Minä myös! Siitä on tosin jo tovi, kun sarjaa viimeksi luin, mutta pidän siitä paljon. Pitäisikin lukea kirjat uudestaan, tällä kertaa myös viimeinen kokonaan loppuun asti. Omia suosikkeja olivat alusta lähtien Luke, Simon ja Magnus ja samat ovat säilyneet edelleen. Monista muistakin kyllä pidän. En oikein osaa sanoa inhokkihahmojani. Valentine on toki inhottava, mutta tavallaan en häntäkään suoranaisesti inhoa.
Katsoin elokuvan silloin, kun se ilmestyi ja pidin siitä kovasti. Olin aika surullinen, kun sarjasta ei tehty enempää. Tv-sarjaa yritin katsella, mutten tiedä mikä siinä oli, ei vain jotenkin iskenyt. Pitäisi ehkä katsoa enemmän, ei kahden jakson jälkeen kauhean hyvää käsitystä varmaankaan saa. Sarjassa on kyllä mukana hyviä näyttelijöitä, jotka tuntuvat istuvan rooleihinsa.
Cedarella_Riddle mainitsit varjomaailmalaiset. Olen aina pitänyt ihmissusista ja ovatpa olleet suosikkejani tässäkin. En ole varma, voiko hiljaisia veljiä sanoa alamaailmalaisiksi, mutta heidänkin tarinansa jotenkin iski, myöskin heidän naispuolisten vastineidensa (rautasisaret?). Magnus on kyllä velhona aivan omaa luokkaansa. Lilith oli kyllä aivan pöyristyttävä. Noniin, siinähän se inhokkihahmokin tuli samalla. Ja heh, sekotin nyt ehkä kaksi termiä keskenään, mutta menköön sen piikkiin, että sarjan lukemisesta tosiaan on vierähtänyt jo muutama vuosi.
Entäs teidän suosikkikirjanne sarjasta?