tellie: Jep, joskus konfliktit on tarpeellisia, että saadaan kissa pöydälle ja asiat selvitettyä. Kiitos kommentistasi!
Lasijoutsen: Jep, lukuja tulee nyt tiuhaan, koska haluan saada tämän pois keskeneräisistä
Saattaa jopa olla, että julkasen loput luvut tän viikon loppuun mennessä
Kiitos kommentistasi, lyhyissä kommenteissa ei ole mitään pahaa, aina on mukava tietää lukijan seuraavan
13. osaHermione heräsi herätyskellon ääneen. Mutta se herätyskello ei ollut hänen oma tasaääninen patterikellonsa, vaan oikein rämisevä ja paikoillaan hyppivä taikakello.
Hermione säikähti ääntä niin, että pomppasi pystyyn hapuillen taikasauvaansa, joka oli jäänyt hänen makuuhuoneeseensa. Draco hapuili kelloa yhä puoliunessa, mutta kello läpsäisi jalallaan Dracon käden pois ja jatkoi meteliä. Draco huokaisi ja kierähti selälleen, avaten viimein silmänsä.
“Olen hereillä näetkö?” Draco mutisi ja painoi kelloa, joka suostui viimein vaikenemaan.
“Tuo on aivan kauhea, miksi käytät sitä?” Hermione ihmetteli. Hänen sydämensä hakkasi yhä lujaa säikähdyksen jäljiltä.
Draco käänsi katseensa Hermioneen näyttäen hetken aikaa hämmästyneeltä, kuin olisi unohtanut, että Hermione oli nukkunut hänen vieressään.
“Koska en herää muuten”, Draco haukotteli ja nousi istumaan.
“Oletko kokeillut antaa päivänvalon herättää sinut?” Hermione ehdotti.
Draco viskasi peiton päältään ja nousi ylös. “Liian vaivalloista”, hän mutisi ja käveli vaatekaapilleen. Hermione naurahti hiljaa miehen käsitykselle
vaivalloisesta. Katseltuaan hetken aikaa kaapin sisältöä, Draco kääntyi katsomaan Hermionea. “Aiotko jäädä katsomaan esitystä?”
Hermione punastui ja kiirehti nopeasti pois huoneesta.
***Ennen kuin Hermione suuntasi alakertaan, hän jäi katselemaan ympärilleen. Yläkerrassa oli toinen olohuonealue, jossa oli suuri kirjahylly, baari, biljardipöytä ja kaksi nahkanojatuolia. Sen läpi saattoi kulkea käytävään, jonka päädyssä näytti olevan parveke ja sen molemmin puolin kaksi ovea. Hermione nosti kätensä kohti toisen oven kahvaa.
“Nuuskimassako sitä ollaan”, Draco huikkasi makuuhuoneen ovelta.
“Niitä sinun luutasalaisuuksiasihan minä vain etsin”, Hermione vitsaili ja laski kätensä alas ovenkahvalta. “Et koskaan näyttänyt minulle taloa”, Hermione huomautti.
“Onpa epäkohteliasta minulta”, Draco sanoi ja käveli biljardipöydän ohi käytävään, jossa Hermione oli. Mies virnisti hieman ja sanoi: “Minun puolustuksekseni, sinun kasvoillasi oli aika murhaava ilme meidän tavatessa.”
“Minun puolustuksekseni, sinä olit puoli tuntia myöhässä”, Hermione huomautti ja risti kätensä rinnalleen. Hän tuli epämukavan tietoiseksi siitä, että hänellä oli yhä päällään unipuku eikä rintaliivejä ja Draco oli täysissä pukeissa. Hän itse halusi tehdä aamutoimet rauhassa ja pukeutua viimeiseksi, mutta ilmeisesti Draco oli asiassa aivan päinvastainen, sillä tämä oli nytkin pukeutunut tummansiniseen pukuun.
“Ehdit jo toivoa, että virkailija antaisi sinulle uuden ehdokkaan?”
“Niin.”
“No, sen takia minä olinkin myöhässä”, Draco myönsi sivellen biljardipöydän reunaa. “Minulla kesti hetken aikaa hyväksyä, että juuri sinä olit minun morsioehdokkaani.”
“Koska olen jästisyntyinen?” Hermione kysyi kurtistaen otsaansa.
