Action-faneille tässä riitti toimintaa yllin kyllin, mutta minulle jakso jätti vielä vähän laimeat fiilikset. Oli jotenkin tosi tylsää, että Morales oli noin kertakäyttöinen hahmo. Ei sillä, että olisin siitä sen kummemmin tykännyt, mutta jos olisin saanut valita, olisin mieluummin tahtonut niiden koko perheen mukaan johonkin iloisen jälleennäkemisen kohtaukseen kuin näin, että se on katkera mökö, joka on tarpeellinen vain tehdäkseen ilmeiseksi tämän "kuka onkaan hirviö" -pohdiskelun.
Tykkään Darylista joka tapauksessa, vaikka sillä onkin joku post-traumaattinen stressireaktio meneillään ja "tapan kaikki" -moodi pinnassa. Menisipä se ohi, joskin kyllä Norman on puhunut siihen malliin että eiköhän se jatku koko kauden tai ainakin koko sotatilan ajan... Tykkäsin Rickin ja Darylin yhteishengestä taistellessa. Ne ovat tuttu ja hyvä taistelupari.
Vaikka en niin kovin taisteluista sinänsä tykkääkään.
Saimme haikean jäähyväiskohtauksen Aaronin ja Ericin välillä (minua mietityttää aina se, miten kaikissa ohjelmissa aina ihan nurkan takaa löytyy joku turvallinen piilopaikka haavoittuneelle; ihme ellei joku kulkijoiden lauma kerääntyisi syömään Ericin porukalla, mutta ainakin tässä vaiheessa mitä katsoin, se jäi sinne söpösti puun alle lepäilemään kauniiseen ja rauhalliseen maisemaan ilman mörön mörköä näköpiirissä...) ja vaikka ehkä ensi kertaa jopa Eric oli minusta vähän symppis, en jää sen perään itkemään. Olen iloinen, että se oli siinä miehekäs ja reipas ja kannusti menemään taisteluun ihan vain siksi, että minua ärsytti jatkuvasti millainen roikkuva inisijä se oli aiemmin. Toisaalta nyt olisin kerrankin toivonut, että Aaron olisi jäänyt sen luo koska en uskonut, että se on enää sen palatessa elossa... Ja niinhän siinä sitten kävi. Muiden kulkijoiden perään hoiperteleva Eric oli tosi koskettava lopetus tuohon ja teki syvemmän vaikutuksen kuin melkeinpä mikään muu olisi ehkä tuossa tilanteessa tehnytkään. Olin tyytyväinen ratkaisuun, vaikka olihan se tosi surullinen.
Kun näin vauvakuvia Aaronista netissä, odotin sitä kohtausta uteliaana, ja suloinen se olikin.
Aaronista on tullut koko ajan hotimpi ja se on ihan hyvä juttu se.
Ja aika söpöä jos siitä tulisi Gracie-vauvelin isukki. Tosin jos se pupujuttu pitää paikkansa, niin ehkä Rick sen kuitenkin lopulta itselleen omii? Ja pakko sanoa, että ärsytti miten tyhmä Rick on, kun siellä on varmaan ollut huoneen täydeltä vauvan tavaraa, niin tottahan se ottaa mukaan pelkän vauvan pakkaamatta sille edes hoitolaukkua. Mistä ne nyt taas lähtevät kesken sodan etsimään vaippoja ja maitoa? Huoneessa olisi varmasti ollut vaikka sun mitä valmiina!
Jesus & Morgan ja vangit -tilanne on sellainen, joka mietityttää. Olen varma, että niistä seuraa ongelmia, mutta luultavasti myös pitkässä juoksussa jotain hyvääkin. Jesus on oikeassa siinä, että teloitus ei ole oikea ratkaisu, enkä haluaisi nähdäkään noiden enää tekevän sellaista uudestaan, se satelliittiaseman joukkomurha oli inhottava teko. Silti en myöskään luota noihin Pelastajiin, olivatpa vangittuina tai ei, niin niitä on ylivoima lukumäärältä ja se yksi k*sipää ei varmasti helpolla taltu, jos vaikka osan saisivatkin käännytettyä. Morganin sekoaminen ja hyökkäys ystävää vastaan oli tavallaan mielenkiintoinen kohtaus. Mitä tahansa käykään, tämä sota ja aiemmat tapahtumat ovat jättäneet jo jälkensä peruuttamattomalla tavalla.
Minua huvitti miten kirpun kokoiselta Gregory näytti Hilltopin vankkojen muurien juurella.
Ja mitä nössön puhetta. "Negan käski minun sanoa niin..."
Mutta kieltämättä oli hauskaa, kun Gregory myönsi, että olivat siinä oikeassa, ettei Neganille voi puhua järkeä.
Ja Maggie on ihanan tomera.
Ja että Gregory kehtasi viedä pikkutytön letutkin omiin suihinsa!
Alun kohtaus, jossa Zeke kannusti Kingdomin väkeä taisteluun oli aiempaan nähden vähän laimeampi sekin, mutta minua kikatutti kun taas kiinnitettiin huomiota hymyilevään Caroliin. Niin tekohymy kuin tämäkin oli, niin kuitenkin!
Tahdon nähdä Carolin hymyilevän jossain vaiheessa ihan aidosti ja vilpittömän iloisesti. Siitä olen iloinen, että vaikka Carolin asenne on kyynisen puoleinen, hän kuitenkin on selkeästi nyt reippaana menossa mukana eikä masistele enää, ja ehkä siinä on kuninkaalla sormensa pelissä.
Hyvä, Ezekiel! Carolista on tulossa hyvää vauhtia kuningatar tällä menolla.
Lopussa taas palattiin näihin kahteen ja heidän porukkaansa, ja minusta oli suloista, miten pehmeällä äänellä Carol lausuu Ezekielin nimen, on siellä Kingdomissa tosissaan taidettu tehdä muutakin kuin vain suunnitella sotaretkeä. <3 Hyvä vain, jos mies saa sille hymyn huulille.
Loppu jäi jännään kohtaan. Minua harmittaa, että moni mukavasta väestä meni siinä rytäkässä, mutta toisaalta en oikein tykkää siitäkään että Pelastajiakin vain teurastettiin urakalla. Pakosti suurin osa niistäkin on vain normaalia ja suht viatonta porukkaa, jotka on käsketty sinne puolustamaan asemiaan. Oli pakko tutkailla pysäytyskuvan kanssa miten tuossa lopussa kävi ja näköjään ne olivat se punatukkainen söpöliini ja joku mustahiuksinen mies, jotka hyökkäsivät kuninkaansa eteen omaksi tuhokseen, eli teoriassa Jerry voi vielä olla turvassa. Näin jonkun ennakkokuvan seuraavasta jaksosta ja siinä Jerry karjuu surun vallassa naama veressä. En usko että Ezekieliä vielä menetetään, koska sille on vielä paljon juonenkäänteitä tiedossa, joten varmaan se itkee kavereitaan sitten. Mutta Carol saa kyllä tästä yhden huolenaiheen lisää, kun taas yksi läheinen on lähellä hengenlähtöä.
Ohjelmissa ei mikään ole typerämpää, kuin että julistetaan että "jee, kaikki on elossa!" ennen kuin ollaan edes kotiin päästy! Yhtä hyvin olisi voinut vaikka kotimatkalla joku kulkija syödä ne, vaikka eivät olisikaan joutuneet väijytykseen. Höpsö Zeke.