Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Ruusu ihollasi S (Seung-Gil/Phichit) 3/3 + epilogi  (Luettu 3081 kertaa)

Fairy tale

« Viimeksi muokattu: 17.03.2025 14:49:50 kirjoittanut Fairy tale »

Larjus

• ألف ليلة وليلة
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
Vs: Yuri!!! on Ice: Ruusu ihollasi S (Seung-Gil/Phichit) 1/3
« Vastaus #1 : 30.04.2021 17:26:09 »
Oon just tässä viimeiset pari päivää miettinyt, että vois vaihteeks lukea näistäkin hahmoista jotain ficejä (kun mun YOI-ficcailut on sekä lukemisen että kirjoittamisen suhteen olleet aina niin kovin Otayuri-painotteisia ;D Ei oo ollu oikee muille huomiota), niin sitten hän sinä jo lykkäsitkin tämän eteeni kuin tarjottimella :D Hauska myös lukea vaihteeksi soulmate-meininkiä. Ei ole sitä tropea tullut juurikaan luettua edes tässä vuosien aikana, en vain osaa eksyä sen pariin, joten kivaa vaihtelua tämä! Tässä on kuitenkin minullekin tuttuja soulmate-tropen piirteitä, ja on hyvä, että alussa oli pieni alustus siitä, miten sielunkumppanuuden voi päälle päin nähdä. Tän tropen suhteen kun on kutakuinkin joka ficillä aina oma sovelluksensa, joten pienet selittelyt on aina paikallaan.

Tykkään siitä, että Seung-Gil ja Phichit eivät heti tavatessaan tajunneet olevansa toistensa sielunkumppaneita. Siinä olisikin kyllä mennyt hyvä tilaisuus draamaan sivu suun :D Kun nyt on tämä tilanne, että he vain tietävät, että heillä on jossain sielunkumppani ja luultavasti tapasivat siellä leirillä. Ja nyt Phichit tietää, että hänen sielunkumppanillaan on jokin huonosti (mutta ei mitään sen tarkemmin). Toivon, ettei Seung-Gilille mitään kovin kurjaa käynyt (ehkä se oli vain sitä harmia, ettei hän löydä leiriltä toista puoliskoaan). Mutta onneksi näytti helpottavan tilanne parissa päivässä.

Mielenkiintoista nähdä, miten tarina nyt sitten etenee, kun leirillä kohtaaminen ei onnistu. Ehkä jotenkin luistelun kautta kuitenkin? Kun pakkohan sitä on jotain tapahtua, en suostu uskomaan et kaks seuraavaa lukua on vain sitä, kun he miettivät, kuka heidän sielunkumppaninsa voi olla :D

Lainaus
Yritän saada tässä välissä palattua keskeneräiseen YOI #reissu2017 fikkiini.
Jee, kiva kuulla tämä! Mä oonkin ootellut siihen jatkoa, mutta en oo kehdannut tulla erikseen kyselemään, mikä on sen tilanne (koska en halua olla mikään niskaan läähättäjä) :D

随分・・・待たせちまったな・・・」

Larjus

• ألف ليلة وليلة
Eihän tää osa ollut lainkaan huono, vaikka jahkailua onkin :) Asiat kuitenkin edistyvät jossain määrin, ja eipä ole se oman sielunkumppanin henkilöllisyys täysin hämärässä, kun on ainakin selvä tunne siitä. Uskallan siis luottaa, että vikassa osassa kaikki selviää ja Phichit ja Seung-Gil saavat toisensa :3

Lainaus
Mä lukisin tästä parista paljon lisääkin, mutta ei sitä kauheasti ole tarjolla. Täytyy varmaan itse kirjoittaa lisää.
Tää on aina oikea asenne 👍👍 Se on myös ollut oma tiedostettu ohjenuorani noin seitsemän vuotta :D

Lukiessa mulle tuli koko ajan mieleen se Viktuurista kirjoittamasi soulmate-fici ja aloin miettiä, mahtaakohan se sijoittua tämän ficin kanssa samaan versumiin. Ainakin mätsäis ihan hyvin, kun Yuuri sai merkkinsä 12-vuotiaana jne. Mut oli kyllä kiva, että hän ja Viktor saivat tässäkin ficissä toisensa! :3 Ehkä se myös osaltaan kannustaa Phichitiä. Pidän myös siitä, että hänen ja Yuurin ystävyyssuhde on tässä selkeästi mukana! Se oli canonissakin jotain niin sympaattista, niin hyvä että olet antanut sillekin huomiota. Parituksiin keskittyvissä ficeissä varsinkin tuntuu joskus ystävyyssuhteet unohtuvat ihan täysin.

