Nimi: Totinen iltapäivä
Kirjoittaja: Ronen
Fandom: Harry Potter
Ikäraja: S
Genre: fluffy
Hahmot: Molly/Arthur
Vastuuvapaus: En omista, en tienaa.
Haasteet: Arkifest II (haaste 10: yritys piristää arkea), Fluffy10 #3 (sanalla ymmärtää), Ficlet300 (sanalla 152. Kerma)
A/N: Oikein hyvää ja lämmintä syntymäpäivää ja joulunodotusta Isfetille! Toiveissasi synttärificcitopassa oli Mollya ja Arthuria, ja sain idean tällaiseen täysin höpsöön fluffailuun jouluaiheella. Toivottavasti tykkäät! <3
Molly hymyili, kun Kotikolon keittiön kellossa Arthurin viisari siirtyi osoittamaan kotiin saapumista. Kului vain pieni hetki, ja Arthur rymisteli ovesta sisään. Vasemmassa kädessään hänellä oli salkku, oikeassa sen sijaan keskisuuri pullo jotakin juotavaa, jota Molly ei heti tunnistanut. Arthur tervehti vaimoaan, laski tavaransa keittiön pöydän ääreen ja tuli sitten antamaan hänelle ison pusun ennen kuin siirtyi takaisin naulakon ääreen. Mollyn kasvoille levisi lämmin hymy, kun hän katseli Arthuria riisumassa ulkotakkiaan touhukkaasti. Miksi Arthurilla olikaan niin hyvä päivä?
”Miten meni töissä?”
”Oikein, oikein mainiosti! Tänään oli harvinaisen rauhallinen päivä, vaikka joulua kohden kaikki ilkiteot jästien joulukoristeita kohtaan lisääntyvät hurjin määrin… emme sentään joutuneet pysäyttämään eloon herätettyä joulupukkikoristetta, kuten viime viikolla.”
”Hyvä kuulla, kulta.”
”Ja! Minä löysin meille jästien joulujuomaa! Se kuulosti niin kiinnostavalta, että minun oli ihan pakko hankkia pullollinen… mitä mieltä olet, pistetäänkö maistaen tuota munatitoa?”
”… tarkoitatko muna
totia?”
”Munatotiko se on? Mistä sinä sen nimen tiedät?”
Molly naurahti ja tuli silittämään hieman höpsön aviomiehensä poskea.
”Olen minäkin nähnyt siitä mainoksia, kun olen poikennut kaupunkiin välillä.”
”Selvä, hyvä on. Mutta niin, maistamaan…”
Arthur näpäytti taikasauvallaan astiakaapista kaksi mukia, kaatoi korkatusta pullosta suunnilleen puoli mukillista kummallekin ja toisella näpäytyksellä lämmitti totin täydellisen sopivaksi. Molly tarkasteli lähemmin pullon etikettiä ja nyökkäili samalla hyväksyvästi. Arthur ojensi toisen mukeista hänelle, ja aviopari kolautti mukien reunat yhteen kuin skoolaten.
Ensimmäinen suullinen oli niin herkullinen. Toti oli kermaista, lämmitti sisältä lempeästi – paljon paremmin kuin esimerkiksi tuliviski – ja jätti kanelisen jälkimaun suuhun. Molly joi pari hörppäystä, laski mukinsa pöydälle ja heitti pikaisen suukon Arthurin huulille. Munatoti maistui vielä paremmalta niiltä.
”Eikö olekin hyvää?”
”Voi Arthur –”
Molly pörrötti aviomiehensä harvenevia hiuksia.
”—ehkä minun täytyy tässä vaiheessa myöntää, että vaikka turhaudun joskus kaikkiin näihin sinun jästikokeiluihisi – en mainitse nyt mitään tämän enempää tuosta autostasi – kyllä sinäkin joskus osut naulan kantaan. Tällä kertaa ymmärrän täydellisesti, miksi innostuit totista. Tämä on niin täyteläisen jouluista ja lämmittää sydäntä.”
Arthur kulautti oman totinsa loppuun, työnsi tyhjän mukin kädestään pöydälle ja kaappasi Mollyn halaukseen.
”Mikään ei merkitse minulle enempää kuin rakkaan vaimoni tuki tällaiselle hölmöille unelmille, jästimaailman mysteerien ratkaisemiselle. Minä rakastan sinua, Molly.”
”Niin minäkin sinua, Arthur. Aina.”