“Huolehdin siitä vain vanhempieni mielipiteen takia”, Draco väitti. “Oikeastaan pelkäsin, että iskisit minua naamaan.”
Hermione purskahti nauruun, mutta Draco pysyi yhä vakavana. “Mitä? Oikeasti?”
“Niin no, kaiken sen jälkeen… ja sinun oikea koukkusi on aikamoinen”, Draco huomautti.
Hermione ei voinut hillitä kasvoilleen muodostuvaa hymyä muistaessaan kolmannen vuoden välikohtauksen, kun hän oli iskenyt Draco naamaan. Hän oli siitä aivan liian ylpeä. “En ole pahoillani siitä.”
“En ajatellutkaan, että olisit”, Draco totesi pahastumatta, mutta huokaisi sitten. “Ajattelin ratkaisevani asian sillä, jos vain en menisi, mutta viimein tajusin, että luultavasti tekisin vain enemmän hallaa elämälleni”, Draco kertoi vakavoituen.
Hermionea ei huvittanut puhua vakavia asioita niin aikaisin aamulla. “Mitä näissä huoneissa on?”
“Ei mitään kovin ihmeellistä, tuo on työhuone ja tuo toinen tilapäinen varasto, jolle en ole keksinyt vielä käyttöä”, Draco selitti ja lähti kävelemään portaita kohti. “Nyt minulla ei ole kyllä aikaa talokierrokselle, kello on puoli yhdeksän, minun ainakin pitää lähteä pian töihin.”
“Jo puoli yhdeksän?” Hermione älähti ja kiirehti Dracon ohi alakertaan. Hänen piti vielä käydä suihkussa, koska ei ollut tehnyt sitä illalla.
***Työpäivä oli kiireinen. Hermione oli jäänyt jälkeen paperitöissä esitelmänsä takia, joten hän joutui tekemään monen päivän paperityöt kerralla ja piinaamaan muistiaan oikein olan takaa, kun ei ollut muistanut laittaa ylös tarkistuskäyntien yksityiskohtia.
Harry tuli puolen päivän aikaa yllättäen käymään hänen työpisteellään ja pyysi Hermionea lounasseuraksi. Hermione suostui tietysti, mutta ei voinut olla miettimättä, oliko Harryllä jokin takaa-ajatus, sillä tämä ei kovin usein piipahtanut hänen luonaan kesken työpäivän.
Olihan Hermione aavistanut jutun juonen, mutta häntä ärsytti silti, kun Harry otti ensimmäisten haarukallisten jälkeen puheeksi, miten Hermionen todistusaineiden etsintä Dracon luona sujui.
“Et sitten pyytänytkään minua lounasseuraksi seurani vuoksi”, Hermione huokaisi tökkien salaattiaan, joka lounaspöydässä oli aina nahistunutta, mutta jota hän kuitenkin aina otti.
“Tietysti tulin, enkö voi pyytää monesta syystä?” Harry puolusteli.
Hermione ei vastannut vaan seivästi nuutuneen salaatinlehden haarukallaan ja tunki sen suuhunsa. Se maistui vetelältä.
“Kuule Hermione, tämä on tärkeä tutkinta. Kai sinäkin haluat, että kuolonsyöjät ja heidän aatteensa kitketään lopullisesti pois?”
“Tietysti, mutta… Ei Draco ole enää sellainen, uskon oikeasti, että hän on muuttunut.”
“Draco?” Harry hämmästyi ja nyrpisti hieman nenäänsä. “Joko te olette niin lämpimissä väleissä.”
Hermione joi ison kulauksen vettä peittääkseen punehtuneet poskensa. “Minä voin katsoa, jos löytäisin jotain, mutta en ala tonkimaan paikkoja läpikotaisin”, Hermione huomautti.
“Voin antaa sinulle pimeyden esineiden tutkan mukaan ja listan tunnusmerkeistä, joita epäilemme tärkeiden papereiden sisältävän. He nimittäin käyttävät jonkinlaista koodikieltä papereissaan”, Harry sanoi kiitollisena.
Hermione nyökkäsi, vaikkei ollut ollenkaan innostunut asiasta. Hän oli luullut mysteerinselvityspäiviensä jääneen taakse.