Miten en oo aiemmin kiinnittänyt tän ficin olemassaoloon mitään huomiota? Kai mä tän oon vähintäänkin sun listauksessa huomannut, mut jotenki mennyt sit kuitenkin ihan ohi... Mut nyt sit ihan sattuman kautta tää hyppäs eteen ja oli pakko lukea! 👀👀
Oi että tää oli hyvä! Vaikka mä en aina tiedäkään, miten mun pitäis angstiin suhtautua (koska yhyy oon herkkä sielu joka haluaa lukea vain hyvän mielen höpöä) niin sitäkin on paikoitellen kiva lukea (ja kirjoittaa). Ja JJ on kyllä semmoinen persoona et hänestä saa mielenkiintoista angstia aikaiseksi (ja okei on mullaki pari häneen liittyvää ideaa, joissa on molemmissa ainakin vähän angstinpoikasta mukana 😅 hyvä sanoo tää just ku on kertonu haluavani lukea lähinnä vain hyvän mielen tekstejä enkä angstia). Mut siis joo, ajatus siitä, että kuningas olisikin JJ:sta erillinen persoonallisuus on hieno. Ja mun kauhua rakastava mieleni alkoi jatkokehittää tätä ajatusta kamalampaan suuntaan, jossa se kunkku oliskin jokin mieleen majoittuva demoni jonka tavoitteena on lopulta vallata JJ:n koko keho käyttöönsä (siis joo en kestä angstia mut rakastan kauhua
). Mulle tuli tästä kans vähän mieleen yksi kauan sitten lukemani South Park -fici, jossa Clyden mielessä oli vähän samaan tapaan
joku, mutta se fici jäi kesken eikä se kai ikinä selvinnyt kunnolla että kuka/mikä se oikein oli :< Mut se oli yksi mun lempificejä silloin aikoinaan!
Tässä oli kyllä, kuten sanoin, mielenkiintoinen aihe. Itsereflektioita on kiva lukea, ja voi että miten mun alkoi käydä JJ:tä sääliksi tätä lukiessa ;___; Välittyy niin vahvasti tunne, että hän on persoonansa/kuninkaan vankina eikä voi oikein tehdä muuta kuin katsoa vierestä, kun kuningas käyttää hänen suutaan pröystäilyyn ym. ja saa muut pitämään häntä kusipäänä ja itsekeskeisenä idioottina, ja miten kuningas vain vaatii, vaatii, vaatii. Olit kyllä todella hienosti kuvaillut tuonkaltaisia tilanteita niin suorasanaisella kerronnalla kuin kielikuvillakin. Teksti oli kokonaisuutena todella rikas ja monipuolinen.
Pientä helpotusta JJ:n tilanteeseen onneksi tuo se, että kuningas ei vaivaudu olemaan ihan aina läsnä. Saa JJ olla edes hetken oma itsensä ja tehdä sitä, mistä itse nauttii. Oli se sitten perheen kanssa puuhastelua, opiskelua, hyväntekeväisyyttä tai kirkossa käyntiä ♥ Mutta kisakausi on pitkä, siinä on monta tuntia, päivää ja kuukautta jaettavaksi kuninkaan kanssa :<
Olis muuten ollu ihan hauska tietää, mitä kuningas ajatteleekaan Isabellasta. Jaksaako hänen seuransa ilahduttaa kuningasta ja tyydyttää tämän itseriittoisia tarpeita? (Periaatteessa luulis kyl, koska mun silmiin Isabella suunnilleen palvoo maata JJ:n alla - mut toisaalta päinvastoin kans, ja sitä en tiedä, ryhtyiskö kuningas sit siihen.)
Joskus hänen todellisempi luonteensa kuitenkin tavoitti toisia, ja heidän olemuksensa muuttuivat vähemmän torjuviksi. Hän oli siitä kiitollinen. Lyhytkin rauhan hetki sai iloiseksi ja tuntui riittävältä.
Ääää, ei saa ;;___;; ei mun pieni herkkä mieleni kestä tämmöisiä kohtia.
Toiki on muuten sekä kiehtovaa että karmivaa, että JJ selvästikin pelkää tota kuningasta. Voi parkaa... ;__; Voi miten mä toivon, että viime kädessä hän olisi itse se, joka voittaa kruunun itselleen, saa olla oma kuninkaansa. Olis kyllä mielenkiintoista tietää, miten tuollainen sivupersoonakuningas on alkujaan syntynyt 🤔 Onko se ollut ensin joku JJ:n tapa selvitä jännityksestä ja paineista tms. joka on sitten paisunut itsestään vähän turhankin paljon, vai jotain muuta.
Tekstissä esiintyvä maininta yli kymmenestä planeetasta viittaa Leroyn perhekokoonpanoon: törmäsin kommenttiin, jonka mukaan JJ olisi vanhin yhdestätoista lapsesta ja minuun se upposi ongelmitta. Tätä perhekoon suuruutta tuskin on vahvistettu (?), mutta itse pidän ajatuksesta paljon. Siksipä se päätyi tähän pätkään.
Hehee, muistan ku me puhuttiin joskus tästä!
Ja sitten tulin minä ja pilasin kaiken kertomalla, että canonin mukaan JJ:llä on vain yksi pikkuveli ja yksi pikkusisko </3 En kyllä muista yhtään, missä välissä sekin on vahvistettu. JJ suurperheen vanhimpana lapsena on kyllä ihan soma ajatus.
Pakko kans sanoa, että hitto tällä on hieno otsikko. Ficin luettuaan se on kyllä aikas hyytävä, mutta silti niin upea ja niin
voimakas. Jotenkin enteilee sellaista pelkoa, että JJ ei ikinä pääse tuosta kuninkaasta eroon o.o Varsinkin kun otetaan huomioon toi loppu, koska jfc, me tiedetään miten tärkeä uskonto on JJ:lle, joten tuollainen nousee esiin todella vahvana.
Mut siis ää vau mikä fici. Sä kyllä niin hallitset myös tämmöiset vakavammat ja synkemmät "syväanalyysit" hahmoista ihan niin kuin ne hauskat humoristiset dialogipainotteiset arkeilut. Kiitos tästä lukukokemuksesta.