Wingu: Harry on niin ymmärtämätön
kyllä Pullanmuru varmasti auttaisi mutta Draco ei taida ymmärtää sitä!
Lenune: hihihi kiitos! <3
Arte: kyllä on tilanne hankala!
Fairy tale: vähintään jonkinlainen joulukonsertti lienisi kyllä välttämätön! oi, ehkä voit nimetä hänet Pullanmuru kakkoseksi :3
-
Luukku 20Kahdentenakymmenentenä joulukuuta Draco oli hyvin päättäväinen. Hän oli puoli yötä miettinyt, miten ottaisi asian Harryn kanssa puheeksi, ja uuvuttanut Pullanmurun pohdinnoillaan täysin. Se jäi nukkumaan pää siiven alla kun Draco pyyhälsi Harryn asunnolle heti aamuyhdeksältä. Leijonakolkutin suoritti tervehdykseksi jonkinlaisen karjahduksen ja haukotuksen välimuodon.
Harry avasi oven pöllämystyneenä ja tukka pystyssä.
”Draco? Mitä sinä teet täällä tämmöiseen aikaan?”
”Anteeksi, haluaisitko...” Draco aloitti, mutta keskeytti sitten. ”Ei kun minulla on sinulle asiaa”, hän sanoi topakasti ja tunkeutui sisään. Harry seisoi hetken typertyneenä ovella ja seurasi sitten perässä.
”Istu ihmeessä alas”, hän sanoi sarkastisesti. Draco totteli. ”No, mitä asiaa sinulla nyt oli?”
”Minä... öö...”
Harry huokaisi kyllästyneesti. Tai väsyneesti, Draco ei ollut varma.
”Niin minä tulin ottamaan puheeksi sen suudelman”, Draco sopotti nopeasti. Tämä ei kyllä mennyt yhtään niin kuin hänen suunnitelmissaan! (Niissä Harrykin usein tiesi, mistä hän oli puhumassa. Ja hän itse oli huomattavasti sujuvampi!)
”Ai, mitä siitä?” Harry kysyi, kuin asia olisi aivan arkinen. Draco availi ja sulki suutaan hetken.
”Niin sitä minä vaan että eihän se vaikuttanut väleihimme.”
”Ei tietenkään!” Harry sanoi. ”Oikeastaan minä olin jo unohtanut sen.”
Draco tuijotti Harrya ja räpytteli silmiään.
Hän ei taatusti ollut vielä unohtanut asiaa.
”Ahaa, no, sepä... hyvä.”
”Oliko sinulla muita huolia?” Harry tiedusteli, mutta ei oikeastaan kuulostanut siltä kuin haluaisi tietää.
”Ei ollut”, Draco mumisi vaivautuneena. Harry vilkuili makuuhuoneensa ovea merkitsevästi (ei sillä tavoin merkitsevästi!), joten Draco huikkasi alistuneena heipat ja tepsutteli ulos.
Oli toki oikein hyvä, että suudelma ei harmittanut Harrya. Jotenkin Dracosta silti tuntui kurjalta, että tämä ei välittänyt siitä
yhtään.