Nimi: Ole sinä vain sinä (minä olen vain minä)
Kirjoittaja: tirsu
Genre: slice of life, fluff, AU, crossover & romance
Paritus: Clara Oswald/Sherlock Holmes (sivussa Tohtori/Psi & John/Mary)
Fandom: Doctor Who & Sherlock
Ikäraja: K-11
Varoitukset: Huumeiden käytön epämääräistä kuvailua, ruumiiden epämääräistä kuvailua
Summary: Kuule, minun pitäisi esitellä sinut vihdoin eräälle, joka on minulle erittäin tärkeä...Disclaimer: Tämä ficci on kirjoitettu pelkästään viihdytystarkoituksiin. Sherlock Holmes kuuluu sir Arthur Conan Doylelle ja modernisoitu Sherlock puolestaan Mark Gatissille ja Steven Moffatille. Doctor Who kuuluu mm. Sydney Newmanille, C.E. Webberille, Donald Wilsonille ja Steven Moffatille. Minä vain yksinkertaisesti lainaan heidän hahmojaan/maailmojaan. En hyödy tästä rahallisesti lainkaan, kunhan kirjoitan omaksi ilokseni (ja muiden iloksi
Haasteet: Rarepari 10,
A/N: Tämä ficci kertoo siitä miten Clara ja Sherlock tapasivat ja miten heidän elämänsä kietoutuivat yhteen. Välillä tulee olemaan aikaharppauksia ylimalkaisesti kuvailtuna, välillä taasen yhteen ajankohtaan keskitytään pidemmäksi aikaan.
Huomauttaisin sen verran, että olen poistanut Danny Pinkin olemassa olon Claran elämästä sekä hieman muuttanut Maryn taustoja, mikä tietysti vaikuttaa joihinkin tapauksiin. Niitä käsitellään tässä kuitenkin vain pienesti.
Ole sinä vain sinä (minä olen vain minä)AlkusoittoKuten tavallista, Tohtori oli ottanut ja kadonnut. Ensin tämä oli keskustellut erään naisen kanssa, joka oli ollut ulkoiluttamassa kissaa, ja sitten
puff, tätä ei ollut näkynyt enää missään. Eikä kissanaistakaan.
Tohtorin yhtäkkiset katoamiset sapettivat Claraa. Ihan kuin tämä unohtaisi hänen olevan mukana.
Kaikkein ärsyttävimpiä Ajan Herran katoamiset olivat silloin, kun tämä oli lähettänyt Claran johonkin (ostamaan kahvia, noutamaan päivän lehden tai jotain muuta yhtä tavanomaista). Kuten äskenkin, ennen kuin Tohtori oli alkanut keskustella kissanaisen kanssa, tämä oli lähettänyt tummapään hakemaan heille aamusumpit.
Niin Clara oli sitten tehnyt ja nyt hän seisoi kulmiaan kurtistaen siinä kohtaa, jossa Tohtori oli vielä hetki sitten seissyt, käsissään isot pahvimukilliset höyryävää kahvia.
Clara ei ollut sillä tuulella, että olisi jaksanut lähteä etsimään Tohtoria, tämä kun voisi olla missä vain – Lontoo oli suuri kaupunki. Hän hankkiutuisi ylimääräisestä kahvista eroon – koska Tohtori ei ansainnut sitä hylättyään hänet – ja painelisi takaisin TARDIS:lle (sillä oletuksella, että TARDIS olisi yhä edelleen siellä minne he sen jättivät).
Clara käännähti sininen hameenhelma heilahtaen ja ehti ottaa pari askelta, kunnes häneen äkisti törmättiin sellaisella vauhdilla, että hän kompuroi reilusti taaksepäin ennen kuin pääsi tasapainoon. Jos kahvimukeissa ei olisi ollut kansia, hän olisi saanut kuumat kahvit rinnuksillensa. Luojan kiitos siis kansille (ja niiden keksijälle)!
Claraan törmännyt ei vaivautunut pyytämään edes anteeksi, jatkoi vain matkaansa kuin ei olisi tehnyt yhtikäs mitään. Sellainen oli töykeää! Anteeksipyyntö ei vaadi paljoa.
Clara käännähti aloillaan ja äkkäsi (hänen onnekseen jalkakäytävällä ei ollut paljoa muita – vain pari lasta kinastelemassa jojosta) häneen törmänneen miehen, joka liikkui vikkelästi takin helmat hulmuten.
>> Hoi!
>>Mies ei reagoinut mitenkään. Ajattelematta asiaa pidemmälle (mies voisi olla vaikka hullu psykopaatti) Clara ryntäsi tämän perään.
>> Hoi!
>> hän sai huutaa kolmesti ennen kuin törmääjä tajusi pysähtyä.
Mies ei näyttänyt hämmästyneeltä, ei lainkaan. Ilme tämän kasvoilla oli pikemminkin turhautunut siitä, että joku kehtasi häiritä häntä.
>> Hoi
>>, Clara toisti vielä kerran.
>> Sitä tupataan pyytämään anteeksi, jos törmää toiseen. Se on kohteliasta.
>>Mies katsoi häntä päästä varpaisiin ilme yhä enempi tuikeampana.
>> Minulla ei ole aikaa tällaiseen.
>>Törmääjä meinasi jatkaa matkaansa, mutta Clara tarttui miestä kädestä (mikä oli hyvin vaikeaa, sillä hänellä oli molemmissa käsissä mukilliset kahvia).
>> Kuules nyt, minä olin saada kuumat kahvit päälleni takiasi, joten olet anteeksipyynnön velkaa minulle.
>>>> Niissä on kannet
>>, mies tuhahti katse pahvimukeissa.
>> Oletpa sinä tarkkanäköinen. Siksihän minä sanoinkin, että ”olin saada”, enkä ”sain”. Keskity!
>> Clara pauhasi.
Voi luoja, hän ajatteli samalla. Siinä hän seisoi jalkakäytävällä torumassa tyystin tuntematonta miestä. Sitä kun sai useasti pauhata Tohtorille, mikä oli sopivaa ja mikä ei, että se oli näyttävästi pinttynyt niin syvälle, että hän pauhasi (melkein) jokaiselle vastaantulijallekin, joka oli sen tarpeessa. Unohtamattakaan kuinka usein oppilaita sai ojentaa. Hän vaikutti varmasti täysin kaistapäiseltä muiden silmissä niin tehdessään!
Törmääjä kohotti toista kulmaansa epäileväisenä. Hetken sisäisen kamppailun jälkeen tämä huokaisi turhautuneesti.
>> Hyvä on
>>, mies sanoi.
>> Olen pahoillani. Tyytyväinen?
>>>> Eipä ollut kovin vakuuttavaa, mutta kelvatkoon
>>, Clara sanoi.
>> Tässä, ota se, en tee sillä mitään.
>>Mies katsoi kulmat koholla hänelle ojennettua kahvimukia. Ilman vastaväitteitä tämä otti sen vastaan. Näki sen kai parhaaksi, toivoi sen pitävän hullun naikkosen suun kiinni.
Kuitenkin, kun Clara kohotti kulmiaan ja oli avata suunsa, törmääjä katsoi parhaaksi kiittää ennen kuin kääntyi kannoillaan ja alkoi kävellä ripeästi. Pakoon luultavasti.
>> Ole hyvä vain!
>> Clara huusi miehen perään.
Sitten, päätään pudistellen, hän otti suunnakseen TARDIS:n. Tohtori pääsisi helpommalla palatessaan, sillä hän oli purkanut ärtymystään tuntemattomaan.
Oih.