Kirjoittaja: cassi
Ikäraja: K11
Paritus: Draco/useita (tulkinnanvaraisia)
Tyylilaji: draama & angst, menneen unohtaminen
Vastuunvapautus: Rowlingin hahmoja, nyyh
! Varoitukset: tulkinnanvaraisuus
Haasteet: Neljän tuvan haaste,
Otsikoinnin iloja,
Teelusikan tunneskaala,
Kirjoittamisen kuudestilaukeava &
12+ virkettäK/K: "ai kauhea kun minulla on paljon haasteita kesken" mietti cassi ja kirjoitti tämmöisen! Silleesti vähän voisin sanoa, että olen jo kauhean kauan halunnut kokeila minäkerrontaa HP -maailmassa ja no nyt sitten? Yritin?? Minä jotenkin vähän innostuin tämän kanssa, enkä osannut lopettaa. Niin. Onhan se melko tulkinnanvarainen, mutta niin olen minäkin. Palaute = <3
Mutta minua te ette saaMinä olen vääränlainen väärämieli, ajatukseni kuin meri: minä hukutan heidät sinne ilomielin kerta kerran jälkeen. Jos olen huolimaton, katseeni kääntyy kolkoksi – silloin Astoria koskee minun kättäni, karheaa poskeani, hiuksia niskassa, sanoo:
Kun olet valmis, kuuntelen. Joinakin päivinä Astorian(kin) ääni on liikaa; samalla tavalla kuin ne perhanan krumeluurit, joita hän on asetellut pitkin poikin asuntoa. Se oranssi lintu olohuoneen kirjahyllyllä: se tuomitsee minun käytöstäni.
Kertoisinko Astorialle
sinusta, öistämme Kalmanhanaukion ullakolla, siitä miten sen lahon talon katto vuoti pisaran vettä sinun silmäsi nurkkaan, ja minä luulin että itkit? Siitä miten naurusi helisti huolestuttavan hoikkaa vartaloasi, ja minä pelkäsin kääntää katsettani, mutta samalla kuitenkin suutelin kylkiluittesi välisiä kuoppia?
Kertoisinko tunteesta, jonka nimesit leikkisästi Ameebaksi ja jonka hätistelit ullakon nurkkaan piiloon? Vai siitä, miten en koskaan kertonut sinulle, että Ameeba palasi minun luokseni yö yön jälkeen vailla syyllisyyden häivääkään?
Se on kuin henki haamu kummitus; sinun ihosi tuntu minun mieleni reunalla, sinut minä hukutan mereen aina ensimmäisenä. Saattaa kulua tuokio tai kaksikin, en minä enää sinun ääntäsi muista, mutta hymysi se on tallessa edelleen.
Astoria sanoo sellaisia asioita kuin
parketti on naarmuinen ja
piha pitäisi haravoida, minä peitän pitkästymiseni huonosti haukotukseen, sanon:
Sitä varten meillä on, rakas, kotitonttuja. Astoria on tasainen ja oikea, viileä kuin yöt tammikuussa, mutta niin olen minäkin. Sulan luultavasti vasta krematoriossa mieleni merta myöten.
Taatusti en koskaan kertoisi Astorialle
hänestä, jonka tutkailuun käytin enemmän aikaa kuin oli sallittua; pitkät illat ministeriössä eivät koskaan olleet elävöittäneet minun kehoani niin. Lähestyin häntä ensimmäisen kerran banaani ojossa, kun kuulin hänen mahansa kurnivan nälästä. Hänen silmänsä olivat ruskeat ja täynnä kysymyksiä, mutta lempeät – hän otti banaanin vastaan ja sanoi:
Minun täytyy toimittaa nämä asiakirjat eteenpäin, mennään sitten kahville. Minä purin kulmahampaallani poskeeni ja mietin
voisinko minä näyttäytyä hänen kanssaan julkisesti? Se ei aivan ollut minun DNA:ssani, mutta sitten tajusin, ettei kukaan sellainen ollut enää elossa, jonka mielipiteestä minä välittäisin.
Meistä kumpikin joi mustan kahvin, muistan jopa matkineeni häntä: hänen maailmansa oli niin erilainen kuin minun, hänen maailmaansa mahtui paljon enemmän. Hänen tapahtumahorisonttinsa siinsi mahdollisuuksia ja mahdottomia, kysymyksiä ja tolkuttoman kaunista tulevaisuutta – minäkin mahduin sinne, vetäydyin hänen mukaansa ja tajusin nopeasti ennakkoluulojeni olevan lapsellisia ja keveitä: niiden paino ei tuntunut minun hartioillani hänen seurassaan.
Karkasimme eteläänkin: päivisin kuuntelin hänen korkojensa kopsetta katukivetyksellä, söimme ja joimme itsemme yltäkylläisiksi asti – iltahämärässä minä painoin hänet lähelleni iho ihoa vasten sen kuumottavan ilmaston alla.
Mutta piilotetut tunteet ja ajatukset ja odotukset kupruilevat pintaan ajan myötä: minun piti päästää hänestä irti, antaa hänen elää ilman minun menneisyyteni varjoja, ilman minua, ilman minun jatkuvaa kurkkimista olan yli, että joko ne saavat meidät (minut) kiinni.
Hän ei koskaan ymmärtänyt minua, hän sanoi, että sanani kalvavat hänen mieltään kuin kaarituki rintakehää, minä tietysti annoin hänen pitää meidän eroamme niin yksinkertaisena, en minä tohtinut hänen maailmaansa synkistää –
hänen kasvojaan minä hyväilen kauemmin, kunnes lopulta hukutan tietysti hänetkin, voimakkaasti, mutta hän ei satuta minun mieltäni niin kuin
sinä ja siitä minä olen hänelle kiitollinen.
Astoria sanoo, että
sipulit ovat menneet huonoiksi hemmetti vieköön, me olemme vähän sillä tavalla pitkästyneitä arkeemme, Astoria ja minä, mutta tasavertaisia ja yhtä kylmiä – Astorialla on tietysti jo vauva tulon päällä, minä olen tehnyt velvollisuuteni, minä vääränlainen väärämieli, jonka ajatuksissa hukkuu jo kaksi ihmistä: minä annan heille superkuun taivaalle kertomaan, että minäkin olen heidän kanssaan, mutten koskaan kuitenkaan pinnan alla.
Tässä ja nyt, minä antaudun Astorialle, mieleni täynnä kuolemaa, mutta minä jatkan elämistä heille.