Heh, minulla on paha tapaa selittää yhdelle kaverilleni ihan kaikkea mahdollista, mitä mielessäni liikkuu. Ja silloin, kun sattuu olemaan meneillä jokin isompi ficciprojekti, niin minähän selitän sitten siitä. Kyseinen kaveri ei ole lukenut yhtäkään Potteria eikä varmaan edes nähnyt kaikkia leffoja, mutta osaa koko sarjan juonen melkein täydellisesti, koska olen selittänyt hänelle sen vain kertoakseni jotain ficcini juonikulusta. Lisäksi onnistuin aivopesemään hänet niin pahasti, että hän kirjoitti itsekin Potter-ficin, yhden tosin vain minun tietääkseni. Ei tämän kaverin kanssa nyt ihan kunnolla ficcailusta voi puhua, mutta mainita kuitenkin, ja hän on yleensä vähän silleen "okei", mutta ei toisaalta suhtaudu kuitenkaan mitenkään negatiivisesti.
Yksi kaverini lukee ficcejä, ja hänen kanssaan tuleekin sitten puhuttua enemmän. Ihan sellaista kunnon selitystä "yhyyy tää juttu ei nyt toimi, ää, haluun parittaa noi" ja muuta. Lisäksi yksi nettikaverini betasi monta lukua ficistäni, josta hän ei yhtään edes pitänyt, koska hän ei pidä Pottereista eikä edes lue ficcejä. Mutta hän nyt onkin vähän sellainen (:
Periaatteessa en kyllä mitenkään ficcailuani salaile, mutten halua sitä erityisesti kuuluttaakaan. Jos satun mainitsemaan jostain ja joudun selittämään sen, tunnen itseni jotenkin tyhmäksi. Kaikki hyvät kaverini kuitenkin tietävät asiasta, eikä kukaan ole vielä suhtautunut mitenkään negatiivisesti. Lähinnä se liittyy siihen, että kirjoitan, ja jotkut jopa välillä haluavat vähän lukeakin. Osa kuitenkin ignoraa, ihan yksinkertaisesti siksi, koska ei heitä kiinnosta. Suoraan en ole vielä kuullut tai muutenkaan huomannut mitään sellaista "oopas outo ja tyhmä" -asennetta.
Pidin muuten ysiluokalla fanfictionista esitelmän, kun meidän piti jostain itselle tärkeästä asiasta esitelmöidä 30-45 minuuttia. Se jos mikä oli jännää, mutta järkytyksekseni koko meidän luokka oli ihan jeejee, eikä pitänyt minua mitenkään tavallista oudompana sen jälkeen.