Nimi: Varjeltusi
Kirjoittaja: Isfet
Ikäraja: K11, varuiksi
Fandom: Originaali
Genre: darkfluff
Yhteenveto: Käännät minut ympäri kuin hauraan veistoksen, lasimaljan tai höyhenen.
A/N: Tajunnanvirtainen ficlet, joka syntyi Tutkimusmatka darkfluffiin -haasteen inspiroimana. Laitan tämän tänne nyt heti kirjoittamisen jälkeen, ennen kuin tulen katumapäälle.
Sinun kätesi on minua kohtaan aina loputtoman hellä, äänesi pelkkää selkäpiitä pitkin valuvaa hunajaa. Ja tietysti minä rakastan sinua, kaikilla osaamillani kielillä.
(i love you, jag älskar dig, ti amo, ich liebe dich, je t'aime ja mitä näitä nyt on)
Kun tulen kotiin sinä olet jo odottamassa, hymyilet kahvikuppisi yli pehmeästi. Kuin minä olisin kallein ja kaunein asia maailmassa.
”Miten päiväsi sujui? Eihän Anna ilkeillyt sinulle?” kysyt.
”Ei”, vastaan refleksinomaisesti ja käännyn ottamaan kahvia pöytätasolta. Olet jälleen ottanut lempimukini valmiiksi esille, sen jossa on vaaleankeltaisia täpliä. Pöydällä on tuore kimppu tulppaaneja.
”Varmastiko? Sinun pitää puhua pomollesi jos se jatkuu. Minä voi puhua hänelle.”
”Ei tarvitse, ihan totta”, sanon, ahdistavat varjot tuntuvat jälleen kiertyvän sydämeni ympärille.
Kävelet taakseni ja kiedot kätesi ympärilleni, suukotat kevyesti niskaani.
”Hyvä. En voisi elää rauhassa, mikäli rakastani kiusattaisiin”, kuiskaat.
Äänesi on syvä kuin suolampi ja aivan yhtä upottava, hetteinen. Ihoni alla kulkee mielihyvän väreitä, samalla kun kätesi painautuvat iholleni omistavammin. Toinen sivelee käsivarttani alas, kiertyy kaappaamaan vasemman käteni sormet omiisi. Vihkisormus tuntuu kalvavan ihoa.
”Miksi sitten tulit näin myöhään? Kai tulit suoraan töistä kotiin?”
”Ainahan minä tulen”, vastaan, tavoitellen ääneeni samaa rakkauden kyllästämää sävyä kuin sinulla on.
Kieleni kuitenkin pettää minut, kompuroi rintaani kertyvän möykyn kampittamana. Vaikka ei siihen ole mitään syytä, minä tosiaan tulen aina suoraan töistä kotiin koska tahdot niin. Ja silti sinä kysyt sitä silloin tällöin, kuin pelkäisit minun joutuvan kiusaukseen ja lankeavan toisiin.
Sinä olet ainoa henkilö jota olen koskaan suudellut.
Käännät minut ympäri kuin hauraan veistoksen, lasimaljan tai höyhenen. Jonkin heikomman, särkyvän ja varjeltavan. En minä ennen ollut sellainen, en minä mennyt rikki pelkästä katseesta. Mutta sinun ilmeesi saa kyyneleet silmiini, se on haavoitettu ja silti lempeä.
”En ikinä tekisi mitään sinua vastaan, en koskaan. Rakas, uskothan sinä minua?” kuiskaan.
Sinä sivelet kaulaani, pyyhkäiset hiukset pehmeästi syrjään kasvoiltani. Suutelet minua kulmakarvojen väliin. Ylleni vyöryy musertavaa helpotusta, vaikka samalla tunnen varjojen tiukentavan nyörejään.
”Uskon minä. Olen vain joskus huolissani.”
Aina. Sinä olet aina huolissasi, ajattelen, mutta en sano mitään. Huulesi kohtaavat huuleni haparoiden ja minä olen aina sinun.