Ficin nimi: Vauva taloon
Kirjoittaja: Odo
Esilukija: Räntsäke
Genre: draama
Hahmo(t): James/Lily ja Sirius
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: J. K. Rowling omistaa Harry Potterin maailmoineen ja hahmoineen. Kirjoitan tätä omaksi ilokseni.
A/N: Tällaista raapustelin tänään Vuosi raapalehtien haasteeseen.
Vauva taloon
1.”Hieman liikaa vasemmalla”, Lily pohti katsoessaan, kun James asetteli huonekaluja heidän ensimmäisessä yhteisessä asunnossaan. James tuhahti ja siirsi sohvaa uudemman kerran, kysyen joko se oli hyvä. ”Nyt näyttää paremmalle.”
He olivat touhunneet talon parissa koko päivän ja viimein Lily huokaisi helpotuksesta: ”Tämä on meidän kotimme.” James, joka oli jo kyllästynyt koko järjestelyyn ei voinut olla hymyilemättä tyttöystävälleen.
”Ei vaihdeta järjestystä ikinä – tämä on täydellinen näin, Lily”, James naurahti ja kuuli, kun ovikello kilahti ennen kuin Lily ehti sanoa mitään.
”Anturajalka!” James huudahti poikamaisella innolla ja juoksi ovelle, jonka takaa hänen paras ystävänsä paljastui seuranaan Remus ja Peter. Kolmikko asteli kuraisin kengin sisään saaden Lilyn mutristamaan huuliaan.
”Älä nyt, Lily. Täällä on tosi makeeta”, Sirius sanoi katsellessaan ympärilleen ja eksyessä keittiöön, missä kahvit jo porisivat pannussa.
”Meidän koti”, James kehaisi. ”Minä sisustin – joo, joo, rakas. Lily auttoi kyllä!” James virnisteli tyttöystävänsä tiukan katseen alla.
”Milloin teette vauvan?” Peter kysyi uteliaasti katsellessa pariskuntaa, joista kumpikin näytti häkeltyneiltä kysymyksestä.
”Niin, Sarvihaara. Haluan kummiksi, joten –” Sirius aloitti, mutta James ja Lily keskeyttivät yhteen ääneen: ”Ei vielä mitään vauvaa!”
Kaikki nauroivat ja Sirius innostui vitsailemaan aiheesta, mikä sai Jamesin ja Lilyn punastelemaan. Olihan ajatus ihan hullu kaikin puolin.
2.”Meille tulee vauva, Sirius!” James hihkui. ”Vauva!”
Sirius näytti äimistyneeltä uutisesta, mutta yhtyi nopeasti parhaan ystävänsä riemuun. ”Loistavaa, James! Aivan mahtava uutinen, vaikka minä luulin, että te ette –”, Sirius pohti. ”Niin mekin ajattelimme ensin, mutta sitten kuitenkin! Haluan sinut kummisedäksi!”
”Kummisedäksi? Oletko varma?” Sirius kysyi varmistukseksi.
”Haluan juuri sinut! Suostu nyt, minun on päästävä kertomaan Lilylle!”
”Kiitos kunniasta, Sarvihaara. Lupaan olla hyvä kummisetä”, Sirius sanoi lopulta ja otti Jamesin veljelliseen halaukseen. ”Mahtavaa, että saatte vauvan! Olen todella onnellinen teidän puolestanne. Mahtava juttu, James. Joko kerroit muille?”
”En vielä, halusin kertoa sinulle ensin! Kirjoitetaan kirje muille nyt.”
3.”Harry”, Sirius toisteli kymmenettä kertaa illan aikana. ”Sano Sirius!” Vastaukseksi mies sai vain vauvan jokellusta ja Jamesin naurun.
”En voi uskoa, että teillä tosiaan on muksu”, Sirius sanoi luovutettuaan yrittämisestä. ”Ja että olen kummisetä.” Kasvoilla oli levollinen ilme ja hän halasi Jamesia hetken mielijohteesta. Toinen vastasi halaukseen yhtä rakastavasti.
”Tämä todella on mahtavaa. Harry on uskomaton ja hänellä on yhtä kauniit silmät kuin Lilyllä – ja hän on yhtä komea kuin minä”, James sanoi irrottauduttuaan halauksesta vain näyttääkseen leveän virnistyksensä.
”Kenellä on kauniit silmät? Kahvi on muuten valmista”, Lily kysyi saavuttuaan keittöstä ja miehet vastasivat päällekäin ”sinulla” ja ”Harrylla”, joka sai naisen nauramaan.
”Vai niin, molemmat olette kyllä oikeassa”, Lily vastasi hymyillen. ”Tulkaa nyt kahville. Leivoin jästikeinoin joulutorttuja, jotka voittavat kyllä taiotut.”
James nappasi Harryn syliinsä ja otti tämän heidän mukaansa keittiöön, missä poikavauva sai katsella lämminhenkistä seurustelua.
Kaiken synkkyyden keskellä heidän onnensa loisti kirkkaasti kuin tähdet yötaivaalla.