Nimi: Sulje ovi lähtiessäsi (ethän palaa)
Kirjoittaja: Isfet
Beta:
SparklingAngelIkäraja: Sallittu
Genre: angst, drama, songfic
Hahmot/Paritus: Sirius/Remus
Vastuunvapautus: En omista J.K:n hahmoja, enkä kyseistä kappaletta
A/N: Taas tällainen jonka kirjoittamisesta on aikaa varmaan puoli vuotta. Angstausta by Remus, kappale on PMMP:n
Joutsenet*
Valo leikkii huoneemme seinillä, mutta jostain syystä se ei tunnu enää samalta. Nousen taas ennen sinua, keitän taas mukillisen teetä joka maistuu yhä ummehtuneelle. Odotan Päivän Profeettaa, kuten joka aamu. Aina samaa, kuin muutos aiheuttaisi lisää pelkoa.
Sinä nouset vasta kun se on jo tullut, minä luen ketkä kaikki ovat kuolleet. Sinulla ei ole paitaa, mutta se ei saa minua katsomaan vilkaisua pidempään. Kysyt luenko taas kuolinilmoituksia, vaikka tiedät jo vastauksen. Yrität virittää keskustelua, mutta luovutat jälleen kun en vastaa. Sanot lähteväsi baariin juomaan. Minä nyökkään. Et tiedä koska tulet takaisin. Nyökkään uudelleen katse kiinni sanomalehdessä. Seisot hetken hiljaa paikoillasi, ennen kun lähdet huokaisten.
Palattuasi huudat minulle täyttä kurkkua ettet jaksa enää. Kiroilet ja paiskaat maljakon takkaan niin, että se särkyy pirstaleiksi. Haistan alkoholin hengityksessäsi kun suutelet minua rajusti yrittäen saada minut reagoimaan, tuntemaan. Kun et onnistu, turhaudut ja lähdet ovet paukkuen. Jään tuijottamaan sulkeutunutta ovea; melkein toivon ettet tule takaisin. (Yöllä kömmit laskuhumalassa viereeni ja pyydät anteeksi kuiskaten, uskaltamatta koskea.)
Seuraavana aamuna yrität toisenlaista taktiikkaa. Repäiset lehden edestäni ja pakotat minut katsomaan silmiisi. Sanot että olen viettänyt liikaa aikaa murehtien neljän seinän sisällä, että nyt asioihin tulee muutos. En vastaa mitään, mitä muka pitäisi? Ilmoitat että lähdemme jonnekin tekemään jotain, mikä saa minut unohtamaan. Etkö ymmärrä, en minä voi! Tiedätkö edes että kuolonsyöjät olivat kiduttaneet ja tappaneet pienen tytön ja tämän äidin, koska tytön isä oli pidättänyt yhden heistä? Et tietenkään.
Katson hiljaa lipastoa, jonka päällä kaikki valokuvat lepäävät omissa kehyksissään, haudoissaan. Kuvia Tylypahkasta, kuvia jossa kaikki kelmit nauravat yhdessä kameralle, kuva kilpailusta jossa piti syödä mahdollisimman monta pippuripirua mahdollisimman nopeasti (Peterin korvat savuavat), kuva Lilystä ja Jamesista, kuva sinusta ja minusta. Kuulen askeleidesi tulevan lähemmäs, mutta en käänny katsomaan.
Istut hajareisin syliini ja katsot mitä tuijotan. Otat meidän kuvamme ja käsket minun katsoa sitä. Se on viimeiseltä vuodeltamme. Me hymyilemme, onnellisina. Sinulla on takkuiset mustat hiukset ja naurunryppyjä silmäkulmissa, niitä ei olekaan näkynyt hetkeen. Käsket minua sanomaan että rakastan sinua. Kohtaan lähes epätoivoisen katseesi, ja yritän, ihan totta, mutta ääneni sortuu ennen loppua. Mitä merkitystä sillä edes on, kun voimme molemmat kuolla huomenna? Se vain sattuu enemmän. Suljet silmäsi ja nouset ylös, sanomatta sanaakaan.
Joulukuu koittaa pimeänä ja kylmänä. Maahan sataa lunta, mutta leijailevat valkeat hahtuvat eivät enää saa minua hymyilemään. Ne yrittävät vain peittää totuuden, sen että oikeasti maa on jäinen ja musta, eloton. Pahinta on se, etten enää osaa paeta sitä, jos olen koskaan osannutkaan. Ennen sinä vedit minut irti, mutta nyt se ei riitä; olen juuttunut kiinni näihin ajatuksiin, kiinni kylmään pimeyteen.
Lapselliset toiveet eivät toteudu, aika hiertää ne kappaleiksi. Sinä et tunnu ymmärtävän, unelmoit yhä että kaikki voivat olla onnellisia yhdessä "sitten joskus". Olisi helpompaa sinulle jos vain lähtisin, mutta en pysty siihen noin vain. Surullinen ilmeesi ei liikauta minua enää enempää kuin mikään muukaan. Ne tappoivat taas jästejä, kokonaisen perheen. Eivätkä he edes tiedä miksi kuolivat. Minä tiedän, ja se on syvältä.
Ei ole olemassa höyhentyynyjä tai pyöreitä kulmia, eikä kukaan voi suojella ketään. Älä edes yritä, se vain satuttaa sinua. Et voi auttaa, mene pois, ennen kuin sinustakin tulee tällainen. Pelasta joku johon sinulla on valtaa.
Minä en unohda sinua (rakastan sinua), mutta et enää saa minua tuntemaan. Sydämeni syke ei enää kohoa kun painat huulesi omilleni, en enää värähdä kosketuksesi alla, eikä hymysi saa minua hymyilemään. Sota muuttaa ihmisiä. Minusta se on tehnyt kovan ja turtuneen. En tiedä, koska luen sinun kuolinilmoitustasi, ja se sattuu. Se sattuu enemmän jos rakastan liikaa.
Yritin aluksi selittää miten minua pelotti, ja sinä tahdoit vain suudella sen pois. Yritit estää minua näkemästä, etkä itsekään suostunut katsomaan. Yritin olla ajattelematta, mutta se sai minut vain ajattelemaan enemmän. Minä olen muuttunut, mutta sinä et. En oikeastaan enää haluakaan saada sinua ymmärtämään.
En uskalla enää heittäytyä rakkauteen. Minun pitäisi lähteä, jos sinä et sitä tee.
Katson vaieten kun pakkaat laukkusi. Yritän näyttää pahoittelevalta, mutta en taida onnistua. Nyökkäät hammasta purren ja ovi kolahtaa kiinni. Sen lopullinen sointi on oudon lohdullinen. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Voit sanoa mitä haluat,
se ei tunnu se ei kosketa
mene vaan mene vaan
tivolitkaan ei saa mua nauramaan
eikä sirkus tai sata hattaraa
mene vaan mene vaan
en kävele vastaan
Toinen toistansa täällä jumaloi
ketään täysin ei silti saada voi
älä järjetön enää kapinoi
mene vaan!
Lumi on syönyt kaiken