Ficin nimi: Kliseistä peliä
Kirjoittaja: Thelina
Tyylilaji: Salainen tapaaminen tähtitornissa
Ikäraja: S
Paritus: Fred Weasley/Roger Davies
Yhteenveto:
Syy, miksi olemme täällä, jollain tavalla tarvitsee kliseiset puitteet.Vastuunvapaus: Kunnia kaikesta J.K. Rowlingin luomasta kuuluu hänelle
A/N: Hyvää syntymäpäivää,
ruttopoika! Toivoit rarempaa slashia, ja koska minulla oli pyörinyt
Arvaa kuka? -ficistä (S) lähtien mielessä tällainen paritus, niin kirjoittelin sinulle tällaisen pienen tuplaraapaleen.
Kliseistä peliä”Aika kliseinen paikka tapaamiselle, Weasley.”
Fred käännähtää ympäri ennen seuraavaa sydämenlyöntiään. Davies seisoo tähtitornin tasanteella pitkien kiviportaiden yläpäässä. Soihdun valo piirtää korpinkynnen ääriviivat selkeinä pimeyteen: täydellisesti levenevät hartiat, pitkän ja ryhdikkään huispaajanvartalon, aavistuksen laineikkaat hiukset.
Fred nielaisee. Hänen tavallisesti niin kerkeä kielensä tuntuu jotenkin juuttuneen kitalakeen.
Pahuksen Davies.
”Ainakaan en raahannut sinua luutakomeroon”, Fred lopulta tokaisee. ”Vaikka toisaalta…”
”Mitä?” Davies kysyy. Hän on kävellyt lähemmäksi, ja näyttää siltä, kuin aikoisi pian kuroa umpeen viimeisetkin tuumat heidän välillään.
”Minä luulen”, Fred sanoo, ”että syy, miksi olemme täällä, jollain tavalla
tarvitsee kliseiset puitteet. Ainakin näin aluksi. Sitä paitsi: et voi väittää, etteikö kuka tahansa huispaaja tuntisi oloaan kotoisaksi taivasalla. Ja kapteenina varmasti tiedät, miten viihtyisä valvojaoppilaiden kylpyhuone on. Täydellinen aivan tietynlaisiin hetkiin. Kuten myös luutakomerot.”
”Ja mitä sinä valvojaoppilaiden kylpyhuoneesta tiedät?” Davies kysyy. Hän on niin lähellä, että Fred pystyy haistamaan hammasvälilankamintun ja sitruunaruoholta tuoksuvan deodorantin. Fred nojautuu tornin kivistä kaidetta vasten.
”Sanotaanko, että kävin tarkastamassa paikan ihan vain seuraavaa tapaamistamme ajatellen”, Fred henkäisee, Daviesin huulten hipoessa hänen kaulaansa.
”Seuraavaa?”
”Niin.”
”Olen otettu, että suunnittelet jo seuraavaa tapaamistamme, vaikka ensimmäinenkin on vielä alkutekijöissään”, Davies sanoo.
”Minun puolestani voimme hyvin siirtyä alkupeleistä varsinaiseen otteluun”, Fred vastaa.
Davies virnistää leveästi ja tekee työtä käskettyä.