Ron x Harry. ❤️ Siinä kaksikko, joka on luotu toisilleen. Rarrya saisi olla paljon enemmän kuin sitä on.
Repliikit tekstin sijassa ilman repliikkimerkkejä oli mielenkiintoista. Itselläni on hatara mielikuva, että olisin vastaavaan jossain aikaisemmin törmännyt, mutta en muista että oliko se jossain kirjassa vaiko ficissä. Oli miten oli, se tyyli sopi tähän oikein hyvin, erityisesti tarinan lyhyyden ansiosta. Pidemmässä tarinassa se tuskin toimisi niin hyvin kuin se tässä toimi.
Ugh. Pimento. Melkein olin unohtanut miten paljon häntä inhoan. Pimento on todella inhottava hahmo kamaline rangaistuksineen. Ymmärrän Hermionen toiveen siitä, ettei Harry uhmaisi joka käänteessä Pimentoa, kun tämän rangaistukset ovat hirvittäviä, arpia jättäviä (siis ihan oikeasti, Toffee, mitä hittoa ajattelit palkatessasi Pimennon opettajaksi?). Samalla kuitenkin ymmärrän Harryn tahtoa uhmata Pimentoa, joka vähättelee ja kiusaa oppilaita, jotka eivät ole hänen (ja ministeriön) kanssa samaa mieltä asioista, kuten Voldemortin noususta. Kiusaajia vastaan on noustava. Olen myös sitä mieltä, että Pimento olisi keksinyt minkä tahansa syyn voidakseen kiusata, rangaista oppilaita, joista tämä ei vain pitänyt. Joten Harrylla ei ehkä olisi ollut mahdollisuuksia, vaikkei hän olisikaan uhmannut Pimentoa.
Hah, tuskin Hermione sentään sykettäsi kuulisi, Harry, vaikka sydämesi löisi normaalia kovempaa Ronin näkemisen johdosta. Hermionella pitäisi olla hitonmoinen kuulo siinä vaiheessa.
Vaikka eipä sen puoleen, se tunne, kun on varma että joku toinen voi kuulla sydämen villiintyneen sykkeen… Ei kiva, ei yhtään kiva.
Itse tykkään ajatella, ettei Hermione tiennyt että poikien välillä oli ystävyyttä syvempiä tunteita toisiaan kohtaan, koska mielestäni se on hauskempaa niin. Ja yleensä ficeissä, joissa Hermione tietää poikien tunteista (jopa ennen kuin nämä itse tietävät niistä), hänet on kuvattu asian suhteen jotenkin ylimielisenä, josta en pidä yhtään. Se ei ole mun mielestä Hermionen tapaista.
Anyhoo. Hermione on kuitenkin tosi fiksu tyttö, joten luultavasti hän kuitenkin tiesi Harryn ja Ronin keskinäisistä tunteista. Varsinkin kun ottaa huomioon sen miten Harry ja Ron molemmat käyttäytyivät eri tavalla kuin normaalisti toistensa seurassa – ei uskalleta katsoa toista, jotteivät kaipaus/tunteet paljastuisi, ei uskalleta mennä toisen lähelle, Ronin jännittyneisyys.
Ron ja Harry olivat suloisia tuossa lopussa, kun Ron viimein Hermionen poistuttua paikalta pääsi lohduttamaan Harrya ja pussaamaan pipin pois. Siitä oli varmasti Harrylle enemmän apua kipujen kanssa kuin myrsyliuutteesta (meinaan kirjoittaa aina myrskyli). Vaikka voisi kuvitella, ettei myrsyliuute maistu hyvälle, verestä puhumattakaan. Mutta, tuo oli kyllä ihana loppu tälle tarinalle. ^ ^
Mua jäi kiinnostamaan, että miten Harry ja Ron olivat tässä päätyneet yhteen ja vielä salaamaan suhteensa muilta (Hermionelta erityisesti). Ehkäpä voidakseen nauttia toisistaan ja suhteestaan rauhassa kaksin, sillä voisi olla että heidän suhteensa saattaisi aiheuttaa melkoisen hälinän koulussa, plus tietty Pimento, joka tuskin katsoisi kaksikon välistä suhdetta hyvällä. Mutta nuo ovat selvästi toisen ficin juttu (en minä mitään vihjaile, en
), enkä siten siis odottanut että niitä olisi tässä edes sivuttu.
Pidin tästä paljon, aivan loistava ficci. Teksti vei mukanaan, oli kuin olisi ollut itse paikalla (salaa) seuraamassa oleskeluhuoneen tapahtumia sen sijaan, että luki vain.
Kiitos tästä.
-tirsu