Lainaus
Otabek Altin oli kuin vieno tuuli, joka oli puhaltanut ukkospilvet hajalleet ja saaneet Yurinkin näyttämään mukavan puolensa.
Tää oli kyllä niin söpö kuvaus Otabekista 🥺🥺 ♥ Ja siis tällee toivottomana Otayuri-fanina tämmöset pienet maininnatkin heistä saa mielen niin pehmoseksi (vaikka tarinan itsensä kannalta niillä ei kummoista merkitystä olekaan). Ja minähän aloin tietenkin myös miettiä, että mahtavatkohan hekin olla tässä tarinassa sielunkumppaneita, vaikka sitä ei puheeksi missään vaiheessa otetakaan ;D Ja siis on ne vaa niin luotuja toisilleen aaaaaa.

Lainaus
Hän ei aivan allekirjoittanut sitä, että toisten onni ei ollut itseltä pois. Eihän onnetar voinut millään ehtiä joka paikkaan onnea jakamaan. Kun sitä näytti olevan muilla, ei sitä millään voisi riittää hänelle itselleen.
Voi Seung-Gil ;___; Kyllä sinunkin aikasi vielä koittaa, odotahan vain! Seuraavassa osassa - eiks niin? :3

随分・・・待たせちまったな・・・」

Larjus

• ألف ليلة وليلة
No niin, jes hyvä, saivathan se lopulta toisensa :3 Vaikka alkoi kyllä väkisinkin naurattaa se tilanne, kun asia viimein selvisi molemmille. Voin vain kuvitella Seung-Gilin ihmetyksen kun Phichit alkaa yhtäkkiä vain riisuutua siinä hänen edessään ;D Ei onneks sentään ihan alasti tarttenut (haha, tuli mieleen se kirjoittamasi Viktuuri-fici ja siinä jos olisi ollut tällainen tilanne 🙈🙈)

Lainaus
"Sinun hymysi osui aina jotenkin syvälle sydämeen. Eri tavalla kuin kenenkään muun”, Phichit kertoi ja sai Seung-Gilin punastumaan.
”En minä hymyile”, hän puolustautui.
Awwws :D Seung-Gil ei tosiaan paljoa hymyile (sehän on pahempi jurottaja kuin jopa Otabek :D), mutta varmasti Phichit huomaa pienetkin hymynkareet. Ja Phichit voi sitten hymyillä molempien edestä, hänhän vastaavasti loistaa kuin Naantalin aurinko! Täydentävät toisiaan siinäkin suhteessa.

Tykkään siitä valinnasta, että vaikka he nyt viimein tunnistivat toisensa sielunkumppaneikseen, heidän suhteensa etenee silti rauhassa. En tiedä miten yleistä se tässä tropessa on, kun ei sitä hirveästi tule luettua, mutta mielestäni hyvä niin, että eivät hätäile. Vaikka sielunkumppaneita ovatkin, niin silti tarvitsevat aikaa suhteen rakentamiseen. Se ei synny sormia napsauttamalla vain, koska heillä molemmilla on sama ruusu ihollaan.

Epilogi oli kiva pieni lisäyllätys (joo, joskus hahmot tarvitsee lisää aikaa tai jotain muuta, eikä siinä voi kirjoittajana muuta kuin totella :D), mukava päästä näkemään heidän suhdettaan vähän edenneenä kuin myös miettiä sitä yhteistä tulevaa :3 Ainakin suunnitelmia heillä jo selvästi on.

