//Ai niin, onko kellään muulla soinut se Annan runka-tunka-tunk koko päivän päässä vai olenko ainut?
Joo, mulla soi se päässä aina silloin tällöin.
Tossu ja Mäksä, olisi pitänyt teidän kanssa tulla sinne, niin olisin ollut taatusti vanhin!
Ja olisi ihan piruuttaan voinut liittyä niiden hävettävien Kalle-ihkuttajien joukkoon.
Minä en tiedä mitään laulamisen tekniikoista enkä vireistä enkä mistään, mutta mä tykkään matalaäänisistä mieslaulajista ja niitä on minusta liian vähän. Enemmän on justiinsa tuollaisia kiekujia. Pete voi laulaa teknisesti oikein ja muuta vastaavaa, mutta mun korvaan sen äänessä ei ole oikein mitään persoonallista tai sellaista, mikä erottaisi sen edukseen nimen omaan laulajana. Minä en tee mitään rohkealla esiintyjällä, jonka äänellä lauletuista levyistä ei jaksa innostua muuta kuin jos katselee samalla tyyppiä videolta. (Enkä mä innostuisi siitäkään, paitsi että voisin kyylätä että kouriiko se haaroja laulaessaan). Mä tykkään enemmin kuunnella musiikkia, vaikka livekeikat onkin ihania. Tietty Petenkin levystä voi tulla hyvä, jos siihen saadaan hyviä biisejä, koska musiikki menee aina laulajan edelle, mutta hyvä laulaja - sellainen siis, jota on itsestä kiva kuunnella, on bonus. Koopin äänessäkin on enemmän persoonaa ja sillä on äänessä vahvuutta persoonan lisäksi. Se ei ole matala, mutta siinä on kiva vibraatto ja se kuulostaa kokonaisuutena korvaan hyvältä. Siksi mun korvaan Kalle ja Koop kuulostaa paremmalta, vaikka Pete osaisi kuinka teknisesti laulaa paremmin ja vaikka se olisi rohkea jne. (Voisin kyllä väittää vastaan. Se on laulanut läpi tasan yhden kappaleen Idolsissa, loput on olleet enemmän äänen rääkkäämistä, mikä sekin voi olla ihan viehättävää, mutta jos tekee vain sitä, niin se on tylsää ja minä kuuntelen mieluummin laulua, vaikkei se olisikaan teknisesti täysin puhdasta eikä englannin ääntämisen puolestakaan.
) Kalle voi olla naurettava kaikella tapaa, mutta toistaiseksi se on sentään laulanut ja sen ääni kuulostaa mun korvaan hyvältä, ei mahda mitään.
Muoks: Miksi mä vedän aina Peten mukaan, vaikka mun piti vaan sanoa, että musta vaan tietyt tyypit kuulostaa kivemmalta kuin toiset eikä se sinänsä liity paremmuuteen.
Se tyyppi jotenkin jurppii mua, vaikkei siitä ole mitään sanottavaa. En osaisi edes arvioida sitä persoonana tai mitenkään.
Ehkä mua vaan jurppii se, että se ei laula!
Kyllä Annastakin viimeksi kuuli, että sen laulu meni vähän metsään, mutta silti se kuulosti siitä huolimatta hyvältä. Sen sijaan Jaana taisi laulaa aina tasaisen varmasti, mutta ei vaan sytyttänyt. Nämähän on tällaisia makuasioita. Anna-Kaisa on jäänyt minulle vähän etäiseksi, koska olen pari kertaa missannut sen laulamisen.