Spoilereita luvassa!
Mun mielestä Cursed Child oli huonosti kirjoitettu. Enkä siis tarkoita nyt sitä, että se oli käsikirjoitusmuodossa vaan, että se juoni oli huono. Ja koko näytelmä vaikutti täysin AU-ficiltä (eikä erittäin hyvältä sellaiselta) ajassa taaksepäin palaamisina, jonka seurauksena tapahtumat muuttuvat radikaalisti, ja Voldemortin jälkeläisillä (tai no, jälkeläisellä).
En ole aikaisemmin ajatellut Voldemortin seksielämää, mutta nyt on tullut sitäkin sitten mietittyä hieman. En ehkä itse pitäisi Voldemortia aseksuaalina, mutta ymmärrän hyvin, miksi jotkut ovat sitä mieltä. Itse näen asian niin, että Voldemortin tapa Harry-pakkomielteen takia hänellä ei ollut kiinnostusta/aikaa lihallisille himoille. Ja vaikka olisi ollutkin, niin tuskinpa hän Bellatrixia olisi valinnut sänkykumppanikseen.
Mutta siis joo, Voldemortin pakkomielle tappaa Harry (ja puhdistaa taikamaailma kaikista muista paitsi puhdasverisistä) oli aika lailla hänen koko elämänsä tarkoitus, joten en usko, että hän siinä vaiheessa vietti aktiivista seksielämää. Voldemortilla ei ollut aikaa sellaiseen, seksi oli hänelle mitätön juttu ja kaukana ajankohtaisuudesta.
Ottaen myös huomioon sen, että Voldemort ajoi mielipuolisena puhdasverisyyttä ja inhosi kaikkia, jotka eivät olleet puhdasverisiä, niin en usko että hän olisi tuottanut maailmaan enempää ei-puhdasverisiä. Voldemortin lapsihan ei olisi puhdasverinen, kun Voldemort itse oli puoliverinen. Eikä Voldemort ollut muutenkaan sen tapainen tyyppi, joka hankkisi lapsia.
Sitä paitsi, Bellatrix olisi ollut liian (tai no siinä rajoilla) vanha saamaan lapsia. Ja vaikka hän olisikin tullut raskaaksi, keskenmenon mahdollisuus olisi ollut todella suuri.
Ja se, että Cedric koki turnaushäviön niin raskaasti, että olisi liittynyt kuolonsyöjiin ja alkanut tappamaan, on niin tuulesta temmattua, että huh huh. Cedric ei ollut sen tyyppinen ihminen, että turnauksen häviäminen olisi vaikuttanut häneen erityisemmin. Pettynyt hän olisi tietysti saattanut olla, mutta ei muuta. Hän olisi jatkanut elämäänsä aivan normaalisti.
Mua ärsyttää se, että näytelmän tapahtumat on liitetty Potter wikiin ihan niin kuin ne muka kuuluisi canoniin. Ei, ei, ei. Esim. Astorian kuolemaa (asia, joka vitutti mua muuten eniten) eikä Voldemortin lasta olisi tarvinnut lisätä kummankaan tietoihin. Ne ovat vain näytelmän tuottaneiden (jopa siis Rowlingin) omaa fanonia, ei muuta.
Eihän niihin ole lisätty edes A Very Potter musikaalin tapahtumiakaan, joka on yhtä fanonia kuten Cursed Childkin. Enpä ole ainakaan huomannut, että Potter wikissä Voidemortin kohdalla mainitaan, että hän ja Orave ovat parisuhteessa ja että he ovat adoptoineet tyttären.
Cursed Childille voisi tehdä oman wikinsä kuten Starkids’n Potter-musikaaleillekin ja Potter Puppet Pals’lle.
Onneksi sentään olivat pitäneet Golden Trion ystävyyden ennallaan. Jotain hyvää löytyi siis myös.
Eli siis mulle Cursed Child ei edusta canonia lainkaan. Sen tapahtumat ovat pelkkää fanonia ja that’s it. Enkä yksinkertaisesti pitänyt siitä. Mulle tuli vain sellainen olo, että tuolla vain rahastettiin ihmisiä (en siis itse ostanut Cursed Childiä, kun sen kerran voi lainata sellaiselta, joka sen osti).
Sori, jos teksti sisältää typoja tai hassuja lauserakenteita. Joku kirjoitti tämän helvetin väsyneenä.