Tää oli oikein mukava minijatkis, jota oli kiva seurata tässä kevään ja kesän aikana. Kiitoksia tästä! ^^

随分・・・待たせちまったな・・・」

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
No niin, ensinnäkin: anteeksi tosiaan, että kommentissa on kestänyt! Luin tämän kyllä läpi rippileirillä, mutta siellä uni jäi vähän vähäiseksi ja keskittymiskyky siksi myös, enkä halunnut tulla höpöttämään mitään täysin sekavaa. :D Mutta tässä ollaan!

Yuri!!! on Ice on minulle fandomina tuttu oikeastaan lähinnä Larjuksen ficeistä, mutta olen lukenut niitä niin paljon, että kilpaluistelumaailmaan solahtaminen tuntui tätäkin ficciä lukiessa aika helpolta ja vaivattomalta. (Ja ilahduin paljon, kun sivuparituksena oli OtaYuria, koska se on ♥ ) Olit myös avannut kivasti tekstissä noita keskeisiä kilpailuja ja juttuja, joten ei oikeastaan haitannut mitään, vaikkei itse animea ollutkaan katsonut. Myös hahmoista ehti jatkiksen aikana muodostua eheä ja monitahoinen kuva, ja toisen osan lopussa jo vääntelehdin penkillä lukiessani, kun olin niin malttamaton näkemään, kuinka Phichit ja Seung-Gil lopulta onnistuisivat löytämään toisensa ja puhumaan asiat halki. Tuo kylmyys ja kuura oli tosi toimiva ratkaisu ja sopi tarinaan hyvin siksikin, että he molemmat viettävät ison osan elämästään kirjaimellisestikin jäällä luistellen. :)

Pidin kovasti tämän ficin verkkaisesta tahdista ja siitä, miten sekä Seung-Gil että Phichit kasvoivat tekstin aikana omia unelmiaan ja tavoitteitaan kohti. Oli virkistävää lukea tällaista tarinaa, jossa sielunkumppanuus on kyllä tärkeää, mutta sitä ei automaattisesti pidetä elämää määrittävänä asiana tai jonakin sellaisena, mikä on kaikkein tärkeintä. Tuntui siltä, että Seung-Gil ja Phichit kumpikin kuitenkin ensisijaisesti pyrkivät löytämään elämälleen suunnan itse, ja sielunkumppani oli sitten enemmän sellainen tuki ja voimavara, eikä elämän merkitys itsessään. Sillä tavoin sielunkumppanuus myös varmaan rakentuu terveemmälle pohjalle.

Pidin myös siitä, miten teksti alkoi tuolla sielunkumppanimerkkikonseptin esittelyllä. Se oli hyvin kehitetty ja selkeä, ja tarjosi heti lukijalle jotakin tarttumapintaa siihen, miten merkit tässä maailmassa toimivat. Olen lukenut sielunkumppanimerkeistä paljon erilaisissa ficeissä, mutta mitään aivan tällaista ei ole tullut vastaan, ja tässä oli paljon hienoja virkistäviä elementtejä! Esimerkiksi kukkien varisevat terälehdet, tuo jo mainittu kylmyys ja se, miten ruusu saattoi ihan kirjaimellisestikin vuotaa verta. Nyt lukisin kyllä mielelläni enemmän myös näistä muista tässä ficissä mainituista pariskunnista ja siitä, millaisia merkkejä heillä on ja kuinka he ovat toisensa löytäneet.  ;D

Minua ilahdutti kovasti myös se, ettei suhteessa heti hypätty suutelemiseen, vaikka kyse olikin sielunkumppanista, vaan edettiin kaikessa rauhassa. On virkistävää ja ihanaa lukea myös sellaisia tarinoita, joissa ei ole kiire minnekään, vaan romanssi saa syventyä omaan tahtiinsa. Suudelma sopikin minusta tosi hyvin tuohon epilogiin, ja tuo Phichitin ja Seung-Gilin yhteisinstakuva oli oikein mainio lopetuskohtaus varsinaiselle tarinalle ennen epilogia. :)

Kaiken kaikkiaan pidin tästä kovasti ja nautin tekstin lukemisesta, kiitos! Luenpa nuo nuo muutkin kommikseen linkkaamasi fandomin ficit, jahka olen vähän virkeämpi, koska tämä herätti kyllä kiinnostuksen myös niitä kohtaan. :)

someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.