ymmärsi aamulla Harrya paljon paremmin, mitä tahansahan olisi voinut sattua, ellei lasta olisi vahtinut lakkaamatta.
Draco teki muutaman vauvanhoidollisen loitsun, kunnes poika oli jälleen kuivissa ja tyytyväinen. Sitten hän otti yhteyden äitiinsä Mustien suvun kaksoispeilillä, esitelläkseen Teddyä sekä omia lastenhoitotaitojaan.
”Barry Winkle sentään! Mitä ihmettä sinulla on sylissäsi”, Narcissa naurahti teekuppinsa takaa.
”Harry Potterin kummipoika. Vahdin häntä viime yön. Potter on aivan lopussa. Hän-”
”Ahaa! Edward Lupin! Minähän olen hänen isotätinsä! Siis
isotäti. Kultaseni, miksi sinun piti muistuttaa vanhenemisestani tähän aikaan lauantaiaamusta?”
Teddy parkaisi ja kiemurteli alas Dracon sylistä, missä oli viihtynyt aivan hyvin siihen saakka.
”Olet oikeassa, tämä oli virhe. Hän selvästikin kauhistui sinun rypistyneistä kasvoistasi. Kuulemiin, äiti!”
Teddy otti muutaman haparoivan askeleen, mutta päätti sitten jatkaa tutulla ja turvallisella konttaustyylillään. Draco nosti hieman itkuisen lapsen syliinsä ja vei hänet kahdeksansien oleskeluhuoneeseen.
”Shh, shh. Tiedän, että Harry on ihana, mutta minä olen ihan kiva setä myös”, Draco jutteli ja lirkutteli. ”Draco-setä. Sanopas perässä: Dra—”
”Dada!”
”Melkein! Bravo, Edward!”
”DADA!”
Poika kurkotteli huoltajaansa kohti, joka juuri astui venytellen huoneestaan näyttäen huomattavasti levänneemmältä. Arpinaama alkoi saman tien kysellä pilkuista ja verestyksestä vauvan kasvoilla. Teddyn ”ihottuma” oli kadonnut yön aikana.
”Sinä sait hallusinaatioita väsymyksestä. Lapsessa ei ole mitään vialla.”
”Kiitos, Draco. Teddy vaikuttaakin oikein tyytyväiseltä.”
”En käsitä, kuinka sinä jaksat.”
”Rakkauden voimalla.”
Sanapari lehautti punaa Dracon poskille. ”Autan mielelläni. Ihan koska vain…”
Harryn suupieliin kohosi hymy, mikä varmasti suurelta osin johtui Teddyn laittoman söpöistä kasvoista, mutta ehkä myös vähän Dracon tarjouksesta.
”Minun pitäisi itseasiassa luottaa hänet täksikin illaksi hoitoon. Hermione on vain niin hysteerinen ja Teddy vähän pelkää häntä…”
”Ymmärrettävästi.”
”...Ron on aivan liian huoleton ja Ginny ja Luna ovat
ehdottomasti poissa laskuista.”
”
Minä voin vahtia häntä?” Draco sanoi hieman loukkaantuneena.
”Ei se käy. Aion viedä sinut ulos tänäiltana.”
Draco piilotti aivan liian leveästi virnuilevat kasvonsa Teddyn paitaan ja tunsi, kuinka Harry painoi kevyen suukon hänen hiuksiinsa.