Tervehdys kommenttikampanjasta!

Huomasinkin nämä jo aiemmin, joten nappasin itselleni. Rita Luodikosta kirjoitetaan ihan liian vähän, joten tämä tuli hyvään tarpeeseen. Mukavaa myös se, että tämä on sarja, ei vain yksittäinen raapale.

Raapalemittaan eli tekstin tiivistäminen tasan sataan sanaan on ihan oma taitolajinsa sekin. Siinäkin mielessä ensimmäinen toimii hyvin, vaikka itse aina tykkään, jos tekstillä on pituutta enemmänkin.

Vaikka tyttö oli vannonut ettei lajittelu tuntunut missään, oli se silti jännittänyt melkein koko junamatkan ajan.
Tämä kohta jo sai tuntemaan sympatiaa nuorta Ritaa kohtaan, joka oli jännän paikan äärellä.

Ihana ajatus oli sekin, miten Rita haaveili heti pikku tyttönä toimittajan työstä ja pohti yrittävänsä haastatella lajitteluhattua itseään!
Ja kun lehdentekoon lopulta päästään, niin ei sekään ole helppoa.
Joka ikinen Korpinkynsi huolehti ajoissa lehteen tulevista jutuistaan, mutta leväperäisiltä Rohkelikoilta ei voinut odottaa samaa. Mokomat fletkumadot.
Rohkelikot, mokomat vastuutaan välttelevät seikkailijat!
Ovenripakohtaus oli hupaisa, ja sai taas kerran miettimään, miten turhauttava tuollainen tupaan sisäänpääsy olisi kiireiselle!
Ritan menestys koululehden toimittajana toi esiin sen puolen hänestä, että hyvä juttu menee edelle esimerkiksi pulaan joutuneen ekaluokkalaisen pelastamisesta.

Lucius taisi kuitenkin selvitä moisesta skandaalista Malfoyn arvokkuudella.
”Yksi asia minulle selvisi tämän teatterihässäkän aikana”, Rita sanoi. ”Minusta ei tule näytelmäkirjoittajaa.
”Tuon minä olisin tiennyt aikapäiviä sitten”, Lucy sanoi. ”Sinä olet katastrofinmetsästäjä!”
”Se kuulostaa tarpeeksi jännittävältä”, Rita naurahti ja piilotti sitten muistiinpanonsa toimittajantaskuunsa.
Aina oppii uutta, itsestäänkin.

No, skandaalien ja katastrofien perään se Rita sitten suuntautuikin.
Kiitos tästä hyväntuulisesta lukuhetkestä!