7
Hei, hetkinen - sinä teit mitä?
D.T.
Seamus,
vastaa minulle heti! Annoitko Parvatin ymmärtää, että voisin mennä hänen kanssaan tanssiaisiin? Sanoitko? Sillä nyt minusta tuntuu siltä, että minun on pakko mennä.
D.T.
S,
nyt, kun ensipaniikkini on ohi (sen lisäksi minusta tuntui, että Lipetit alkoi vilkuilla minua huolestuneen oloisena pöytänsä päältä), voisin yrittää sanoittaa tuntemukseni toisin. On totta, että Parvati on erittäin sievä ja hänellä on hauskat jutut. Osittain siksi, että hän kertoo tarinoita ennustustunneilta ja on edelleen hämmentävän vakuuttunut Punurmion taidoista, mutta osittain myös siksi, että hän tietää hyvin paljon kaikesta, mitä koulussa tapahtuu.
Mutta samalla minusta tuntuu, että haluan mennä tanssiaisiin jonkun kanssa, jonka oikeasti haluan parikseni.
Neljäntenä vuotena parin löytäminen kolmivelhoturnajaisten joulutanssiaisiin oli tuskaa. Se oli pelkkää paniikinomaista edestakaisin juoksentelua, hikoilua ja haparoivia lauseita, kun itse kysymys piti esittää tytölle. Muistat varmaan itsekin. Tiivistettynä: se oli kamalaa - ja päädyimme silti menemään tansseihin ilman paria (se ei tosin ollut maailmanloppu, boolihan oli kamalan hyvää - varsinkin, kun olit käynyt juomien kanssa Fredin ja Georgen luona). Ja siksi nyt, kun meillä on mahdollisuus käyttäytyä kuin aikuiset eikä säntäillä edestakaisin kysymässä ketä tahansa pariksemme, haluaisin mennä tanssiaisiin jonkun oikean henkilön kanssa.
En sentään Sen Oikean. Se olisi liioiteltua: joulutanssiaisiin on vain kaksi viikkoa.
Oletko jo löytänyt korvaavan vaihtoehdon Parvatille? Tai oikeastaan: kenen kanssa sinä oikeasti haluaisit mennä?
D.T.
P.S. Jos et nyt vastaa, heitän päällesi herjan, jonka näin (ja myöhemmin opettelin) itse herja-mestari Ginny Weasleyn langettavan Zacharias Smithin päälle. Ja lupaan sinulle: et halua kokea samaa.